Koppen schoonmaken van video recorder

Pagina: 1
Acties:
  • 1.566 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21331

Topicstarter
Ik heb een video recorder gehad maar de koppen schijnen vies te zijn.. hoe moet ik die schoonmaken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-07 16:17

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Fashionably sensitive, but too COOL to care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10934

Daar is zo'n aparte casette voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nacho_Man
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-07 13:09
Heb je ook een site voor cassettes? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24294

www.bandridge.dk , vond geen engelse pagina, maar deze hebben ze, en ze verkopen ook overal in belgie en nederland in elektrohandels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMBUS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 13:43
Wel ff oppassen met die cassette, ik had zo namelijk de zeer vieze koppen van een videorecorder gereinigd, toen ik die band vervolgens voor een andere videorecorder gebruikte werden die koppen juist viezer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 16 juni 2001 17:29 schreef caveman85 het volgende:
Ik heb een video recorder gehad maar de koppen schijnen vies te zijn.. hoe moet ik die schoonmaken ??
Half offtopic maar wel belangrijk:

1) Hoe weet je (of denk je te weten) dat de koppen vies zijn?
2) Welk merk videorecorder heb je?
3) Hoe oud is die videorecorder?

Alvast wat antwoorden met reactie:
Stel dat je een Philips hebt, dan bestaat de kans dat er NIETS met de koppen aan de hand is.
Philips videorecorders hebben 1 kwaal die gelukkig gemakkelijk en voor weinig geld op te lossen valt.
Philips apparaten hebben een niet al te lekkere aandrukrol. Zo'n ding kost iets van 25 gulden en kan vrij eenvoudig worden vervangen. Voor een tweaker mag dit totaal geen probleem zijn. Een coolermaster op een processor monteren is lastiger....

Ik heb zelf een philips. M'n pa heeft ook 2 philips videorecorders... alle 3 hetzelfde probleem: strepen op het beeld VEEEL strepen.

Aandrukrollen vervangen en de handel draait weer goed.

Ik dacht eerst ook aan smerige koppen, dus grondig gereinigd... no effect. maar die aandrukrol.....

Dus heb je een philips: kijk eerst eens naar die aandrukrol. Dat kost je maar een 10-tje meer, maar een groter slagingspercentage. Maar je kan het waarschijnlijk al wel zien aan de aandrukrol offie versleten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 16 juni 2001 22:32 schreef wfvn het volgende:

[..]

1) Hoe weet je (of denk je te weten) dat de koppen vies zijn?
2) Welk merk videorecorder heb je?
3) Hoe oud is die videorecorder?
1. Kheb hem van familie gehad en die had hem laten nakijken en zeiden dat de koppen schoon gemaakt moesten worden.

2. Aristona

3. Weet ik niet psies jaar of 3 geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 16 juni 2001 22:53 schreef caveman85 het volgende:

[..]

1. Kheb hem van familie gehad en die had hem laten nakijken en zeiden dat de koppen schoon gemaakt moesten worden.

2. Aristona

3. Weet ik niet psies jaar of 3 geloof ik
Aristona is van philips... kans is dus ZEER groot dat het niet aan de koppen ligt maar aan die aandrukrol.....
Ik zou zeggen draai open die zooi en zoek naar een rubberen rolletje op een arm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 16 juni 2001 22:57 schreef wfvn het volgende:

[..]

Aristona is van philips... kans is dus ZEER groot dat het niet aan de koppen ligt maar aan die aandrukrol.....
Ik zou zeggen draai open die zooi en zoek naar een rubberen rolletje op een arm.
oke ik check het ff ! bedankt voor hulp iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

je mot zoeken naar dit ding:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wfvn/aandrukrol.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27697

De beste manier om je video schoon te maken is het gebruik van een (kunst)zeem en Video90.

Maak je video open. Spuit Video90 op de doek en houdt de doek stevig (niet te hard natuurlijk) tegen de "Drum" videokop. Draai de drum in het rond en beweeg de doek daarbij niet (herhaal dit een paar keer). De videokoppen (2 of 4) in de drum naspuiten met Video90.
Je kan ook nog de wis (zit links) en geluidskoppen schoon maken. Spuit wat op de doek en wrijf de kopschoon.
Na het schoonmaken ff de Video90 laten vervliegen (30 sec).
Pagina: 1