Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eerste laptop (Visual Studio, Photoshop, games)

Pagina: 1
Acties:

• minoc
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03:42
Wat ga je met je laptop doen?
Zoals de titel aangeeft zal ik vooral Visual Studio en Photoshop(vooral licht werk) draaien. Ook wil ik graag Street Fighter 5 kunnen spelen wanneer die uitkomt.

Wat is je budget?

De laptop die ik zelf op het oog heb is 1200 euro(dit is mijn maximum), en dat vind ik best duur. Als ik hetzelfde kan krijgen voor minder zou dat heel prettig zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal de laptop vooral thuis op schoot op de bank en op balkon gebruiken. Ik zal hem zelden (if ever) ergens anders mee naar toe nemen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Dit wordt mijn eerste laptop dus heb ik zelf geen ervaring, maar ik hoor vaak negatieve dingen over Acer en veel positieve over Asus.

Andere voorkeuren:

- i7.
- Moet een SSD in zitten.
- Een goeie trackpad.
- Voorkeur aan 17”, maar absoluut niet kleiner dan 15”.
- 1080p MAT IPS.
- Zeer graag een numpad.
- Een extra HDD is ook mooi meegenomen.

Dit is de laptop waar ik eerder aan refereerde: pricewatch: Asus N751JK-T7121H
Deze heeft voor zover ik kan zien alles wat ik wil. Vergeet ik iets? Is er iets beters te krijgen voor dit geld of hetzelfde voor minder? Graag advies :)

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:24
Kijk eens naar een MSI GS70 (17.3") of MSI GS60 (15,6").

Beide hebben:
  • i7-4710HQ
  • 16GB RAM
  • 128GB SSD
  • 1TB HDD
  • 1920x1080 mat scherm
  • 802.11n/ac dual-band wifi + Bluetooth 4.0
  • Multitouch touchpad, Nummeriek toetsenbord
  • Cardreader, Verlicht toetsenbord, Webcam
Het enige verschil is dus schermformaat, gewicht en grootte. De 17.3" is 21,8mm dik / 2,65kg zwaar, en de 15" 19,9mm dik / 1,96kg zwaar.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-59441478

Dit misschien iets? Voldoet niet volledig aan je eisen, geen numpad, geen SSD, maar wel een GTX960m i.p.v. de 860m (al is het snelheidsverschil niet enorm).

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26

Major_ton

Shoot!

ThomasXIV schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 22:50:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-59441478

Dit misschien iets? Voldoet niet volledig aan je eisen, geen numpad, geen SSD, maar wel een GTX960m i.p.v. de 860m (al is het snelheidsverschil niet enorm).
Waarom zou je een laptop aanraden met alleen een marginaal snellere GPU als voordeel? Geen numpad is echt een gemis in Lightroom en Photoshop, al snap ik niet hoe je daar op komt, want deze IdeaPad heeft dat wel. Een SSD is nog wel in te bouwen, maar dat helpt niks aan het matige IPS paneel met slechts een 62% sRGB dekking. De door de TS aangewezen Asus is op dit moment nog de beste optie, al zijn er varianten van de Acer Aspire V15 en V17 die ook erg interessant zijn. HP is helaas ook geen optie, want hun interessante modellen komen ver boven de € 1200,- uit. Met dit budget zal je ergens een concessie moeten doen, maar het scherm lijkt mij niet handig om mee te beginnen.

Some infinities are bigger than others.

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:51
Zou wel gaan voor Asus zonder ssd die is 200 euro goedkoper en kun je zelf ssd in bouwen is of goedkoper als je voor 256gb gaat of even duur maar meer ruimte en kun je ook iets betere ssd kiezen.

• minoc
Dan wordt het:
pricewatch: Asus N751JK-T7255H
en
pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB

Ik heb ergens gelezen dat omdat het een 17" is, ik geen caddy nodig heb. Heb ik anders nog wel iets nodig? (kabel oid). Of is het gewoon ssd erin schroeven en windows installeren.

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:51
Nee hij past zo heb de zelfde laptop alleen heb voor de 500GB versie van de EVO gekozen

• minoc
Ik zojuist de laptop en sdd binnen, maar ik merk nu dat er geen Windows disc bij zit. Moet ik die nu zelf downloaden? Ik zie ook nergens een windows-key...

• Yeasis
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Download het tooltje van Microsoft:
http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media

Hier kan je een CD of USB maken om Windows te installeren.

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 17:32
minoc schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:16:
Ik zojuist de laptop en sdd binnen, maar ik merk nu dat er geen Windows disc bij zit. Moet ik die nu zelf downloaden? Ik zie ook nergens een windows-key...
OEM installaties van windows 8 hebben geen keys meer die zijn in de recovery ingebakken helaas.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

• minoc
Dank allen voor de hulp. De laptop bevalt me prima. Ik heb alleen nog een paar probleempjes. Ik heb hier een nieuw topic voor gemaakt:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1636303
Pagina: 1