Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 20:32
Hoi Iedereen,

Na bijna 2 jaar een virtuele FreeNas te hebben draaien op ESX was het tijd voor iets anders. Ik heb sinds 2 weken een Synology DS1815+ met 6x 3TB schijven in Synology Hybrid Raid met bescherming voor het verlies van 2 schijven.

Nu heb ik recent de update gedaan naar DSM 5.2-5565 en sinds dien kan ik geen enkele file meer creëren op mijn gedeelde mappen. Ik heb 5 gedeelde mappen die allemaal te benaderen zijn als "guest" en deze staan op de Synology ook zo ingesteld. De gebruiker "guest" is ingeschakeld en heeft schrijf/lees rechten op het volume en shares.

Als ik vanuit Windows (Win 7 en 8.1) via het netwerk naar de shares ga dan krijg ik ze alle 5 te zien. Het openen van de shares lukt ook zonder problemen net zoals het openen van de files die er op staan (video, muziek, documenten, ...) maar van zodra ik een map probeer te creëren of een file bewerk of creëer (word doc) dan krijg ik de melding dat ik niet genoeg rechten heb.

Heeft iemand hier nog problemen mee of een idee wat er fout gaat?
Ik heb alle files nog dubbel staan maar zie er tegenop om alle te resetten en opnieuw te installeren omdat het kopiëren van de data een kleine 24 uur heeft geduurd.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 21:53
Maak eens een nieuwe user aan en probeer daar eens wat mee

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Ik heb nu een nieuwe gebruiker gemaakt en deze ook lees- en schrijfrechten gegeven maar het probleem blijft hetzelfde. Ik kan nog steeds geen nieuwe mappen aanmaken of bestanden wijzigen.

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Er is een update uitgekomen met een fix voor wat lijkt op jouw probleem:

downloads: Synology Disk Station Manager 5.2 build 5565.1
Fixed an issue where users with guest accounts would be unable to create new files or folders via SMB protocol.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Ik heb de Synology eerst een soft reset gegeven zonder resultaat. Dan ben ik overgegaan op een Full factory reset maar ook nu was er nog geen oplossing voor het probleem.

Na zoeken in het menu ben ik er achter gekomen dat in DSM 5.2 niet enkel de individuele gebruiker moet geactiveerd en lees- / schrijfrechten hebben op de folder maar ook de groep waar de gebruiker in zit. In mijn geval had enkel "Administrators" rechten en niet "http en Users".

Nu kan ik wel terug schrijven op de shares en is het probleem dus van de baan. Alleen jammer dat ik dit pas merk nadat ik een volledige reset heb gegeven en u dus alles opnieuw moet overzetten. Een dikke 4TB aan data ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Voor de mensen met hetzelfde probleem is er een Update beschikbaar van Synology.

https://www.synology.com/nl-nl/releaseNote/DS1815+

7.Fixed an issue where users with guest accounts would be unable to create new files or folders via SMB protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heusden99
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-07-2017
Ik bezit een DS1815+ met 8 4TB schijven.
Vandaag stelde ik vast dat de File station maximaal 1000 bestanden kan laten zien, terwijl er in werkelijkheid veel meer bestanden op staan, die via mijn PC in Windows gewoon zichtbaar zijn.
Ik ontdekte dat, omdat ik een bestand wilde wissen vanaf mijn PC, maar dat niet kon. want het bestand was in gebruik door een ander programma. Daarom ging ik naar de bron - de NAS - om daar het bestand te wissen.
De weergave stopte bij 1000 files. Van de letter t en hoger werd niet getoond.
Nieuwe subdirectory gemaakt, een aantal files verplaatst en toen kon ik vervolgens het bestand wissen.

Mijn vraag: kan ik het aantal bestanden in de map verhogen of is dit een beperking van de Synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:52
Deze onderwerpen hebben eigenlijk vrijwel niets met elkaar te maken. Het lijkt mij dus ook beter om een nieuw topic aan te maken voor jouw onderwerp Heusden99, dan kan er specifiek voor jouw onderwerp hulp geboden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Beste heusden99,

Welkom op GoT! :)

Je post je vraag echter in een topic met een heel ander onderwerp.

Ik wil je vragen om je vraag te stellen in dit topic wat er speciaal voor is bedoeld: [Synology] Vraag en antwoord - deel 2.

Je kunt je bericht simpelweg copypasten. Daarnaast raad ik je aan dit eens door te lezen, zodat je weet wat er ongeveer van je wordt verwacht op dit forum: Policy: Alle regels die op het forum gelden.

Vriendelijke groet,
CiPHER
Moderator OT
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.