Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:34

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
En die het waard zijn om te kopen?

Mijn vriendin heeft nu een Lumia 820, maar die is gevallen en het scherm is kapot. Het glas is wel nog gewoon intact en de val was ook maar vanaf 40cm hoogte (en op een houten vloer). Maar goed, er moet dus een andere telefoon komen, dit was al de 2de keer dat het scherm gebroken is zonder dat het glas kapot is, dus ik vertouw die 820 niet meer. Maar alle telefoons die ik zou aanraden zijn 5" of groter. Met name de 512MB toestellen wil ik niet aanschaffen met het oog op de Windows 10 Mobile upgrade. En toestellen met maar 4GB opslag (530 serie) wil ik ook niet kopen ivm updates van apps in de toekomst. Dan blijven er dus geen toestellen over, de 540 is nog niet uit volgens mij.

Dus eisen van mij zijn: 1GB of meer RAM, 8GB of meer opslag breedte rond de 68mm en zo rond de 150 euro. Of ben ik niet rationeel en is een 512MB toestel goed te doen? Ik heb haar nu even een HTC Desire gegeven (had ik nog liggen), maar dat vind ze helemaal niks, dus ik verwacht dat Android geen optie is.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:15
Ik heb zelf de HTC 8X en werkt perfect en heeft een mooi scherm

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:41
Los van je eigenlijke vraag: Is de HTC Desire nog wel een representatief Android toestel? Android is sindsdien behoorlijk veranderd en een stuk volwassener geworden. Ook is de hardware flink vooruit gegaan. Zou een moderner toestel met Android niet toch een oplossing (kunnen) zijn?

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
zonoskar schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:55:
En die het waard zijn om te kopen?

Mijn vriendin heeft nu een Lumia 820, maar die is gevallen en het scherm is kapot. Het glas is wel nog gewoon intact en de val was ook maar vanaf 40cm hoogte (en op een houten vloer). Maar goed, er moet dus een andere telefoon komen, dit was al de 2de keer dat het scherm gebroken is zonder dat het glas kapot is, dus ik vertouw die 820 niet meer. Maar alle telefoons die ik zou aanraden zijn 5" of groter. Met name de 512MB toestellen wil ik niet aanschaffen met het oog op de Windows 10 Mobile upgrade. En toestellen met maar 4GB opslag (530 serie) wil ik ook niet kopen ivm updates van apps in de toekomst. Dan blijven er dus geen toestellen over, de 540 is nog niet uit volgens mij.

Dus eisen van mij zijn: 1GB of meer RAM, 8GB of meer opslag breedte rond de 68mm en zo rond de 150 euro. Of ben ik niet rationeel en is een 512MB toestel goed te doen? Ik heb haar nu even een HTC Desire gegeven (had ik nog liggen), maar dat vind ze helemaal niks, dus ik verwacht dat Android geen optie is.
Zo in een korte notendop:
  • Lumia 430;
  • Lumia 435;
  • Lumia 730;
  • Lumia 735;
  • Opvolger van de 530, de 540.

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 18-05-2015 14:00 ]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Heb je de pricewatch al na gekeken?

http://tweakers.net/categ...2UYkF6TQ3AesHKzSz0gIprawE

De 532 serie?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
vali schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:59:

• Lumia 430;
Lumia 435;
• Lumia 730;
• Lumia 735;
• Opvolger van de 530, de 540.
[/list]
430: Meh. Dat wil ik haar ook niet aandoen.
730: te duur
540: coming soon.

Ik zag wel dat de 635 in een 1GB uitvoering te krijg is (vreemd dat deze niet op de MS site staat). Dat zou een optie kunnen zijn. De missende front-camera nemen we dan voor lief (zij is toch niet het selfie-type).
phpn3rd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:58:
Los van je eigenlijke vraag: Is de HTC Desire nog wel een representatief Android toestel? Android is sindsdien behoorlijk veranderd en een stuk volwassener geworden. Ook is de hardware flink vooruit gegaan. Zou een moderner toestel met Android niet toch een oplossing (kunnen) zijn?
Mijn ervaring met Android is dat de toestellen met de top SoCs van die tijd wel aardig doen, maar de langzame modellen echt zwaar bagger zijn. Maar inderdaad, de Desire is niet echt representatief en zit nog op Android 2.3.3 dacht ik.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:41
zonoskar schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:03:

[...]

Mijn ervaring met Android is dat de toestellen met de top SoCs van die tijd wel aardig doen, maar de langzame modellen echt zwaar bagger zijn. Maar inderdaad, de Desire is niet echt representatief en zit nog op Android 2.3.3 dacht ik.
Dat valt tegenwoordig erg mee. Ook in reviews wordt er steeds meer gesteld dat de hardware tegenwoordig dusdanig snel is dat ook mid-end toestellen heel goed mee kunnen komen.Denk hierbij aan toestellen met een Snapdragon 400/415 of 600/615 etc. Zelfs de Moto E kan met z'n 200 prima meekomen zolang er geen games gespeeld worden.

[ Voor 0% gewijzigd door phpn3rd op 18-05-2015 14:06 . Reden: typo ]

• vali
phpn3rd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:06:
[...]

Dat valt tegenwoordig erg mee. Ook in reviews wordt er steeds meer gesteld dat de hardware tegenwoordig dusdanig snel is dat ook mid-end toestellen heel goed mee kunnen komen.Denk hierbij aan toestellen met een Snapdragon 400/415 of 600/615 etc. Zelfs de Moto E kan met z'n 200 prima meekomen zolang er geen games gespeeld worden.
Dat ligt er maar net aan wat je gewent bent. De Desire van mijn vriendin heeft een snapdragon 400 en die is gewoon ruk. Support is zo slecht van htc, dat ze nooit een upgrade van Android gaat krijgen. De moto E draait inderdaad goed, maar is qua snelheid en stabiliteit niet te vergelijken met smartphone met WP erop.

Dat is ook de reden waarom ik eigenlijk niet zo fan ben van budget telefoons van Android en tegenwoordig de klanten in mijn winkel liever WP verkoop, dan Android.

[ Voor 9% gewijzigd door vali op 18-05-2015 14:12 ]

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-11 11:15
Vrij apart om haar kennis te laten maken met een Android versie van 4 jaar geleden. Op deze manier kunnen we haar net zo goed een telefoon met Windows Phone 6 erop geven, dan betwijfel ik of ze nog een telefoon wil met een Microsoft OS.

Waarvoor gebruikt je vriendin de telefoon? Ik kan met een lijst van 200 telefoons komen die voldoen aan je eisen, maar dan schieten we nog niets op.

• vali
[...]

430: Meh. Dat wil ik haar ook niet aandoen.
730: te duur
540: coming soon.

Ik zag wel dat de 635 in een 1GB uitvoering te krijg is (vreemd dat deze niet op de MS site staat). Dat zou een optie kunnen zijn. De missende front-camera nemen we dan voor lief (zij is toch niet het selfie-type).

[...]
Een 430 wil je haar niet aan doen? Heb je het toestel in je handen gehad, want het toestel is zeker niet traag.

Daarnaast zou het handig zijn om erbij te melden wat ze met het toestel wilt gaan doen, want voor games is de snapdragon 200 en 400 niet echt ideaal.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

IK twijfel er persoonlijk of iemand die inmiddels gewent is aan Windows Phone überhaubt terug wil naar een Android toestel. Persoonlijk (in het bezit van een Lumia 820) absoluut niet en meerdere mensen in mijn omgeving denken er hetzelfde over. Eigenlijk zie ik steeds meer mensen van Adnroid migreren naar of Windows Phone en zo af en toe naar de iPhone.

Maar inderdaad een fatsoenlijk toestel en geen halve tablet is tegenwoordig niet makkelijk te vinden. Kleinere schermen betekend vaak beprekt opslag en geheugen capaciteit, naar mijn idee een gemist kans.

Maar toestellen met een scherm van 4,6" of kleiner draaiende op Windows Phone 8.1: http://tweakers.net/categ...VZadRGIxU7T8uwi4wAxdYSyk_

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Audiowaste schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:13:
[...]

Vrij apart om haar kennis te laten maken met een Android versie van 4 jaar geleden. Op deze manier kunnen we haar net zo goed een telefoon met Windows Phone 6 erop geven, dan betwijfel ik of ze nog een telefoon wil met een Microsoft OS.

Waarvoor gebruikt je vriendin de telefoon? Ik kan met een lijst van 200 telefoons komen die voldoen aan je eisen, maar dan schieten we nog niets op.
Het was of een Desire, of even geen telefoon. Keuze snel gemaakt lijkt me dan. De telefoon gebruikt ze om mee te bellen/whatsappen. En agenda bij te houden. Verder eigenlijk niet, dus het hoeft geen fancy ding te zijn en een Moto-E zou eigenlijk perfect passen. 2 problemen: 1. ze is WP nu gewend en 2: ik weet ook niks van Android, dus bij problemen moet ik ook alles googlen. Daarbij vinden we WP eigenlijk best fijn en werkt zonder Google account, wat zij niet heeft.
vali schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:16:
Daarnaast zou het handig zijn om erbij te melden wat ze met het toestel wilt gaan doen, want voor games is de snapdragon 200 en 400 niet echt ideaal.
Bellen.SMS/ Whatsapp dus. En het zou fijn zijn als de telefoon niet meteen kapot is als hij een keertje valt. De 820 is 2 keer gevallen, 2x het scherm kapot, 2x een lullige val ook nog.

Een 430 heeft een belabberd scherm volgens mij, dus daarom wil ik haar dat niet aandoen.

/edit: ik kan eigenlijk niks vinden over de 635 met 1GB geheugen. In de pricewatch staat deze telefoon en zou een goed alternatief zijn. Maar op de MS site vind ik er niets over. Weet iemand hoe dat zit?

[ Voor 27% gewijzigd door zonoskar op 18-05-2015 14:25 ]

• Audiowaste
zonoskar schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:18:
Het was of een Desire, of even geen telefoon. Keuze snel gemaakt lijkt me dan. De telefoon gebruikt ze om mee te bellen/whatsappen. En agenda bij te houden. Verder eigenlijk niet, dus het hoeft geen fancy ding te zijn en een Moto-E zou eigenlijk perfect passen. 2 problemen: 1. ze is WP nu gewend en 2: ik weet ook niks van Android, dus bij problemen moet ik ook alles googlen. Daarbij vinden we WP eigenlijk best fijn en werkt zonder Google account, wat zij niet heeft.
Kijk, met die informatie kunnen we al iets meer. Los ervan dat "iets gewend zijn", geen reden om iets anders niet te proberen. Juist omdat je met Android veel meer keuze hebt binnen je wensen. Aangezien ze geen games speelt, zal een snapdragon 400/600 echt meer dan voldoende zijn.

Eisen zijn dus:
Windows Mobile
Scherm max 5 inch (of is dat al te groot)?
1 GB+ RAM
8 GB+ opslag
Prijs rond de 150 euro?

• vali
zonoskar schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:18:
[...]

[...]

Bellen.SMS/ Whatsapp dus. En het zou fijn zijn als de telefoon niet meteen kapot is als hij een keertje valt. De 820 is 2 keer gevallen, 2x het scherm kapot, 2x een lullige val ook nog.

Een 430 heeft een belabberd scherm volgens mij, dus daarom wil ik haar dat niet aandoen.

/edit: ik kan eigenlijk niks vinden over de 635 met 1GB geheugen. In de pricewatch staat deze telefoon en zou een goed alternatief zijn. Maar op de MS site vind ik er niets over. Weet iemand hoe dat zit?
Lumia 635 heeft geen sensor om het licht te dimmen, dus het is laag, normaal of hoog. Dat is wel een nadeel van de l635, zeker als je het gewend bent dat je vorige toestel het had.

edit:
Doelde op het missende ambient light sensor.

• Audiowaste

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Hmm, die Prestigio is zeker 2cm langer dan de 820 en ze vond die eigenlijk al te groot. Met die afmetingen zou ik liever een 640 kopen, maar die heeft ze vast gehad en was echt veel te groot.

/edit: misschien moet ik een 2dehands 735 kopen.
/edit2: Misschien kan ik haar beter mijn 920 geven en dat ik dan een 640 koop :) of een 930, maar daar hebben we eigenlijk geen geld voor, alles gaat de laatste tijd in ons huis zitten (is nog niet af).

[ Voor 40% gewijzigd door zonoskar op 18-05-2015 14:54 ]

• vali
zonoskar schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:42:
Hmm, die Prestigio is zeker 2cm langer dan de 820 en ze vond die eigenlijk al te groot. Met die afmetingen zou ik liever een 640 kopen, maar die heeft ze vast gehad en was echt veel te groot.

/edit: misschien moet ik een 2dehands 735 kopen.
/edit2: Misschien kan ik haar beter mijn 920 geven en dat ik dan een 640 koop :) of een 930, maar daar hebben we eigenlijk geen geld voor, alles gaat de laatste tijd in ons huis zitten (is nog niet af).
Herkenbaar, ben zelf ook nog druk met het huis bezig. Vooral de tuin is erg duur :| .

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Kom er net achter dat de 635 ook een proximity sensor ontbeert. Dus naast dat de helderheid niet aangepast wordt, detecteert ie ook niet dat je oor in de buurt is en hebben ze op gekunstelde wijze geprobeerd dit te verhelpen. Crap. En de 532 heeft dan weer een dusdanig crap scherm dat ik dat niets vind. Waarom MS, waarom? Een hoger nummer zou een beter toestel moeten betekenen, maar de 635 is in sommige opzichten een stap terug tov de 532 (geen front camera, geen proximity en ambient light sensor). Ik zou haast een HTX 8X halen...

• vali
zonoskar schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:29:
Kom er net achter dat de 635 ook een proximity sensor ontbeert. Dus naast dat de helderheid niet aangepast wordt, detecteert ie ook niet dat je oor in de buurt is en hebben ze op gekunstelde wijze geprobeerd dit te verhelpen. Crap. En de 532 heeft dan weer een dusdanig crap scherm dat ik dat niets vind. Waarom MS, waarom? Een hoger nummer zou een beter toestel moeten betekenen, maar de 635 is in sommige opzichten een stap terug tov de 532 (geen front camera, geen proximity en ambient light sensor). Ik zou haast een HTX 8X halen...
Ik denk dat het ook moeilijk is om naar een toestel te kijken als je alleen vanuit je eigen mening iets uitzoekt. Bekijk eens samen naar een toestel en of ze bepaalde missende hardware echt erg vindt. Misschien vindt ze het scherm van de 45x en de 532 helemaal niet zo slecht en bespaar je hierdoor een hoop geld. Beide toestellen zijn namelijk stukken goedkoper dan een tweedehandse 8x of 73x.

Zo heb ik op mijn werk genoeg 635 modellen verkocht en vele klanten weten niet eens wat een ambient light sensor is en zijn nog steeds erg tevreden over het toestel. Ze hebben inderdaad op een andere manier de proximity sensor nagebootst en zo slecht werkt dat niet in het praktijk.

[ Voor 11% gewijzigd door vali op 18-05-2015 15:59 ]

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
Is dit niets?[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 2

Een 2e handse 75,- voor de hele mikmak

[ Voor 18% gewijzigd door Amadeus1966 op 18-05-2015 17:54 ]

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De L635 is nog een halve Nokia en Nokia heeft de x30 en x35 quasi verneukt, MS probeert er weer wat orde in te scheppen, waardoor eigenlijk alle Nokia's, op de 730 en hoger na, eigenlijk niet heel slim zijn om te kopen.

Zelf zou ik of een tweedehandse 820 of 925 kopen, of toch eens een Lumia 535 of 640 aanvoelen.

People as things, that’s where it starts.

• vali
VasZaitsev schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:02:
De L635 is nog een halve Nokia en Nokia heeft de x30 en x35 quasi verneukt, MS probeert er weer wat orde in te scheppen, waardoor eigenlijk alle Nokia's, op de 730 en hoger na, eigenlijk niet heel slim zijn om te kopen.

Zelf zou ik of een tweedehandse 820 of 925 kopen, of toch eens een Lumia 535 of 640 aanvoelen.
Ben ik het niet mee eens. Er zitten een paar modellen tussen zoals de 530 dat niet een geweldig toestel is, maar de rest passen niet onder het kopje "verneukt".
Pagina: 1