Scythe Mugen 4 vrij duidelijk hoorbaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-07 20:20
Dag allen,

Zo'n 2 weken geleden heb ik de Scythe Mugen 4 geïnstalleerd in mijn PC, op de i5 4460. In reviews lees ik dat hij vrijwel niet hoorbaar is, echter hoor ik de fan gewoon draaien, in ieder geval boven de case fans uit. Ik heb een Cooler Master N300. Nou dempt die kast niet heel goed, maar ik vraag me af of het dan wel klopt.

Ik heb het reeds aan Foritain gevraagd, omdat hij de Mugen 4 PCGH edition (is wel ietwat stiller) heeft gebruikt voor een review, incl. de N300. Hij zei dat je de cpu koeler eigenlijk niet hoort in idle. Let wel, dat is een stillere versie. Echter hebben andere mensen het er ook over, de Mugen 4 is ontzettend stil en in idle hoor je de fan eigenlijk niet.

Nou hoor ik hem dus wel. Alles is stil, behalve de Mugen 4. Het is niet ontzettend luid, maar als ik in Speedfan alle fans op 0% zet, gaan de case fans stoppen met draaien maar de Mugen blijft vrolijk doordraaien op zo'n 460 RPM en ik hoor hem nog steeds gewoon. Wil nog wel eens gebeuren dat ik mijn PC aan laat staan in de nacht en dan hoor ik de fan toch wel draaien.

Wat kan het zijn: ik zit te mierenneuken :9 , iets klopt niet (maar wat?), ik hoor alles zo goed omdat de PC linksonder mij staat onder een bureau (zo'n 80cm hiervandaan) of het ligt aan mijn behuizing.

Tweaker goden, helpt u mij! Zelf denk ik dat de case ook behoorlijk meespeelt, wat denken jullie? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:42
Kijk eens in de BIOS, daar kan je meestal ook de snelheid van je CPU fan apart regelen. Misschien dat dat uitkomst biedt. Misschien wordt je processor zwaar belast dat hij daarom op een hogere snelheid gaat draaien? Koelpasta tussen cpu en cooler?

V&A advertenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
BIOS heb ik al eens vluchtig geprobeerd, zal het opnieuw even proberen. Zelfs als ik niks doe met mijn PC, hoor ik hem draaien, dus zou niet weten hoe dat dan zit. En ik heb er koelpasta tussen gedaan ja, in het midden van de cpu, beetje ter grootte van een rijstkorrel (wel iets meer) zoals men dat mooi beschreef op internet. :P

Het is ook niet dat de temperatuur hoog licht van de CPU, want die zit gewoon op 29 graden nu. Tijdens idle wellicht zo'n 25.

[ Voor 16% gewijzigd door Luca op 19-05-2015 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Als ik deze review zie van de buren dan is deze koeler nauwelijks stiller dan de stock intel cooler.

Hoe zit het overigens met de met de temps en de rpm? Kun je controleren met http://openhardwaremonitor.org

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wat is je moederbord en overige specs.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
Dan ligt het in ieder geval niet aan de processor en koelpasta :). Denk toch dat het in de BIOS zou moeten lukken om hem daar in te stellen. Wat beta990 ook al zegt: welke specificaties heeft je pc?

Edit: even het lijstje gepakt uit je inventaris, als dit niet de pc is dan zal ik hem weghalen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 181,-€ 181,-
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 0,-€ 0,-
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 52,01€ 52,01
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 31,95€ 31,95
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 53,-€ 53,-
1XFX 550W Pro€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 353,91

Link naar de manual: http://comp-art.pl/download/g1.sniper-b5_manual.pdf. Op pagina 23 staat hoe je bij de CPU fan RPM speed komt en kan je deze als het goed is instellen. Laat even weten of dit gelukt is en of je verschil merkt ;)

[ Voor 91% gewijzigd door Koen179 op 19-05-2015 18:51 ]

V&A advertenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Mick1990 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 18:15:
Als ik deze review zie van de buren dan is deze koeler nauwelijks stiller dan de stock intel cooler.

Hoe zit het overigens met de met de temps en de rpm? Kun je controleren met http://openhardwaremonitor.org
31db tijdens idle is behoorlijk stil en volgens reviews zou je de koeler niet echt moeten horen, ik hoor hem vrij duidelijk. Zoals ik al zeg, het is geen vliegtuig, maar hij is duidelijk aanwezig als ik de kamer in loop.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/hT8R8/edec4ce4a4.png
Klik
Alstublieft. Fans PWM in HWmonitor staat vrij hoog. Normaal?
Koen179 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 18:42:
Dan ligt het in ieder geval niet aan de processor en koelpasta :). Denk toch dat het in de BIOS zou moeten lukken om hem daar in te stellen. Wat beta990 ook al zegt: welke specificaties heeft je pc?

Edit: even het lijstje gepakt uit je inventaris, als dit niet de pc is dan zal ik hem weghalen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 181,-€ 181,-
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 0,-€ 0,-
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 52,01€ 52,01
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 31,95€ 31,95
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 53,-€ 53,-
1XFX 550W Pro€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 353,91

Link naar de manual: http://comp-art.pl/download/g1.sniper-b5_manual.pdf. Op pagina 23 staat hoe je bij de CPU fan RPM speed komt en kan je deze als het goed is instellen. Laat even weten of dit gelukt is en of je verschil merkt ;)
toon volledige bericht
Dat is mijn setup inderdaad! Ik merk eerlijk gezegd geen enkel verschil. Ik heb hem op silent gezet en nada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
Hmm, dat is vreemd. Temperaturen zijn heel normaal, maar de fan van je CPU cooler draait wel op een erg hoge snelheid (1522 RPM). Vandaar dat je die ook boven je case fans uit hoort. Heb je misschien de CPU fan connector in de verkeerde header gestoken? Denk het niet, maar je moet alles uitsluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door Koen179 op 19-05-2015 19:19 ]

V&A advertenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-07 15:50
Ik heb ook een mugen 4, en zelfs op 511 rpm (laagste stand die ik kan instellen) kun je hem horen.
Processor is i5-4670 die nu 24 graden is. T/m 30 graden heb ik 'm ingesteld op 0% met de gigabyte software van mijn moederbord.
De kast (Fulmo ST) dempt dus helemaal niets, voorkant en bovenkant zijn volledig gaas.

Ik heb ook sinds kort 2 casefans (120mm, 800 rpm), maar die hoor je dan weer niet.
Misschien dat een andere ventilator helpt?

Anyways, koelen doet de mugen 4 erg goed. daarbij was lage geluidsproductie geen criterium voor deze computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Koen179 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:17:
Hmm, dat is vreemd. Temperaturen zijn heel normaal, maar de fan van je CPU cooler draait wel op een erg hoge snelheid (1522 RPM). Vandaar dat je die ook boven je case fans uit hoort. Heb je misschien de CPU fan connector in de verkeerde header gestoken? Denk het niet, maar je moet alles uitsluiten.
Dat is de GPU fan. :P Ontzettend stil ding op die toeren, ik hoor hem gewoon niet. :)

Waarschijnlijk ligt het dan gewoon aan mezelf, hij kan niet stiller I guess. Misschien toch voor de PCGH editie moeten gaan. :*)
SiC123 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:26:
Ik heb ook een mugen 4, en zelfs op 511 rpm (laagste stand die ik kan instellen) kun je hem horen.
Processor is i5-4670 die nu 24 graden is. T/m 30 graden heb ik 'm ingesteld op 0% met de gigabyte software van mijn moederbord.
De kast (Fulmo ST) dempt dus helemaal niets, voorkant en bovenkant zijn volledig gaas.

Ik heb ook sinds kort 2 casefans (120mm, 800 rpm), maar die hoor je dan weer niet.
Misschien dat een andere ventilator helpt?

Anyways, koelen doet de mugen 4 erg goed. daarbij was lage geluidsproductie geen criterium voor deze computer.
Dank! Dan is het vrij duidelijk denk ik, je hoort de Mugen 4 licht out-of-the-box. Je bedoelt een andere ventilator voor de cpu koeler? Want de casefans zijn lekker stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
Owja ff verkeerd gekeken :X. De C en de G lijken ook zó op elkaar ;).

V&A advertenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiC123
Dattack schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:32:

Dank! Dan is het vrij duidelijk denk ik, je hoort de Mugen 4 licht out-of-the-box. Je bedoelt een andere ventilator voor de cpu koeler? Want de casefans zijn lekker stil.
Jazeker, een andere ventilator met 4-pins aansluiting. Ik heb me er nog niet in verdiept, maar het lijkt mij dat elke 4-pin ventilator goed is.
deze leek mij interessant, want dan kun je met dat PST misschien ook de casefans aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Koen179 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:35:
Owja ff verkeerd gekeken :X. De C en de G lijken ook zó op elkaar ;).
No problem! :P
SiC123 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:43:
[...]

Jazeker, een andere ventilator met 4-pins aansluiting. Ik heb me er nog niet in verdiept, maar het lijkt mij dat elke 4-pin ventilator goed is.
deze leek mij interessant, want dan kun je met dat PST misschien ook de casefans aansturen.
Vet! Dit trekt meteen wat van mijn aandacht. >:) Hier ga ik me zeker even mee bezig houden. Thanks!

Aan het eind van de zomer wil ik een nieuwe stille _/-\o_ behuizing halen, waarschijnlijk de Fractal Design Define R5. Die gaat het geluid toch wel aardig wegfilteren mag ik hopen, of weten jullie dat toevallig niet. Lijkt mij wel, maar aan zoiets heb je niet erg veel haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiC123
Ik ga voor de Define S, zodra die goed beschikbaar is. Dan kan ik de casefan aan de voorkant bovenin zetten, zodat er een mooie rechte luchtstroom ontstaat. En volgens mij is de S ook vrij stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
SiC123 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:59:
Ik ga voor de Define S, zodra die goed beschikbaar is. Dan kan ik de casefan aan de voorkant bovenin zetten, zodat er een mooie rechte luchtstroom ontstaat. En volgens mij is de S ook vrij stil.
Ziet er inderdaad ook erg goed uit, lekker veel ruimte ook. :) Afijn, zal nog 2 maanden minimaal duren voordat ik er een haal dus we zien dan wel wat er allemaal is. Alvast veel plezier met de case!

En volgens mij is het nu voor mij ook wel duidelijk allemaal, ik dank u allen hartelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik vind het vrij knap dat je je kan irriteren aan een 450RPM 120mm fan. Dan vraag ik mij af wat dan zoveel geluid maakt. Is het een lager dat geluid maakt of het PWM signaal wat hoort? Want ik kan mij niet voorstellen dat het de luchtstroom is bij 450RPM.

En weet je zeker dat het de fan is van de koeler? Heb je hem al eens tegengehouden? Want de voeding lijkt mij duidelijk minder stil. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 18:24
Volgens mij heb ik ook de Mugen versie 4 en deze is wel degelijk stil zo rond de 1000rpm. Dat geldt overigens voor al mijn case fans. Het enige wat ik hoor is de beweging van lucht (wind) dat alleen luider wordt op basis van het aantal rpm's. Het geluid dat geproduceerd wordt is vergelijkbaar met het blazen van lucht met de mond. Er zitten geen vreemde bijgeluiden in zoals dat wel eens kan gebeuren met goedkope koelers. Denk bijvoorbeeld aan de eerste xbox. Deze maakte toch behoorlijke herrie als die aanstond. Na vervangen van de case fan hoor je hem bijna niet meer. Mogelijk is de koeler beschadigd.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
-The_Mask- schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:19:
Ik vind het vrij knap dat je je kan irriteren aan een 450RPM 120mm fan. Dan vraag ik mij af wat dan zoveel geluid maakt. Is het een lager dat geluid maakt of het PWM signaal wat hoort? Want ik kan mij niet voorstellen dat het de luchtstroom is bij 450RPM.

En weet je zeker dat het de fan is van de koeler? Heb je hem al eens tegengehouden? Want de voeding lijkt mij duidelijk minder stil. ;)
Ik weet niet echt het verschil eerlijk gezegd tussen het geluid van de lager en het PWM signaal, kun je het misschien wat samenvatten? :) En ik weet het vrij zeker, hem tegengehouden heb ik niet, dat durfde ik niet. Dit kan gewoon dus?
Sir_Hendro schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:40:
Volgens mij heb ik ook de Mugen versie 4 en deze is wel degelijk stil zo rond de 1000rpm. Dat geldt overigens voor al mijn case fans. Het enige wat ik hoor is de beweging van lucht (wind) dat alleen luider wordt op basis van het aantal rpm's. Het geluid dat geproduceerd wordt is vergelijkbaar met het blazen van lucht met de mond. Er zitten geen vreemde bijgeluiden in zoals dat wel eens kan gebeuren met goedkope koelers. Denk bijvoorbeeld aan de eerste xbox. Deze maakte toch behoorlijke herrie als die aanstond. Na vervangen van de case fan hoor je hem bijna niet meer. Mogelijk is de koeler beschadigd.
Hm, dat is opmerkelijk.. Nee, ik kan hem vrij goed horen eerlijk gezegd. Ik heb een vrij luidruchtig toetsenbord en als ik tijdens het typen op andere omgeving geluiden let, hoor ik zeker weten iets draaien. Ik ben tot op dit moment iedere keer vrijwel zeker van geweest dat het de Mugen is geweest.

Ik ga vanmiddag maar weer eens kijken, ik zet de case fans uit en de gpu fans zet ik op het allerlaagste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dattack schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:21:
[...]

Ik weet niet echt het verschil eerlijk gezegd tussen het geluid van de lager en het PWM signaal, kun je het misschien wat samenvatten? :) En ik weet het vrij zeker, hem tegengehouden heb ik niet, dat durfde ik niet. Dit kan gewoon dus?
Ja hoor gewoon zachtjes in het midden drukken, op het ronde gedeelte waar de motor en het lager zit. Zolang je maar niet hard gaat drukken zal er niks stuk gaan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
-The_Mask- schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:23:
[...]

Ja hoor gewoon zachtjes in het midden drukken, op het ronde gedeelte waar de motor en het lager zit. Zolang je maar niet hard gaat drukken zal er niks stuk gaan.
Ik voel me nu echt een übernoob.. :P Het was inderdaad de voeding. Alle fans even kort tegengehouden, ook de GPU fans en het geluid bleef. Zoekend kwam ik uit bij de voeding.

Nu rest mij een twijfel. Ik wil na de zomer een nieuwe case nemen, waarschijnlijk een als de r5 of een vergelijkbare. Ga ik deze voeding dan nog horen? Want van achter de voeding hoorde ik dat geluid ook. Ook is m'n voeding niet modulair, iets wat mij achteraf juist wel heel handig lijkt. Ik las hier ergens op het forum dat je beter een non-modulaire kan nemen in de r5. Echter vind ik het zoals ik het nu heb ronduit lelijk en een wat 'cleanere' look lijkt mij geweldig.

Helpt u mij. Misschien ben ik toch wat meer noob dan verwacht. Oh well, ik leer!

[ Voor 5% gewijzigd door Luca op 20-05-2015 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dattack schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 17:18:
[...]

Ik voel me nu echt een übernoob.. :P Het was inderdaad de voeding. Alle fans even kort tegengehouden, ook de GPU fans en het geluid bleef. Zoekend kwam ik uit bij de voeding.
Ik had niet anders verwacht. :p
Echter vind ik het zoals ik het nu heb ronduit lelijk en een wat 'cleanere' look lijkt mij geweldig.
Foto van hoe het nu is?

Zie anders ook: Voeding advies en informatie topic - Deel 30

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
-The_Mask- schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 17:40:
[...]
Ik had niet anders verwacht. :p

[...]

Foto van hoe het nu is?

Zie anders ook: Voeding advies en informatie topic - Deel 30
Sure, there you go:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mbLqrzh.jpg
Klik

Hoop dat het wat helpt, en dat het nog wat meevalt. :*)

Thanks trouwens, dan weet ik waar ik moet zijn voor vragen over een (nieuwe) voeding. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Luca op 20-05-2015 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Haal sowieso die molex naar 6 pins PEG connectors ertussen uit, die kunnen alleen maar problemen veroorzaken tot je PC slopen omdat er wat weg gaat smelten door grote stromen door kleine draden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
-The_Mask- schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 18:45:
Haal sowieso die molex naar 6 pins PEG connectors ertussen uit, die kunnen alleen maar problemen veroorzaken tot je PC slopen omdat er wat weg gaat smelten door grote stromen door kleine draden.
Dit is een non-modulaire voeding, dus hoe ga ik dat ooit doen zonder de garantie e.d. te verliezen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3solution
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Omdat volgens de specificaties jouw voeding 2x 6+2-pins beschikbaar heeft, en je de splitter niet hoeft te gebruiken maar simpelweg de 2e pci-e 6-pin connector kunt gebruiken.

Sorry @ -The_Mask- Ik kwam hier net kijken en had de specs bekeken en kreeg tintelende vingers. :9

[ Voor 25% gewijzigd door r3solution op 20-05-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hier twee voorbeelden hoe het al een stuk netter kan met jouw behuizing, al vallen dezen ook nog wat tegen, kan gemakkelijk nog een stuk netter.

Anoniem: 640871 in "Het Show je Build! Topic"
WillemJWZ in "Het Show je Build! Topic"

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3solution
  • Niet online
Het valt me trouwens op dat de lucht inlaat van de voeding onderaan zit en dat je kast plat op de grond staat......hoe krijgt de voeding nou zijn verdiende koele lucht?? De herrie van de fan lijkt een schreeuw om aandacht. ;)

Waar zijn de voetjes van de kast :?

[ Voor 8% gewijzigd door r3solution op 20-05-2015 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
-The_Mask- schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:13:
Hier twee voorbeelden hoe het al een stuk netter kan met jouw behuizing, al vallen dezen ook nog wat tegen, kan gemakkelijk nog een stuk netter.

Anoniem: 640871 in "Het Show je Build! Topic"
WillemJWZ in "Het Show je Build! Topic"
Dank! Hier ga ik even naar kijken en wat dingen anders proberen te leggen.
r3solution schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:43:
Het valt me trouwens op dat de lucht inlaat van de voeding onderaan zit en dat je kast plat op de grond staat......hoe krijgt de voeding nou zijn verdiende koele lucht?? De herrie van de fan lijkt een schreeuw om aandacht. ;)
Nu je het zegt.. Zit ook wat stof aan de onderkant bij die filter. Is er een mogelijkheid om zoiets weg te krijgen zonder dat ik schroevendraaiers of een compressor moet gebruiken? Heb beide niet thuis op het moment. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
-The_Mask- schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:33:
Je vingers, blazen, kwastje, of zoiets? :p
Yup, heb ik geprobeerd en het stof is wel aardig weg moet ik zeggen maar niet echt een verandering qua geluidsproductie. Deze test laat zien dat het eigenlijk ook niet een bepaald stille voeding is, of zie ik het verkeerd. Ben alleen wat anti-geluid geworden dus waarschijnlijk stoort het me nu wat meer. :F

Veel upgrades de komende maanden. :'( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3solution
  • Niet online
Zoals ik al zei....de kast staat plat op de grond en zo krijgt de voeding geen/te weinig lucht. Daardoor wordt ie te warm en gaan de fan loeien. M.A.W. de kast moet van de grond. Met de 4 pootjes/voetjes die bij de kast horen, of op een andere manier zodat er frisse lucht de voeding in kan stromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het is idd geen hele stille voeding, maar de metingen gedaan door HWI zijn vrij slecht.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
-The_Mask- schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:47:
Het is idd geen hele stille voeding, maar de metingen gedaan door HWI zijn vrij slecht.
Dat weet jij het beste denk ik. ;)
r3solution schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:46:
Zoals ik al zei....de kast staat plat op de grond en zo krijgt de voeding geen/te weinig lucht. Daardoor wordt ie te warm en gaan de fan loeien. M.A.W. de kast moet van de grond. Met de 4 pootjes/voetjes die bij de kast horen, of op een andere manier zodat er frisse lucht de voeding in kan stromen.
Hij staat gewoon normaal, dus op die rubberen voetjes. Ik geef toe dat je dit op de foto totaal niet kunt zien, maar dit is wel gewoon het geval. Mijn pink krijg ik er vlak liggend onder, dat lijkt mij gewoon OK qua hoogte?

[ Voor 15% gewijzigd door Luca op 20-05-2015 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3solution
  • Niet online
So so. Probeer eens iets aan de achterkant onder de kast te leggen. Boekje, stukje hout....zoiets. Dat het wat meer ruimte krijgt en zie eens hoe dat gaat, of de cooler wat minder hard gaat draaien.

Misschien heb ik het mis hoor, maar ben toch wel benieuwd of het een hitte probleem is, of dat je voeding gewoon warmer wordt dan normaal.

[ Voor 26% gewijzigd door r3solution op 20-05-2015 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07 07:31

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ik weet niet hoeveel speling je dan daadwerkelijk hebt, maar eventueel kun je je voeding ook op z'n kop leggen. Is niet ideaal, maar dan heeft ie in elk geval genoeg lucht. Verder kun je als je je er echt aan ergert dan op zoek naar een stillere voeding, die zijn er zat.
Seasonic heeft er een heel stel (de X-range), en eigenlijk elke platinum-voeding is best aardig, vanwege de efficiency. BeQuiet is ook interessant :) Zie verder het voedingen-topic, zou ik zeggen.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
r3solution schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 21:17:
So so. Probeer eens iets aan de achterkant onder de kast te leggen. Boekje, stukje hout....zoiets. Dat het wat meer ruimte krijgt en zie eens hoe dat gaat, of de cooler wat minder hard gaat draaien.

Misschien heb ik het mis hoor, maar ben toch wel benieuwd of het een hitte probleem is, of dat je voeding gewoon warmer wordt dan normaal.
Het scheelt wel wat moet ik zeggen. Het is aanwezig, maar wel wat minder. Dus hartelijk bedankt. :) Heb tevens daarna de curve van de fans van de videokaart wat aangepast, waardoor ze op lagere temperatuur minder toeren maken, ook resulterend in iets minder geluid.
FreezeXJ schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 21:19:
Ik weet niet hoeveel speling je dan daadwerkelijk hebt, maar eventueel kun je je voeding ook op z'n kop leggen. Is niet ideaal, maar dan heeft ie in elk geval genoeg lucht. Verder kun je als je je er echt aan ergert dan op zoek naar een stillere voeding, die zijn er zat.
Seasonic heeft er een heel stel (de X-range), en eigenlijk elke platinum-voeding is best aardig, vanwege de efficiency. BeQuiet is ook interessant :) Zie verder het voedingen-topic, zou ik zeggen.
Thanks. Zoals je wellicht hebt gelezen, ga ik over een ~2 maand bezig met een nieuwe behuizing en dan ga ik ook een nieuwe PSU halen. Ik zal dus zeker even goed opletten. Echter zullen platinium voedingen wat over m'n budget gaan. :P

Ik denk dat het nu allemaal wel prima is zo, meer dan dit kan ik niet doen met het huidige systeem. Iedereen bedankt voor de hulp! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07 07:31

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

True, platinum is prijzig (120 euro zeg maar), en een goeie Gold mag je voor 80 euro meenemen (400+ Watt). Even rekenen of dat uit kan met hoeveel je PC aan staat, en of je echte stilte wilt ( Superflower heeft net iets leuks uitgebracht, Jonny vindt em goed).

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
FreezeXJ schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 21:57:
True, platinum is prijzig (120 euro zeg maar), en een goeie Gold mag je voor 80 euro meenemen (400+ Watt). Even rekenen of dat uit kan met hoeveel je PC aan staat, en of je echte stilte wilt ( Superflower heeft net iets leuks uitgebracht, Jonny vindt em goed).
Thanks. Ga me er mee bezig houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik weet niet of het al voorbij is gekomen, excuses voor de dubbel post: de fan van de Mugen kun je op twee manieren monteren. Namelijk 'blazen' of 'wegnemen' (zie pijl op koeler). Bij mij ging het geluid niveau destijds omlaag (Mugen 2), omdat mijn case nu eenmaal gericht was op 'wegnemen' i.p.v. koude lucht naar binnen blazen.

Tevens zou je nog een tool van je MB kunnen proberen of zo'n fan controller kunnen aanschaffen. De tooltjes van de meeste fabrikanten zijn vrij buggy btw. ;)
Pagina: 1