Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

De toegang tot Tweakers.net vanaf dit IP is geweigerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fridgeman
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 11-09-2016

fridgeman

SomaFM Secret Agent

Topicstarter
Okee, ik geef het toe, ik ben GoT verslaafd.

Maar zo erg dat jullie firewall me blokkeert?

Zonet geprobeerd een topic op GoT te openen, krijg ik onderstaande melding;
De toegang tot Tweakers.net vanaf dit IP is geweigerd

Het komt geregeld voor dat vanaf een IP veel pageviews naar Tweakers.net worden gestuurd, meer dan gebruikelijk - zelfs voor hele grote organisaties zoals KPN, de Belastingdienst en de diverse Ministeries. Om onszelf te behoeden tegen (verder) overlast wordt in zo'n geval vaak een IP geblokkeerd in onze firewall.

Hier staan in ieder geval een aantal gebruikelijke oorzaken:

Opera's Speeddial bevat een bug waarbij het kan voorkomen dat als je geen refresh wilt, Opera juist elke paar seconden gaat refreshen
Oudere versies van de Skype-plugin voor Firefox, die bij installatie van Skype vanzelf meekomt, veroorzaakte soms grote hoeveelheden pageviews naar Tweakers.net
Piclens en Cooliris zijn ook vaak veroorzakers van de vele pageviews
Proxy-servers, linkcheckers of crawlers die foutief ingesteld zijn en/of onze robots.txt negeren
Te enthousiaste feed-readers die elke paar seconden een RSS-feed opvragen
Naast bovenstaande redenen zijn ook misdragingen op Tweakers.net aanleiding om een IP te blokkeren. Dan gaat het meestal om zaken als het doen van hack-pogingen of herhaaldelijk lastig vallen van medegebruikers.

Mocht je de oorzaak hebben opgelost of geen idee hebben wat het was, stuur ons dan een e-mail. Ook voor verdere vragen of opmerkingen kun je mailen.
Dat mailen doe je naar gathering-at-tweakers.net, vergeet niet om je IP in deze mail te melden. Welk IP je hebt kun je zien op bijvoorbeeld whatismyip.com.
Mijn IP kan ik via DM sturen.

Vooral het domein vind ik vreemd, is die ook van jullie?

Doet niet aan ontwikkelingssamenwerking.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:49

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Als ik http://gathering.zqq.biz/ open dan krijg ik ook gelijk die melding..

Als je het domein door een WHOIS gooit dan krijg je fishy spul terug: http://whois.domaintools.com/zqq.biz :/
Lijkt mij niet helemaal in orde dit.... :o

Vraag is echter, hoe kom jij eraan? Spyware op je PC?

Wellicht dat het een soort scraper is, die Tweakers te vaak heeft opgevraagd en daardoor die melding krijgt (maar denkt dat dit de website is die het hoort te zijn).

Het topicnummer is dit topic: ECC support filter bij moederborden.

[Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 05-05-2015 12:47]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 28-09 23:08

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Lijkt een Tweakers.net proxy van iemand die geblokkeerd is door Tweakers zelf.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fridgeman

fridgeman

SomaFM Secret Agent

Topicstarter
Correct, toen ik dat topic opende, kreeg ik de melding.

Spyware lijkt me onwaarschijnlijk, ik gebruik Chrome 42.0.2311.135 (64-bit) op MacOS 10.10.3 en Sophos AV 10.10.3

[Voor 18% gewijzigd door fridgeman op 05-05-2015 12:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:32

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Maar OSX is niet onschendbaar voor malware. Het hoeft ook niet in je eigen systeem te zitten. Als je vanaf een ander netwerk op GoT zit, zoals hotspots of werk, kan het zomaar een proxy gebruiken en wordt al je verkeer geredirect zonder dat je 't direct door hebt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 17:31

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
fridgeman schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:40:

Mijn IP kan ik via DM sturen.

Vooral het domein vind ik vreemd, is die ook van jullie?
Nee, dat domein is niet van ons, hoe kom je bij die link, veranderd dat automatisch in onze broncode? Zoja, dan heb je spyware.

En zo te zien is die URL specifiek voor ons gemaakt, ik zie echter (gelukkig) geen sessies voorbijkomen in de logs vanaf dat IP adres en ook geen login pogingen, dus wat ze precies wilden doen is mij niet duidelijk.

[Voor 40% gewijzigd door Kees op 05-05-2015 16:37]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 17:31

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
_David_ schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:45:
Lijkt een Tweakers.net proxy van iemand die geblokkeerd is door Tweakers zelf.
Een amerikaanse proxy, die vanaf een frans IP adres dingen probeert op te halen met een mailserver die gehost is in de amazon cloud en op naam staat van een volledig ander bedrijf. Nee, dat lijkt mij niet legitiem.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fridgeman

fridgeman

SomaFM Secret Agent

Topicstarter
Het probleem deed zich enkel voor bij ECC support filter bij moederborden.

Op de rest van GoT surf ik probleemloos.

Als ik het ECC topic nu open, krijg ik de melding niet.

't is een iMac op m'n eigen netwerk (bedraad, geen proxy)

Moet ik nog iets verder doen? Of is het een GoT gebruiker die iets vreemds met dat topic heeft gedaan.

[Voor 16% gewijzigd door fridgeman op 05-05-2015 19:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:32

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

De vraag is nog steeds: hoe kwam jij bij die http://gathering.zqq.biz/forum/list_messages/1631153 URL? Was dat vanuit een tweakers pagina, of stond dat zo als link op een andere website / google / email / social media post etc.?

Edit: Ik zie dat bij [google=ECC Support moederborden] die zqq url als bovenste resultaat terug komt. Is dat wellicht hoe je op die URL gekomen bent? Dan kunnen we de optie van malware in elk geval wel wegstrepen.

Is het nog steeds een interessante vraag wat die zqq shizzle is. [google=site:gathering.zqq.biz] geeft in elk geval een heleboel GoT pagina's die via dat domein in de google index staan. [google=site:zqq.biz] geeft frontpage pagina's.

[Voor 51% gewijzigd door Orion84 op 05-05-2015 20:07]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 28-09 23:08

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Tweakers moet dus even een takedown request sturen voor dat domein naar google, is puur een scraper. :/

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fridgeman

fridgeman

SomaFM Secret Agent

Topicstarter
Orion84 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:58:
Edit: Ik zie dat bij [google=ECC Support moederborden] die zqq url als bovenste resultaat terug komt. Is dat wellicht hoe je op die URL gekomen bent? Dan kunnen we de optie van malware in elk geval wel wegstrepen.
Ik heb inderdaad gezocht naar moederborden die ECC ondersteunen, ik kwam op de zqq.biz site na op 1 v/d resultaten v/d Google search te hebben geklikt.

[Voor 46% gewijzigd door fridgeman op 05-05-2015 21:10]

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True