Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[forum] Crash Safari op iOS 8.3 bij add link/image/video

Pagina: 1
Acties:

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:14
Zodra je bij een reactie voor de button link/image/video kiest dan crasht Safari.

Op meerdere iPad's en iPhone's met iOS 8.3.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0ETiTQTt.jpg

👉🏻 Blog 👈🏻

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-11 22:25

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gebeurt dat ook als je een achtergrondkleur of tekst kleur wilt invoegen (als je die rechten hebt, ik kan 't door m'n mod-status niet verifiëren of een normale gebruiker die knoppen heeft)? Het zijn de twee knoppen links van de 'hyperlink invoegen'-knop.

Ik denk namelijk dat het een bug in Safari is, dan iets wat de devvers hier kunnen oplossen. Er zijn de laatste tijd zoveel bugs geweest die specifiek op Safari gebeurde, iOS of OSX, dat ik hier niet geloof dat een functie wat al jaren hetzelfde is opeens een issue is geworden. De knoppen roepen een invoerveld op en daar kan mobile Safari blijkbaar niet mee overweg.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-11 19:45

InFamous

excommunicado

Hero of Time schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 21:31:
Gebeurt dat ook als je een achtergrondkleur of tekst kleur wilt invoegen (als je die rechten hebt, ik kan 't door m'n mod-status niet verifiëren of een normale gebruiker die knoppen heeft)? Het zijn de twee knoppen links van de 'hyperlink invoegen'-knop.

Ik denk namelijk dat het een bug in Safari is, dan iets wat de devvers hier kunnen oplossen. Er zijn de laatste tijd zoveel bugs geweest die specifiek op Safari gebeurde, iOS of OSX, dat ik hier niet geloof dat een functie wat al jaren hetzelfde is opeens een issue is geworden. De knoppen roepen een invoerveld op en daar kan mobile Safari blijkbaar niet mee overweg.
Ja, daarbij gebeurt het ook.
Maar wat je zegt, het lijkt voornamelijk aan Safari te liggen en niet aan Tweakers. Ik heb er op andere websites namelijk ook last van.

Formerly known as Ragdoll

• technorabilia
Lijkt mij toch -ook al is het een onvolkomendheid in Safari- dat daar -mogelijk tijdelijk- iets voor te verzinnen moet zijn.

👉🏻 Blog 👈🏻

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Door de devvers hier? Nee, het is een standaard javascript functie en als één browser, uit de tientallen die er zijn met de vele versies van elk, op z'n bek gaat, is het verspeelde moeite om daar nou net een work-around voor te maken. Vergelijkbaar met [ALG]IE11 crasht, waar een bepaalde build van IE crashte. Met de laatste updates was er geen probleem meer.

Je hebt 2 opties:
1) Je gebruikt een andere browser op je iOS apparaat,
2) Je typt handmatig de BBcode in, ipv gebruik te maken van de knoppen.

Vanuit Tweakers ga je iig geen oplossing krijgen. Niet in de vorm van een code change.

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

kraades schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 22:10:
Lijkt mij toch -ook al is het een onvolkomendheid in Safari- dat daar -mogelijk tijdelijk- iets voor te verzinnen moet zijn.
Het is zeker iets wat sinds iOS 8 een probleem is, Safari! Apple's Nitro JavaScript Engine is hier debet aan, ook met alternatieve browsers zoals Ghostery for iOS en Mercury Browser ervaar ik soms soortgelijke crashes (niet 1 op 1 getest).

Vanaf het WWDC '15 (juni) zal er langzaamaan wel nieuws (features/verbeteringen) openbaar worden.
September/oktober weten wij de 'end loosers' :) meer..

NRG

• technorabilia
Hero of Time schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 23:01:
1) Je gebruikt een andere browser op je iOS apparaat,
Chrome en Opera hebben hetzelfde probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door technorabilia op 17-05-2015 09:51 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

kraades schreef op zondag 17 mei 2015 @ 09:43:
[...]

Chrome en Opera hebben hetzelfde probleem.
1+1=2 hè. Zie ook ghostery en mercury op iOS die ik noemde. Alle apps mogen sinds iOS 8 ook van de nitro engine gebruik maken, daar zit iets niet goed in. Apple moet dit bugfixen in iOS 9 anders gaan mensen (die weten dat dit heel specifiek iOS is) weglopen! Ik wel iig, dan wordt het volgend jaar geen nieuwe iPad/iPhone maar smartphone en/of tablet met Firefox OS...

NRG

• technorabilia
Ah zo.

Ik snap aan de ene kant wel het standpunt het is een bug dus doen we niets. Aan de andere kant heb je nu wel een aardig deel devices die een aanzienlijke tijd een armoedige gebruikerservaring hebben.

👉🏻 Blog 👈🏻

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat heb je ook als Firefox of Chrome een brakke versie uitgeeft waar ze weken over doen om te fixen. Voor dit probleem is er geen quickfix, dus tegen de tijd dat het tijd krijgt, heeft Apple allang weer een nieuwe iOS versie uitgebracht die of het oplost of de boel nog meer sloopt.

Ik heb niets met Apple en vermijd ze zo veel mogelijk, en ondanks dat ik Steve wel kon schieten, was hij wel degene die kwaliteit eiste. Sinds hij er niet meer is, zie je gewoon dit soort fouten verschijnen en ze lijken zich er geen zak van aan te trekken of ook maar te interesseren.

• technorabilia
Dat kan wel zo zijn maar feit is dat er nu een armoedige ux wordt geboden op tweakers forum.

👉🏻 Blog 👈🏻

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-11 23:00

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Omdat er een bug zit in safari ja, daar kan Tweakers weinig aan doen.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat _David_ zegt. Waarom moeten de devvers hier elke fuckup van anderen fixen? Ze hebben wel wat beters te doen. Je weet nu dat die specifieke knoppen een probleem geven, gebruik ze dan niet maar typ de tag handmatig in.
En om het nou gelijk armoedig te noemen gaat wel heel ver. 3 knopjes werken niet zoals het zou moeten, wat een ramp. Het is niet alsof de hele site brak is geworden, er niet uit ziet en maar half beschikbaar is. 8)7

• technorabilia
_David_ schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:35:
Omdat er een bug zit in safari ja, daar kan Tweakers weinig aan doen.
Daar gaat het toch helemaal niet om..

Ja sorry, onze website crasht hard en u kunt functionaliteit niet gebruiken maar het is niet onze schuld hoor. Het komt ook maar alleen bij Apple gebruikers voor dus u kunt beter geen Apple gebruiken. We kunnen mogelijk iets als workaround verzinnen zodat u het wel kunt gebruiken maar we hebben wel iets beters te doen. U weet nu dat er een probleem is dus dan gebruikt u de functionaliteit maar niet. Als u als nieuwe gebruiker het er na de crashes dan misschien bij laat zitten dan is dat uw probleem. Oh ja Apple moet je echt vermijden want de kwaliteit daar is echt slecht en zij lijken zich er geen zak van aan te trekken of maar te interesseren...

:'(

👉🏻 Blog 👈🏻

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Ik, als veelgebruiker van iOS, met een redelijke technische achtergrond (ook ex tech support) kan je dan toch wel mededelen dat Apple behoorlijk wat bugjes heeft op zowel iOS en OS X. Niet voor niets dat aankomende versies in het teken staan van stabiliteit, features zullen er weinig komen. Aldus Apple..

Maar goed joh, laten we de wereld ff omdraaien, 1.000.000.000 sitebeheerders gaan ff hun website aanpassen om het in IEDER geval op iOS 100% stabiel te hebben. 8)7

Ach wij kregen ook calls van zeer ontevreden gebruikers, want zij hadden toch € 1000,- + betaald voor een softwarepakket (ook particulieren). Dat vervolgens het fundament compleet aan gruzelementen was maakt niet uit, die software moet het kunnen doen....
(wij gingen wel ver hoor om mensen te helpen, computers werden op afstand soms gewoon opnieuw opgebouwd)

My 2 cents

NRG

• technorabilia
Hero of Time schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:43:
Voor dit probleem is er geen quickfix
Ok, het kan zijn dat ik hier even over heen gelezen heb... 8)
Ik werd alleen hier door de toon gegrepen. Als ik zo op gebruikers zou reageren...

[ Voor 16% gewijzigd door technorabilia op 17-05-2015 21:38 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het kan de beste overkomen. Je zette zelf overigens een redelijk sterke toon en daar werd gewoon normaal op gereageerd. Jij vind een bug, wij geven aan dat het niet aan de Tnet devvers is om op te lossen en vervolgens ga je op hoge poten staan en eis je bijna een oplossing van ze, terwijl dat niet eens mogelijk is. Niet in de tijd die jij verwacht en functioneel is het ook niet op te lossen.

Ik wil ook nog even duidelijk maken dat ik gewoon een vrijwilliger hier ben en geen enkel inzicht heb in de code en andere zaken die de devvers gebruiken. Ik denk net als anderen hier mee met het probleem zodat zij er geen overbodige tijd in steken. Die is tenslotte relatief kostbaar. ;)

Pagina: 1