Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Oculus Rift Ready

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Doob78
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 31-05-2015
Ik sta op het punt mijn bijna 5 jaar oude gamepc te vervangen. De recenste games kan ik ondertussen niet meer draaien. Er bestaan wel al topics over gamesystemen, maar ik heb 2 speciefieke eisen. Ik wil héél vlot met de Oculus Rift of HTC/Valve Vive aan de slag kunnen en het systeem moet stil zijn. Omdat ik ook moet gaan werken voor mijn geld ben ik redelijk budget minded, al zit ik er niet mee om €1500 of meer uit te geven. Randapparatuur heb ik al, dus dit geld kan puur naar het systeem, de rift of vive niet meegerekend.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een gamesysteem dat met de Oculus Rift of HTC/Valve Vive vlot aan de slag kan & zeer stil is.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €1500. Als het maar €1000 zou kosten, zoveeltebeter, kost het €1750 of meer... Auch....

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil van scratch beginnen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als SLI of Crossfire nodig is, dan kan ik nu gerust voor het huidige budget bovenstaand bedrag uitgeven. Dan kan ik bij de launch van de rift of vive nog altijd een 2de kaart steken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, geen fanboy hier. Bang for buck is wat telt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil, snel & klaar voor de rift/vive

Ga je overklokken?
Ik durf wel aan settings prutsen. Al ga ik nooit voor het maximum. Nog altijd bang dat teveel stress op een systeem componenten onherstelbaar gaan beschadigen.

Op dit ogenblik zouden dit de recommended specifications zijn:

A desktop computer running a dedicated graphics card with DVI-D or HDMI graphics output, with capability of running current generation 3D games at 1080p resolution at 75fps or higher.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 249,-€ 249,-
1Asus Z97-PRO GAMER€ 137,50€ 137,50
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 376,-€ 376,-
1be quiet! Silent Base 800 Zwart/Zilver€ 113,-€ 113,-
1be quiet! Dark Rock 3€ 54,95€ 54,95
1Kingston HyperX Fury blu HX318C10FK2/8€ 59,-€ 59,-
1be quiet! Dark Power Pro P9 750W€ 154,-€ 154,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 193,18€ 193,18
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.336,63

edit: voorlopige lijst toegevoegd

Alvast bedankt voor jullie tijd & moeite!

[Voor 51% gewijzigd door Doob78 op 08-05-2015 15:41. Reden: Lijst toegevoegd]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22:48

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Je kunt hiervoor de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guide van november, januari en maart.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch kan je vervolgens een mooi lijstje maken. Met die informatie kan er ook gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 669966
  • Niet online
Definitely je eigen systeem bouwen, dus alle onderdelen apart kopen in plaats van een kant en klare pc, scheelt je echt een heleboel. maak je geen zorgen dat het moeilijk zal zijn om te bouwen, zolang je de gebruiksaanwijzingen volgt dan gaat het makkelijk (te vergelijken met meubels van de ikea).

ik heb zelf mijn pc gebouwd met hetzelfe motte, bang for bucks and the best performance possible.
heeft me rond de 1200 euro gekost. als ik dan bij de specs kijk van kant en klare high-end pc's dan is mijn build te vergelijken met eentje die daar 5000euro kost. :)

nog 1 tip: neem een AMD proccesor, die zijn veel goedkoper dan intel en net zo snel. laat je niet beinvloeden door slechte verhalen over de AMD proccesors, want het valt erg mee. zoiets kan ook net zo goed met een intel i7 gebeuren.
hoogt presterende van AMD is op dit moment de FX serie waarvan de ''AMD FX-9590 Black Edition'' het paradepaardje is.

hoop dat je hier iets aan hebt. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online

AnonymousWP

Oxygen Updater Administrator

xXBunnyShmexiXx schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:59:

nog 1 tip: neem een AMD proccesor, die zijn veel goedkoper dan intel en net zo snel. laat je niet beinvloeden door slechte verhalen over de AMD proccesors, want het valt erg mee. zoiets kan ook net zo goed met een intel i7 gebeuren.
hoogt presterende van AMD is op dit moment de FX serie waarvan de ''AMD FX-9590 Black Edition'' het paradepaardje is.

hoop dat je hier iets aan hebt. ;)
AMD heeft een veel hoger TDP (in de meeste gevallen), dus word een AMD veel warmer en dus luidruchtiger (de CPU fan).

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 669966
  • Niet online
AnonymousWP schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:07:
[...]

AMD heeft een veel hoger TDP (in de meeste gevallen), dus word een AMD veel warmer en dus luidruchtiger (de CPU fan).
kan makkelijk opgelost worden door een water cooling in te bouwen, die heb je tegenwoordig ook al voor goedkoop. vergeten om bij te melden. :z

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Doob78
xXBunnyShmexiXx schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:12:
[...]

kan makkelijk opgelost worden door een water cooling in te bouwen, die heb je tegenwoordig ook al voor goedkoop. vergeten om bij te melden. :z
Als ik hiermee rekening hou, dan kom ik eerder op iets als onderstaand uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-9590 Black Edition€ 234,50€ 234,50
1MSI 970 Gaming€ 104,90€ 104,90
1MSI Radeon R9 290X Gaming 4G€ 372,-€ 372,-
1be quiet! Silent Base 800 Zwart/Zilver€ 113,-€ 113,-
1Zalman Reserator 3 MAX€ 79,90€ 79,90
1Kingston HyperX Fury blu HX318C10FK2/8€ 59,-€ 59,-
1be quiet! Dark Power Pro P9 750W€ 154,-€ 154,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 193,18€ 193,18
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.310,48

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jorisvdelsen
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 27-08-2019
Leuk dat die monster 8-core, maar voor minder geld heb je een zuinigere i5 die minder issues heeft, geen waterkoeling nodig heeft (8)7), fatsoenlijk werkt op een goedkoper moederbord, en overall beter presteert.
Bron: oa: http://nl.hardware.info/r...-high-end-markt-conclusie

[Voor 22% gewijzigd door jorisvdelsen op 08-05-2015 16:33]

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Doob78
jorisvdelsen schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:28:
Leuk dat die monster 8-core, maar voor minder geld heb je een zuinigere i5 die minder issues heeft, geen waterkoeling nodig heeft (8)7), fatsoenlijk werkt op een goedkoper moederbord, en overall beter presteert.
Bron: oa: http://nl.hardware.info/r...-high-end-markt-conclusie
Je link maakt me ook vooral duidelijk dat als het op gamen aankomt de Core I5 4690k toch de betere keuze is. Dus de AMD piste lijkt me dan ook niet de beste. ;w AMD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DonnyL
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 26-09 15:15
xXBunnyShmexiXx schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:59:

Dat is wel heel erg kort door de bocht natuurlijk. En AMD heeft nog steeds een lagere singlethreaded performance, waar je juist in games vaak meer aan hebt dan aan de 8 cores van een AMD (alhoewel er natuurlijk uitzonderingen zijn, zoals de Battlefield serie). Als je de benchmarks van bijoorbeeld een GTA V kijkt zie je dat AMD niet in de buurt komt van de Intel processoren. Tuurlijk je betaald meer, maar het is niet alsof je bij Intel alleen voor het merk betaald en niet voor daadwerkelijke prestaties.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jorisvdelsen
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 27-08-2019
Heb je al onderzocht of de software/games die je gaat gebruiken/spelen erg op de CPU leunen? En als dat zo is, is een hoge single core singlecore snelheid erg nuttig? Voor een normale gamePC is dit niet echt zo, daarom voldoet een pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed vaak al.

Geeft een i7 genoeg meerwaarde om het prijsverschil van ongeveer €100 te rechtvaardigen? Voor een normale gamepc is dit niet zo.

Draait de software beter op Nvidia of AMD, of maakt het niks uit? Vaak is AMD de betere keuze, puur om de prijs/prestatie.

Zoals ik het nu lees (vooral de recommended specs) heb je genoeg aan een degelijk 'normale' game computer.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Doob78
Geeft een i7 genoeg meerwaarde om het prijsverschil van ongeveer €100 te rechtvaardigen? Voor een normale gamepc is dit niet zo.

Draait de software beter op Nvidia of AMD, of maakt het niks uit? Vaak is AMD de betere keuze, puur om de prijs/prestatie.

Zoals ik het nu lees (vooral de recommended specs) heb je genoeg aan een degelijk 'normale' game computer.
Wat ik van de meeste benchmarks geleerd heb is dat een i5 inderdaad niet vaak moet onderdoen voor een i7. Nvidia vs AMD... nooit hard op gelet. Degene die het meeste geld op tafel legt mag er zijn logo aanhangen. Veel inspraak als consument heb je daar niet in.

Misschien een lijstje van de games die ik speel of wil spelen:
Team Fortress II, DayZ, Black Mesa, Alien: Isolation wat FPS betreft.
Skyrim als RPG
Minecraft en nog een handvol andere indiegames
Cities Skylines, Total War serie & Civilization serie qua strategygames

Acties:
  • 0Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17:18
Misschien is het ook nog wel waard om te wachten op de nieuwe generatie amd gpus, aangezien die binnen twee maanden zouden komen en de vive/rift pas eind dit jaar/begin volgend jaar.

• Doob78
Ik heb ondertussen wat huiswerk gemaakt en ben tot deze build gekomen.
Ik ben dus totaal niet meer van plan om te overclocken. Wat ik mij afvraag, wat kan ik nog vervangen om ofwel meer bang for buck te hebben of om het systeem nog stiller te krijgen? Want vooral om het systeem stil te krijgen is het moeilijk om info te vinden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 202,51€ 202,51
1Gigabyte GA-Z97X-SLI€ 104,50€ 104,50
1MSI GeForce GTX 970 4GD5 OC€ 344,-€ 344,-
1Fractal Design Define R5 Titanium€ 111,50€ 111,50
1Scythe Mugen 4€ 36,90€ 36,90
1Crucial Ballistix Sport S2CP4G3D1609DS1S00€ 52,50€ 52,50
1Antec Earthwatts EA-650 Platinum€ 104,89€ 104,89
1Crucial M550 2,5" 512GB€ 226,21€ 226,21
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.183,01

edit: Het plan is dus om een 2de grafische kaart samen met de oculus te kopen om zo zeker te zijn dat ik de 75frames/seconde haal.

• ignition_mp
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 27-09 11:47
MBT stilte zou ik kijken naar een GTX 970 met een "betere" koeling. Ik heb een semi-stock 770 en dat is op dit moment nog een van de weinige geluidsproducerende dingen in mijn PC.. voor een kleine 30 euro meer heb je bijvoorbeeld deze: pricewatch: EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+

En gezien je nog iets budget over hebt moet dat niet een grote drempel zijn.

Ook heb ik in mijn PC all out noctua koeling (cpu koeler en casefans) met Low noise adapters. volgens testresultaten produceren die maar 2dBA (neem het iets met een korrel zout). Ik heb een i7-4770 op high performance setting en met gewoon werk komt ie niet boven de 40/45 graden uit (met full on gaming kan ie de 80/90 aantikken maar blame de Low noise adapters die max 8/900 rpm op de fan's toelaten). Eventueel zou je een vloeistoefkoeler op je pc(/graka) kunnen zetten. Maar dat is meer een persoonlijke keuze denk ik

edit: minor typo

• pwillemske
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 21:55
AnonymousWP schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:07:
[...]

Dat is niet helemaal waar en overdreven...
Het tdp bij AMD is het maximum, bij Intel is het gemiddelde, mijn 4690k heeft een tdp van 88W, kan makkelijk zijn dat ie tijdens het gamen rond de 120W verbruikt. Oke, dat AMD 8 core monster verbruikt zo'n 150W in game (niet alle cores worden belast). Maar om nou te zeggen dat AMD veel meer verbruikt is te kort door de bocht. Daarnaast, als je alle cores gaat benutten laat die 8 core de i5 alle hoeken van de kamer zien...dus die vergelijking is niet helemaal eerlijk.

Dat het luidruchtiger wordt licht aan de koeler die je erop hebt zitten. De boxed koeler van mijn 4690k maakte ook een hoop herrie, dus het licht niet aan AMD dat een koeler meer herrie gaat maken.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True