Videorecorder prob

Pagina: 1
Acties:

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023
Ik heb een oude Philips videorecorder gekregen van mijn zus en gister uitgeprobeerd.
Bij het afspelen van een video krijg je een streep door het beeld dat onderaan begint en dan langzaam naar boven trekt tot het weg is en dan van onder weer komt.

Hij trekt de band zeg maar strak oid, want na ongeveer 30 minuten houd het op en is het beeld prima.
Iemand enig idee of dit eenvoudig op te lossen is of dat ik er beter even mee naar de reparateur kan gaan?

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:20
Kun je niet aan het begin bij een band ff doorspoelen dat het dan is opgelost (ik bedoel dus FF) :?

• asmoday
Nee heb ik al geprobeerd.
Dat werkte niet. :(

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:37
Ik denk ook dat het aan de band ligt.

Je gebruikt nl meestal het eerst deel van de band (eerst terugspoelen voor het opnemen).

Dus probeer het midden van de band.

Jasper

• asmoday
Op zondag 17 juni 2001 12:11 schreef jasperj het volgende:
Ik denk ook dat het aan de band ligt.

Je gebruikt nl meestal het eerst deel van de band (eerst terugspoelen voor het opnemen).

Dus probeer het midden van de band.

Jasper
Lijkt me sterk dat dit dan bij 5 banden zo is. :P
Ik heb dus omdat ik dacht dat het aan de band kon liggen 5 video's geprobeerd en bij alle kreeg ik in het begin dezelfde strepen.

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-03 18:49
Heb ik ook al een keer gehad bij onze video.
Het is waarschijnlijk de kop van de video die niet goed staat t.o.v. de tape.
Bij bepaalde banden van bepaalde (vaak goedkope) merken kan de tape een klein stukje heen en weer schuiven omdat de 2 ronde plastic schijven die tape goed op de spoel moeten houden niet strak tegen de tape aan zitten en de tape zo dus kan gaan schuiven.
De tape komt zo dus ook scheef langs de kop(pen) en geeft zo dus die streep.
Duurdere videorecorders hebben hier vaak geen moeite mee omdat die vaak zelf de beste instelling kiezen (met bv. het dynamic drum systeem).

• WFvN
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

check ook DIT ff

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
soms is de aandrijving van de opwind-spoel versleten waardoor de tape in het begin niet strak genoeg opgewonden wordt (spoeltje zit dan minder vol, dus moet harder draaien om de tape op te rollen waardoor de trekkracht op de tape vaak minder is)
Vaak gaat de recorder dan ook meer herrie maken bij het spoelen.
Heeft de recorder ook een long-play functie?
zo ja, krijg je dan ook dat probleem (opwindsnelheid van de tape is dan lager dan met schort-play)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

drukrollen zijn kapot is meestal na een jaar of 5-7.

kun je nog wel andere in zetten maar dat heeft weinig zin en is moeilijk af te stellen.

kijk maar eens naar je video banden daar zullen zeker weten allemaal hapjes in de band zitten.
dus zo: ) ) ) ) ) )

• asmoday
Thnx en ik zal zo ff checken naar die video's en die longplay-functie.

• WFvN
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 17 juni 2001 16:17 schreef dragak het volgende:
drukrollen zijn kapot is meestal na een jaar of 5-7.
wrong... is echt een euvel van philips...
Bij de onze al BINNEN 3 jaar. M'n ouders hebben er 1 van 3 jaar en 1 van 5 jaar... zelfde klacht, zelfde oplossing. Aandrukrol versleten
Pagina: 1