Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe monitor ipv iMac 2009 scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sander998
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 08-09 14:55
Hallo allemaal!

Ik gebruik al enige tijd het scherm van mijn iMac (model late 2009, dus met ips scherm) als externe monitor voor mijn gaming PC. Het is een 27" scherm met een resolutie van 2560x1440.

Ik ben er in principe tevreden over, echter vraag ik me af of ik met een "stand alone" monitor niet beter af ben (en afgezien daarvan is het natuurlijk zonde van de stroom die het scherm verbruikt). Ik game nu vooral in boven genoemde resolutie. Ik zit er aan te denken om een iets kleinere monitor te kopen en te gamen in 1080p. 1080p ziet er op dit scherm niet uit omdat, naar in aanneem, de pixels worden 'uitgerekt'. De FPS in games gaat erdoor echter wel flink omhoog.

Hebben jullie misschien ervaring met het gamen in 1440p op een 27" scherm en gamen in 1080p op een (iets) kleiner scherm? En wat raden jullie me aan? Het liefst zou ik een monitor op proef hebben thuis, dan kan ik het zelf zien, maar ik ken geen winkel die daar aan meewerkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:29

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

2) Ook in de aankoopadviesfora verwachten we eigen inzet, waarbij je minimaal zelf met één onderbouwde voorstel dient te komen. Dat mist hier, dus dicht. Begin daar eens mee.

Zie ook:
CAA beleid
en
*Algemeen Advies* Welke monitor moet ik kopen?

Soittakaa Paranoid!

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True