Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• coolbeast01
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 14-08 13:48
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

gamen (Gta V) en wat browsen

Wat mag het systeem gaan kosten?

rond de 850 euro, 900 is het maximum.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

nvt.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

het liefste bouw ik een systeem met de gtx 970, om voor mijn budget de beste frames te halen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

intel/nvidia

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

het liefst wil ik een 'wat compacter' systeem bouwen dat ook niet te veel geluid maakt sinds dat ik game zonder headset.. mijn voorkeur is een m-atx case die geoptimaliseerd is voor stilte.

Ga je overklokken?

absoluut niet. wel wil ik gta v op ultra met 60 fps kunnen spelen, tot zover ik weet moet dat geen probleem zijn op 1080p met de gtx 970 en i5 combinatie.

dit zal mijn eerst zelf gebouwde systeem worden en ben volkomen nieuw op dit gebied, wel heb ik de afgelopen tijd flink wat onderzoek gedaan en daarmee ben ik tot het volgende gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,70€ 180,70
1MSI H97M-E35€ 65,95€ 65,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 369,95€ 369,95
1Cooler Master Silencio 352€ 47,95€ 47,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 52,01€ 52,01
1Cooler Master GM G550M€ 52,95€ 52,95
1Crucial MX100 256GB€ 101,95€ 101,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 871,46

korte toelichting bij wat componenten:

moederbord gekozen omdat moederborden toch niet echt bottlenecken, ook ben ik nog enigsinds 'future-proof' met de h97 chipset. is dit echt nodig? want ik heb geen idee in hoeverre een chipset windows 10 ondersteunt, maar als windows 10 straks uitkomt, wil ik die er wel ophebben ;).

ook heb ik voor de cooler master silencio 352 gekozen, omdat die dezelde layout heeft als de n200 die zeer succesvol was. daarnaast is die erg goed koop en silent optimised. ik weet dat het misschien niet heel erg veel uithaalt, maar iets is beter dan niets...

ook heb ik voor de voeding een wat 'goedkope' voeding gekozen, alleen las ik dat je beter niet kunt bezuinigen op de voeding, maar voor dit systeem zou 550 wat van een degelijk merk als cooler master moeten volstaan, toch?

ook is 256gb misschien een beetje weinig, maar voor mij moet dit voldoende zijn voor nu, ik zal er geen foto's op zetten en voorlopig is het enige spel toch gta v... plus dat ssd's geen geluid maken :)

als iemand info tekort komt laat het me weten! daarnaast, mocht iemand betere componenten/ideeën hebben, laat het me weten!

bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 06:38

br00ky

Moderator Harde Waren
Nette set met dito toelichting :). De 352 wil nog wel eens een beetje moeite hebben met warmte afvoeren, dat is wel een puntje.

Tevens kan je voeding makkelijk 100W naar beneden en is de kwaliteit van de GM serie niet 100%. Binnen de garantie zal die het wel houden, maar het zou nèt iets beter kunnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21-09 13:48

mirno

私の名前はMirnoです

Ik zou eerder voor dit moederbord gaan: pricewatch: ASRock B85M Pro4
Goedkoper, 4 RAM sloten. De 892 audio chip (in de Asrock) is ook net wat beter dan de 887 audio chip (in de MSI)

450 W voeding: pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular (zeer degelijke kwaliteit, 80plus gold efficient)
Anders: pricewatch: Antec VPF Series 450W Minder zuinig, mindere kwaliteit, iets luidruchtiger, wel goedkoper.

SSD: pricewatch: Crucial BX100 250GB goedkoper in prijs/GB.

Looks van de behuizing en het geluidsdempende maken het voor die prijs wel een goede scherpe behuizing. Br00ky meld al dat warmte afvoer een klein probleemje is, maar dat is te overzien, gaat met deze hardware gewoon goed werken.
Optionele goedkopere behuizingen:
pricewatch: Fractal Design Core 1000 USB 3.0
pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed)
http://tweakers.net/product/388998/bitfenix-neos/

Met eventueel een koeler om de processor wat koeler te houden, en het systeem stiller: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0Henk 'm!

• coolbeast01
br00ky schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:36:
Nette set met dito toelichting :). De 352 wil nog wel eens een beetje moeite hebben met warmte afvoeren, dat is wel een puntje.

Tevens kan je voeding makkelijk 100W naar beneden en is de kwaliteit van de GM serie niet 100%. Binnen de garantie zal die het wel houden, maar het zou nèt iets beter kunnen.
mooi, klinkt tot dusver positief, maar wat zou in dat geval dan een betere voeding zijn? minder watt is altijd beter. ook houdt ik er rekening mee dat de silencio 352 niet de beste airflow heeft, en als het echt nodig is kan ik altijd nog even het deurtje opengooien ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Laatst online: 06:38

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik geloof dat mirno inmiddels je vragen beantwoord heeft ;).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• woutertje170
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 23-06 18:34
Goed systeem, goed aan alles gedacht.
Echter zou ik dit moederbord nemen met een oog op de toekomst

pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5

je hebt nu 2 ram sloten, en 1 pci 3.0, bij dit mobo betaal je €40 meer maar sli mogelijkheid en 4 ram sloten.

dit mobo zodat je altijd nog kunt opgraden als de hardware verouderd is

Acties:
  • 0Henk 'm!

• coolbeast01
mirno schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:46:
Ik zou eerder voor dit moederbord gaan: pricewatch: ASRock B85M Pro4
Goedkoper, 4 RAM sloten. De 892 audio chip (in de Asrock) is ook net wat beter dan de 887 audio chip (in de MSI)

450 W voeding: pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular (zeer degelijke kwaliteit, 80plus gold efficient)
Anders: pricewatch: Antec VPF Series 450W Minder zuinig, mindere kwaliteit, iets luidruchtiger, wel goedkoper.

SSD: pricewatch: Crucial BX100 250GB goedkoper in prijs/GB.

Looks van de behuizing en het geluidsdempende maken het voor die prijs wel een goede scherpe behuizing. Br00ky meld al dat warmte afvoer een klein probleemje is, maar dat is te overzien, gaat met deze hardware gewoon goed werken.
Optionele goedkopere behuizingen:
pricewatch: Fractal Design Core 1000 USB 3.0
pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed)
http://tweakers.net/product/388998/bitfenix-neos/

Met eventueel een koeler om de processor wat koeler te houden, en het systeem stiller: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
allereerst, bedankt voor deze zinvolle informatie (ook br00ky trouwens). maar even over die crucial mx/bx serie, die mx serie had net iets betere protection software ofzoiets toch? is dit welgeteld €12,95 extra waard? want als dat niet zo is, kan ik inderdaad net zo goed voor een gold certified voeding gaan met die bx ssd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• coolbeast01
woutertje170 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:53:
Goed systeem, goed aan alles gedacht.
Echter zou ik dit moederbord nemen met een oog op de toekomst

pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5

je hebt nu 2 ram sloten, en 1 pci 3.0, bij dit mobo betaal je €40 meer maar sli mogelijkheid en 4 ram sloten.

dit mobo zodat je altijd nog kunt opgraden als de hardware verouderd is
dat zou kunnen, alleen is dit €60 euro duurder en de atx form-factor mij eerlijk gezegd iets te groot.. daarnaast koop ik tegen de tijd dat het echt nodig is liever een nieuwe videokaart dan nu €60,- extra te besteden aan alleen het moederbord, aangezien ik dan ook een grotere/betere voeding nodig heb. als ik het budget had, zou het zeker de moeite waard zijn maar voor mij is dat op dit moment net iets te duur..

wel bedankt overigens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• coolbeast01
oh ja en nog even snel een vraagje waarover ik niks op het internet kan vinden, ondersteund de b85 moederbord chipset windows 10? ik heb namelijk geen idee of dit aan de orde is, want als windows 10 uitkomt wil ik wel overwegen om dat erop te zetten. zijn er daarnaast nog andere componenten die eventueel niet compatibel zouden zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

De Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 zou ik in jou geval echt afraden.
Dit is een overklokkers moederbord, met dus overklok functies. Jou CPU heeft die niet (geen -K versie) Ook heb je er dan zeker een aparte CPU-koeler bij nodig.
Het enigste voordeel is de audio chip die weer net iets beter is. Maar je gaat het verschil tussen die 2 audio chips ook niet merken ;)
Dus dat lijkt mij een nutteloze investering zonder dat je er iets aan hebt.
De Asrock B85m Pro4 biedt alles wat je nodig hebt + oog op de toekomst (RAM).
Ja windows 10 kan daar op.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0Henk 'm!

• coolbeast01
mirno schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:12:
De Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 zou ik in jou geval echt afraden.
Dit is een overklokkers moederbord, met dus overklok functies. Jou CPU heeft die niet (geen -K versie) Ook heb je er dan zeker een aparte CPU-koeler bij nodig.
Het enigste voordeel is de audio chip die weer net iets beter is. Maar je gaat het verschil tussen die 2 audio chips ook niet merken ;)
Dus dat lijkt mij een nutteloze investering zonder dat je er iets aan hebt.
De Asrock B85m Pro4 biedt alles wat je nodig hebt + oog op de toekomst (RAM).
Ja windows 10 kan daar op.
mooi, dan moet ik alleen nog even 2 dingetjes weten, heeft asrock een click bios en biedt het moederbord een fancontroller waarmee ik in de bios kan instellen bij hoeveel temp ze hoe hard draaien? (msi en asus zijn op dit gebied namelijk erg goed naar mijn idee)

als dat zo is, weet ik wat mij van het weekend te doen staat! bedankt lui voor deze info, zeer snel en toch weer net wat wijzer geworden, top dit!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Ja, dat heeft ie ;) Meestal staat ie op standaard of silent mode wel al goed. Maar voor als je het zelf wilt fine-tunen is dat ook mogelijk.

Terugkomend op de SSD, MX100 en BX100 verschillen niet zoveel, die extra beveiliging is ook maar uitzonderlijk nodig, dus dat zou ik niet te nauw nemen.
Wat mij betreft beide goede opties. De BX100 is wat nieuwer en wat goedkoper, vandaar dat die mijn voorkeur heeft.

Hoe wordt je uiteindelijke opstelling dan precies?
met name
-SSD
-Moederbord
-Behuizing

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0Henk 'm!

• coolbeast01
mirno schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:11:
Ja, dat heeft ie ;) Meestal staat ie op standaard of silent mode wel al goed. Maar voor als je het zelf wilt fine-tunen is dat ook mogelijk.

Terugkomend op de SSD, MX100 en BX100 verschillen niet zoveel, die extra beveiliging is ook maar uitzonderlijk nodig, dus dat zou ik niet te nauw nemen.
Wat mij betreft beide goede opties. De BX100 is wat nieuwer en wat goedkoper, vandaar dat die mijn voorkeur heeft.

Hoe wordt je uiteindelijke opstelling dan precies?
met name
-SSD
-Moederbord
-Behuizing
Mirno, waarschijnlijk wil ik (op basis van jullie hulp) het volgende gaan bouwen:

-SSD: bx versie (250gb)
-Moederbord: asrock b85m-pro4
-Voeding: cooler master v450

Voor de rest blijft alles hetzelfde, ook de behuizing aangezien ik wel wat geld over heb voor een goede/strakke/stille behuizing

Ps, sorry dat ik geen tabelletje heb, komt omdat ik momenteel even op mn iPad zit. Laat maar weten of je zo antwoord op je vraag hebt en of misschien andere aanpassingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Is dan al een stuk beter :)

Als je gaat kijken naar kasten, vermijdt dan Sharkoon, Zalman, Aerocool... aangezien dat veelal plastic fantasic rotzooi is. Veelal goede kasten komen van Cooler Master, Bitfenix, Fractal Design, Silverstone, NXZT en Corsair.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | OnePlus 5 Slate Gray | Xbox One ;) | LPG powered

• Ghostflow
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 18-09 16:20
MK1998NL schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:48:
Is dan al een stuk beter :)

Als je gaat kijken naar kasten, vermijdt dan Sharkoon, Zalman, Aerocool... aangezien dat veelal plastic fantasic rotzooi is. Veelal goede kasten komen van Cooler Master, Bitfenix, Fractal Design, Silverstone, NXZT en Corsair.
NZXT *

• dafz0r
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 18-09 16:27

dafz0r

mas bac

bestaan er eigenlijk andere "stille" kasten die concurreren met de 352?

• MK_
  • Niet online

MK_

:/
dafz0r schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:20:
bestaan er eigenlijk andere "stille" kasten die concurreren met de 352?
Fractal Design Define serie (R4/R5/Mini), verder heb je nog verschillende Corsair series met geluiddempend materiaal.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | OnePlus 5 Slate Gray | Xbox One ;) | LPG powered

• dafz0r
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 18-09 16:27

dafz0r

mas bac

dat is wel een totaal andere prijsklasse (~50% à ~100% duurder)
je ziet vaak de nood naar een still game capable PC naarboven komen nu. Ik vermoed voor steambox achtige doeleinden en ik eindig steevast bij een 352 qua prijs en geluidsdemping

[Voor 58% gewijzigd door dafz0r op 13-05-2015 15:08]

• MK_
  • Niet online

MK_

Nah, een pricewatch: Corsair Carbide 100R Silent Edition voor 10 euro meer valt mee. Airflow is wel beter, die in de Silencio is niet geweldig.

• coolbeast01
MK1998NL schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:51:
Nah, een pricewatch: Corsair Carbide 100R Silent Edition voor 10 euro meer valt mee. Airflow is wel beter, die in de Silencio is niet geweldig.
Airflow mag misschien niet geweldig zijn, maar veel verschil zal het niet opleveren. Het enigste dat misschien aan de orde is, is dat de 100r een atx kast is en de 352 een M-Atx waardoor de 100r een klein beetje beter koelt..

• coolbeast01
dan hier het eindresultaat, ik ga 'm waarschijnlijk volgende week bestellen. bedankt iedereen

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,40€ 180,40
1ASRock B85M Pro4€ 64,95€ 64,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 368,95€ 368,95
1Cooler Master Silencio 352€ 47,95€ 47,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 52,95€ 52,95
1Cooler Master V450 Semi-Modular€ 67,95€ 67,95
1Crucial BX100 250GB€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 872,15

• MK_
  • Niet online

MK_

Aardige setup. De GTX970 is geen heethoofd, dus dat kan prima in de Silencio 352 :)

Heb ik je al verteld dat we gek zijn op foto's? Nou, we zijn gek op foto's :9 Er is zelfs een speciaal topic voor, Het Show je Build! Topic :P

Veel plezier ermee en succes met bouwen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• coolbeast01
Top! Nu moet ik alleen nog een goede bestel site hebben. Magekko.nl komt in de meeste gevallen als goedkoopste eruit, daarentegen zijn de reviews tot daar aan toe.. Iemand enige suggesties? (Ik heb namelijk geen zin in al te veel gedoe met mijn bestelling)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• V1RT
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17-09 01:15
coolbeast01 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:09:
Top! Nu moet ik alleen nog een goede bestel site hebben. Magekko.nl komt in de meeste gevallen als goedkoopste eruit, daarentegen zijn de reviews tot daar aan toe.. Iemand enige suggesties? (Ik heb namelijk geen zin in al te veel gedoe met mijn bestelling)
coolbeast01 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:09:
Niks bestellen bij Megekko, die reviews zijn er niet voor niks. tevens lijkt het erop dat je meerdere shops moet gebruiken als je alles snel binnen wilt hebben, dus het kan zijn dat het wat duurder wordt dan wat je nu hebt.

http://tweakers.net/price...shops%5B%5D=9046#shoplist

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jorisvdelsen
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 27-08-2019
Ikzelf heb gewoon goede ervaringen met Megekko. Ze zijn echter juist zo goedkoop omdat ze op service bezuinigingen. Wil je dat risico lopen, dat je een niet goed werkend product krijgt en kans hebt op slechte service, of wil je meer betalen voor service die je misschien niet nodig gaat hebben?

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corniels14
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 28-06 03:31
Ik heb ook goeie ervaringen met megekko, gewoon goed/snel geleverd tegen een lage prijs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Monkeyscratch
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 26-08 21:05
Deze week heb ik ook een PC samengesteld en onder andere onderdelen bij Megekko besteld. Erg snelle levering, en contact was ook goed. Ze houden je op de hoogte van de beschikbaarheid van onderdelen.

Niks was defect dus over terugsturen etc. kan ik verder niets zeggen maar desondanks zou ik het er niet om laten!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaLucovic
  • Laatst online: 17-05 14:44
Ook hier goede ervaringen met Megekko, maar dat terzijde.

Je gaf aan niets mee te nemen naar je nieuwe set-up, heb je wel over een Windows-licentie nagedacht? ;) Zo niet, kom je toch wel over je budget heen. Verder een mooie setup waar je veel plezier van gaat hebben.

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 05-06 22:24
Nou leech ik graag mee op de voorstellen van anderen, en dit systeem ziet er erg goed uit. Echter, ik heb knip, maak even een eigen topic aan in Componenten Aankoopadvies (als het puur om je monitor gaat). Dit lijkt misschien handig vanaf jouw kant, maar zorgt alleen maar voor verwarring in dit topic.

[Voor 57% gewijzigd door br00ky op 15-05-2015 16:26]

• coolbeast01
SCIxX schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 16:16:
Nou leech ik graag mee op de voorstellen van anderen, en dit systeem ziet er erg goed uit. Echter, ik heb [mbr]knip, maak even een eigen topic aan in Componenten Aankoopadvies (als het puur om je monitor gaat). Dit lijkt misschien handig vanaf jouw kant, maar zorgt alleen maar voor verwarring in dit topic.[/]
Sorry? Monitor heb ik al, ik snap je verwarring even niet?

• coolbeast01
DaLucovic schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 16:05:
Ook hier goede ervaringen met Megekko, maar dat terzijde.

Je gaf aan niets mee te nemen naar je nieuwe set-up, heb je wel over een Windows-licentie nagedacht? ;) Zo niet, kom je toch wel over je budget heen. Verder een mooie setup waar je veel plezier van gaat hebben.
Heb ik allemaal aan gedacht ;), vandaar ook de 900 euro max, heb ik 100 euro over voor Windows ( is zelfs goedkoper.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaLucovic
  • Laatst online: 17-05 14:44
Dan heb ik niets gezegd ;)

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True