Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

GamePC voor 1300€

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nille208
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 05-05-2015
Hallo,
Ben van plan om een nieuwe PC samen te stellen.
Al wat zitten rondzoeken en gepraat met vrienden die er meer over weten dan ik.
Heb onderstaand lijstje opgesteld.

Ik heb heel wat opgezocht en zo, maar blijf mijn inziens toch een leek.

Zal dit een goed systeem zijn?
Kan ik nog besparen op bepaalde zaken? Elke euro is meegenomen :)
Nood aan extra koeling?
Treffelijke monitor?
Mis ik nog iets?

Kunnen jullie me nog wat tips geven aub?
Alvast bedankt!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Heb nu een laptop die het aan het begeven is. Zou graag eens mee zijn met de nieuwe games (GTAV, Cities Skylines, Wolfenstein,...) ipv games uit 2010 in lage resolutie te spelen aan een lage framerate.

Daarnaast zal hij ook nu en dan gebruikt worden door de vriendin voor fotobewerking en CAD. (PS, Autocad etc).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wil max. 1300 a 1350 spenderen. (all included)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ben tevreden met mijn Corsair toetsenbord en mijn Razermuis. Zal deze zeker behouden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Top grafische kaart liefst.
250gb SSD.
Strakke behuizing.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil het een strak design houden. Geen window in de behuizing en niet te veel LEDs ed.
Ga je overklokken?
Nee weet daar te weinig over. Misschien later als ik er meer over weet..
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 184,50€ 184,50
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 88,50€ 88,50
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 372,-€ 372,-
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 53,49€ 53,49
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 111,01€ 111,01
1Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart€ 154,90€ 154,90
1Microsoft Windows 8.1 NL Retail€ 99,-€ 99,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,80€ 25,80
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 52,50€ 52,50
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 81,07€ 81,07
1Crucial MX100 256GB€ 105,-€ 105,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.327,77

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Monitor is een no-no, TN is vies. pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart is allround veel beter: hoger contrast, minder backlightbleeding, veel betere kleuren, veel betere kijkhoeken, geen gezeur met mogelijke banding en ik vergeet volgens mij nog wat.

De rest van je systeem ziet er eigenlijk prima uit, voeding kan 100w lichter, al scheelt het niet heel veel geld.

De GTX970, tja, qua prijs/prestatie is de R9 290 beter, scheelt zo'n 60 euro als je een goede R9 290 pakt, dan heb je iets mindere prestaties en een wat hoger verbruik, maar wel 60 euro extra in je pocket. Kan ook gewoon op een goede 450w voeding.

Mobo kan natuurlijk ook goedkoper, als je dingen als een M2 slot en een headphone amp niet nodig hebt, is de pricewatch: ASRock B85M Pro4 ook leuk, welke dus iets simpeler is dan de Snipert.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nille208
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 05-05-2015
Thx voor de snelle reactie!

Scherm en mobo vervangen voor degene die je voorstelde :)
Scheelt al enkele Euros.

Kun je me een voorbeeld geven van een goeie R9 290?

Ook nog vraagje over de processor. Kies ik voor boxed of niet? Of maakt dit niet uit?

[Voor 20% gewijzigd door nille208 op 04-05-2015 17:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21:53

br00ky

Moderator Harde Waren
nille208 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 17:38:
Ook nog vraagje over de processor. Kies ik voor boxed of niet? Of maakt dit niet uit?
In principe heb je de standaard koeler niet nodig, omdat je een aftermarket koeler hebt. De tray versie zou dan al genoeg zijn, ware het niet dat die 6 euro duurder is.

[Voor 13% gewijzigd door br00ky op 04-05-2015 17:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Solidgamez
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 09-01 12:22
nille208 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 17:38:

Kun je me een voorbeeld geven van een goeie R9 290?
De Asus is op het moment de beste keus, maar hier zijn er een paar. Ik zou je aanraden er een aantal reviews over te lezen, en daar je keuze op baseren.

pricewatch: Asus R9290-DC2OC-4GD5
pricewatch: Club 3D Radeon R9 290 royalAce
pricewatch: MSI Radeon R9 290 Gaming 4G
pricewatch: Gigabyte GV-R929OC-4GD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CMSTRR
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 04-04 23:28

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

VasZaitsev schreef op maandag 04 mei 2015 @ 17:30:
Monitor is een no-no, TN is vies. pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart is allround veel beter: hoger contrast, minder backlightbleeding, veel betere kleuren, veel betere kijkhoeken, geen gezeur met mogelijke banding en ik vergeet volgens mij nog wat.

De rest van je systeem ziet er eigenlijk prima uit, voeding kan 100w lichter, al scheelt het niet heel veel geld.

De GTX970, tja, qua prijs/prestatie is de R9 290 beter, scheelt zo'n 60 euro als je een goede R9 290 pakt, dan heb je iets mindere prestaties en een wat hoger verbruik, maar wel 60 euro extra in je pocket. Kan ook gewoon op een goede 450w voeding.

Mobo kan natuurlijk ook goedkoper, als je dingen als een M2 slot en een headphone amp niet nodig hebt, is de pricewatch: ASRock B85M Pro4 ook leuk, welke dus iets simpeler is dan de Snipert.
Een R9 290 piekt al snel alleen op meer dan 320watt ..als je de rest erbij telt is 450 echt idioot weinig.. ik ken er zat die frituurde ermee.. zelfs een gold.

Een voeding moet max 80% van zijn kunnen draaien anders is het al snel bye bye.. een 1.1liter met 100pk houdt het niet lang vol

Acties:
  • 0Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Wil je minder spenderen of maakt dat eigenlijk niet uit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tonkowonko
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 18:05
CMSTRR schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:57:
[...]

Een R9 290 piekt al snel alleen op meer dan 320watt ..als je de rest erbij telt is 450 echt idioot weinig.. ik ken er zat die frituurde ermee.. zelfs een gold.

Een voeding moet max 80% van zijn kunnen draaien anders is het al snel bye bye.. een 1.1liter met 100pk houdt het niet lang vol
Simpelweg niet waar, met een goede 450w brons voeding zit je meer dan goed. Hier eventueel een link als je het niet gelooft http://nl.hardware.info/p...-ii-oc-4gb/testresultaten
en nog een: reviews: AMD R9 290: het kleine broertje van...

Dit komt dus never nooit boven de 450. Het verhaaltje over max 80% klopt ook niet echt eerder een fabeltje. Dacht het eerst namelijk zelf ook maar werd toen gecorrigeerd door The Mask (aka voeding expert )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Tonkowonko schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:14:
[...]

Simpelweg niet waar, met een goede 450w brons voeding zit je meer dan goed. Hier eventueel een link als je het niet gelooft http://nl.hardware.info/p...-ii-oc-4gb/testresultaten
en nog een: reviews: AMD R9 290: het kleine broertje van...

Dit komt dus never nooit boven de 450. Het verhaaltje over max 80% klopt ook niet echt eerder een fabeltje. Dacht het eerst namelijk zelf ook maar werd toen gecorrigeerd door The Mask (aka voeding expert _/-\o_ )
Dus al die kapotte voedingen met doorgebrande onderdelen op het moederbord is onzin?
Ik ga hier geen discussie aan..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tonkowonko
CMSTRR schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:18:
[...]

Dus al die kapotte voedingen met doorgebrande onderdelen op het moederbord is onzin?
Ik ga hier geen discussie aan..
link?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online
CMSTRR schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:57:
[...]

Daar klopt niet heel veel van.

Er zijn meer dan genoeg mensen die een R9 290 aan een 450w voeding hebben hangen, en de eerste klachten moet ik nog ontvangen. Ik krijg eigenlijk alleen maar bedank-pm's van die mensen.

Want: Het verbruik van een R9 290 is echt geen 320w, in-game ligt dat veel lager, zie de links van Tonko maar. 350w voor het hele systeem is realistisch, ik heb wat hogere cijfers gezien, 30w hoger ofzo, maar ook lagere. Ligt vooral aan de voeding, manier van testen en welke cpu + mobo. Een dikke overclocked i7 octo, of een simpele i5? Zit heel wat watt verschil in.

Een goede voeding hoor je in principe zelfs over 100% van zijn kunnen te kunnen slepen zonder problemen, nee, geen uren, duh. Maar 100w speling is meer dan zat voor een goede voeding. Ik zou pas huiverig worden als het 30w wordt voor lange periodes. Dan leg je een tientje meer neer voor een 550w voeding.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Er is geen link nodig. Ik heb 2 mensen gesproken die al meer dan 15 jaar als het niet 20 is in de pc wereld aan het frituren zijn (overklokken..testej..rigs bouwen) waaronder dus 1 die bouwt bij afuture. Bel hun op als je info wilt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Offtopic jongens, CMSTRR zoek themask maar eens op, hij weet (denk ik) meer dan een afuture technieker anders hij ie immers een betere baan.

[Voor 19% gewijzigd door analog_ op 04-05-2015 21:26. Reden: nuanceren enzo.]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

VasZaitsev schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:19:
[...]

Daar klopt niet heel veel van.

Er zijn meer dan genoeg mensen die een R9 290 aan een 450w voeding hebben hangen, en de eerste klachten moet ik nog ontvangen. Ik krijg eigenlijk alleen maar bedank-pm's van die mensen.

Want: Het verbruik van een R9 290 is echt geen 320w, in-game ligt dat veel lager, zie de links van Tonko maar. 350w voor het hele systeem is realistisch, ik heb wat hogere cijfers gezien, 30w hoger ofzo, maar ook lagere. Ligt vooral aan de voeding, manier van testen en welke cpu + mobo. Een dikke overclocked i7 octo, of een simpele i5? Zit heel wat watt verschil in.

Een goede voeding hoor je in principe zelfs over 100% van zijn kunnen te kunnen slepen zonder problemen, nee, geen uren, duh. Maar 100w speling is meer dan zat voor een goede voeding. Ik zou pas huiverig worden als het 30w wordt voor lange periodes. Dan leg je een tientje meer neer voor een 550w voeding.
Prima. Heb jij het lekker op je geweten wanneer de voedingen er een keer genoeg van hebben.
Ik herinner me nog steeds de citta's.met gebogen stangen door te veel cc's..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online
Wel 2 mensen. Ik heb sinds de R9 290 uit is minstens, mwah, minimaal 1 persoon per week opgezadeld met een R9 290, de helft daarvan met een 450w voeding.

En hoeveel boze mailtjes heb ik gekregen over het feit dat die R9 290 hun mooie voeding gesloopt heeft?

0

Want ik gebruik het machtige wapen genaamd De Bron! Ik weet wat wel en niet kan, en tenzij je zwaar gaat overclocken, kan een goede 450w voeding een R9 290 aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tonkowonko
CMSTRR schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:23:
[...]

Prima. Heb jij het lekker op je geweten wanneer de voedingen er een keer genoeg van hebben.
Ik herinner me nog steeds de citta's.met gebogen stangen door te veel cc's..
Het ligt er ook aan wat voor voeding deze mensen gebruiken hé. Vaak komt het namelijk door de slechte kwaliteit van bijv. de capacitoren waardoor een voeding het begeeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

VasZaitsev schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:24:
Wel 2 mensen. Ik heb sinds de R9 290 uit is minstens, mwah, minimaal 2 persoon per week opgezadeld met een R9 290, de helft daarvan met een 450w voeding.

En hoeveel boze mailtjes heb ik gekregen over het feit dat die R9 290 hun mooie voeding gesloopt heeft?

0

Want ik gebruik het machtige wapen genaamd De Bron! Ik weet wat wel en niet kan, en tenzij je zwaar gaat overclocken, kan een goede 450w voeding een R9 290 aan.
Ik denk dat 2 mensen die samen 15 systemen per dag maken voor zo'n ca 20 jaar waarvan 1 met een gold certificate het beter weten dan een bronnenlezer als jij.

Ik laat het hier allemaal bij..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online
Best, hopelijk kijkt TS heel even naar jouw staat van dienst, en dan naar de mijne, en weet hij wel naar wie hij moet luisteren.

Als je met iets komt, met luide woorden, kom dan met een even luide bron. Ik heb, nouja, Tonkowonko deed het voor mij, mijn bronnen gegeven. Waar is de jouwe?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

VasZaitsev schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:29:
Best, hopelijk kijkt TS heel even naar jouw staat van dienst, en dan naar de mijne, en weet hij wel naar wie hij moet luisteren.

Als je met iets komt, met luide woorden, kom dan met een even luide bron. Ik heb, nouja, Tonkowonko deed het voor mij, mijn bronnen gegeven. Waar is de jouwe?
De mijne zijn persoonlijk te bereiken en werken bij afuture.nl die leggen haarfijn waarom je iets kan of niet kan doen. Regel dat je spreekt met een systeembouwer daar en je kunt wijzer worden.

Mijn staat van dienst is 0 en zal 0 blijven... maar ik weet wel wanneer ik onzin lees en wanneer niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 16:48
Denk je nou echt dat je dit gaat winnen?? The Mask is dé expert van voedingen, misschien weet hij meer van voedingen dan de redactie van t.net. En tja, als je de bronnen niet geloofd, zitten wij niet mee, daarnaast, wat voor voedingen hebben die mensen gebruikt??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online
Nog haarfijner dan mijn expert? Da's lastig, het rekensommetje is werkelijk heel eenvoudig:

Hoeveel kan de voeding leveren op 12v? Is dat 400w of meer? Dan kan hij een gemiddeld R9 290 systeem prima hebben.

Dan moet je nog "even" kijken naar de keuze van componenten, voor het mooie kijken naar de dikte van kabels, en dan blijkt dat de:
pricewatch: Seasonic S12G 450W
pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular
pricewatch: Seasonic G-series 450 watt
pricewatch: Antec TruePower Classic TP-450C
pricewatch: Antec VPF Series 450W

Gewoon keurig hun lange leven lang dat systeem van prik kunnen voorzien.

De VPF levert namelijk 35A max op 12v, meer dan zat, OEM is Delta, welke misschien wel de beste voedingen maakt: -The_Mask- in "Voeding advies en informatie topic - Deel 30" en -The_Mask- in "Voeding advies en informatie topic - Deel 30"

De Seasonics en Antec Truepower hebben hetzelfde binnenwerk, en leveren dus max37A op hun 12v raill, ook meer dan zat. Binnenwerk van SS is natuurlijk zeer goed.

De CM Semi heeft ook een goed binnenwerk, en levert max 36A op zijn 12v rail.

De Seasonic heeft een nét iets beter binnenwerk dan de CM, maar of je dat ooit gaat merken is de vraag.

Zo, nu heeft TS wel genoeg leesvoer gekregen :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

VasZaitsev schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:54:
Nog haarfijner dan mijn expert? Da's lastig, het rekensommetje is werkelijk heel eenvoudig:

Hoeveel kan de voeding leveren op 12v? Is dat 400w of meer? Dan kan hij een gemiddeld R9 290 systeem prima hebben.

Dan moet je nog "even" kijken naar de keuze van componenten, voor het mooie kijken naar de dikte van kabels, en dan blijkt dat de:
pricewatch: Seasonic S12G 450W
pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular
pricewatch: Seasonic G-series 450 watt
pricewatch: Antec TruePower Classic TP-450C
pricewatch: Antec VPF Series 450W

Gewoon keurig hun lange leven lang dat systeem van prik kunnen voorzien.

De VPF levert namelijk 35A max op 12v, meer dan zat, OEM is Delta, welke misschien wel de beste voedingen maakt: -The_Mask- in "Voeding advies en informatie topic - Deel 30" en -The_Mask- in "Voeding advies en informatie topic - Deel 30"

De Seasonics en Antec Truepower hebben hetzelfde binnenwerk, en leveren dus max37A op hun 12v raill, ook meer dan zat. Binnenwerk van SS is natuurlijk zeer goed.

De CM Semi heeft ook een goed binnenwerk, en levert max 36A op zijn 12v rail.

De Seasonic heeft een nét iets beter binnenwerk dan de CM, maar of je dat ooit gaat merken is de vraag.

Zo, nu heeft TS wel genoeg leesvoer gekregen :+
Als het inderdaad zo is dat het langdurig die spanning aankan..
Maar je moet toegeven dat er ontzettend veel 'net niet' voedingen zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online
Heel veel, dit zijn de enige 5 waarvan ik weet dat het kan, zullen vast nog wel 5 zijn die het aankunnen, maar de rest niet.

Maar, die raad ik dus ook niet aan. En ik zeg ook regelmatig dat als iemand beter slaapt met een 550w voeding in zijn bak, dat hij een 550w moet nemen, maar 450w is bij deze voedingen voldoende.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Ik heb deze zelf.. lage voltage, snelle timings en low profile

[Voor 28% gewijzigd door CMSTRR op 04-05-2015 22:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 19:32
CMSTRR schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:26:
[...]

Ik denk dat 2 mensen die samen 15 systemen per dag maken voor zo'n ca 20 jaar waarvan 1 met een gold certificate het beter weten dan een bronnenlezer als jij.

Ik laat het hier allemaal bij..
Gold zegt niets over de interne componenten. Gold is efficiënter als bronze thats all.

Loki Gaming Mmo pvp channel

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True