Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Graag advies upgrade CPU voor mijn systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MisterVliek
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 22-06-2015
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik windows 8.1 Pro 64 Bit en ik wil graag mijn games beter spelen het liefst op de meest hoge haalbare graphics.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag ongeveer 300 a 400 euro gaan kosten t liefst 300.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ja ik heb een GTX 670 2GB van EVGA pricewatch: EVGA GeForce GTX 670
en 8gb crucial ballistics sport DDR3 1600 MHZ RAM dit wil ik een een SSD en HDD's Ik wil alleen een moederbord en CPU upgrade.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dacht aan de volgende CPU http://tweakers.net/product/376910/intel-core-i5-4460/ de i5 - 4460
En een moederbord wat daar goed bij past voor gamen ik heb geen verstand van intel heb altijd AMD gehad vandaar de vraag hier. Heb geen verstand van de chipsets en welke beter zijn dan welk.
pricewatch: Asus B85-Pro Gamer Ik zat te denken aan dit moederbord.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat nu uit naar Intel omdat ik altijd AMD heb gehad.
Heb nu een asrock extreme 3 990FX met een amd phenom x2 955 overclocked naar 4.2 GHz
pricewatch: ASRock 990FX Extreme3
pricewatch: AMD Phenom II X4 955 Black Edition

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag de nieuwste games goed runnen zonder lagg t liefst op lekkere hoge kwaliteit. Zoals GTA V Watchdogs en bijvoorbeeld wolfenstein the new order. Gaat dit lukken?

Ga je overklokken?
Ik heb voorheen altijd overgeklokked en ben nu niet echt meer van plan over te klokken. Ik wil gewoon dat t standaard lekker snel werkt zonder dat ik moet overklokken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 25-09 03:02
Hoogste kwaliteit zeker niet als je 60fps wilt halen, maar de 670 is zeker nog een sterke kaart.

Een 4460 geeft je echt een gigantische upgrade. Spreek uit ervaring ging zelf ook van de 955 naar een i5.

Zowel je minimum fps, als je average fps gaat echt GIGANTISCH omhoog. Veel stabieler.

[Voor 19% gewijzigd door legendareN op 11-05-2015 15:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MisterVliek
Oke dat klinkt goed. krijg ik ook echt waar voor mijn geld dan? en is het moederbord ook een goeie keus?

Hoe hoog denk je dat ik de games zal draaien met deze setup? de asus mobo en i5 4460.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 18:05
Wolfenstein TNO moet met een GTX 670 op semi-hoogste kwaliteit wel kunnen op een heel constante 60fps met vsync aan op 1080p (allerhoogste setting kan niet want vereist 3GB VRAM, maar is visueel heel moeilijk te onderscheiden). Voor mij was het toch mogelijk met een GTX 760 en Core i5 750, een GTX 670 zou iets sneller moeten zijn dan de 760 en de i5 4460 is een heel stuk sneller dan een oude 750.

Voor Watch_dogs en GTA V zullen de instellingen iets lager gezet moeten worden, maar ik denk dat intensieve AA vermijden al veel moet doen, dus grotendeels high. Je GTX 670 kan dus eigenlijk nog prima mee.

Wat betreft moederbord, als je geen SLI, overklokken, of extra SATA poorten nodig hebt is de keuze voor een B85 chipset ideaal. Je kunt misschien wel voor de pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 kiezen, die is eigenlijk even goed als de Asus Pro Gamer maar toch wat goedkoper. Maar dan vraag ik me nog af of jij eigenlijk wel al die features op dat gaming moederbord gaat gebruiken. Als je gewoon een moederbord wilt dat werkt en niet veel extra foefjes gaat gebruiken, is een pricewatch: ASRock B85 Pro4 ook al voldoende.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MisterVliek
Dankjewel voor dit advies. Ik zit nog wel met een paar vragen over het moederbord.

De i5 4460 is een goeie verbetering ten opzichte van de amd phenom 955?

Ik snap eigenlijk heel weinig van het moederbord met betrekking tot de chipset. Wat is er goed aan de B85 en wat mist die? kan jij mij dit vertellen? ik wil wel graag wat extratjes op me moederbord hebben. Stel dat ik later de CPU toch upgrade naar een snellere i5 of i7 K versie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 15:10
*Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen?

cpu upgrade kan bijna altijd wel.(overclocken niet dan zit je aan je zxx mobo vast). en het verschil in cpu snelheid ga je niet merken. je zit al aan de laatste 1150 socket cpu's de volgende gaat 1151 worden.

waar je wel rekening mee kan houden is ram slots. maar alleen de extreem goedkopen bordje hebben maar 2 slots,

Loki Gaming Mmo pvp channel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 25-09 03:02
MisterVliek schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:31:
Dankjewel voor dit advies. Ik zit nog wel met een paar vragen over het moederbord.

De i5 4460 is een goeie verbetering ten opzichte van de amd phenom 955?

Ik snap eigenlijk heel weinig van het moederbord met betrekking tot de chipset. Wat is er goed aan de B85 en wat mist die? kan jij mij dit vertellen? ik wil wel graag wat extratjes op me moederbord hebben. Stel dat ik later de CPU toch upgrade naar een snellere i5 of i7 K versie.
Ik vertel je net mijn persoonlijke ervaring en dat was met een 6950 videokaart, een slechtere dan jouw 670 en ik kreeg al significante performance upgrades. Ik weet niet hoeveel meer je wilt weten maar je zou zelf ook benchmarks kunnen googlen.

En of je een Z moederbord wilt kopen voor een K processor, want een Z moederbord heb je nodig om te overclocken, en dat is wat een K processor doet, dat is het enige verschil tussen een K en non K, dat je het kan overclocken. Dat ligt helemaal een je eigen keuze, maar het is maar een minimale upgrade om een 4460 in de toekomst te upgraden naar een 4690k bv, in games merk je al helemaal geen verschil.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MisterVliek
Dankjewel hier kan ik mee verder! toppie :) !
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True