Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
terwijl dit toch redelijk triviaal is op tweakers

triviaal = gewoon & onbelangrijk
Maar onder 'UBB-codes' staat het wel uitgelegd, plus dat het een tag is die wat meer op de gevorderde gebruiker gericht is. Niet alles hoeft altijd overal getoond/uitgelegd te worden, toch?
The devil is in the details.
Owja dan word het relevant
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Ik zie dan eigenlijk het liefst de knop komen zoals de quote knop functie, dan dat je nog een keer een veld krijgt waarbij je de taal kan/moet invullen.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Bij de url, img en video tags worden ook geen extra opties gevraagd, die wel bestaan.
(Tags only)
C
VB
Java
HTML
PHP
Zoiets, volgens mij heb je dan de belangrijkste
**Overzicht van UBB-codes #tag_code
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Fixing things to the breaking point...
Hoef je ook maar hooguit eens per maand te doen heNMe schreef op zondag 17 mei 2015 @ 13:46:
"Simpele query" en fulltext search gaan niet samen.En FTS heb je toch wel nodig voor die query, tenzij je een index wil gaan bijhouden van welke post welk type code tag gebruikt, lijkt me nogal overkill.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Dat is het enige dat telt. Wat boeit die opmaak dan nog. Frot 'm er zelf maar in IMO. Er zijn te veel talen hier voor syntax highlighting en een lijstje bijhouden met wat er veel gebruikt is verlaagt alleen maar de performance van het platform. Elke query die je extra moet uitvoeren die niet nodig is, is er 1 te veel. Zelfs al is 't er een die maar eens per week/maand/kwartaal/jaar draait. Het moet namelijk ook nog allemaal gebouwd worden en een knop dat [code] en [/code] invoegt is nog geen 10 minuten werk, terwijl een hele lijst met (veel gebruikte) talen toevoegen veel langer duurt.Damic schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:23:
het is maar dat de code tags er dan al staan.
1
| Swift heeft nog geen herkenning bijvoorbeeld, maar je kan prima [code=swift invullen. En dan eventueel de herkenlijst wat uitbreiden |
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Alsjeblieft niet zeg. Als er zo nodig een knop voor moet komen, laat die dan gewoon [code][/] neerzetten en als mensen er een bepaalde taal aan willen hangen, dan kunnen ze best dat ='je zelf typen.F.West98 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:54:
Of gewoon nadat je op het knopje hebt geklikt een window.prompt met de vraag welke programmeertaal het om gaat en als het niet van toepassing is een *? En dat dan automagisch invullen? Lijkt mij het beste dan.
Swift:
1 Swift heeft nog geen herkenning bijvoorbeeld, maar je kan prima [code=swift invullen. En dan eventueel de herkenlijst wat uitbreiden
The devil is in the details.
Ik gebruik sowieso die knoppen nooit, dus voor de mensen die die gebruiken kan dat best. Of als je hovert een invoerveld voor de taal? (Alhoewel dat iets meer code is)Hahn schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:58:
[...]
Alsjeblieft niet zeg. Als er zo nodig een knop voor moet komen, laat die dan gewoon \[code]\[/] neerzetten en als mensen er een bepaalde taal aan willen hangen, dan kunnen ze best dat ='je zelf typen.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Niet om het een of't ander, maar kun je die talen niet gewoon vullen vanuit de plugin die de daadwerkelijke ondersteuning biedt? Of is dat heel ver gezocht?NMe schreef op zondag 17 mei 2015 @ 13:33:
Als je dit soort talen gaat voortrekken kun je bovendien elke keer als er een nieuwe flavour of the year uitkomt die dropdown gaan lopen aanpassen op straffe van gerel in LA en hier in MF.
Wellicht dat een combibox beter is dan een dropdowntje. Wellicht bestaat het zelfs al.
Op zich zou ik een codeknopje logischer vinden dan het horizontale-lijn-knopje.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Volgens de UBB-faq zijn het 23 talen. Dat valt opzich nog wel mee, tenzij er nog meer talen zijn die niet in her rijtje staan.NMe schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:25:
Ik weet niet of ze makkelijk aan zijn lijstje kunnen komen maar ik weet wel dat er nogal veel talen ondersteund worden. Die dropdown zou dus best lang worden.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Maar als je geen taal wilt, bijvoorbeeld vanwege een log, moet je zelf weer die hele tekst weghalen, terwijl het typen van '=vb' of '=c' veel minder werk is. Het is al goed genoeg dat de [code] tag gebruikt wordt, maak 't dan niet ingewikkelder door nog even aan te geven dat men zelf een taal moet kiezen. Die leren ze vanzelf wel.johnkeates schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:35:
Geen dropdown, maar een code button die de code tag plaatst met code=taal_hier er in, zodat het altijd werkt, maar dat mensen die even nadenken zelf hun taal daar in zetten. Dan hoef je niks extra's te doen, maar mag het wel.
Om eerlijk te zijn: op een site als Tweakers zou ik toch verwachten dat mensen er in slagen om dit zelf te onderzoeken of te ontdekken wanneer ze het bericht van iemand anders quoten. De UBB-faq was voor mij meer dan duidelijk genoeg, ook al is die vrij oud. Ik zou dan eerder willen vragen om die FAQ up to date te brengen (is er eigenlijk veel veranderd sinds het maken van die FAQ?).johnkeates schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:35:
Geen dropdown, maar een code button die de code tag plaatst met code=taal_hier er in, zodat het altijd werkt, maar dat mensen die even nadenken zelf hun taal daar in zetten. Dan hoef je niks extra's te doen, maar mag het wel.
[ Voor 30% gewijzigd door Glodenox op 25-05-2015 17:31 . Reden: Dit was niet echt een reactie op Hero of Time, dit is nu duidelijker. ]
Coördinator van de Waze Belux Community
Wat bedoel je? Wat heeft dat te maken met het wel of niet toevoegen van een knop die automatisch [code] en [/code] invult voor je, zoals dat met quote en splits quote al gebeurt?Glodenox schreef op maandag 25 mei 2015 @ 17:16:
Om eerlijk te zijn: op een site als Tweakers zou ik toch verwachten dat mensen er in slagen om dit zelf te onderzoeken of te ontdekken wanneer ze het bericht van iemand anders quoten. De UBB-faq was voor mij meer dan duidelijk genoeg, ook al is die vrij oud. Ik zou dan eerder willen vragen om die FAQ up to date te brengen (is er eigenlijk veel veranderd sinds het maken van die FAQ?).
Daar heeft het niets mee te maken inderdaad, maar ik heb het over de keuze tussen een knop die enkel de standaard code tags toevoegt en een knop met een dropdown of die nog in een apart venster de taal van de code vraagt.Hero of Time schreef op maandag 25 mei 2015 @ 17:23:
[...]
Wat bedoel je? Wat heeft dat te maken met het wel of niet toevoegen van een knop die automatisch [code] en [/code] invult voor je, zoals dat met quote en splits quote al gebeurt?
In mijn ogen zou een simpele knop al meer dan voldoende moeten zijn. De mensen die meer opties willen aanduiden kunnen in de FAQ lezen wat de opties zijn. Persoonlijk gebruik ik die knoppen zelfs helemaal niet, maar dat is iets persoonlijk en is pas mogelijk na veelvuldig gebruik.
Edit: ik heb zonet duidelijker gemaakt op wat ik reageerde in mijn bericht. Het leek inderdaad alsof ik op jouw bericht reageerde.
[ Voor 7% gewijzigd door Glodenox op 25-05-2015 17:32 ]
Coördinator van de Waze Belux Community
Ik bedoel dat je dan makkelijk met 1 klik je code tags hebt, en dan met 2 dubbelklik desgewenst je taal in kan typen.Glodenox schreef op maandag 25 mei 2015 @ 17:16:
[...]
Om eerlijk te zijn: op een site als Tweakers zou ik toch verwachten dat mensen er in slagen om dit zelf te onderzoeken of te ontdekken wanneer ze het bericht van iemand anders quoten. De UBB-faq was voor mij meer dan duidelijk genoeg, ook al is die vrij oud. Ik zou dan eerder willen vragen om die FAQ up to date te brengen (is er eigenlijk veel veranderd sinds het maken van die FAQ?).
Ik zag het niet eens alsof je op mij reageerde. Je post was zo vaag dat ik mij afvroeg of het wel je bedoeling was om hier te posten. Ik zag 't dus eerder als een verdwaalde, alleenstaande post, dan een reactie op iets of iemand hier.Glodenox schreef op maandag 25 mei 2015 @ 17:30:
Edit: ik heb zonet duidelijker gemaakt op wat ik reageerde in mijn bericht. Het leek inderdaad alsof ik op jouw bericht reageerde.
En hoe moet dat zich vertalen naar mobile gebruikers? Daar selecteer je niet even je geschreven tekst met een dubbeltap. Een knop is goed genoeg.johnkeates schreef op maandag 25 mei 2015 @ 17:45:
[...]
Ik bedoel dat je dan makkelijk met 1 klik je code tags hebt, en dan met 2 dubbelklik desgewenst je taal in kan typen.
Vreemd, op de meeste mobiele OSsen werkt dat wel, wat gebruik je dan dat dat niet werkt? Sure, je moet dubbelklikken vervangen met lang ingedrukt houden, maar tekst bewerken gaat net zo goed. Je kan het ook weglaten en dan heb je gewoon een code tag knop.Hero of Time schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:15:
[...]
En hoe moet dat zich vertalen naar mobile gebruikers? Daar selecteer je niet even je geschreven tekst met een dubbeltap. Een knop is goed genoeg.
1
| [ Code=taal][ /] |
Al probeer ik zelf vaak met Toon voorbeeld wel of de code ondersteund wordt. Gebruik de knoppenbalk zelden.
👑

Shameless rip van Notepad++, maar op deze manier kan je heel veel talen kwijt in een dropdown. Idee?
Dat neemt minder plaats in dan een hele dropdown met de populairste keuzes, en lijkt me op zich nog wel gebruiksvriendelijk ook.
Een voorbeeldje (zelfs met programmeertalen, lekker toepasselijk): https://jqueryui.com/autocomplete/
Android developer & dürüm-liefhebber