Advertenties die meer dan helft van het scherm vullen

Pagina: 1
Acties:
  • 412 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 01:04
Ik heb bij de meeste sites adblock opstaan, en om wat te supporten het voor tweakers een tijd uitgezet. Maar dan krijg ik zo'n dingen: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NRgF26P.jpg

Dat is toch overdreven? Het is erger dan een magazine. De video advertenties zijn ook erg vervelend, soms start de video na de ad niet en moet ik reloaden en nogmaals de ad bekijken. Met adblocker start de video gewoon zonder problemen (en zonder ad). Adblock gaat dus helaas terug op. Ik vraag mij af hoeveel opbrengst men verliest doordat gebruikers adblock laten opstaan?

[ Voor 24% gewijzigd door Skalders op 18-05-2015 04:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03:40

sjaool

Every life should have 9 cats

Het valt allemaal best mee. Er zijn websites die het veel bonter maken. Ik heb dus ook totaal geen moeite mee. En een pagina een keer moeten verversen omdat een video niet start kun je Tweakers niet zomaar de schuld van geven daar kan veel meer aan ten grondslag liggen. btw dit is weer eens een echt first world problem om je druk om te maken. :z

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Tweakers biedt abo's aan om de advertenties weg te halen, waarom dat niet?
Of wil je een gratis website die gratis en voor niks voor jou draait? ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 01:04
Ik vraag me af wie ik behalve tweakers anders 'de schuld' moet geven van niet werkende videos? :p het werkt altijd met adblocker op, zonder krijg ik (en vrienden) vaak problemen. Die keer een video niet starten heeft er wel al vaak voor gezorgd dat ik de hele video gewoon skip (al eens gehad dat ik 3 keer een volledig advertentie filmpje moest kijken voordat het werkte dus no thanks). Te veel advertenties kunnen zeer negatieve gevolgen hebben en de juiste hoeveelheid worden door de grotere spelers grondig bestudeerd.

Dat er websites zijn die het bonter maken voegt niet veel toe. Deze advertenties zorgen bij veel mensen dat er net meer adblocks op gaan staan en zo valt er heel wat opbrengst weg.

Verder merk ik de laatste tijd dat wanneer ik mensen (zonder adblock) introduceer tot tweakers ze vaak afhaken door de hoeveelheid ads. "oei dat is toch wat overdreven" (het voorbeeld wat ik postte valt nog mee, ik heb er al gehad die 3/4de van de pagina opvullen als je standaard je browser ingezoomd hebt). Dan gaan ze terug naar de populaire tech nieuws sites zoals the verge of zelfs engadget die minder gigantische en opvallende ads heeft. Dat is jammer want zo blijven ze overtuigd van hun mening dat nederlandstalige tech sites niet serieus genomen hoeven te worden. En alhoewel ik vind dat tweakers in kwaliteit aan het dalen is en meer de massa probeert aan te spreken, het toch zeker zijn waardes heeft.

Dit onderwerp wordt hier al snel negatief ontvangen, dat snap ik wel, trouwe leden etc, maar er zijn grenzen, als alles geaccepteerd word gaat de community toch ook snel naar onder zoals gezien op andere vroeger populaire websites.

Ik verwacht inderdaad een gratis website die vlot voor mij draait. Zo heeft het altijd gegaan maar het is precies alsof iedereen het normaal begint te vinden dat je ads in je strot geduwd krijgt tenzij je betaalt. Dat is iets wat nog maar enkele jaren populair is, Maar gelukkig zijn er ook nog die hier niet aan meedoen, of toch niet in dezelfde maten, en zo verliest tweakers weer wat extra bezoekers. Behalve dat zeggen de aantal gebruikers van adblock genoeg, bezoekers willen het niet. Er zijn tal van verdien modellen behalve enkel adverteren, pricewatch is daar een goed voorbeeld van, en zolang er producten worden gereviewed en bekeken door bezoekers zijn de bezoekers nooit niets-opleverend, wij zelf zijn het product van tweakers. Ik verwacht geen advertentieloze website, maar het gaat hier om de hoeveelheid en hoe opvallend het is, en vooral hoe het in de weg staat van de content. Niet dat ik gewoon totaal geen ads wil zien als ik er niet voor betaal.

Al bij al maakt het me persoonlijk niet veel uit, ik kan nog steeds gewoon adblock draaien. Maar ik denk wel dat het onderwerp een closer look waardig is.

[ Voor 50% gewijzigd door Skalders op 18-05-2015 04:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Gewoon in het kort hoor. Denk je dat er nooit discussies gevoerd zijn? Die zijn namelijk al 100x voorbij gekomen. Dus ja, wil je inhoudelijk meer erover weten, check dan wat andere topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Deze discussie is inderdaad alleen al in de afgelopen maand meerdere keren gevoerd. Ik verwijs je graag door naar Netflix ad beeldvullend en Je blokkeert onze banners die beiden nog gewoon actief in de topiclijst staan. ;)

Los daarvan vind ik dat je wel erg makkelijk aan het schoppen bent. Je hebt ofwel een heel hoge resolutie en daarbij een heel klein browservenster gebruikt, ofwel je zit met een bijna 2x zoom te lezen. Dan vind ik het niet gek dat er wat content wegvalt, nee... Ter vergelijking, dit is mijn FP vandaag, met ads aan en daarbij meerdere keren gerefresht tot ik er daadwerkelijk meer dan één kreeg:
Ads

En het gele blok is dan zelfs maar half een ad omdat het een eigen initiatief/meetup van Tweakers zelf is.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.