Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Pc bouwen / kopen .

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• YorickE
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-11 13:09
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik wil lichte games spelen zoals ,World of tanks , Minecraft . Ik wil wel snel kunnen browsen .
Geen videobewerken en GTA 5 enzo

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Max 400 euro .

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Proccesor , moederbord , ram , videokaart , voeding .

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Als het een nieuwe is graag Asus , liefst geen acer . Ik kan wel zelf de onderdelen kopen alleen in elkaar zetten word moeilijk .

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Grootte maakt niet uit , energie ook niet , geluidstil is wel fijn

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Hoeft niet

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Voor het zelf in elkaar zetten is een makkelijke oplossing: Een lieve tweaker uit de buurt. Webshops bouwen ook wel voor je, maar dat is zo duur, dan blijft er al helemaal niks meer over van je budget, welke al erg klein is.

Maar, wat is je eigen idee? Wat heb je al zoal gevonden?

People as things, that’s where it starts.

• YorickE
VasZaitsev schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 17:23:
Voor het zelf in elkaar zetten is een makkelijke oplossing: Een lieve tweaker uit de buurt. Webshops bouwen ook wel voor je, maar dat is zo duur, dan blijft er al helemaal niks meer over van je budget, welke al erg klein is.

Maar, wat is je eigen idee? Wat heb je al zoal gevonden?
http://www.compucheap.nl/...1000gb--windows-8-1-stunt
Die I7 is wel erg goedkoop , is er wat mis met die proccesor want hij heeft maar quad core 3,4 GHZ .
Als deze goed is dan heb ik het er ook wel voor over .

http://www.compucheap.nl/...-4gb--500gb--hdmi--usb3-0
Deze leek mij ook wel goed ??

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Die eerste heeft een i7 die nogal oud is: pricewatch: Intel Core i7 2600 Boxed 4,5 jaar oud.

En dat mobo waarop ie zit is behoorlijk oud, er zit geen videokaart in, alleen de igp van de i7 en die is zeer traag, wss een brakke kast en niks over de voeding.

Kortom: tenzij je direct een videokaart a 200 euro en een voeding a 50 euro erin wilt gooien, niet interessant.

Die tweede is al wat interessanter, maar niks over de voeding, en je hebt alsnog een videokaart nodig wil je een beetje leuk gamen.

• YorickE
VasZaitsev schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 17:57:
Die eerste heeft een i7 die nogal oud is: pricewatch: Intel Core i7 2600 Boxed 4,5 jaar oud.

En dat mobo waarop ie zit is behoorlijk oud, er zit geen videokaart in, alleen de igp van de i7 en die is zeer traag, wss een brakke kast en niks over de voeding.

Kortom: tenzij je direct een videokaart a 200 euro en een voeding a 50 euro erin wilt gooien, niet interessant.

Die tweede is al wat interessanter, maar niks over de voeding, en je hebt alsnog een videokaart nodig wil je een beetje leuk gamen.
Dank voor de reactie .
Weet je ook waar je op tweakers je PC kan samenstellen ?
want ik kan het niet vinden .
Dan kan ik een idee geven wat ik wil

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Via de pricewatch, zoek onderdelen uit, gooi ze in een wenslijst, en plaats dan de RML.

• YorickE
VasZaitsev schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 18:44:
Via de pricewatch, zoek onderdelen uit, gooi ze in een wenslijst, en plaats dan de RML.
Aantal Product Actuele prijs Prijsalert bij

AMD FX-6300 Black Edition
€ 100,95 €

Asus M5A78L-M LX3
€ 43,50 €

Seagate Momentus ST500LM012, 500GB
€ 42,30 €

Aerocool V3X Evil Black Edition
€ 23,50 €

Crucial CT2KIT51264BF160BJ
€ 49,01 €

be quiet! System Power 7 400W
€ 42,50 €

Alleen nog een moederbord .
BTW : kan deze samenstelling worden gebruikt ?
ivm computerkast , socket , moederbord , dit is namelijk de eerste PC die ik samenstel

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Nouja, een mooie tabel is het niet, maar ach.

Het past wel, maar daar is het meeste mee gezegd.

Dat mobo is niet echt geschikt voor die processor, de kans is erg groot dat je mobo oververhit. Ook mis je een videokaart, en die kast is nogal bleh.

Dit lijkt mij wel leuk:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1830 Boxed€ 36,-€ 36,-
1ASRock H81M-HDS€ 46,-€ 46,-
1Club 3D Radeon R7 265 royalQueen NW€ 125,78€ 125,78
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 52,01€ 52,01
1Raijintek Arcadia€ 32,-€ 32,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 50,95€ 50,95
1Antec VPF Series 450W€ 49,-€ 49,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 391,74

Een Celeron, niet geschikt voor moderne games als GTA V en FC4, maar prima voor WoT.
Schattig simpel plankje.
Leuke videokaart met veel pit voor een klein prijsje.
HDD
Aardig kastje, lekker ruim.
8GB RAM
Erg goede voeding.

Veel goedkoper wordt het niet, en jouw games kunnen hier prima op draaien.

Beste upgrade zou zijn iets meer geld erin steken, en de 1TB HDD vervangen voor een 250GB SSD, kost je 80 euro als je de BX100 neemt, dus dan ga je 20-30 euro over budget, maar je pc voelt dan heel veel sneller.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:01
Dan rijst natuurlijk nog de vraag of windows al in het bezit is of dat dat ook nog binnen de 400 euro moet?

En je geeft aan geen randapparatuur te hebben....
Heb je al een toetsenbord, muis en monitor?

• YorickE
Baloes schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:41:
Dan rijst natuurlijk nog de vraag of windows al in het bezit is of dat dat ook nog binnen de 400 euro moet?

En je geeft aan geen randapparatuur te hebben....
Heb je al een toetsenbord, muis en monitor?
Windows 8 heb ik al , muis , monitor , en die dingen heb ik al

• YorickE
VasZaitsev schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:36:
Nouja, een mooie tabel is het niet, maar ach.

Het past wel, maar daar is het meeste mee gezegd.

Dat mobo is niet echt geschikt voor die processor, de kans is erg groot dat je mobo oververhit. Ook mis je een videokaart, en die kast is nogal bleh.

Dit lijkt mij wel leuk:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 52,01€ 52,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 391,74

Een Celeron, niet geschikt voor moderne games als GTA V en FC4, maar prima voor WoT.
Schattig simpel plankje.
Leuke videokaart met veel pit voor een klein prijsje.
HDD
Aardig kastje, lekker ruim.
8GB RAM
Erg goede voeding.

Veel goedkoper wordt het niet, en jouw games kunnen hier prima op draaien.

Beste upgrade zou zijn iets meer geld erin steken, en de 1TB HDD vervangen voor een 250GB SSD, kost je 80 euro als je de BX100 neemt, dus dan ga je 20-30 euro over budget, maar je pc voelt dan heel veel sneller.
Die SSD heb ik er wel voor over , maar die proccesor is toch niet zo heel goed ?
En past de videokaart wel op het moederbord ?
Want moederbord is pci e x16 en videokaart pci e 3 x16

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Voor jouw eisen is die cpu prima, WoT is singlecore, en MC volgens mij ook. Een Athlon x4 zal dan minder presteren in die games, vooral in WoT, dan die Celeron.

Kaart past uiteraard gewoon in het mobo. PCIe is backwards en forwards compatible, en de R7 265 heeft niet zoveel bandbreedte nodig, zelfs een 2.0 x8 slot moet wel voldoende zijn.

• YorickE
Nu ben ik het zat ! haha , ik heb wel genoeg alleen wilde niet te veel uitgeven
verander het budget maar naar 500 euro , het liefst wel met een I3 .

• YorickE
VasZaitsev schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:50:
Voor jouw eisen is die cpu prima, WoT is singlecore, en MC volgens mij ook. Een Athlon x4 zal dan minder presteren in die games, vooral in WoT, dan die Celeron.

Kaart past uiteraard gewoon in het mobo. PCIe is backwards en forwards compatible, en de R7 265 heeft niet zoveel bandbreedte nodig, zelfs een 2.0 x8 slot moet wel voldoende zijn.
Zou je alsjeblieft een nieuwe willen opstellen met I3 en max 500 euro graag.
Thanks

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Een i3 is nou niet echt heel interessant voor gaming, en al helemaal niet voor WoT, kun je imo beter een overclockbare pentium nemen. Heb je meer aan.

Maar, tis vrij simpel: gooi die celeron eruit, i3 erin. Klaar.

Maar2: voor 500 kun je, als je tweedehands wilt gaan, wel een leuke bak samenstellen met wat tweedehands dingen, een oud LGA1155 mobo met bijbehorende i5 moet wel lukken. Al is dat wel overkill voor de games die je noemde.

• YorickE
VasZaitsev schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:56:
Een i3 is nou niet echt heel interessant voor gaming, en al helemaal niet voor WoT, kun je imo beter een overclockbare pentium nemen. Heb je meer aan.

Maar, tis vrij simpel: gooi die celeron eruit, i3 erin. Klaar.

Maar2: voor 500 kun je, als je tweedehands wilt gaan, wel een leuke bak samenstellen met wat tweedehands dingen, een oud LGA1155 mobo met bijbehorende i5 moet wel lukken. Al is dat wel overkill voor de games die je noemde.
Wat is het verschil tussen die I3 en de pentium , waar merk je dat aan ?
Browsen op het web wil ik ook snel kunnen en films in 1080 p kijken zonder lagg

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dat kun je al met een celeron, een i3 heeft 2 extra threads, waardoor wat zwaardere games die 4 threads ondersteunen een stuk lekkerder draaien op een i3 dan op een celeron of pentium, echter, een i3 heeft ook nog maar 2 cores, waardoor sommige games, die 4 cores nodig hebben alsnog niet draaien.

• YorickE
VasZaitsev schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:08:
Dat kun je al met een celeron, een i3 heeft 2 extra threads, waardoor wat zwaardere games die 4 threads ondersteunen een stuk lekkerder draaien op een i3 dan op een celeron of pentium, echter, een i3 heeft ook nog maar 2 cores, waardoor sommige games, die 4 cores nodig hebben alsnog niet draaien.
Heel veel AMD hebben veel cores en veel ghz , maar waar zie je het in dat je 8 core hebt ipv 2 en 4 ghz ipv 3

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ligt heel erg aan wat je ermee doet. AMD is per clocktik [dus hz] trager dan Intel, en omdat veel games niet echt tof omgaan met veel cores, is Intel eigenlijk altijd sneller in games dan AMD, en zeker in een game als WoT, welke op maar 1 core draait.

Wel zijn er inmiddels games die minimaal 4 cores nodig hebben, dus dan is een celeron, pentium of i3 dus nutteloos, en games die goed 4 cores ondersteunen presteren vaak ook beter met een Athlon x4 dan met een pentium.

Maar, is wel software waarin een FX-8320 zeker sneller is dan een i5, puur vanwege die cores. Bekend/berucht is gamen en streamen tegelijk met software als OBS: een i5 presteert dan aanzienlijk minder dan een FX-8320.

De games die jij noemt, draaien maar op 1 of 2 cores, een Celeron is dan gewoon een heel goed idee. Goedkoop, en krachtig genoeg. Een Athlon 860k is wat veiliger als je misschien wat zwaarders wilt gaan spelen, maar hij presteert wel minder goed in WoT dan die Celeron. Je verliest zo 25% van je FPS, puur omdat de engine van WoT nogal kut is.

• YorickE
VasZaitsev schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:19:
Ligt heel erg aan wat je ermee doet. AMD is per clocktik [dus hz] trager dan Intel, en omdat veel games niet echt tof omgaan met veel cores, is Intel eigenlijk altijd sneller in games dan AMD, en zeker in een game als WoT, welke op maar 1 core draait.

Wel zijn er inmiddels games die minimaal 4 cores nodig hebben, dus dan is een celeron, pentium of i3 dus nutteloos, en games die goed 4 cores ondersteunen presteren vaak ook beter met een Athlon x4 dan met een pentium.

Maar, is wel software waarin een FX-8320 zeker sneller is dan een i5, puur vanwege die cores. Bekend/berucht is gamen en streamen tegelijk met software als OBS: een i5 presteert dan aanzienlijk minder dan een FX-8320.

De games die jij noemt, draaien maar op 1 of 2 cores, een Celeron is dan gewoon een heel goed idee. Goedkoop, en krachtig genoeg. Een Athlon 860k is wat veiliger als je misschien wat zwaarders wilt gaan spelen, maar hij presteert wel minder goed in WoT dan die Celeron. Je verliest zo 25% van je FPS, puur omdat de engine van WoT nogal kut is.
Dank voor de uitleg .
Een vriend van mij zei dat gamen echt meer aan de videokaart ligt dan aan de proccesor .
Dus de proccesor is toch wel belangrijk

• YorickE
VasZaitsev schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:19:

Ik ben best wel handig , alleen ik weet eigenlijk niks van PC bouwen enzo , denk je dat ik na een paar filmpjes de PC zelf in elkaar kan zetten ?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik zie dat je kan typen.. Dus lezen kan je ook... Lees de boekjes, en je komt er wel uit... Een PC in elkaar bouwen is makkelijker dan welk kastje van Ikea dan ook.... Stelt echt niks voor... En als je al gaat zoeken naar de video'tjes dan komt dat echt wel goed hoor ;)

Ey!! Macarena \o/

• YorickE
RaZ schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:28:
Ik zie dat je kan typen.. Dus lezen kan je ook... Lees de boekjes, en je komt er wel uit... Een PC in elkaar bouwen is makkelijker dan welk kastje van Ikea dan ook.... Stelt echt niks voor... En als je al gaat zoeken naar de video'tjes dan komt dat echt wel goed hoor ;)
Haha bedankt .
Maar ik had laatst een PC van binnen gekeken en daar zaten ook allemaal draden die niet waren gekoppeld .
Dat lijkt me wel moeilijk

• Baloes
Youtube is your friend in deze : YouTube: Bouw je eigen PC computer - stap voor stap handleiding 2011

En zo staan er nog vele filmpjes. Dit is echter 1 van de betere.

• YorickE
Baloes schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:33:
Youtube is your friend in deze : YouTube: Bouw je eigen PC computer - stap voor stap handleiding 2011

En zo staan er nog vele filmpjes. Dit is echter 1 van de betere.
Moet je ook een koeler hebben ?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

YorickE schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:29:
[...]

Haha bedankt .
Maar ik had laatst een PC van binnen gekeken en daar zaten ook allemaal draden die niet waren gekoppeld .
Dat lijkt me wel moeilijk
Die komen vast uit de voeding, en dan zijn het stroomkabels voor optische drives en harddisks.. Als een voeding 6 aansluitingen heeft, en je hebt 1 harddisk en 1 dvd-fikker, dan heb je er nog 4 stroomkabels vrij..

Ey!! Macarena \o/

• Baloes
Als je een nieuwe processor (boxed) koopt dan zit de koeler erbij. Koelpasta is al op de koeler aangebracht.

• YorickE
YorickE schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:42:
En de Harde schijf en en SSD moeten op elkaar worden aangesloten maar niet op het moederbord ??
Laatmaar , kwam later in de video

[ Voor 42% gewijzigd door YorickE op 19-05-2015 20:43 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Nee, juist aan het mobo, en aan de voeding. Kleine kabel naar het mobo, grote naar de voeding.

En de CPU is zeker belangrijk, maar moderne cpu's zijn zo krachtig, en jouw eisen zo laag, dat een low end al voldoende is.

• YorickE
VasZaitsev schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:44:
Nee, juist aan het mobo, en aan de voeding. Kleine kabel naar het mobo, grote naar de voeding.

En de CPU is zeker belangrijk, maar moderne cpu's zijn zo krachtig, en jouw eisen zo laag, dat een low end al voldoende is.
Ik denk dat ik eerst de pentium ge halen en overklokken en later de I5 , heb je aanrader voor een pentium/celoren ?? En ook de I5

• YorickE

Dus als ik nu al die onderdelen koop dan kan ik de PC in 1 keer in elkaar zetten zonder dat er iets niet past ?

• YorickE

En dan met de SSD ipv HDD en heb ik geen harde schijf nodig ?

• YorickE

En als ik geintrergeerde graphics kan ik dan mijn videokaart nog wel gebruiken ?
En moet dat dan op dezelfde manier als hoe het altijd moet ?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Je kan ook in 1 bericht posten, of als er nog wat te binnen schiet, op wijzig klikken. Hoef je niet 4x te posten, wat kinda onwenselijk is.

Gewoon de pricewatch: Intel Celeron G1840 Boxed nemen, een pentium is veel duurder, en alleen leuk als je de overclockbare neemt. Als i5 gewoon de goedkoopste die je tzt nog kan vinden.

Als je dat lijstje van mij besteld, moet het gewoon goed gaan. De juiste kabels, voldoende kabels, voldoende ruimte. Het ligt dan vooral aan jezelf dus.

Als je genoeg hebt aan een 240GB SSD, heb je inderdaad geen HDD nodig. Sowieso is het later bijplaatsen van een HDD erg simpel. Ding erin schroeven, kabeltjes aansluiten en klaar is klara.

Wat bedoel je met je laatste post? De iGPU van je cpu ga je niet gebruiken als er een andere videokaart in zit, die van Intel is ook erg traag, dus is ook niet handig.

• YorickE
VasZaitsev schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:54:
Je kan ook in 1 bericht posten, of als er nog wat te binnen schiet, op wijzig klikken. Hoef je niet 4x te posten, wat kinda onwenselijk is.

Gewoon de pricewatch: Intel Celeron G1840 Boxed nemen, een pentium is veel duurder, en alleen leuk als je de overclockbare neemt. Als i5 gewoon de goedkoopste die je tzt nog kan vinden.

Als je dat lijstje van mij besteld, moet het gewoon goed gaan. De juiste kabels, voldoende kabels, voldoende ruimte. Het ligt dan vooral aan jezelf dus.

Als je genoeg hebt aan een 240GB SSD, heb je inderdaad geen HDD nodig. Sowieso is het later bijplaatsen van een HDD erg simpel. Ding erin schroeven, kabeltjes aansluiten en klaar is klara.

Wat bedoel je met je laatste post? De iGPU van je cpu ga je niet gebruiken als er een andere videokaart in zit, die van Intel is ook erg traag, dus is ook niet handig.
Sorry voor de 4 post , als de proccesor al een videokaart erin zit, dus onboard , gebruikt je pc dan de betere videokaart nog of moet je andere draadjes erin doen

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Je moet natuurlijk nog wel de kabels in de echte videokaart doen, je bios detecteert als het goed is dat je een losse videokaart hebt, en schakelt dan de igpu uit.

• YorickE
VasZaitsev schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:00:
Je moet natuurlijk nog wel de kabels in de echte videokaart doen, je bios detecteert als het goed is dat je een losse videokaart hebt, en schakelt dan de igpu uit.
Echt super bedankt voor de goede hulp !
Laatste vraagje , hoe kan je een wenslijst delen zoals jij had gedaan ?
En wat voor games kan je spelen met die videokaart , WOT of ook games zoals BF4 ?

[ Voor 9% gewijzigd door YorickE op 19-05-2015 21:05 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Graag gedaan hoor.

Handleiding Pricewatch

• YorickE
#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial BX100 250GB€ 83,95€ 83,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 423,68

• YorickE
Dat word hem dan ! #Trots
Komen er ook schroevjes bij de producten ?

[ Voor 46% gewijzigd door YorickE op 19-05-2015 21:08 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

#wijzigknop ;)

Nog een klein puntje, die kast is wel lekker ruim, maar heeft geen stoffilter voor. Ik weet niet hoe stoffig het is waar hij komt te staan, maar je zou ook kunnen kijken naar de pricewatch: BitFenix Comrade Zwart of de funky gekleurde http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=Neos

Heeft wel maar 1 fan, maar met dit systeem moet dat ook wel voldoende is, anders neem je de pricewatch: Gelid Solutions Silent 12, 120mm erbij, ongeveer de goedkoopste, goede fan die er is.

• YorickE
VasZaitsev schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:10:
#wijzigknop ;)

Nog een klein puntje, die kast is wel lekker ruim, maar heeft geen stoffilter voor. Ik weet niet hoe stoffig het is waar hij komt te staan, maar je zou ook kunnen kijken naar de pricewatch: BitFenix Comrade Zwart of de funky gekleurde http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=Neos

Heeft wel maar 1 fan, maar met dit systeem moet dat ook wel voldoende is, anders neem je de pricewatch: Gelid Solutions Silent 12, 120mm erbij, ongeveer de goedkoopste, goede fan die er is.
Dan neem ik de funky gekleurde wel haha, zijn er ook goedkope kasten met kleurtjes ? en bij de producten komen er dan ook schroevjes bijgeleverd ?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Goedkope fan met kleurtjes? ik kijk wel even. Plaats hem wel even in deze post.

En ja, bij de kast krijg je voldoende schroefjes, bij het mobo krijg je als het goed is 2 sata kabels, moet helemaal goed komen.

• YorickE
VasZaitsev schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:21:
Goedkope fan met kleurtjes? ik kijk wel even. Plaats hem wel even in deze post.

En ja, bij de kast krijg je voldoende schroefjes, bij het mobo krijg je als het goed is 2 sata kabels, moet helemaal goed komen.
Top !
Welke games kan je allemaal met de videokaart spelen ?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

pricewatch: BitFenix Spectre Pro Led Rood, 120mm ziet eruit als de goedkoopste, goede fan met een kleurtje erin. Alle andere, goedkopere hebben sleeve bearings en echt tof is dat niet, matige kwaliteit enzo.

Een R7 265 is nog best krachtig eigenlijk, op fullHD zul je eigenlijk alles wel vloeiend genoeg kunnen spelen op medium/high. En oudere meuk [jaar of 4?] zeker op ultra.

• YorickE
VasZaitsev schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:31:
pricewatch: BitFenix Spectre Pro Led Rood, 120mm ziet eruit als de goedkoopste, goede fan met een kleurtje erin. Alle andere, goedkopere hebben sleeve bearings en echt tof is dat niet, matige kwaliteit enzo.

Een R7 265 is nog best krachtig eigenlijk, op fullHD zul je eigenlijk alles wel vloeiend genoeg kunnen spelen op medium/high. En oudere meuk [jaar of 4?] zeker op ultra.
Bij die funky pc kast staan maar 2 usb , de andere zitten toch aan je moederbord ?
En sorry , ik bedoelde geen fan maar een pc kast met kleurtjes ... sorry (t spijt me)

[ Voor 6% gewijzigd door YorickE op 19-05-2015 21:36 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

ja, het betekend dat er maar 2 aan de voorkant zitten, 1 usb 2 en 1 usb 3, maar de rest zit natuurlijk gewoon achterop je mobo voor je tobo, muis, scanner, printer, etc.

• YorickE
VasZaitsev schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:36:
ja, het betekend dat er maar 2 aan de voorkant zitten, 1 usb 2 en 1 usb 3, maar de rest zit natuurlijk gewoon achterop je mobo voor je tobo, muis, scanner, printer, etc.
En die 2 aan de voorkant , waar moet je die op aansluiten?
En sorry , ik bedoelde geen fan maar een pc kast met kleurtjes ... sorry (t spijt me)

[ Voor 11% gewijzigd door YorickE op 19-05-2015 21:37 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

YorickE schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:37:
[...]
En die 2 aan de voorkant , waar moet je die op aansluiten?
Op het moederbord, waar anders?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• YorickE
MK1998NL schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:41:
[...]

Op het moederbord, waar anders?
En daar zitten gewoon draadjes voor bijgeleverd ?>

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-11 16:45
pricewatch: BitFenix Comrade Window Zwart

Is dit niet een met kleurtjes? Volgens mij hoort die led er gewoon bij namelijk.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Jazeker.

En een goedkopere kast met kleurtjes dan de Neos die goed is ga je niet vinden, en duurder is ook lastig, veel gekleurde kasten zijn er niet.

• YorickE
Dattack schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:44:
pricewatch: BitFenix Comrade Window Zwart

Is dit niet een met kleurtjes? Volgens mij hoort die led er gewoon bij namelijk.
Die ziet er wel vet uit !
En is daar ook genoeg ruimte voor al mijn draden en moederbord etc.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ja, is net een Neos, maar dan met een ander frontje en een raam in het zijpaneel.

• MK_
  • Niet online

MK_

YorickE schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:42:
[...]
En daar zitten gewoon draadjes voor bijgeleverd ?>
Die zitten allemaal in de kast, vast. Kan nieteens los. Kabeltjes van je kast insteken op de juiste plek op het bordje, een kind kan de was doen.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• YorickE
https://azerty.nl/0-1044-...lauw.html?channel_code=40
deze en die van Dattack vind ik het mooist , passen ze allebei ivm draden en ruimte ?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ja, want het zijn dezelfde kasten, zelfde chassis, alleen een andere voorkant erop.

• YorickE
VasZaitsev schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:48:
Ja, is net een Neos, maar dan met een ander frontje en een raam in het zijpaneel.
Moet ik btw ook nog een fan erbij kopen ?
wel nog een harde schijf

• MK_
  • Niet online

MK_

Volgens mij is de Comerade en Neos qua design (chassis) gelijk, dus als het in de ene past, past het in de andere ook.

• YorickE
#ProductPrijsSubtotaal
1BitFenix Neos Zwart/Blauw€ 34,-€ 34,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 425,68

• YorickE
Die plus nog een harde schijf .
Ik heb hier nog wel een oude PC , kan ik die harde shijf gebruiken ?

[ Voor 55% gewijzigd door YorickE op 19-05-2015 21:54 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Pak de goedkoopste 7200rpm 1TB schijf, of 2TB als je collectie dusdanig groot is.

Extra fan hoeft niet, mag wel. Maakt de airflow wel wat beter.

• YorickE
VasZaitsev schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:53:
Pak de goedkoopste 7200rpm 1TB schijf, of 2TB als je collectie dusdanig groot is.

Sorry ik bedoelde geen harde shijf maar gewoon een cd speler / dvd speler / brander.
Ik heb hier nog wel een oude PC , kan ik die gebruiken ?

[ Voor 7% gewijzigd door YorickE op 19-05-2015 21:57 ]

• YorickE

Ik hoef niet perzee een fan dan haha

• MK_
  • Niet online

MK_

YorickE schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:55:
[...]
Sorry ik bedoelde geen harde shijf maar gewoon een cd speler / dvd speler / brander.
Ik heb hier nog wel een oude PC , kan ik die gebruiken ?
Als het een SATA drive is wel ja

Gebruik de "Wijzig"-knop rechtsboven, houdt het overzichtelijk. Dubbelposts zijn niet gewenst.

• YorickE

Ik kan deze Intel® Core i5-2500 Processor (6M Cache, turbo 3.70 Ghz) kopen voor 80 euro 2e hands .
Heeft iemand ervaringen met deze proccesor en kan hij wat zwaardere games aan ?

• MK_
  • Niet online

MK_

Oude i5's zijn niet echt veel trager als de nieuwe i5's, zeker geen slechte optie.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Vergeet niet dat je er dan wel een ander bordje bij nodig hebt dan in je laatste lijstje, omdat die niet op een 1150 socket past!

[ Voor 11% gewijzigd door br00ky op 20-05-2015 13:40 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

YorickE schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:31:
[...]

Ik kan deze Intel® Core i5-2500 Processor (6M Cache, turbo 3.70 Ghz) kopen voor 80 euro 2e hands .
Heeft iemand ervaringen met deze proccesor en kan hij wat zwaardere games aan ?
Zeker een leuk ding, en al helemaal voor de prijs, is echt goedkoop.

Maar, dus wel een andere plank heb je dan nodig, pricewatch: ASRock B75 Pro3 is dan een leuk ding, of anders ook tweedehands kijken naar een 1155 bordje.

• YorickE
VasZaitsev schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:45:
[...]

Zeker een leuk ding, en al helemaal voor de prijs, is echt goedkoop.

Maar, dus wel een andere plank heb je dan nodig, pricewatch: ASRock B75 Pro3 is dan een leuk ding, of anders ook tweedehands kijken naar een 1155 bordje.
En deze https://azerty.nl/8-4924-...61m-f-moederbord-mic.html ?
Er staat bij , de 3e generatie intel core moet zijn geinstalleerd

[ Voor 6% gewijzigd door YorickE op 20-05-2015 13:47 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Kan ook, maar dan mis je USB 3 poorten aan de achterkant van je mobo.

• YorickE
VasZaitsev schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:48:
Er staat wel USB 3 via header en wat betekent dat ?

• YorickE
VasZaitsev schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:48:
https://azerty.nl/8-4924-565658/asrock-h61m-dg3-usb3.html
Die heeft USB 3 , en kan deze ook of niet ?
Ook geen HDMI , is dat erg of kan je beter VGA gebruiken?

[ Voor 9% gewijzigd door YorickE op 20-05-2015 13:54 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Die Asrock zou ik dan nemen, heb je ook usb3 aan de achterkant, en een header zorgt ervoor dat je ook je front usb3 kan gebruiken.

• YorickE
VasZaitsev schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:56:
Die Asrock zou ik dan nemen, heb je ook usb3 aan de achterkant, en een header zorgt ervoor dat je ook je front usb3 kan gebruiken.
En Hdmi is er niet ?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Videokaart? We verwachten hier iets meer eigen inzet dan wat losse vragen hè, let hierop :).

[ Voor 78% gewijzigd door br00ky op 20-05-2015 13:59 ]

• YorickE
br00ky schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:59:
Videokaart? We verwachten hier iets meer eigen inzet dan wat losse vragen hè, let hierop :).
Club 3D Radeon R7 265 royalQueen NW

• Baloes
Let wel op dat de specs van dat h61 mobo niet kloppen bij Azerty..
Er staat 4 x SATA 600 terwijl dat SATA 300 aansluitingen zijn.. Dan zou je dus een aangesloten SSD kunnen afknijpen.. Zal nu nog niet heel dramatisch zijn maar bij aansluiting van veel snellere SSD's (toekomst ?) wel...

Ik zou dit bordje nemen : pricewatch: MSI B75MA-E33

Mits gekocht bij een goede webshop is deze ietsje duurder maar dan hebbie wel SATA 600 aansluiting, een betere audiochip en ook heel prettig : 2 regelbare aansluitingen voor case fans :) USB 3.0 header zit er ook p natuurlijk :)

[ Voor 3% gewijzigd door Baloes op 20-05-2015 14:23 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
YorickE schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:16:
[...]

Club 3D Radeon R7 265 royalQueen NW
Dat zie ik natuurlijk. Jij vraagt naar HDMI aansluitingen. Hier geef je zelf dus het antwoord ;).

• YorickE
De voeding geeft 450 watt en de videokaart heeft 500 watt nodig , moet ik dan een andere voeding?

• YorickE
br00ky schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:18:
[...]

Dat zie ik natuurlijk. Jij vraagt naar HDMI aansluitingen. Hier geef je zelf dus het antwoord ;).
Dankjewel!

• YorickE
Baloes schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:17:
Let wel op dat de specs van dat h61 mobo niet kloppen bij Azerty..
Er staat 4 x SATA 600 terwijl dat SATA 300 aansluitingen zijn.. Dan zou je dus een aangesloten SSD kunnen afknijpen.. Zal nu nog niet heel dramatisch zijn maar bij aansluiting van veel snellere SSD's (toekomst ?) wel...

Ik zou dit bordje nemen : pricewatch: MSI B75MA-E33

Mits gekocht bij een goede webshop is deze ietsje duurder maar dan hebbie wel SATA 600 aansluiting, een betere audiochip en ook heel prettig : 2 regelbare aansluitingen voor case fans :) USB 3.0 header zit er ook p natuurlijk :)
En is MSI een goed moederbord merk ?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
YorickE schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:27:
De voeding geeft 450 watt en de videokaart heeft 500 watt nodig , moet ik dan een andere voeding?
Nee hoor. :)

/sidenote: gebruik trouwens de edit-knop als je nog wat wil toevoegen. 2-3 keer achter elkaar reageren zoals je nu doet wordt niet gewaardeerd. :)

[ Voor 21% gewijzigd door br00ky op 20-05-2015 14:30 ]

• YorickE
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B75MA-E33€ 41,08€ 41,08
1BitFenix Neos Zwart/Blauw€ 34,90€ 34,90
1Antec VPF Series 450W€ 49,50€ 49,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 386,16

+i5 proccesor 80 euro
Dan is dit een goeie game computer toch ?

• Thomascr9695
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-04-2022

Thomascr9695

Vape nation Vʌ

YorickE schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:33:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B75MA-E33€ 41,08€ 41,08
1BitFenix Neos Zwart/Blauw€ 34,90€ 34,90
1Antec VPF Series 450W€ 49,50€ 49,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 386,16

+i5 proccesor 80 euro
Dan is dit een goeie game computer toch ?
Ligt eraan welke i5. :)

i5 4460 - 1060, COFFEE LAKE, HERE I COME

• YorickE
De Intel® Core i5-2500 Processor (6M Cache, turbo 3.70 Ghz) kopen voor 80 euro

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Da's zeker een mooie build, kun je heerlijk op gamen.

Wil je het helemaal leuk doen, gezien tweedehands geen punt is: tik voor een eurootje of 100 een HD7950, HD7970 of R9 280 op de kop. Dan is je build meer in balans, en kun je later ook zwaardere spellen lekker spelen als je wilt.

Voeding enzo kan dan gewoon hetzelfde blijven, die 450w is een erg goede welke meer dan genoeg stroom levert.

• YorickE
VasZaitsev schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:06:
Da's zeker een mooie build, kun je heerlijk op gamen.

Wil je het helemaal leuk doen, gezien tweedehands geen punt is: tik voor een eurootje of 100 een HD7950, HD7970 of R9 280 op de kop. Dan is je build meer in balans, en kun je later ook zwaardere spellen lekker spelen als je wilt.

Voeding enzo kan dan gewoon hetzelfde blijven, die 450w is een erg goede welke meer dan genoeg stroom levert.
Ik ben net weer een bijna opgelicht haha , degene van de proccesor is van marktplaats .
Dus ik vroeg 80 euro inc. verzending en hij vond het goed en toen had zijn giro al doorgegeven en hij zei dat hij het ging sturen. en daarna had ik nog een marktplaats account gemaakt en toen vroeg hij hetzelfde ook 80 euro inc. verzending .Terwijl ik hem eigenlijk al had besteld .
Dus nu weet ik dat hij me probeerde op te lichten ...
Dit is hem http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Als het niet al te ver weg is, gewoon ophalen. Maar altijd inderdaad op je hoede blijven.

• YorickE
br00ky schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 17:50:
Als het niet al te ver weg is, gewoon ophalen. Maar altijd inderdaad op je hoede blijven.
Ik heb het gemeld bij marktplaats , hij woont in Almere en ik woon in Zoetermeer haha

• YorickE
Intel® Core i5-2500 Processor is deze ook goed ? 70 euro

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat is dezelfde processor, dus of die ook goed is hoef je niet te vragen ;). Ook erg goedkoop, hoeft niet fishy te zijn, maar let op.

Enne, gebruik die "wijzig"-knop ;).

Tip, kijk in de http://tweakers.net/aanbod/. Daar hebben verkopers een beoordeling. Veel sterren van veel mensen is meestal betrouwbaar. Misschien wat duurder, maar goedkoop is soms duurkoop.

[ Voor 36% gewijzigd door br00ky op 20-05-2015 18:05 ]

• YorickE
weet iemand of de Sharkoon Vaya II ATX Miditower Behuizing een stoffilter heeft ? ik heb hem namelijk niet gezien

• Synitar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-04-2023

Synitar

Professioneel Uitsteller

Ten eerste vind ik dat ding lelijk, maar dat is een kwestie van smaak. Ten tweede zit er alleen maar USB 2.0 aan de voorkant, ten derde staat Sharkoon niet echt bekend om fantastische kwaliteit en ten vierde staat er nergens of er stoffilters zitten en/of foto's van de binnenkant (wat opzich ook wel belangrijk is) Is een pricewatch: BitFenix Comrade Zwart niet iets? Betere kwaliteit, makkelijk bouwen en een USB 3.0 aan de voorkant.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-11 12:15

Dutchredgaming

ICT Beheerder

YorickE schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:36:
[...]

Moet je ook een koeler hebben ?
Alle CPU's met de naam "Boxed" zit CPU cooler in.
Bij "Tray" moet je eentje kopen

[ Voor 19% gewijzigd door Dutchredgaming op 20-05-2015 19:16 ]

Review QNAP TS-230 NAS

• YorickE
Synitar schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:12:
Ten eerste vind ik dat ding lelijk, maar dat is een kwestie van smaak. Ten tweede zit er alleen maar USB 2.0 aan de voorkant, ten derde staat Sharkoon niet echt bekend om fantastische kwaliteit en ten vierde staat er nergens of er stoffilters zitten en/of foto's van de binnenkant (wat opzich ook wel belangrijk is) Is een pricewatch: BitFenix Comrade Zwart niet iets? Betere kwaliteit, makkelijk bouwen en een USB 3.0 aan de voorkant.
Ik vond hem er wel cool uit zien ,ik ben niet op zoek naar een nieuwe maar ik vroeg het me gewoon af

• Synitar

Synitar

Professioneel Uitsteller

YorickE schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:28:
[...]

Ik vond hem er wel cool uit zien ,ik ben niet op zoek naar een nieuwe maar ik vroeg het me gewoon af
Ik zou hem niet kopen. Sharkoon staat echt bekend om plastic fantastic behuizingen. Een stoffilter zit er waarschijnlijk niet in, anders zouden ze er wel mee advertisen.

• YorickE
Mensen , hoeveel is de MSI R9 270 ongeveer waard , 2e hands

• Synitar

Synitar

Professioneel Uitsteller

YorickE schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:31:
Mensen , hoeveel is de MSI R9 270 ongeveer waard , 2e hands
In de V&A kan je een R9 270X voor zo'n 125 euro krijgen, en een R9 270 voor ongeveer datzelfde bedrag. Hoezo eigenlijk?

• YorickE
Synitar schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:35:
[...]

In de V&A kan je een R9 270X voor zo'n 125 euro krijgen, en een R9 270 voor ongeveer datzelfde bedrag. Hoezo eigenlijk?
Ik kan hem wel krijgen voor 110 euro , dat is toch wel een upgrade voor de andere videokaart ?
En hij neemt 2 slots op het mobo in beslag ...
Pagina: 1 2 Laatste