Home Cinema (HTPC + Plex + NAS)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinero
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-02 21:07
Beste Tweakers,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een Home Cinema oplossing voor m'n woning en na wat zoekwerk ben ik gestuit op Plex. Wat in mijn ogen de ideale oplossing is voor het kijken van films en series op de TV & Tablet en het luisteren van muziek op andere apparaten.

Omdat ik mijn PC niet continu aan willen hebben staan tijdens het kijken van een film (of het luisteren van muziek) ben ik opzoek gegaan naar een HTPC, waar ik de Plex Media Server en Plex Home Theater op kan draaien.

De HTPC wil ik via een HDMI en Optische kabel aansluiten op mijn TV en surround systeem.
Als afstandbediening wil ik de Plex App op de mobiel gebruiken en daarnaast misschien een wireless keyboard voor programma's naast Plex.

Voor de content, films, series en muziek, wil ik graag een energiezuinige 24/7 apparaat, waardoor ik al snel bij een NAS uitkom. De NAS wil ik verder naast opslag ook gebruiken als downloadstation.

Hoewel de HTPC + NAS combo mij een goede en energiezuinige Home Cinema oplossing lijkt, wil ik toch graag weten wat jullie hiervan vinden.
Is de HTPC + NAS ook goed werkbaar met Plex? Pakt deze de bestanden bijvoorbeeld goed op en gaat het indexeren na het booten snel?

Of is het toch handiger om te kijken naar een all in (server) HTPC oplossing? Waarbij de HTPC constant aan staat (idle) en bepaalde momenten even aan gaat om te kijken of er iets binnen te halen valt.

Graag hoor ik wat jullie van deze twee setups vinden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Synology + de apps sickbeard & sabnzbd+ + HTPC & digitale tv tuner+ Receiver met Lan en hdmi = handel.

[ Voor 10% gewijzigd door Lip op 03-05-2015 16:17 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinero
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-02 21:07
Top, bedankt voor de reply!

Ik had zelf ook zoiets in gedachte, laat de NAS het werk doen: het downloaden, uitpakken, renamen etc.
Maar is daar een krachtige CPU voor nodig? Of volstaat bijvoorbeeld de DS215J (instap)?

En hoe gaat de HTPC (inc. Plex) met de data op de NAS om?
Pakt deze de data snel en zonder problemen op?

Nogmaals bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:52
Om het snel te doen is idd een vrij krachtige CPU nodig. Je kunt de NAS instellen dat hij 's nachts of midden op de dag (ik ga er even vanuit dat je werkt) gaat downloaden, uitpakken etc. Het duurt wat langer dan dat het op je PC doet en uiteindelijk is het resultaat hetzelfde ;)

Bij opstarten zal er gechecked worden of er nieuwe afleveringen/films zijn en dan worden die netjes getoond binnen PLEX. Easy als dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Engineer
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-09 15:43
Indien je voor een synology zou gaan zijn volgende links misschien handig:

- Vragen en antwoord over de synology nas zelf
http://gathering.tweakers...ssages/1612420//#syntitel

- algemene packages topic voor synology ( voor SickBeard enzo)
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1538893