Ik vraag me af wie ik behalve tweakers anders 'de schuld' moet geven van niet werkende videos?

het werkt altijd met adblocker op, zonder krijg ik (en vrienden) vaak problemen. Die keer een video niet starten heeft er wel al vaak voor gezorgd dat ik de hele video gewoon skip (al eens gehad dat ik 3 keer een volledig advertentie filmpje moest kijken voordat het werkte dus no thanks). Te veel advertenties kunnen zeer negatieve gevolgen hebben en de juiste hoeveelheid worden door de grotere spelers grondig bestudeerd.
Dat er websites zijn die het bonter maken voegt niet veel toe. Deze advertenties zorgen bij veel mensen dat er net meer adblocks op gaan staan en zo valt er heel wat opbrengst weg.
Verder merk ik de laatste tijd dat wanneer ik mensen (zonder adblock) introduceer tot tweakers ze vaak afhaken door de hoeveelheid ads. "oei dat is toch wat overdreven" (het voorbeeld wat ik postte valt nog mee, ik heb er al gehad die 3/4de van de pagina opvullen als je standaard je browser ingezoomd hebt). Dan gaan ze terug naar de populaire tech nieuws sites zoals the verge of zelfs engadget die minder gigantische en opvallende ads heeft. Dat is jammer want zo blijven ze overtuigd van hun mening dat nederlandstalige tech sites niet serieus genomen hoeven te worden. En alhoewel ik vind dat tweakers in kwaliteit aan het dalen is en meer de massa probeert aan te spreken, het toch zeker zijn waardes heeft.
Dit onderwerp wordt hier al snel negatief ontvangen, dat snap ik wel, trouwe leden etc, maar er zijn grenzen, als alles geaccepteerd word gaat de community toch ook snel naar onder zoals gezien op andere vroeger populaire websites.
Ik verwacht inderdaad een gratis website die vlot voor mij draait. Zo heeft het altijd gegaan maar het is precies alsof iedereen het normaal begint te vinden dat je ads in je strot geduwd krijgt tenzij je betaalt. Dat is iets wat nog maar enkele jaren populair is, Maar gelukkig zijn er ook nog die hier niet aan meedoen, of toch niet in dezelfde maten, en zo verliest tweakers weer wat extra bezoekers. Behalve dat zeggen de aantal gebruikers van adblock genoeg, bezoekers willen het niet. Er zijn tal van verdien modellen behalve enkel adverteren, pricewatch is daar een goed voorbeeld van, en zolang er producten worden gereviewed en bekeken door bezoekers zijn de bezoekers nooit niets-opleverend, wij zelf zijn het product van tweakers. Ik verwacht geen advertentieloze website, maar het gaat hier om de hoeveelheid en hoe opvallend het is, en vooral hoe het in de weg staat van de content. Niet dat ik gewoon totaal geen ads wil zien als ik er niet voor betaal.
Al bij al maakt het me persoonlijk niet veel uit, ik kan nog steeds gewoon adblock draaien. Maar ik denk wel dat het onderwerp een closer look waardig is.
[
Voor 50% gewijzigd door
Skalders op 18-05-2015 04:25
]