Laptop ICT opleiding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:11
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik moet een laptop hebben voor mijn ICT Beheer. Ik moet schoolmateriaal aan moeten kunnen. Volgensmij ga ik met VMWare aan de slag. Als een laptop met een extern GPU (AMD/Ati of Nvidea) wil ik ook wel een spelletje spelen.

Wat is je budget?
Rond de €850

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ga alleen op School gebruiken, dus op schooldagen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen

De specs waar de laptop moet hebben zijn:
I5 CPU
HDD minimaal 500 gb
8 GB RAM
Win 802-11n band (5GHZ)
DVD speler/schrijver

Liefst kleur Zwart, maar als er betere zijn in andere kleuren overweeg ik het wel. Toetsenbord indeling qwerty.

I7 CPU is ook welkom, net als GPU (niet iGPU). Als het maar in budget past
OS moet in laptop zitten (wordt niet gekocht door school)

Mijn potato laptop schermgrote is 15,6, maar maakt eigen voor mij niet uit.

Ik heb dit gezien bij pricewatch pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-1HK (Ben bezig met andere laptop zoeken)

[ Voor 22% gewijzigd door Dutchredgaming op 17-06-2015 16:12 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:16

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je hebt vrij weinig vermeld over wat je zelf wil :) Je geeft de specs aan die je school aan je voorstelt, maar wil je zelf een 12, 14, 15, 17 inch laptop? Wil je Windows 8.1 meteen geinstalleerd hebben of schaf je dat aan via school (volgens mij was dat Surf)?

met de vraag zoals je hem nu stelt, kom ik hier op uit:
http://tweakers.net/categ...VVebX5c6XtipPVO5y9m-lp-gE

Dan heb je keuze uit 56 verschillende laptops. Dan aan jou de keuze uit kleur, glare of glossy scherm, accudeur, gewicht, afmetingen, garantie etc.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outerspace schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:00:
Je hebt vrij weinig vermeld over wat je zelf wil :) Je geeft de specs aan die je school aan je voorstelt, maar wil je zelf een 12, 14, 15, 17 inch laptop? Wil je Windows 8.1 meteen geinstalleerd hebben of schaf je dat aan via school (volgens mij was dat Surf)?

Dan heb je keuze uit 56 verschillende laptops. Dan aan jou de keuze uit kleur, glare of glossy scherm, accudeur, gewicht, afmetingen, garantie etc.
idd handing om even je eigen voorkeur te melden, kwa grootte enzovoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Outerspace schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:00:

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:22:
[...]

idd handing om even je eigen voorkeur te melden, kwa grootte enzovoort ;)
Aangepast in Topic Start ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Dutchredgaming op 16-06-2015 12:33 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Op dit moment heb ik dit gevonden pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-1HH

Ik heb hetlinkje van OuterSpace aangepast, omdat I7 ook welkom is :D

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivan797
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 16:40

ivan797

Student Technische Informatica

naar mijn mening schiet je jezelf in je voet als je nog voor een hardeschijf kiest met dit budget, het voelt zo veel sneller aan als er een ssd in je configuratie zit ^^
Ook kan ik een mat fhd scherm aanraden, zelf heb ik nadat mijn scherm kapot was deze geupgrade (van glimmend naar mat en dit bevalt er goed)

zelf ben ik na nu 4 jaar studeren van mening dat voor mij een 13.3 inch perfect zou geweest zijn, mijn 15.6 is toch best log, maar dit verschilt per persoon :P

[ Voor 20% gewijzigd door ivan797 op 17-06-2015 16:53 ]

Artificial Intelligence usually beats real stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
ivan797 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:52:
naar mijn mening schiet je jezelf in je voet als je nog voor een hardeschijf kiest met dit budget, het voelt zo veel sneller aan als er een ssd in je configuratie zit ^^
Ook kan ik een mat fhd scherm aanraden, zelf heb ik nadat mijn scherm kapot was deze geupgrade (van glimmend naar mat en dit bevalt er goed)

zelf ben ik na nu 4 jaar studeren van mening dat voor mij een 13.3 inch perfect zou geweest zijn, mijn 15.6 is toch best log, maar dit verschilt per persoon :P
Nadeel van SSD's duur en minder opslag (in pricerange)
Ik heb nog genoeg tijd om uit te zoeken, dus het hoeft niet deze weekend bekent te zijn hoor :P

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

Dutchredgaming schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:43:
Op dit moment heb ik dit gevonden pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-1HH

Ik heb hetlinkje van OuterSpace aangepast, omdat I7 ook welkom is :D
Die laptop zou ik niet nemen. Je hebt budget over en ik zou dat dan ook besteden. Tussen laptops van €500 en €800 zit veel verschil.

De laptop die je linkt heeft
- Een lage resolutie van scherm
- Een U-processor (Ultra low voltage. Dit resulteert in lage temperaturen maar ook lage prestaties)
- Een glanzend scherm
- Een 5400RPM harde schijf, niet al te snel dus

Dat laatste is persoonlijke voorkeur, maar zeker in klaslokalen is er niet altijd ideale lichtinval (althans, bij ons op school is dat zo).

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Mavamaarten schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:05:
[...]

Die laptop zou ik niet nemen. Je hebt budget over en ik zou dat dan ook besteden. Tussen laptops van €500 en €800 zit veel verschil.

De laptop die je linkt heeft
- Een lage resolutie van scherm
- Een U-processor (Ultra low voltage. Dit resulteert in lage temperaturen maar ook lage prestaties)
- Een glanzend scherm
- Een 5400RPM harde schijf, niet al te snel dus

Dat laatste is persoonlijke voorkeur, maar zeker in klaslokalen is er niet altijd ideale lichtinval (althans, bij ons op school is dat zo).
Tja aan de enge kant ben ik een fanatieke gamer. Ik speel graag games (nu met erge moeite). Daarom wil ik graag een computer (zie: Game-, stream- en edit PC +/- €1300 ). Door mijn studie moet ik een laptop aanschaffen met minimale eisen die hierboven staat beschreven, daardoor gaat mijn portemonnee lijden. Ik ben gevallen voor de GPU van de laptop. Ben niet zo fan van Igpu/Intel HD Graphics

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009

D4NG3R

kiwi

:)

Paar dingen die ik je aan en af wil raden uit eigen ervaring:
  • 1920x1080 of hoger is een must, toenmalige klasgenoten van mij die een lagere resolutie hadden werden er strontziek van dat ze geen VM + (Word) Document naast elkaar konden zetten terwijl ze bezig waren.
  • Een i7 is overkill, ik werkte dagelijks met (meerdere) VM's maar je draait in deze VM's veelal weinig veeleisende software. Neem wel minimaal een quadcore, een aantal i5's zijn namelijk dualcores met HT. Staar je dus niet blind op laptops met i7's maar sta ook open voor een degelijke i5.
  • Neem een mat scherm, onder TL verlichting zie je bar weinig op een glanzend scherm.
Vanwaar 'moet' je een DVD brander hebben?

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 17-06-2015 17:15 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
D4NG3R schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:09:

(...)

Vanwaar 'moet' je een DVD brander hebben?
Waarschijnlijk het installeren van leermaterialen.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009

Mavamaarten

Omdat het kan!

Dutchredgaming schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:08:
[...]

Tja aan de enge kant ben ik een fanatieke gamer. Ik speel graag games (nu met erge moeite). Daarom wil ik graag een computer (zie: Game-, stream- en edit PC +/- €1300 ). Door mijn studie moet ik een laptop aanschaffen met minimale eisen die hierboven staat beschreven, daardoor gaat mijn portemonnee lijden. Ik ben gevallen voor de GPU van de laptop. Ben niet zo fan van Igpu/Intel HD Graphics
Begrijpelijk!
Is iets als dit niet veel beter? pricewatch: Asus N551JQ-CN020H
Dan zit je €9 over je budget heen, maar dan heb je een redelijk capabele GPU, een erg snelle CPU, goeie bouwkwaliteit en een goed scherm.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dutchredgaming schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:10:
[...]

Waarschijnlijk het installeren van leermaterialen.
Die in 99/100 gevallen online worden aangeboden, en anders vraag je aan een docent of hij even een ISO wil maken voor iedereen. Houd liever de optie open dat je dat ding vervangt voor een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
D4NG3R schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:13:
[...]

Die in 99/100 gevallen online worden aangeboden, en anders vraag je aan een docent of hij even een ISO wil maken voor iedereen. Houd liever de optie open dat je dat ding vervangt voor een SSD.
Slim, alleen ik ben aangenomen bij de opleiding. Moet nog eerste jaar beginnen in half Augustus. Dus ben ff rond aan het kijken in het wereld van laptops
Mavamaarten schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:12:
[...]

Begrijpelijk!
Is iets als dit niet veel beter? pricewatch: Asus N551JQ-CN020H
Dan zit je €9 over je budget heen, maar dan heb je een redelijk capabele GPU, een erg snelle CPU, goeie bouwkwaliteit en een goed scherm.
*Schrikt van wegen het bedrag*
Dat wordt in iedergeval wel meer werken en geen games kopen bij Steam :p

Het ziet er netjes uit, maar Win 802-11n band (5GHZ) is toch Wifi? Helaas zit er geen 5GHZ bij als het bij wifi hoort. (Ben noob in wifi :+ )

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:18
ivan797 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:52:

Inderdaad. Ik zou echt niet bezuinigen op een ssd. Wanneer je lokaal één of meedere vm's hebt draaien is een ssd echt een voordeel. Dan zou ik eerder voor een i5 met ssd dan een i7 zonder kiezen. Echter is een ssd makkelijker bij te plaatsen of te vervangen dan een cpu.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Headshot_NL schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:27:
[...]

Inderdaad. Ik zou echt niet bezuinigen op een ssd. Wanneer je lokaal één of meedere vm's hebt draaien is een ssd echt een voordeel. Dan zou ik eerder voor een i5 met ssd dan een i7 zonder kiezen. Echter is een ssd makkelijker bij te plaatsen of te vervangen dan een cpu.
SSD is ook heerlijk (zit ook in mijn PC setup die ik ook binnenkort ga kopen), maar het is erg duur voor een laptop. Als ik thuis ben van school ga ik wel naar mijn nieuwe game pc gamen. Als ik op vakantie ben is het ook lekker om te gamen of op school.
Ik betwijfel bij die website, hij is niet bekent op Tweakers en zit goede en slechte reviews bij. Ik weet het niet...

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdevries93
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 18:19
Ik betwijfel bij die website, hij is niet bekent op Tweakers en zit goede en slechte reviews bij. Ik weet het niet...
http://tweakers.net/shopr...igit-computers/overzicht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Dutchredgaming schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:36:
[...]

[...]

Paradigit is voor mij dé computer winkel. Ik had een probleem met een ssd die ik bij Alternate had gekocht (samen met een R9 290). De rest had ik bij Paradigit gekocht, de service is geweldig. Ik was er naartoe gegaan, hun hebben mij geholpen totdat het duidelijk was wat het was. Er waren 2 mensen mee bezig, allebei een uurtje overgewerkt. En dat zonder enige kosten! Ook zijn ze erg vriendelijk in de winkel. Maar uiteraard moet je dan wel een deel (of helemaal) van je pc daar kopen, om gratis van de service gebruik te maken.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Dit ziet er leuk uit pricewatch: Asus N551JQ-CN073H

Zit wel SSD in, wel 24 gb. Ik weet niet hoeveel GB OS en VMWare totaal opslaat.

Er zit ook geen 5Ghz ondersteuning bij ...

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Dutchredgaming schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:46:
Dit ziet er leuk uit pricewatch: Asus N551JQ-CN073H

Zit wel SSD in, wel 24 gb. Ik weet niet hoeveel GB OS en VMWare totaal opslaat.

Er zit ook geen 5Ghz ondersteuning bij ...
Dat betreft een SSD cache, deze stelt je meest gebruikte bestanden via die weg beschikbaar.
5GHz gebruik je in werkelijkheid op dit moment nog behoorlijk weinig. Scholen hebben voor zover ik weet ook geen 5Ghz netwerken in gebruik. Hiervoor heb je namelijk flink wat meer infrastructuur nodig om dat vlekkeloos te laten werken & inderdaad, niet iedereen beschikt over 5ghz in zijn of haar laptop.

Trucker Her in "Laptop voor mbo 4 opleiding systeembeheer voor €750" Heb daar zojuist ook gereageerd met een post over laptops op school. Om je even een beeld te geven waarom je bepaalde dingen wel/niet nodig bent.

Een SSD zou ik zeker als een must zien, anders is de rest van de klas al klaar met de opdracht en heb jij net je virtuele machines opgestart. Daar kan je je aan kapot ergeren.

[ Voor 14% gewijzigd door Trucker Her op 25-06-2015 11:15 ]

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Trucker Her schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:13:
[...]

Dat betreft een SSD cache, deze stelt je meest gebruikte bestanden via die weg beschikbaar.
5GHz gebruik je in werkelijkheid op dit moment nog behoorlijk weinig. Scholen hebben voor zover ik weet ook geen 5Ghz netwerken in gebruik. Hiervoor heb je namelijk flink wat meer infrastructuur nodig om dat vlekkeloos te laten werken & inderdaad, niet iedereen beschikt over 5ghz in zijn of haar laptop.

Trucker Her in "Laptop voor mbo 4 opleiding systeembeheer voor €750" Heb daar zojuist ook gereageerd met een post over laptops op school. Om je even een beeld te geven waarom je bepaalde dingen wel/niet nodig bent.

Een SSD zou ik zeker als een must zien, anders is de rest van de klas al klaar met de opdracht en heb jij net je virtuele machines opgestart. Daar kan je je aan kapot ergeren.
Over die 5GhZ ga ik nog over bellen. Ik ken toevallig een docent die woont in de buurt,
Ik kan je wel alvast vertellen dat je graag een bakbeest van een laptop wilt.
Je gaat veel virtuele machines draaien, daarvoor zou je een fatsoenlijke ssd/hdd moeten hebben met genoeg opslagruimte (alleen 256GB ssd is echt te weinig).
De minimale specs zegt dat ik minimaal 500 gb nodig heb. Ik denk niet dat 500 gb is rond die prijs meet een I5/I7. Ook met een leuke GPU.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Is deze goede alternatief? pricewatch: Asus N751JK-T7255H
Het is wel iets over mijn budget, maar ik heb een bonus gekregen ^^

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe zelf ook ICT, ik heb zelf de Toshiba Satellite P50-A met een i7 en een prima videokaart (als je toch nog afentoe een spelletje wil spelen) de kosten van mijn laptop zou ik zo 1,2,3 niet meer weten. Ik heb hiervoor mediavormgeving gedaan dus daarvoor had ik een redelijk goede laptop nodig (prijzig dus). Als je nog wat vragen hebt kan je ze gerust stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

17" wil je niet heel de dag mee rondsjouwen. 15.6" is het uiterste formaat waar ik nog mee zou willen forenzen, ik weet niet hoe lang je dagelijks onderweg bent en/of je nog een eind moet fietsen; maar een 17" laptop rondslepen op je schouder(s) is niet prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huaw
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
Wat voordeliger
pricewatch: Acer Aspire V3-572G-5463 met i TB sshd
of
pricewatch: HP Pavilion 15-p290nd 256 GB op Msata, waardoor je voor 50e een normale 1 tb hdd bij kunt zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Huaw schreef op maandag 29 juni 2015 @ 19:08:
Wat voordeliger
pricewatch: Acer Aspire V3-572G-5463 met i TB sshd
of
pricewatch: HP Pavilion 15-p290nd 256 GB op Msata, waardoor je voor 50e een normale 1 tb hdd bij kunt zetten
Mavamaarten schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:05:
[...]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huaw
  • Niet online
Ik heb van mijn school een presentatie gehad, daar stelden ze als specs 16 gb ram en een 5200u is prima
Ze vonden 16gb enorm belangerijk dus ik ga daar ff naar kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Een U-cpu maakt niet uit voor "ICT Beheer". Die opleiding komt over het algemeen neer op basic Windows beheer, basic netwerkjes maken en basic virtualiseren, niet high performance cluster databases draaien op een laptop. (waarbij Basic niet denigrerend is, maar betekent dat je waarschijnlijk geen GPU-render cluster zal gaan virtualiseren als onderdeel van je opleiding)

In principe kan je zelfs met een i3 wegkomen, zolang je maar 16GB RAM hebt en een SSD. Meer CPU power gaat virtualisatie of 'beheer' niet sneller maken om dat het geen CPU-intensieve taken zijn. Het zijn bijna altijd vooral taken die aan kwantiteit wat hebben. Dus meer RAM, en meer IOPS voor opslag.

Als je in je PW filtert krijg je dit: http://tweakers.net/categ...dSlku3knM4YkdY_ctqk53n-AQ

Daar moet je dan nog DDR3 SO-DIMMs voor 16GB bij doen en een SSD. Zelf een SSD en RAM toevoegen is voor WinTel setups altijd goedkoper dan bij de fabrikant halen.

Qua opslag ben je beter af met een SSD van 250GB dan een HDD van 1024GB, om dat je simpelweg niet prettig kan werken met een HDD. Stel dat dit dan je eerste SSD zou worden, dan kom je daar meteen achter en wil je nooit meer terug. Ideaal zou zijn een SSD in mSATA of M.2 formaat te hebben en een 2.5" SATA bay over te hebben waar je een extra HDD in kan stoppen, dan heb je precies wat je wil.

Neem voor een SSD een MX200 of BX100 van 250GB, die zijn snel zat, en niet duur. Of een SSD 300MB/s kan of 600MB/s gaat niet uitmaken qua snelheid voor je beoogde gebruik: bij die snelheid zal je behalve bij SSD-to-SSD kopieer acties tegen andere beperkingen aan lopen.

[ Voor 4% gewijzigd door johnkeates op 01-07-2015 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huaw
  • Niet online
als ik alles aanklik wat de school wil kom ik uit op http://tweakers.net/categ...f1swmrncHHsIhp5cHUuSV3XLw
Dit komt vooral door Windows 8.1 pro wat ze heilig vinden omdat HyperV :|

zelf dacht ik meer aan iets als dit: http://tweakers.net/pricewatch/438413/acer-aspire-v3-572g-5463.html met dit en dit http://tweakers.net/product/418573/crucial-bx100/

maar.
de laptop die ze vanuit school aanbieden is deze http://tweakers.net/produ...SOEDU1AAElHaXcxAoEt7a2FgA met 16Gb ram 5Ghz wifi en garantie via school voor 800 euri.
De Acer met ssd en extra ram is ook 760e dus ik ben bang dat het toch handiger is om de dell via school te kopen
Edit: ssd telt niet

[ Voor 1% gewijzigd door Huaw op 01-07-2015 19:13 . Reden: links are stupid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 09:51
ik weet niet welke school jij heb, maar bij mij (Nova hoofddorp) was 8gb het aanbevolen niveau, en ik doe een niveau 4 opleiding (systeem beheerder) maar kijk anders voor een asus, zien er goed uit, ze zitten jammer genoeg wel over je budget. alleen neem geen 17 inch als je ver van school vandaan woont, het is niet lekker om elke dag mee te nemen en aan je rug hebben hangen

[ Voor 21% gewijzigd door LessermoldX op 03-07-2015 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Volgensmij heb ik een leuke laptop gevonden pricewatch: Asus N551JX-CN176H, mee eens?

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchredgaming op 23-07-2015 22:15 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:05

MazeWing

The plot thickens...

De N551 laptops bieden al tijden een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. De JX serie zal deze lijn ongetwijfeld doortrekken.

Ik zou echter nog wel een SSD kopen en deze in het slot van de huidige HDD zetten.
Voor zo'n €950-1000 heb je dan een uitstekende laptop, waar je toch wel een tijdje mee vooruit kan!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
MazeWing schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 04:10:
De N551 laptops bieden al tijden een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. De JX serie zal deze lijn ongetwijfeld doortrekken.

Ik zou echter nog wel een SSD kopen en deze in het slot van de huidige HDD zetten.
Voor zo'n €950-1000 heb je dan een uitstekende laptop, waar je toch wel een tijdje mee vooruit kan!
Ik weet het niet. Voor mijn opleiding heb ik 500gb minimaal nodig. In deze laptop zit een SSHD, sneller dan HDD, langzamer dan SSD. Voor de prijs leuke laptop met gtx 950m.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:05

MazeWing

The plot thickens...

Je zou kunnen besluiten het dvd-station op te offeren voor een 2e hardeschijf.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
MazeWing schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 07:53:
Je zou kunnen besluiten het dvd-station op te offeren voor een 2e hardeschijf.
Ik moet een dvd lezer/scrijver hebben

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullpower
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 19:32
Die kan je ook extern kopen. Of je maakt er op een andere PC een .ISO van en zet dat op je USB stickje die je ook moet hebben, en dan kan je de CD/DVD gewoon virtueel benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecros
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:00
Ken je niet toevallig mensen die al minstens een jaar op die school gestudeerd hebben? Want ik heb zelf het idee dat een dvd lezer/schrijver over het algemeen niet meer nodig is. Bestanden worden vaak via internet verspreid en de ISO's van hedendaagse besturingssystemen kunnen gewoon via USB geïnstalleerd worden.

Juist in een laptop is een SSD handig om te hebben omdat je vaak veel kleine bestanden moet inlezen (office documenten) en je VM-ware er ook sneller door zal starten. En zoals eerder genoemd is je RAM ook belangrijk voor virtualisatie en kun je weg komen met een simpelere cpu.

Voorderest lijken de specs van de door jou genoemde laptop goed overeen te komen met je vereisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Lecros schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:51:
Ken je niet toevallig mensen die al minstens een jaar op die school gestudeerd hebben? Want ik heb zelf het idee dat een dvd lezer/schrijver over het algemeen niet meer nodig is. Bestanden worden vaak via internet verspreid en de ISO's van hedendaagse besturingssystemen kunnen gewoon via USB geïnstalleerd worden.

Juist in een laptop is een SSD handig om te hebben omdat je vaak veel kleine bestanden moet inlezen (office documenten) en je VM-ware er ook sneller door zal starten. En zoals eerder genoemd is je RAM ook belangrijk voor virtualisatie en kun je weg komen met een simpelere cpu.

Voorderest lijken de specs van de door jou genoemde laptop goed overeen te komen met je vereisten.
Ik dacht dat een SSHD en GTX 950m leuke laptop zou zijn. Ik moet ook trouwens 500gb minimaal (al eerder opgenoemd). Ik zal nog na vragen over die dvd speler
Ter vegelijking met de ASUS is de videokaart slechter. Ook heeft de I7 van ASUS 4 cores ter vergelijking met Levono van 2. De kloksnelheden zijn ook veel sneller van de ASUS. Echter heeft de Levono een IPS scherm.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spademan9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-07 19:43
http://www.paradigit.nl/l...-70/80038930/details.aspx

Heb je hier al eens naar gekeken? Ligt wel ver boven je budget dat wel.

Verder ben ik zelf ook opzoek naar een nieuwe laptop en ben ook gestuit op de Asus N551JX-CN176H.
Bij deze laptop kan je altijd nog een SSD erbij zetten aangezien er een optical drive (dvd) in zit, deze kan je tevens vervangen met een HDD caddy (http://hddcaddy.nl/) voor een harde schrijf zodat je de SSD in het slot kan doen waar standaard de HDD zit.

DVD speler kan je altijd nog extern aansluiten als je deze echt per se nodig hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door spademan9 op 24-07-2015 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
spademan9 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 19:25:
http://www.paradigit.nl/l...-70/80038930/details.aspx

Heb je hier al eens naar gekeken? Ligt wel ver boven je budget dat wel.

Verder ben ik zelf ook opzoek naar een nieuwe laptop en ben ook gestuit op de Asus N551JX-CN176H.
Bij deze laptop kan je altijd nog een SSD erbij zetten aangezien er een optical drive (dvd) in zit, deze kan je tevens vervangen met een HDD caddy (http://hddcaddy.nl/) voor een harde schrijf zodat je de SSD in het slot kan doen waar standaard de HDD zit.
Het is op dit moment niet duidelijk dat ik dvd speler nodig heb. Ik weet ook niet dat dit een IPS scherm is [Edited].
het is iets betere videokaart, maar wel €100 extra. Ik vind de Asus op dit moment even aantrekkelijker.

Ik ga even checken van die HDD caddy.

Thanks voor je intresse!

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spademan9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-07 19:43
Dutchredgaming schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 19:33:
[...]

Het is op dit moment niet duidelijk dat ik dvd speler nodig heb. Ik weet ook niet dat dit een IPS scherm is [Edit coming soon].
het is iets betere videokaart, maar wel €100 extra. Ik vind de Asus op dit moment even aantrekkelijker.

Ik ga even checken van die HDD caddy.

Thanks voor je intresse!
Een SSD is het zeker waard!

Verder heb ik wel gehoord dat de Asus N551 nogal een slechte Wi-Fi kaart ingebouwd heeft. Ik weet dus niet zeker of dit ook het geval is bij de Asus N551JX-CH176H.

Heb je misschien een Paradigit in de buurt waar je de Asus uit kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
spademan9 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 19:38:
[...]

Een SSD is het zeker waard!

Verder heb ik wel gehoord dat de Asus N551 nogal een slechte Wi-Fi kaart ingebouwd heeft. Ik weet dus niet zeker of dit ook het geval is bij de Asus N551JX-CH176H.

Heb je misschien een Paradigit in de buurt waar je de Asus uit kan proberen?
Ik heb binnenkort mijn desktop met oa een ssd. Deze laptop wordt alleen gebruikt op school en als secundaire computer.

Ik ga checken waar die zaak in de buurt is.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Ik heb trouwens pricewatch: Acer Aspire V3-572G-5463 nog gezien.

Ik kan pas na 9 augustus een mail sturen dat dvd en ect, omdat de school op vakantie is.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webdavid
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09 17:07
http://www.dell.com/nl/p/...-7548-laptop/pd?ref=PD_OC

Nu 10% korting. En eventjes iemand met een vip account lief aankijken en je hebt de inspiron voor 810 euro. i7 5500u en 16gb ram. Alleen mis je de ssd.

daviddebestnl @ tweakers2 clash of clans || i5 4690 ~ gtx 750 ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
webdavid schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:35:
http://www.dell.com/nl/p/...-7548-laptop/pd?ref=PD_OC

Nu 10% korting. En eventjes iemand met een vip account lief aankijken en je hebt de inspiron voor 810 euro. i7 5500u en 16gb ram. Alleen mis je de ssd.
Tja, dat is miss een probleem. Ik ben ook beetje aan 't twijfelen om €800 tte besteden die ik alleen ga gebruiken voor school. Ik ga nog een Game-PC kopen, dus de laptop word een secundaire speeltje :P

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
pricewatch: Asus N551JK-CN158H SSD'tje bij knallen en je kan er weer een tijdje tegen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-09 13:20
Ik ga zelf ook (HBO-)ICT doen. Kijk eens naar de HP Spectre x360 en de Dell XPS 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
jeroenvanrooij schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:00:
Ik ga zelf ook (HBO-)ICT doen. Kijk eens naar de HP Spectre x360 en de Dell XPS 13.
*Kijkt naar de prijzen* Jeetje zeg pff!

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-09 13:20
Dutchredgaming schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 17:23:
[...]

*Kijkt naar de prijzen* Jeetje zeg pff!
Voor wat hoort wat toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullpower
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 19:32
Voor deze opleiding is er zat wat veel minder kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:46:
Ik doe zelf ook ICT, ik heb zelf de Toshiba Satellite P50-A met een i7 en een prima videokaart (als je toch nog afentoe een spelletje wil spelen) de kosten van mijn laptop zou ik zo 1,2,3 niet meer weten. Ik heb hiervoor mediavormgeving gedaan dus daarvoor had ik een redelijk goede laptop nodig (prijzig dus). Als je nog wat vragen hebt kan je ze gerust stellen.
Ik had toen ik de mavo deed, had ik een pentium troep ding van school. Ik ging op de laptop van me ouders "gamen", omdat ze een videokaart hebben. Ik ga een game-pc kopen. ik gebruikte de schoollaptopje nooit, alleen voor school. Ik denk dat ik minder ga besteden als ik toch bijna nooit op de laptop zit....

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Is dit iets?
pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70 59442532 of deze http://www.mediamarkt.nl/...0,2286610.html?langId=-11

[ Voor 25% gewijzigd door Dutchredgaming op 09-08-2015 11:33 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
johnkeates schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 18:30:
Een U-cpu maakt niet uit voor "ICT Beheer". Die opleiding komt over het algemeen neer op basic Windows beheer, basic netwerkjes maken en basic virtualiseren, niet high performance cluster databases draaien op een laptop. (waarbij Basic niet denigrerend is, maar betekent dat je waarschijnlijk geen GPU-render cluster zal gaan virtualiseren als onderdeel van je opleiding)

In principe kan je zelfs met een i3 wegkomen, zolang je maar 16GB RAM hebt en een SSD. Meer CPU power gaat virtualisatie of 'beheer' niet sneller maken om dat het geen CPU-intensieve taken zijn. Het zijn bijna altijd vooral taken die aan kwantiteit wat hebben. Dus meer RAM, en meer IOPS voor opslag.

Als je in je PW filtert krijg je dit: http://tweakers.net/categ...dSlku3knM4YkdY_ctqk53n-AQ

Daar moet je dan nog DDR3 SO-DIMMs voor 16GB bij doen en een SSD. Zelf een SSD en RAM toevoegen is voor WinTel setups altijd goedkoper dan bij de fabrikant halen.

Qua opslag ben je beter af met een SSD van 250GB dan een HDD van 1024GB, om dat je simpelweg niet prettig kan werken met een HDD. Stel dat dit dan je eerste SSD zou worden, dan kom je daar meteen achter en wil je nooit meer terug. Ideaal zou zijn een SSD in mSATA of M.2 formaat te hebben en een 2.5" SATA bay over te hebben waar je een extra HDD in kan stoppen, dan heb je precies wat je wil.

Neem voor een SSD een MX200 of BX100 van 250GB, die zijn snel zat, en niet duur. Of een SSD 300MB/s kan of 600MB/s gaat niet uitmaken qua snelheid voor je beoogde gebruik: bij die snelheid zal je behalve bij SSD-to-SSD kopieer acties tegen andere beperkingen aan lopen.
Is een SSHD ook een goede alternatief?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Ik heb pricewatch: Lenovo Z50-70-59442527 gezien bij Mediamarkt. Volgens mij ga ik voor deze.

Nog andere betere computer rond deze prijs gezien?

[ Voor 14% gewijzigd door Dutchredgaming op 11-08-2015 19:32 ]

Review QNAP TS-230 NAS

• Dutchredgaming
Heb toch pricewatch: Lenovo Z50-70-59442527 gekocht voor €599

Review QNAP TS-230 NAS

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

- U-CPU
- Glanzend TN paneel
- Intel HD 'GPU'
- HDD
- Je mist nog 8GB ram
- Weegt 2,5 kilo

Nou ja, je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik kijk even en deze leken mij wel wat:
- pricewatch: Asus N551JB-CN021H
- pricewatch: Asus N551JQ-CN020H (iets betere CPU en GPU)
- pricewatch: MSI GP60 2PE-069BE (iets mindere CPU, 128GB SSD + 1TB HDD)

Ze hebben allen wel hun voor en nadelen, maar 16GB RAM ga je blijkbaar sowieso niet krijgen voor een schappelijk prijsje, dat zul je zelf moeten kopen.

Ach ja, ik moet niet zeuren, ik ben (als ik het examen haal lol) volgend jaar aan de beurt voor HBO ICT, dan zijn SSD's hopelijk wat meer mainstream, en GPU's een generatie verder...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Dutchredgaming
kuusj98 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:38:
[...]

- U-CPU
- Glanzend TN paneel
- Intel HD 'GPU'
- HDD
- Je mist nog 8GB ram
- Weegt 2,5 kilo

Nou ja, je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik kijk even en deze leken mij wel wat:
- pricewatch: Asus N551JB-CN021H
- pricewatch: Asus N551JQ-CN020H (iets betere CPU en GPU)
- pricewatch: MSI GP60 2PE-069BE (iets mindere CPU, 128GB SSD + 1TB HDD)

Ze hebben allen wel hun voor en nadelen, maar 16GB RAM ga je blijkbaar sowieso niet krijgen voor een schappelijk prijsje, dat zul je zelf moeten kopen.

Ach ja, ik moet niet zeuren, ik ben (als ik het examen haal lol) volgend jaar aan de beurt voor HBO ICT, dan zijn SSD's hopelijk wat meer mainstream, en GPU's een generatie verder...
Er zit een SSHD en 500+ ssd is veelste duur. 8gb ram zit erin. Alles wat ik voor school nodig heb. Hij is vrij goedkoop. Met dat geld die ik bespaar kan ik binnenkort game pc halen.

Review QNAP TS-230 NAS

Pagina: 1