Toon posts:

[LBBG] Mainstreamlaptop juni 2015

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

[LBBG] Mainstreamlaptop juni 2015

Voor de laptop best buy guide van juni 2015 gaan we op zoek naar een mainstreamlaptop, met een budget van 900 euro en daarvoor raadplegen we jullie natuurlijk graag. De mainstreamlaptop is anderhalf keer zo duur als de basislaptop van april en daarom hebben we wel hoge verwachtingen van een dergelijk apparaat.

Een mainstreamlaptop kan eigenlijk niet zonder:
- ssd
- goed scherm (fhd en liefst ook ips)
- vlotte cpu
En als er nog geld over is:
- losse videokaart
- goede accuduur
- stevige behuizing

Het is de bedoeling om, net als bij de lbbg van april, de laptop zelf ook te testen en om onszelf daar wat tijd voor te geven maken we op basis van jullie input op 20 mei een keuze voor de mainstreamlaptop, wat ons genoeg tijd moet geven om een reviewsample te regelen.
Kandidaten
Ik ben al even door de pricewatch heen gewandeld en kwam tot de conclusie dat het nog best lastig kiezen is en het verschil tussen laptops van ~800 en 900 euro niet echt groot is. Een greep uit de selectie:
pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-571G-5055 is een nieuwe versie van de multimedialaptop van december 2014. Voor 900 euro krijg je een Core i5-5200U, 8GB ram, een 128GB ssd en een harde schifj van 500GB. De gpu is een redelijk snelle GTX 850M, (nog) geen 950M dus, maar veel maakt dat niet uit, want die laatste is alleen een rebrand.

Ook Asus heeft een vergelijkbare laptop in de aanbieding, de pricewatch: Asus N551JQ-CN045H, met een veel snellere quadcore i7, 8GB geheugen, en een langzamere 1TB-hdd en een GT845M-videokaart. Het full hd-scherm is mat en ips.

pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70 59440287 Alternatief van Lenovo met een Core i5-4210U-processor, 8GB ram en een ruime ssd van 256GB, maar geen losse videokaart. Het full hd-scherm heeft een tn-paneel, maar voor de liefhebbers is er wel een dvd-brander aanwezig :D

Willen we voor negenhonderd euro liever een knappe videokaart of toch een laptop met dvd-brander? Laat het weten!

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pewpew
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:54
Een knappe videokaart, en geen low voltage cpu!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PiweD
  • Niet online
Heb je een bepaalde laptop in gedachten? De Asus N551 zou van de drie genoemde laptops het dichtste in de buurt komen denk ik, hoewel de GT845M nog niet heel knap is wmb.

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-02 18:47
Goed, ik ben er weer eens goed in gedoken. Net zoals bij de vorige LBBG's ben ik nog steeds in de markt voor een 15" laptop met FHD IPS scherm voor maximaal 900 euro - precies de mainstreamlaptop dus. Die moet uiteindelijk mijn huidige 5,5 jaar oude laptop gaan vervangen wanneer die de geest geeft.

Ik heb mijn lijst van 15" FHD IPS laptops een update gegeven, maar ik ben nog wat verder gaan filteren. Ik merk langzamerhand dat er meer laptops aan mijn eisen voldoen dan voorheen en dat maakt het kiezen wel wat lastiger. Ik moet meer eisen stellen om niet het overzicht te verliezen.

Hierboven sprak Pewpew een voorkeur uit voor "geen low voltage CPU"; nu wordt de keuze wel heel erg beperkt als je de Intel U varianten achterwege laat maar ik ben eens begonnen om de Bay Trail processors en Core M-modellen eruit te strepen. Ook vind ik eigenlijk dat er méér dan 4GB geheugen in moet zitten. Dan blijft een lijstje van 26 laptops (Excelsheet) over (hierna te noemen de 'longlist'), die is onder te verdelen in vijf groepen: Acer Aspire V15 Nitro VN7, Asus N551Jx, Toshiba Satellite S50-B, Toshiba Satellite L50-B en nog wat los grut.

Als ik elke groep los bekijk, kom ik uit op de volgende shortlist van vijf 'groepswinnaars':

pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-571G-5055
Combineert een Core i5-5200U en GeForce GTX 850M met 8 GB geheugen, een SSD van 128 GB én een HDD van 500 GB en biedt daarmee in zijn serie met gemak het meeste waar voor zijn geld.

pricewatch: Asus N551JK-CN158H
Alle Asus N551Jx modellen op de longlist hebben een krachtige quadcore Core i7-4710HQ-processor. Dat is een krachtpatser die niet zo zuinig is als de dualcore U-modellen die in andere laptops te vinden zijn. De prijzen van de vier laptops in dit groepje ontlopen elkaar niet zoveel, maar de N551JK-CN158H heeft van hen met stip de snelste videokaart waardoor dit een enorm krachtige laptop is die goede papieren heeft om ook een spelletje bovengemiddeld goed te draaien. Hij is op het moment van schrijven met €903 ietsjes boven budget, maar erger nog: er is maar één winkel die hem (nog) aanbiedt. Dus wie deze krachtpatser wil hebben moet er wellicht vlug bij zijn, en dat maakt hem ook een iets minder goede kandidaat voor de BBG. Het is dan verstandig de pricewatch: Asus N551JQ-CN045H achter de hand te houden, welke een GT845M heeft en €35 goedkoper is.

pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-12R
De Toshiba Satellite S50-B-groep heeft in het 12R-model een duidelijke winnaar. Maar liefst 100 euro onder budget heb je een vlotte en zuinige Core i7-4510U die is gekoppeld aan maar liefst 16 GB geheugen. De R7 M260-videokaart is helaas van een lagere orde, dus GPU-intensieve games spelen zit er niet in. De 100 euro die je overhoudt zou je in een SSD kunnen steken.

pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-1GU
In de Toshiba Satellite L50-B-groep kom ik uit bij de 1GU. In essentie is dit een kopie van de S50-B-12R in een iets andere behuizing waar €15 op is bespaard (en dat schijn je naar verluidt duidelijk te kunnen zien).

pricewatch: Medion Akoya S6413T (30017702)
In de restgroep valt eigenlijk alleen deze Medion op. Het is een convertible in de vorm zoals ik ze het liefst zie: een afneembaar scherm met ingebouwde standaard. Er zit een flinke accu in het toetsenbord dat wanneer het is losgekoppeld nog via Bluetooth met de tablet kan blijven communiceren, en de tablet is het thuis van een Core i5-4210U en 8GB RAM. Er zitten een 128 GB SSD en een 1 TB HDD in het apparaat, naar ik aanneem beide in de tablet. Meenemen is wat minder prettig, want hij is heel erg zwaar: 1,5 kg voor alleen de tablet en nog eens 1,8 kg extra als je het toetsenbord ook meeneemt. Desalniettemin ben ik zéér nieuwsgierig naar een (video)review van deze O-) O-) O-)

Lang verhaal kort: mijn top 3.
Mijn laptop van de maand zou de pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-571G-5055 zijn. Deze biedt over de gehele linie het beste waar voor zijn geld.
Op de tweede plaats de pricewatch: Asus N551JK-CN158H. Deze laptop is een echte krachtpatser waar ook op gegamed kan worden. Vanwege de slechte beschikbaarheid van dit model is pricewatch: Asus N551JQ-CN045H wellicht een goed alternatief: iets goedkoper, maar je krijgt dan ook een tragere videokaart.
De nummer drie, voor wie liever extra RAM in plaats van een rappe GPU heeft, is de pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-12R. Je houdt 100 euro van het budget over wat je zou kunnen steken in een SSD of oude sok.

Just my two cents O-)
Jerry

• PiweD
  • Niet online
Heeft iemand nog wat toe te voegen aan de reactie van Jerry...?

Uitgaande van de top3 heb ik nog wel wat puntjes gevonden:
Op Tweakers staan aardig wat userreviews van de Acer VN7-591G (http://tweakers.net/produ...5-nitro-vn7-591g/reviews/) en wat eigenlijk in al die reviews naar voren komt is een matig touchpad en een aantal keer wordt genoemd dat de hardware niet makkelijk is te upgraden (maar het kan wel als je een beetje doorzet)

De Asus N551JQ heeft één review (productreview: Asus N551JQ-CN020H review door CyberDonky) en daarin worden eigenlijk geen grote minpunten opgemerkt. De N551JK is zijn voorganger en is voor zover ik weet grotendeels hetzelfde. Daar zijn meer reviews van (http://tweakers.net/product/412712/asus-n551jk/reviews/) en de minpunten die daar worden opgemerkt zijn: loszittend, matig touchpad (waar heb ik dat eerder gehoord O-)) en slecht afleesbaar toetsenbord doordat de kleur van de letters niet goed contrasteert met dat van de behuizing daaromheen.

Bij de Toshiba S50 komt de bouwkwaliteit en 'plastic aanvoelen' in een aantal userreviews (http://tweakers.net/produ...-satellite-s50-b/reviews/) terug. Al met al vind ik persoonlijk dat de Toshiba er ook niet echt uitspringt qua specs (16GB is leuk, maar de videokaart is wat sloom en de boel had dus wat beter gebalanceerd kunnen zijn.

Toshiba wat mij betreft dus terecht op plek 3 in dit lijstje, de nummers 1 en 2 vind ik wat moeilijker kiezen, omdat ze vrijwel even 'goed' lijken, maar gewoon qua insteek verschillen. De acer is wat dunner en lichter, terwijl de Asus sneller maar lomper is. Iemand anders nog voorkeur voor Acer of Asus?

[Voor 0% gewijzigd door PiweD op 20-05-2015 10:11. Reden: Verbetering interpuntie ter bevordering van de leesbaarheid]

• Jerrythafast
Ik geloof dat ze allemaal zo'n touchpad zonder fysieke knoppen hebben en daar hoor ik niets dan geklaag over. Heb de afgelopen maanden twee keer kennis mogen maken met een laptop met zo'n ding (beide van Asus trouwens, touchpads van het merk Elan) en dat is echt een drama als je gewend bent dat het touchpad gewoon elke aanraking registreert, waarbij een kort tikje als een muisklik wordt geïnterpreteerd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik op die dingen inmiddels standaard twee keer tik als ik wil klikken, want een enkele tik wordt heel vaak genegeerd. Bloedirritant :( Maar nog altijd sneller dan eerst met je vinger naar de onderrand om dat ding naar beneden te duwen.

Ik ben iemand die zelden een muis aansluit, dus een brak touchpad is voor mij echt een dik nadeel, maar aangezien de alternatieven ook zo'n brak touchpad hebben blijft de Acer voor mij nu de Best Buy.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
In deze review zijn er geen klachten over het touchpad. Wel over de plaatsing van de poorten, alle USB, HDMI & ethernet aan de rechterkant is niet echt handig als je veel externe apparaten wilt aansluiten.
The touchpad is also well-designed with absolutely no wobbling and it’s responsive as it should be. It also has a “Black Edition” inscription reminding you that you’ve bought the gaming version of the VN7 series. So, to sum things up – it has great build quality, sleek design, but some details are not thought through, like the port placement. This can be considered as a great flaw for some.
Voordeel van de Acer is dat deze in diverse configuratie te krijgen is, zowel met i5 als i7 en ook met verschillende hdd/ssd & RAM-configuraties.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-02 17:10

Major_ton

Shoot!

Ik vind eigenlijk dat er teveel eisen worden gesteld voor een laptop van € 900,-. Wat ik enorm kan waarderen is de zoektocht om het maximale uit het product te halen binnen het gestelde budget, maar een multimedia laptop laat zoveel ruimte over voor eigen interpretatie dat er nooit één winnaar aan te wijzen is. Sommige zullen opteren voor een meer game gerichte laptop en hebben dan eigenlijk geen SSD nodig en zullen misschien zelfs met een TN paneel tevreden zijn. Daarbij is een eerste klas touchpad ook niet noodzakelijk, want gamers gebruiken een losse muis. Anderen zijn liever grafisch bezig en swappen veel files, waar een IPS paneel en SSD juist welkom is, maar een snelle dedicated GPU is dan meer van ondergeschikt belang. Onder de € 900,- heb je keuze uit alle formaten en je kan veel multimedia toepassingen zoals web surfen, filmpjes kijken en basis foto's/bestanden editen ook gewoon draaien op veel van de aangeboden Ultrabooks. Ik begrijp dat een persoonlijke longlist in dit segment héél snel een ultra shortlist kan worden. Als je echter alle persoonlijke ultra shortlists bij elkaar op gaat tellen, denk ik dat je toch weer eindigt met een longlist. Voor € 900,- kan je helaas niet alles hebben in laptopland.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oochiewallie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-01 22:06
Van Asus ben ik de laatste tijd niet meer zo te spreken. Heb een N750 en ook de N550 onder handen gehad, maar de bouwkwaliteit valt erg tegen. Daarnaast is de driverondersteuning ook niet bepaald geweldig te noemen. Dit ondanks het feit dat de prijskwaliteit-verhouding bij Asus altijd nog best redelijk is.

Hoe dan ook neig ik steeds meer naar de Lenovo's, met name vanwege de bouwkwaliteit; vandaar gaat mijn stem naar de Z50.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ivo001
  • Laatst online: 17:59
oochiewallie schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:47:
Van Asus ben ik de laatste tijd niet meer zo te spreken. Heb een N750 en ook de N550 onder handen gehad, maar de bouwkwaliteit valt erg tegen. Daarnaast is de driverondersteuning ook niet bepaald geweldig te noemen. Dit ondanks het feit dat de prijskwaliteit-verhouding bij Asus altijd nog best redelijk is.

Hoe dan ook neig ik steeds meer naar de Lenovo's, met name vanwege de bouwkwaliteit; vandaar gaat mijn stem naar de Z50.
Was het TN paneel uit de Z50 niet erg slecht?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pewpew
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:54
De nieuwe komt met een IPS paneel en GT960M gpu, maar is 1099 euro en valt dus ruim buiten het budget.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Pewpew schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:47:
De nieuwe komt met een IPS paneel en GT960M gpu, maar is 1099 euro en valt dus ruim buiten het budget.
Helaas is ook dat IPS paneel niet al te best.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

• CK23
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-06-2022
Is dit ook een optie? Asus N551JB is momenteel stuk beter te krijgen dan de JK en heeft de iets snellere 4720hq processor. Oh en een 7200rpm hdd ipv 5400rpm. De videokaart is volgens mij wel weer iets minder dan de JK. Geforce 940m (JB) versus Geforce GTX 850M (JK) allebei 2gb
pricewatch: Asus N551JB-CN021H

[Voor 8% gewijzigd door CK23 op 28-05-2015 09:30]

• Jerrythafast
De laptop die jij linkt heeft helemaal geen discrete GPU: Intel HD Graphics. De versie met 940M kost bijna 1000 euro:
pricewatch: Asus N551JB-CN001H

• Anoniem: 435630
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik ben zelf afgelopen maand op deze HP Pavilon terecht gekomen:

pricewatch: HP Pavilion 15-p241nd

Er zit een knappe I7 processor in met 16 GB ram, een 1TB hybride HD en een prima videokaart. Omdat ik toch wel lekker met cubase e.d. aan de gang ben viel deze laptop op, het is eigenlijk de enige in deze prijsklasse met deze specs en 16gb werkgeheugen. En laat dat nou net lekker zijn voor mijn doeleinden.
Omdat het een hybride schijf is start hij lekker snel op en heb je evengoed veel opslag ruimte.
Hij is met z'n €919 wel net boven de €900 maar wilde hem toch hier even aanhalen omdat ik het echt een topding vind... Misschien dat voor sommige 15 inch aan de kleine kant is, ik vind 17 inch dan weer net ff te groot.
Scherm is prima, niets op aan te merken.
Enige waar wat van te zeggen is, is een 100mbit ethernet poort. Had wel 1gbit kunnen wezen. Maar goed, het blijft dan ook een laptop hé...
In ieder geval, voor deze prijs ben ik zeer gelukkig :)

[Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 435630 op 28-05-2015 22:36. Reden: typo]

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Anoniem: 435630 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:33:
Ik ben zelf afgelopen maand op deze HP Pavilon terecht gekomen:

pricewatch: HP Pavilion 15-p241nd

Er zit een knappe I7 processor in met 16 GB ram, een 1TB hybride HD en een prima videokaart. Omdat ik toch wel lekker met cubase e.d. aan de gang ben viel deze laptop op, het is eigenlijk de enige in deze prijsklasse met deze specs en 16gb werkgeheugen. En laat dat nou net lekker zijn voor mijn doeleinden.
Omdat het een hybride schijf is start hij lekker snel op en heb je evengoed veel opslag ruimte.
Hij is met z'n €919 wel net boven de €900 maar wilde hem toch hier even aanhalen omdat ik het echt een topding vind... Misschien dat voor sommige 15 inch aan de kleine kant is, ik vind 17 inch dan weer net ff te groot.
Scherm is prima, niets op aan te merken.
Enige waar wat van te zeggen is, is een 100mbit ethernet poort. Had wel 1gbit kunnen wezen. Maar goed, het blijft dan ook een laptop hé...
In ieder geval, voor deze prijs ben ik zeer gelukkig :)
Ik ben als eerste heel blij voor je dat je een laptop hebt gevonden waar je zelf helemaal happy mee bent. Daar wil ik ook helemaal niks aan af doen, maar tenzij de informatie in de pricewatch niet klopt, zal er hier niet voor deze laptop gekozen worden vanwege het TN paneel. HP heeft veel interessante laptops, maar elke keer haak ik af op het scherm. Of het is geen IPS paneel of je wordt opgezadeld mat een resolutie van 1366x768 pixels (of gecombineerd). Beide zijn niet meer van deze tijd helaas. Tref je wel een goed scherm, dan ligt de prijs plots vér boven die van de concurrentie. Dat gezegd hebbende, is volgens mij de ideale laptop in dit segment nog niet gevonden, dus ik ben erg benieuwd wat anderen denken.

• Jerrythafast
Ik vind het ook wel bizar dat er blijkbaar nog laptops van meer dan 900 euro bestaan met een 100 Mbit ethernetpoort. Het middelste pakket van Ziggo heeft inmiddels al hogere snelheden dan dat, 100 Mbit kan écht niet meer op laptops van boven de pakweg 400 euro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 435630
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Klopt inderdaad dat het een TN scherm betreft, doet er niet toe voor mij. De resolutie is echter wel 1920 x 1080 wat ik dan wel weer belangrijk vind. Maar goed, je hebt hier gelijk als je zegt dat het een TN scherm is, wat is hier echter het probleem mee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ivo001
Pewpew schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:47:
Bol heeft hem nu in de aanbieding voor €999. Ben hem zelf aan het overwegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CK23
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-06-2022
@Jerrythafast alle sites behalve tweakers zeggen dat de pricewatch: Asus N551JB-CN021H een onboard Intel HD graphics 4600 én een dedicated Nvidia Geforce GT 940m van 2gb heeft. Ik vrees een foutje op tweakers... De cn001h die jij noemde heeft de 4gb GT 940M en een 1tb hdd en is daarom duurder denk ik.
Zodoende dacht ik dat de cn021h misschien wel in aanmerking komt voor de bbg
P.s. sorry voor de late reactie :P

[Voor 8% gewijzigd door CK23 op 31-05-2015 09:07. Reden: Aanvulling]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jerrythafast
Hmm, heb je wel een puntje inderdaad. Gelukkig hebben ze zo'n linkje 'verbeter productgegevens' erbij gezet :)

In dat geval is hij nog redelijk interessant. Die CPU is zwaar goed (nog beter dan de i7-4710HQ van de JK en JQ-modellen) maar de GPU is toch een beetje jammer. Dat had gewoon een GTX850M moeten zijn :p

[Voor 49% gewijzigd door Jerrythafast op 31-05-2015 19:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ivo001
Deze lijkt me uitstekend:
pricewatch: Asus N550JK-CN360H

Niet allemaal kopen voordat ik besloten heb of ik hem wil.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:57

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Is een LBBG special voor ICT Opleiding laptop aanschaf een leuk idee?

Ik moet een laptop kopen voor mijn nieuwe studie

Review QNAP TS-230 NAS

• Jerrythafast
Hoewel de augustus-LBBG daar wel goed voor geschikt zou zijn qua timing, is het wel erg moeilijk te definiëren wat je voor eisen stelt aan een 'ICT Opleiding laptop'. Als je bijvoorbeeld in de trein onderweg naar college erop wilt werken is misschien een dunne 13,3" thin&light een goede keuze. Maar aangezien je als student vaak niet enorm veel geld over hebt (zeker niet na de recente bezuinigingen op studenten) is een budgetlaptop met zo veel mogelijk waar voor een zo laag mogelijke prijs ook wel een goede studentenlaptop. Wil je hem ook thuis gebruiken voor je alledaagse bezigheden dan zit je prima met een 15,6" mainstreamlaptop zoals in dit topic besproken. En als je wat meer geld te besteden hebt dan de gemiddelde student en d'r ook een deftig spelletje op wilt kunnen spelen schuif je al snel door naar een gamelaptop. Kortom, afhankelijk van je specifieke persoonlijke eisen kom je bij enorm verschillende laptops uit.

Dat gezegd hebbende zou ik in de volgende LBBG wel weer 's een thin&light laptop willen zien. Zeker met die ultrazuinige Broadwell processors die we nu hebben zou daar best een heel ander model uit kunnen komen dan die Lenovo Yoga uit februari.

• jpstaman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-11-2021
Misschien een wat domme vraag, maar ik kijk hier niet vaak rond: worden deze topics ook wel eens afgesloten met conclusies of blijft het een lijstje met opties in de eerste post?

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:57

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Jerrythafast schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 22:25:
Hoewel de augustus-LBBG daar wel goed voor geschikt zou zijn qua timing, is het wel erg moeilijk te definiëren wat je voor eisen stelt aan een 'ICT Opleiding laptop'. Als je bijvoorbeeld in de trein onderweg naar college erop wilt werken is misschien een dunne 13,3" thin&light een goede keuze. Maar aangezien je als student vaak niet enorm veel geld over hebt (zeker niet na de recente bezuinigingen op studenten) is een budgetlaptop met zo veel mogelijk waar voor een zo laag mogelijke prijs ook wel een goede studentenlaptop. Wil je hem ook thuis gebruiken voor je alledaagse bezigheden dan zit je prima met een 15,6" mainstreamlaptop zoals in dit topic besproken. En als je wat meer geld te besteden hebt dan de gemiddelde student en d'r ook een deftig spelletje op wilt kunnen spelen schuif je al snel door naar een gamelaptop. Kortom, afhankelijk van je specifieke persoonlijke eisen kom je bij enorm verschillende laptops uit.

Dat gezegd hebbende zou ik in de volgende LBBG wel weer 's een thin&light laptop willen zien. Zeker met die ultrazuinige Broadwell processors die we nu hebben zou daar best een heel ander model uit kunnen komen dan die Lenovo Yoga uit februari.
(Beetje off topic)

Ik heb wel beetje 'ruime budget', zie Laptop ICT opleiding voor meer info

Review QNAP TS-230 NAS

• ivo001
jpstaman schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:21:
Misschien een wat domme vraag, maar ik kijk hier niet vaak rond: worden deze topics ook wel eens afgesloten met conclusies of blijft het een lijstje met opties in de eerste post?
Op de eerste dag van de betreffende maand wordt er een artikel op de site geplaatst, niet in het forum gedeelte.

• Jerrythafast
Het zou niet onhandig zijn als er dan een link naar wordt geplaatst in het topic.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee