Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nauwelijks mijn (zeer eenvoudige) mobiele prepaid telefoon - slechts bij autopech en zo of een sporadisch sms’je. Maar omdat mij heel soms een smartphone ook van pas zou kunnen komen, overweeg ik nu de aanschaf van zo’n smartphone. Het beste kan ik daarvoor weer een prepaid apparaatje aanschaffen. Maar ik hoorde dat je met zijn prepaidtoestel niet overal online kunt gaan, en da’s ook weer lastig. Dus dan toch maar een abonnement. Echter, een abonnement voor iemand die hooguit 1 of 2 x per maand zijn smartphone gebruikt is erg onrendabel. Wat nu?
Een tijd terug las ik echter in de Volkskrant het volgende. Er zou een nieuw soort abonnement op de markt komen: gratis! Het zou gaan om een heel eenvoudig en basaal abonnement, zeer geschikt voor een ‘weinig gebruiker’ als ik. Men zou dit gratis abonnement aan kunnen bieden doordat de meeste gebruikers er toch ‘iets’ bij kopen, zoals belminuten, mb’s of assecoires. Welnu, ik wil niets bijkopen, slechts heel af en toe op pad online kunnen gaan met een mobieltje, en daarvoor zou zo’n zeer eenvoudig en gratis abonnement voor mij bijzonder geschikt zijn. Het probleem is echter dat ik niet meer weet wie deze nieuwe aanbieder was. Bovendien hoor of lees ik er niets meer over, terwijl ik me toch meen te herinneren dat het reeds dit jaar op de markt zou komen. Mijn vraag: weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk bedoel je Choozze? https://www.choozze.nu/
Het Zero abonnement is gratis bij ze met 100 minuten + 100 sms + 100 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-10 13:47
Wat jij zoekt is hier te vinden: [Ervaringen] Choozze
En dan speciaal het Choozze Zero abonnement.
Als je aan de limieten houdt, ben je klaar met 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:51
Met bellen zul je het gerbuik redelijk zelf in de hand hebben, maar met data moet je altijd oppassen, als je over de gratis limiet gaat dan wordt het duur (en dat is natuurlijk onderdeel van het buisinessmodel van choozze)
Dus stel wel een datalimiet in op je telefoon om te zorgen dat datagebruik automatisch uitgaat wanneer je bij je gratis limiet in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:31

Pos

Waarom niet gewoon los een (2e hands) smartphone kopen en een prepaid kaart met data? Zet mobiele data uit, en zet hem aan als je het nodig hebt. Heb je alles nog steeds zelf in de hand. Tevens wifi gebruiken waar aanwezig.

Niks geen hassle met abbo's en verplichtingen voor die 1 a 2 keer per maand mobiel data gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Met hierboven ^
Die goedkope abo's met weinig of geen data bevatten een aantal valkuilen voor onervaren smartphone gebruikers, juist omdat je geen databundel hebt, jaag je er binnen no-time voor tientallen euro's aan MB's doorheen.
Smartphones gebruiken niet alleen data, wanneer je er bewust mee bezig bent, maar ook op de achtergrond, voor updates, synchronisatie, etc. Kan allemaal uitgezet worden, maar een beginnende gebruiker ziet meestal iets over het hoofd, dan kan de eerste rekening een bijzonder onaangename verrassing betekenen.

Mijn advies is dus eveneens: een goede gebruikte smartphone en een prepaid simkaartje.

Bijv. Vodafone Prepaid Plus (staat standaard aan op nieuwe simkaarten), 1 euro voor 100MB per dag, op dagen, dat je geen data gebruikt, betaal je niets. Wel naast de data, ook de tijd in de gaten houden, stopt om 23.59 uur, dus ga je na middernacht door, begint de volgende bundel van 100MB voor een euro.
Bij elke opwaardering krijg je, afhankelijk van het bedrag, een aantal MB's, smsjes of belminuten gratis.

Overigens weet ik niet, hoe het met de goedkopere prepaidjes is, maar met een prepaid van KPN, Vodafone of T-Mobile kun je overal online, waar dat met een abo ook mogelijk is. Wel meestal zonder 4G, maar dat heb je ook nog niet nodig, vaak slechte dekking in minder dichtbevolkte gebieden en de kans is ook groot, dat je telefoon het niet ondersteunt.

[ Voor 14% gewijzigd door Marly op 17-05-2015 17:29 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ja die prepaid-kaartjes zijn natuurljik leuk maar bij choozze zero is 100mb per maand gratis(na de 25 euro aansluitkosten bij eht bestellen van de simkaart).
Ikzelf zou zeggen:
- choozze zero als abonnement
- op www.wolfgangshop.nl staat de whoop smartphone(verkochten ze ook bij aldi), is voor 99 euro een prima basic smartphone waar je als beginnende smartphone gebruiekr alles mee kan wat je wil. He tis idd wel zaak om even je datagebruik te begrenzen maar je kan ook gewoon alelen mobiel internet aanzetten als je op pad gaat. Het akn ook dat ej over freedompop hebt gelezen, maar die ehbben hun lanering helaas uitgesteld(als ze ooit nog komen) choozze si nu de enige optie voro een gratis abonnement. In eht ervaringen topic stat veel negatiefs, maar dat heeft allemaal betrekking op de beperkingen die zijn ingevoerd bij het betaalde(bright) abonnement, choozze zero gebruik ik al sinds september en heeft me nog noit 1 probleem opgeleverd.
Pagina: 1