Ervaringen met inductiekookplaten

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:38
In onze nieuwe keuken hebben we de Whirlpool ACM938/BA inductie kookplaat. We komen van een 4-pits gasstel af.

Het is in het begin nogal even wennen hoe de temperatuur gezet moet worden. De eerste dagen nog wel eens wat aan laten bakken, maar ondertussen weten we hoe hoog de pitten ingesteld moeten worden. Daarnaast hadden we pannen die, volgens de fabrikant, geschikt zouden moeten zijn voor inductie, maar uiteindelijk bleek de kookplaat deze pannen niet te "herkennen". Dit waren BK pannen van pakweg 5 jaar oud.

Ben er nu aan gewend. Werkt gewoon goed en lekker snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:14
Ik wil graag over op inductie.

Mijn zonnepanelen generen mijn jaarverbruik ×2 en ik wil minderen op gas en fijnstof in huis.

Ik lees dat pannen van gietijzer de beste zijn? Klopt dat?

Qua inductie kookplaat tips?
(maat +/- 60b bij 50l)
nextware schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:11:
In onze nieuwe keuken hebben we de Whirlpool ACM938/BA inductie kookplaat. We komen van een 4-pits gasstel af.

Het is in het begin nogal even wennen hoe de temperatuur gezet moet worden. De eerste dagen nog wel eens wat aan laten bakken, maar ondertussen weten we hoe hoog de pitten ingesteld moeten worden. Daarnaast hadden we pannen die, volgens de fabrikant, geschikt zouden moeten zijn voor inductie, maar uiteindelijk bleek de kookplaat deze pannen niet te "herkennen". Dit waren BK pannen van pakweg 5 jaar oud.

Ben er nu aan gewend. Werkt gewoon goed en lekker snel :)
Volgens mij zijn er twee eisen aan inductie pannen:
1) waterpas
2) magnetisch

Na 5 jaar op gas koken is de ondergrond mogelijk krom getrokken.

Er wordt aangeraden je pannen te testen met waterpas en magneet en te bewaren wat voldoet.

[ Voor 4% gewijzigd door Harm_H op 01-12-2018 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
Waterpas is niet nodig, (wel bij ouderwetse elektrische kookplaten), sommige van mijn oude rvs pannen werkten niet op inductie, andere weer wel... dus uitproberen bij iemand die inductie heeft.
Bij nieuwe pannen wordt door de fabrikant aangegeven als die geschikt is voor inductief koken.

Neem een kookplaat met zo veel mogelijk vermogens stappen, bij mijn inductie kookplaat moet ik bij pannenkoek bakken altijd schakelen tussen stand 6 en 7 (bij stand 6 worden ze uiteindelijk te licht bij stand 7 worden ze uiteindelijk weer te donker).

Ik kook nu 14 jaar op inductie, daarvoor ouderwets elektrisch.
Er zijn ook inductiekookplaten voor ronde/ bolle wok pannen.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:09
Harm_H schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 18:34:
Volgens mij zijn er twee eisen aan inductie pannen:
1) waterpas
2) magnetisch
Vlak lijkt me belangrijker dan waterpas :)
Pagina: 1 2 Laatste