Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Voeding berekenen voor nieuwe computer met 290X

Pagina: 1
Acties:
  • 572 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Msel
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23-09 08:37
Beste Tweakers,

Ik heb vorige week voor mijn broertje een PC gebouwd bijna gelijk aan de onderstaande best buy guide. In combinatie met de Sapphire 290X TRI-X.

reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2015

Hierbij staat de Seasonic G Series 450 watt en heb deze ook besteld. Echter staat op de doos dat bij deze grafische kaart een 750 watt voeding wordt geadviseerd. Nou zal dat wel ruim gemeten zijn i.v.m. de slechte kwaliteit voedingen op de markt, maar is deze voeding genoeg voor onderstaand systeem? Ik heb namelijk nog een paar dagen de onderdelen te retourneren.

Het systeem werkt verder als een zonnetje, GTA V draait als een trein, echter kregen we 1 BSOD bij het afsluiten (BCCode: 1000007e).

I5 4690
ASUS Z97PRO Gamer
Sapphire Radeon R9 290X TriX 4GB
Crucial 16 GB Ram
Samsung 840 PRO 128GB
2 Western Digital black 2TB
1 DVD drive

Als ik dan verder ga kijken naar voedingen van seasonic dan is deze een vrij duur alternatief. Zijn er nog andere alternatieven met dezelfde kwaliteit voor een ander prijsje?

Mijn broertje is niet van plan nog meer te upgraden.

Bedankt en alvast een fijn weekend!
Marcel

ASROCK 990FX X3 | AMD FX-8350 | ATI HD 5670 | 8GB DDR3-1333 | SAMSUNG 830-256GB | ADATA S510-64GB | SAMSUNG HD103SI 1TB | SEAGATE ST310005 1TB | WIN7 PRO X64

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 669966
  • Registratie: april 2015
  • Niet online
Ik denk wel dat je genoeg zal hebben aan 600W
Het is inderdaad handig om een goede voeding te hebben. hier heb je een goede voeding met vergelijkbare specs voor een lagere prijs, speciaal gemaakt voor gaming: http://tweakers.net/price...?keyword=strike+x+voeding

ik heb zelf al 2 jaar de 800W versie en nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23-09 17:03
450 Watt is wel heel erg krap, 550W of 600W moet ruim voldoende zijn als je gold gecertificeerd neemt.

Bijv:

pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular
pricewatch: Cooler Master V650 Semi-Modular

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 25-09 23:09
xXBunnyShmexiXx schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:42:
Ik denk wel dat je genoeg zal hebben aan 600W
Het is inderdaad handig om een goede voeding te hebben. hier heb je een goede voeding met vergelijkbare specs voor een lagere prijs, speciaal gemaakt voor gaming: http://tweakers.net/price...?keyword=strike+x+voeding

ik heb zelf al 2 jaar de 800W versie en nooit problemen mee gehad.
Hoe kan een voeding speciaal gemaakt zijn voor gaming?

Misschien is Voeding advies en informatie topic - Deel 30 handig trouwens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 25-09 11:38
heb hier een 290x met 550W voeding (bequiet), werkt prima ook onder load.
Dus ik denk dat je met een 550 of 600w voeding prima uit de voeten kunt

Computer says no

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 01:05
Een handige website om uit te rekenen wat je zo ongeveer nodig hebt aan vermogen: http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

apollo13

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Msel
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Dus jullie zijn het eens dat de BestBuy guide wat krap gemeten is? Misschien wel handig om dat aan te passen voordat meerdere mensen niet nadenken en dezelfde miskoop doen :p De site van apollo13 berekend minimum: 481 recommended : 531

Dus ook al loopt de PC probleemloos, toch even upgraden?

Is er nog een mogelijkheid om te testen of deze voeding alles probleemloos trekt? Een GPU en CPU stresstest samen ofzo?

ASROCK 990FX X3 | AMD FX-8350 | ATI HD 5670 | 8GB DDR3-1333 | SAMSUNG 830-256GB | ADATA S510-64GB | SAMSUNG HD103SI 1TB | SEAGATE ST310005 1TB | WIN7 PRO X64

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 26-09 21:31
Ik snap niet hoe iedereen bij die exotisch hoge vermogens komt. Als je via Google zoekt naar reviews waarin het stroomverbruik (power consumption) van een R9 290X wordt gemeten dan kom je ongeveer uit op een maximaal verbruik van zo'n 300W (voor de kaart alleen). Als de rest van het systeem op hetzelfde tijdstip meer dan 80 tot 100W verbruikt moet je denk ik toch al heel wat gekke dingen uithalen. De waardes die fabrikanten op de doos zetten slaan helemaal nergens op en ook die power calculators zitten er vaak ruim boven. Volgens die calculator zou mijn systeem een PSU nodig hebben van 630W of meer, ik kan wellicht vanavond eens kijken wat hij echt verbruikt (met flinke overclocks).

Daarbij vraag ik mij af waarom je de voeding verdenkt? Als er maar bij 1 spel een enkele keer een bluescreen ontstaat zou ik eerder dat spel verdenken. Daarbij zou je beter eens iets als de PSU test van OCCT kunnen draaien, die gooit een zo zwaar mogelijke combo load op het systeem om de PSU maximaal te belasten. Als ie dan reproduceerbaar bluescreens geeft, ja dan zou je de voeding kunnen gaan verdenken (al wil het nog steeds niet 100% zeggen dat het aan de voeding ligt). Let bij een dergelijke test wel goed op de temperaturen van de CPU en GPU, zo'n programma geeft over het algemeen een veel zwaardere load dan een game.

Verder is de makkelijkste en meest duidelijke manier om te zien hoeveel het systeem verbruikt het gebruiken van een energiekostenmeter. Deze heb je vaak al voor een tientje, plaats je tussen het stopcontact en de pc en dan zie je wat de pc daadwerkelijk verbruikt. Let hier wel op dat je nog rekening moet houden met de efficiëntie van de voeding; trek je 400W uit de muur en is de voeding 90% efficiënt, dan verbruiken de delen van de pc maar 360W.
Als het een non-K versie CPU is die je dus niet kunt overclocken, dan denk ik dat jouw systeem onder gaming load net 350 tot 380W zal verbruiken.

Ryzen 7 3700X @4275Mhz ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ MSI X470 Gaming Plus Max ~~ Sapphire R9 Fury-X @1150/570Mhz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Serieus mensen waarom moet al die onzin geplaatst worden? Wie schiet daar iets mee op? :X

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Msel
Bedankt Moi_in_actie voor je informatie.

Ik beweer niet dat de BSOD door de voeding komt. Ik wil gewoon zeker weten dat ik mijn broertje een probleemloze PC aflever. Het zou zonde zijn als ik er achter kom dat ik een ruimere voeding nodig had op het moment dat ik hem niet meer kan ruilen. Vandaar dit topic.

Ik ga morgenmiddag even aan de slag met OCCT. Kijken of dat goed gaat.
-The_Mask- schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:16:
Serieus mensen waarom moet al die onzin geplaatst worden? Wie schiet daar iets mee op? :X
Wat bedoel je?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 02:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Voeding advies en informatie topic - Deel 30

Zoals gezegd is dat de plek hiervoor, graag daar verder.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True