Ik sta op het punt mijn bijna 5 jaar oude gamepc te vervangen. De recenste games kan ik ondertussen niet meer draaien. Er bestaan wel al topics over gamesystemen, maar ik heb 2 speciefieke eisen. Ik wil héél vlot met de Oculus Rift of HTC/Valve Vive aan de slag kunnen en het systeem moet stil zijn. Omdat ik ook moet gaan werken voor mijn geld ben ik redelijk budget minded, al zit ik er niet mee om €1500 of meer uit te geven. Randapparatuur heb ik al, dus dit geld kan puur naar het systeem, de rift of vive niet meegerekend.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een gamesysteem dat met de Oculus Rift of HTC/Valve Vive vlot aan de slag kan & zeer stil is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €1500. Als het maar €1000 zou kosten, zoveeltebeter, kost het €1750 of meer... Auch....
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil van scratch beginnen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als SLI of Crossfire nodig is, dan kan ik nu gerust voor het huidige budget bovenstaand bedrag uitgeven. Dan kan ik bij de launch van de rift of vive nog altijd een 2de kaart steken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, geen fanboy hier. Bang for buck is wat telt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil, snel & klaar voor de rift/vive
Ga je overklokken?
Ik durf wel aan settings prutsen. Al ga ik nooit voor het maximum. Nog altijd bang dat teveel stress op een systeem componenten onherstelbaar gaan beschadigen.
Op dit ogenblik zouden dit de recommended specifications zijn:
A desktop computer running a dedicated graphics card with DVI-D or HDMI graphics output, with capability of running current generation 3D games at 1080p resolution at 75fps or higher.
edit: voorlopige lijst toegevoegd
Alvast bedankt voor jullie tijd & moeite!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een gamesysteem dat met de Oculus Rift of HTC/Valve Vive vlot aan de slag kan & zeer stil is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €1500. Als het maar €1000 zou kosten, zoveeltebeter, kost het €1750 of meer... Auch....
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil van scratch beginnen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als SLI of Crossfire nodig is, dan kan ik nu gerust voor het huidige budget bovenstaand bedrag uitgeven. Dan kan ik bij de launch van de rift of vive nog altijd een 2de kaart steken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, geen fanboy hier. Bang for buck is wat telt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil, snel & klaar voor de rift/vive
Ga je overklokken?
Ik durf wel aan settings prutsen. Al ga ik nooit voor het maximum. Nog altijd bang dat teveel stress op een systeem componenten onherstelbaar gaan beschadigen.
Op dit ogenblik zouden dit de recommended specifications zijn:
A desktop computer running a dedicated graphics card with DVI-D or HDMI graphics output, with capability of running current generation 3D games at 1080p resolution at 75fps or higher.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 249,- | € 249,- |
| 1 | Asus Z97-PRO GAMER | € 137,50 | € 137,50 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 376,- | € 376,- |
| 1 | be quiet! Silent Base 800 Zwart/Zilver | € 113,- | € 113,- |
| 1 | be quiet! Dark Rock 3 | € 54,95 | € 54,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury blu HX318C10FK2/8 | € 59,- | € 59,- |
| 1 | be quiet! Dark Power Pro P9 750W | € 154,- | € 154,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 193,18 | € 193,18 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.336,63 | |
edit: voorlopige lijst toegevoegd
Alvast bedankt voor jullie tijd & moeite!
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2015 15:41 . Reden: Lijst toegevoegd ]