Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Laptop probleempjes (Asus N751JK-T7255H)

Pagina: 1
Acties:

• minoc
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14:10
Ik heb een nieuwe laptop + SSD (uit dit draadje: https://gathering.tweaker...message/44274091#44274091) aangeschaft en nu ervaar ik wat probleempjes.

Nadat ik de SSD in de laptop had gedaan wilde ik daar op een nieuwe windows installatie zetten. Dit ging moeilijk, omdat de USB-stick constant genegeerd werd en dus windows steeds opstartte. Maar na wat flummellen in de bios was het me toch gelukt en windows staat nu op de ssd. Toen ging ik de oude HDD (waar windows eerst op stond) formatteren.

Nu het probleem:
Als ik de laptop aan zet restart hij constant om de paar seconden. Ik moet dan eerst de bios in, daarna start windows pas. Maar ik krijg nog wel de optie uit 2 installaties, maar de oude(op de HDD) werkt niet meer.

Iemand een idee hoe ik dit fix?

edit: Het installeren werkte uiteindelijk door de windows optie te verwijderen uit de boot-order, zodat de usb optie de enige was.

[ Voor 7% gewijzigd door minoc op 21-05-2015 18:34 ]

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Zo te zien ziet jouw laptop een bestutingsyteem op je HDD. Hen je ook gekeken dat je HDD ook echt leeg is en dat er +- 40/60GB al verbruikt is? Anders moet je in je bios regelen dat hij via je SSD moet starten en niet op je HDD

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

• minoc
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14:10
In de bios boot-order staan alleen "Windows boot manager" en "disabled". En op de HDD heb ik beide partities geformatteerd en worden er geen GBs gebruikt.

edit:
Diskmanagement ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LqiA87E.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door minoc op 21-05-2015 21:15 ]

Verwijderd

Ik heb dezlefde laptop en ik heb daar eveneens een ssd ingezet en er vervolgens win 8.1 op gezet. Via een usb dvdrom (de ingebouw wil niet open...) heb ik windows 8.1 er op gezet.

Na de installatie van win 8.1 heb ik daarna twee drives (de ssd (c) en de originele (f) (d en e zijn de dvd roms).
Verder heeft windows nog een systeem partitie aangemaakt.

Bij jouw zie ik nog twee recovery partities en een efi partitie. Wellicht dat die het probleem veroorzaken?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Doe het gewoon opnieuw, maar sluit niks anders aan behalve je SSD.

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
heb je rekening gehouden met AHCI en gewone sata?

In je bios je SSD instellen als serail sata/IDE .

Als je een gewone kopie hebt gemaakt van je schijf zou dit het probleem kunnen zijn.

De SSD werkt beter op AHCI ( hogere doorvoer snelheid van data)

Oplossing, in je bios instellen als AHCI en vervolgens een verse installatie van Windows.

Windows heeft standaard deze drivers niet geïnstalleerd.
Vandaar de nieuwe installatie ( makkelijke oplossing)

Je kan anders ook in je register een aanpassing maken.
Maar soms werkt dit niet.

Succes !

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
nog gelukt?
Pagina: 1