Budget game pc

Pagina: 1
Acties:

• Smooth Operator
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-10 20:40
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik wil hem voornamelijk voor te gamen gaan gebruiken. Graag zou ik de allernieuwste spellen er op kunnen spelen, dit hoeft overigens niet op ultra te zijn! Ik begrijp dat je dat met mijn budget niet gaat redden.. |:(

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Mijn maximum zit op ongeveer 500 euro. Graag zou ik gros van het bedrag besteden aan een goede processor, ram geheugen en SSD. Ik hoef niet de allerdikste videokaart te hebben omdat ik van plan ben eerst een goed basis systeem neer te zetten om vervolgens over bijvoorbeeld een jaar, wanneer we weer wat gespaard hebben een nieuwere, dikkere GPU in te zetten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Ja, ik wil mijn oude game pc gebruiken als basis. Dat houdt in dat ik de kast en de voeding wil gaan hergebruiken. Mijn pc komt nog uit de tijd waarin je met een intel E6750 en 8800GTS2gb een heel aardig systeem had. De kast betreft een Antec Sonata II en de voeding is een Antec EA500 van 500W.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

CPU, GPU, moederbord, geheugen en SSD

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Nee, zolang ze maar degelijk zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Liefst zo stil mogelijk natuurlijk, beetje kabaal is daarentegen niet erg.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Ik heb geen ervaring met overclocken maar zou er niet vies van zijn!

Wat ik zelf op het oog had:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,95€ 180,95
1MSI H97M-G43€ 86,50€ 86,50
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 55,50€ 55,50
1Crucial MX100 128GB€ 65,95€ 65,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 388,90

Dit laat nog ruw weg 120 euro over voor een GPU (mag 2e hands).. Maar dat laat ik aan jullie over! ;)

Alvast bedankt

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:13
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,95€ 180,95
1ASRock B85M Pro4€ 64,51€ 64,51
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 50,95€ 50,95
1Crucial BX100 250GB€ 83,95€ 83,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 380,36

Iets goedkoper maar een grotere SSD.

Als videokaart; V&A aangeboden: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Smooth Operator
Bedankt voor de snelle reactie!

Kan deze kaart de nieuwste games op low/mid aan?
Anders ben ik bij nader inzien bereid 50eu meer te besteden aan de GPU!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:13
Deze kaart kan met gemak medium settings aan. High zelfs als ik me niet vergis.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Smooth Operator
Bedankt! Nog een vraag, kan ik mijn huidige voeding zonder problemen blijven gebruiken of is het toch raadzaam een nieuwe aan te schaffen?

• Smooth Operator
Ik bedenk me net nog iets, ik ben van plan alle onderdelen zelf te gaan monteren. Zijn er nog randzaken nodig als koelpasta's, verloop stekkertjes en schroefjes of is alles ''plug and play''?

• Thomascr9695
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-04-2022

Thomascr9695

Vape nation Vʌ

ChuckSnorris schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:26:
Bedankt! Nog een vraag, kan ik mijn huidige voeding zonder problemen blijven gebruiken of is het toch raadzaam een nieuwe aan te schaffen?
Als je voeding het nog prima doet en geen problemen heeft zou ik hem gewoon hergebruiken.
ChuckSnorris schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:37:
Ik bedenk me net nog iets, ik ben van plan alle onderdelen zelf te gaan monteren. Zijn er nog randzaken nodig als koelpasta's, verloop stekkertjes en schroefjes of is alles ''plug and play''?
Koelpasta zit op de koeler, stekkers (sata kabels) zit bij je MB in en schroefjes zitten nog in je oude kast.

i5 4460 - 1060, COFFEE LAKE, HERE I COME

• Smooth Operator
Bedankt voor de reacties!

Heb hetgeen dat NitroX aangegeven heeft besteld!

GPU kijk ik nog even voor rond

• Thomascr9695
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-04-2022

Thomascr9695

Vape nation Vʌ

ChuckSnorris schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:04:
Bedankt voor de reacties!

Heb hetgeen dat NitroX aangegeven heeft besteld!

GPU kijk ik nog even voor rond
Ik zou die 2e hands GPU erbij kopen, lekker stil en snel voor een mooi prijsje. :)

i5 4460 - 1060, COFFEE LAKE, HERE I COME

• Red91
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-11 21:23
Voor 40 euro meer kun je een 7970 of 280x uitzoeken op de v&a. Het is maar net hoeveel je uit wil/kan geven.

V&A aangeboden: 7x Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 DUAL-X Battlefield 4 Edition

[ Voor 49% gewijzigd door Red91 op 21-05-2015 21:30 ]

• Smooth Operator
Ik krijg net te horen dat mijn neef zijn XFX Radeon 7970 aan me wilt verkopen i.v.m. een upgrade die hij gaat doorvoeren. Wat zou hiervoor een redelijke prijs zijn en is deze merkbaar beter dan de 7950?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De XFX'jes zijn niet echt geweldig, ik heb liever een goede HD7950 dan zo'n XFX HD7970. Hij is wel wat sneller, maar XFX koelers maken een behoorlijke herrie.

Maar, tis familie, dus je kan pingelen, ik zou zeggen 80 ballen.

People as things, that’s where it starts.

• Smooth Operator
Waardoor komt het dan dat ze 'niet echt geweldig' zijn, puur alleen vanwege de geluidsproductie?

Ik heb trouwens besloten toch maar 150eu aan de GPU uit te gaan geven. Geeft me iets meer opties naar mijn idee..

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ze zijn knap luid ja, niet-leuk-meer luid als je pecht hebt, terwijl alle andere koelers wel gewoon goed zijn.

Voor 150 verruim je de keuze niet echt, beste idee blijft een HD7950, lekker goedkoop, veel performance.

People as things, that’s where it starts.

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Je kan voor €150 de R9 280x nemen wat ook ongeveer een HD7970 is: V&A aangeboden: 7x Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 DUAL-X Battlefield 4 Edition

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

• Smooth Operator
Dat is misschien ook nog wel interessant, ik ga er mee aan de slag!

• Smooth Operator
Ik heb voor 120 euro een maand oude Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X gekocht.

Systeem zit helemaal in elkaar en draait als een zonnetje, The Witcher III draait hij zelfs met gemak op high!
Ben er super blij mee!

Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1