Harde schijf aansluiten laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asakir
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-10-2023
Hey allemaal,

Ik heb hier een oude harde schijf van de computer liggen en vroeg me af hoe ik dit kan aansluiten aan de laptop als USB? Er zijn vele methodes zover ik heb begrepen, dus zou willen weten wat het makkelijkste of goedkoopste methode is om mijn harde schijf aan te sluiten aan laptop via USB?

Het gaat geloof ik om deze schijf:

pricewatch: WD Caviar SE16 WD2500KS, 250GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Makkelijkste manier is een HDD behuizing, al zal die wel komen met een losse adapter. pricewatch: Sharkoon Rapid-Case 3.5" SATA USB3.0 Zwart is zelfs een USB 3.0 ding.

Goedkoper kan ook wel: pricewatch: Conceptronic Grab'n'Go 3.5" Hard Disk Box maar zelf geef ik graag die 5 ballen extra betalen voor USB 3, betere controller enzo.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:08

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals VasZaitsec al aangeeft is dit niet echt heel moeilijk. Aangezien het hier gewoon een S-ATA hardeschijf betreft kan deze in elke willekeurige S-ATA <> USB behzuing functioneren.

Niets ingewikkelds en volgens mij had je dit met een beetje uitzoek werk ook zelf kunnen vinden hier op GoT. Ik zie dat je recentelijk lid bent geworden van het forum, daarom aller eerst hartelijk welkom! :)

Verder wil ik je er toch op wijzen dat men hier gewent is eerst zelf onderzoek te doen alvorens een topic te openen. Als je dan een topic opend vermeld dan wat je reeds zelf hebt gevonden. Houd dat in het achterhoofd bij een volgend topic. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asakir
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-10-2023
VasZaitsev schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 20:35:
Makkelijkste manier is een HDD behuizing, al zal die wel komen met een losse adapter. pricewatch: Sharkoon Rapid-Case 3.5" SATA USB3.0 Zwart is zelfs een USB 3.0 ding.

Goedkoper kan ook wel: pricewatch: Conceptronic Grab'n'Go 3.5" Hard Disk Box maar zelf geef ik graag die 5 ballen extra betalen voor USB 3, betere controller enzo.
Als ik het zo goed zie en begrijp, stop je dus een HDD in een 'case' en sluit je daarna de USB van dat case aan de laptop of dergelijke en je hebt toegang? Das handig zeg.
_Dune_ schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 21:04:
Zoals VasZaitsec al aangeeft is dit niet echt heel moeilijk. Aangezien het hier gewoon een S-ATA hardeschijf betreft kan deze in elke willekeurige S-ATA <> USB behzuing functioneren.

Niets ingewikkelds en volgens mij had je dit met een beetje uitzoek werk ook zelf kunnen vinden hier op GoT. Ik zie dat je recentelijk lid bent geworden van het forum, daarom aller eerst hartelijk welkom! :)

Verder wil ik je er toch op wijzen dat men hier gewent is eerst zelf onderzoek te doen alvorens een topic te openen. Als je dan een topic opend vermeld dan wat je reeds zelf hebt gevonden. Houd dat in het achterhoofd bij een volgend topic. ;)
Ja, ik moet het beetje puzzelen met zoekfunctie en de omgeving hier op Tweakers want ik weet dat dit geen nieuwe onderwerp is waar men nooit over heeft gesproken :P

Dank je wel voor je ontvangst. Ik zal er hier zeker veel aan hebben, handige subonderwerpen. Zijn er hier toevallig ook van die 'tutorials' of handleidingen of kennistopics waar men dingen leert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Asakir schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 21:52:
[...]

Als ik het zo goed zie en begrijp, stop je dus een HDD in een 'case' en sluit je daarna de USB van dat case aan de laptop of dergelijke en je hebt toegang? Das handig zeg.
Zo blijkt maar weer, wat voor mij meer dan vanzelfsprekend is, is voor een ander bijna magie :+ [niet lullig bedoeld]

Maar ja, zo simpel als jij het zegt werkt het wel. Kastje open, HDD erin douwen, kastje dicht, aansluiten op stroom en op je laptop en gaan met die banaan.
[...]

Ja, ik moet het beetje puzzelen met zoekfunctie en de omgeving hier op Tweakers want ik weet dat dit geen nieuwe onderwerp is waar men nooit over heeft gesproken :P

Dank je wel voor je ontvangst. Ik zal er hier zeker veel aan hebben, handige subonderwerpen. Zijn er hier toevallig ook van die 'tutorials' of handleidingen of kennistopics waar men dingen leert?
In ieder topic, op enkele in de huiskamer na [daar zijn andere fijne dingen te vinden :+ ], is wijsheid en kennis te vinden. Handleidingen en tutorials niet echt, maar lees mee in topics over onderwerpen waar jij wat van wilt weten, zo leer je vaak al meer dan voldoende. En je kan altijd mods over het onderwerp "lastigvallen" met je vragen. En het systeem van karma koninginen en keizers werkt ook redelijk goed.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:08

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Daarnaast kijk naar de sticky topic's boven in elk subforum, daar is over het algemeen veel informatie te vinden. Bijvoorbeeld het bovenste topic van dit subforum leidt naar het volgende: Overzicht belangrijke topics en boven de topic's nog de FAQ: OM FAQ Veel succes en lees plezier. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 16-05-2015 11:04 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1