Okee, ik geef het toe, ik ben GoT verslaafd.
Maar zo erg dat jullie firewall me blokkeert?
Zonet geprobeerd een topic op GoT te openen, krijg ik onderstaande melding;
Vooral het domein vind ik vreemd, is die ook van jullie?
Maar zo erg dat jullie firewall me blokkeert?
Zonet geprobeerd een topic op GoT te openen, krijg ik onderstaande melding;
Mijn IP kan ik via DM sturen.De toegang tot Tweakers.net vanaf dit IP is geweigerd
Het komt geregeld voor dat vanaf een IP veel pageviews naar Tweakers.net worden gestuurd, meer dan gebruikelijk - zelfs voor hele grote organisaties zoals KPN, de Belastingdienst en de diverse Ministeries. Om onszelf te behoeden tegen (verder) overlast wordt in zo'n geval vaak een IP geblokkeerd in onze firewall.
Hier staan in ieder geval een aantal gebruikelijke oorzaken:
Opera's Speeddial bevat een bug waarbij het kan voorkomen dat als je geen refresh wilt, Opera juist elke paar seconden gaat refreshen
Oudere versies van de Skype-plugin voor Firefox, die bij installatie van Skype vanzelf meekomt, veroorzaakte soms grote hoeveelheden pageviews naar Tweakers.net
Piclens en Cooliris zijn ook vaak veroorzakers van de vele pageviews
Proxy-servers, linkcheckers of crawlers die foutief ingesteld zijn en/of onze robots.txt negeren
Te enthousiaste feed-readers die elke paar seconden een RSS-feed opvragen
Naast bovenstaande redenen zijn ook misdragingen op Tweakers.net aanleiding om een IP te blokkeren. Dan gaat het meestal om zaken als het doen van hack-pogingen of herhaaldelijk lastig vallen van medegebruikers.
Mocht je de oorzaak hebben opgelost of geen idee hebben wat het was, stuur ons dan een e-mail. Ook voor verdere vragen of opmerkingen kun je mailen.
Dat mailen doe je naar gathering-at-tweakers.net, vergeet niet om je IP in deze mail te melden. Welk IP je hebt kun je zien op bijvoorbeeld whatismyip.com.
Vooral het domein vind ik vreemd, is die ook van jullie?