Game PC (€900~€1100)

Pagina: 1
Acties:

• V1RT
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-03 20:30
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil ga gamen, meer multiplayer fps.(CSGO, en wil GTA V, Fifa 15 en de nieuwere AAA games spelen JC3 etc.)
Dit kan ik nu allemaal nog niet spelen met mijn huidige systeem buiten csgo

Wat mag het systeem gaan kosten?
tussen €900~€1100

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb genoeg opslag wat ik kan meenemen (heb ook een schijf liggen sata-600 & SSD) vanuit mijn oude computer inclusief monitor toetsenbord muis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle componenten van de PC, Randapparatuur is bijzaak.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, graag top of the line.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Behuizing :
Mijn behuizing is een CM Storm Scout, Ik weet niet of de nieuw hardware erin kunnen, Maar heel tevreden over de kast ben ik niet om eerlijk te zijn, laat namelijk veel stof door. Dus als het budget het toelaat wil ik graag een kast met een goed kabel management en goede koel prestaties(geluid maakt niet uit)

GPU :
Top of the line nu, ik weet dat er in de najaar nieuwe kaarten gaan uitkomen ik zit ook te kijken naar mogelijkheden in sli maar dat is later als 4K de huidige standaard wordt.

Moederbord :
Graag een moederbord die over aantal jaren mee kan dan doel ik 5~6 jaar(als dat mogelijk is). zodat ik in de toekomst kan upgraden.
(dus moet veel mogelijkheden opzitten)

Opslag :
Ik heb een WD 1TB sata-600 schijf & Samsung 850 EVO 500GB liggen, dus die kan ik mooi meenemen.

Voeding :
Niet echt een voorkeur naar merk maar wel een voorkeur voor 80+ gold of 80+ platinum.

Ga je overklokken?
Ja, niet nu maar wel in de toekomst als ik nu met de huidige kloksnelheid mee kan met de huidige games dan laat ik het zo maar als in de toekomst er wat meer van mijn cpu wordt gevraagd ga ik wel overklokken.

Wenslijst heb ik niet zo maar als jullie dat prefereren zal ik eens even kijken wat ik kan maken.

Alvast Bedankt, _/-\o_

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 243,-€ 243,-
1Asus Z97-PRO GAMER€ 132,50€ 132,50
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 374,95€ 374,95
1be quiet! Dark Rock Pro 3€ 72,95€ 72,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 52,50€ 52,50
1Cooler Master V750 Semi-Modular€ 100,95€ 100,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 976,85

[ Voor 36% gewijzigd door V1RT op 03-05-2015 16:01 ]

• rickkie1998
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-11 09:27
Sterker nog, het is verplicht. Begin dus maar vast aan een wenslijstje :)

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

En mocht je nog hulp nodig hebben bij het maken van een lijstje dan kan je hier de nodige aanwijzingen vinden: Handleiding Pricewatch. En bij het selecteren van componenten kan dit topic je verder helpen: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen.

Overigens wil ik je alvast één advies geven: focus niet te veel op SLI en 4k gaming. Het gaat je op dit moment toch niet lukken een systeem samen te stellen waarmee je op 4k kan gamen voor een redelijk budget. Je loopt dan het risico daar te veel de nadruk op te leggen en er nu geld aan uit te geven dat je beter kunt gebruiken voor toekomstige upgrades.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• V1RT
Ik heb wenslijstje toegevoegd :)

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-10 07:39
Voeding hoeft zeker geen 750W te leveren, zelfs als je later nog een tweede 970 erbij prikt is een 650 voldoende.

• V1RT
Hmm, duidelijk.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Sterker nog, 2x GTX970 kan op een goede 450w voeding, mits je verder niks overclockt.

Overclocken, tja, ongeveer iedereen raadt het af. Bij Intel kost het erg veel, je bent iets van 100 euro meer kwijt, of je het echt nodig gaat hebben, zelf betwijfel ik het. DX12 en Vulkan zouden multicore veel beter ondersteunen, en als je kijkt dat bijna alle games nog prima draaien op een i7 920 of een i5 uit de 2000 serie, denk ik zelf dat eer je cpu te traag is, overclocken niet veel meer zal helpen, en toch al zou verouderd is dat je eens moet denken over een nieuw systeem.

Je gekozen koeler is erg duur voor zijn prestaties, de pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power presteert eigenlijk gelijk, tikje stiller, tikje warmer, voor ongeveer de helft van het geld. Wel is hij erg hoog, en past hij niet in iedere kast, dus je moet even kijken hoeveel ruimte je hebt.

En wanneer wil je hem kopen? Over een week of 4-5-6-weet ik het komt de 300 series van AMD uit, de prijzen van de 290 en GTX970 gaan dan een stuk naar beneden, en de 390 en 390x zijn natuurlijk de paradepaartjes met prestaties waar je u tegen zegt, als het goed is.

People as things, that’s where it starts.

• V1RT
VasZaitsev schreef op zondag 03 mei 2015 @ 17:39:
Sterker nog, 2x GTX970 kan op een goede 450w voeding, mits je verder niks overclockt.

Overclocken, tja, ongeveer iedereen raadt het af. Bij Intel kost het erg veel, je bent iets van 100 euro meer kwijt, of je het echt nodig gaat hebben, zelf betwijfel ik het. DX12 en Vulkan zouden multicore veel beter ondersteunen, en als je kijkt dat bijna alle games nog prima draaien op een i7 920 of een i5 uit de 2000 serie, denk ik zelf dat eer je cpu te traag is, overclocken niet veel meer zal helpen, en toch al zou verouderd is dat je eens moet denken over een nieuw systeem.

Je gekozen koeler is erg duur voor zijn prestaties, de pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power presteert eigenlijk gelijk, tikje stiller, tikje warmer, voor ongeveer de helft van het geld. Wel is hij erg hoog, en past hij niet in iedere kast, dus je moet even kijken hoeveel ruimte je hebt.

En wanneer wil je hem kopen? Over een week of 4-5-6-weet ik het komt de 300 series van AMD uit, de prijzen van de 290 en GTX970 gaan dan een stuk naar beneden, en de 390 en 390x zijn natuurlijk de paradepaartjes met prestaties waar je u tegen zegt, als het goed is.
Overclocken ga ik echt alleen maar doen als ik meer prestatie eis. En als jouw koeler idd hetzelfde presteert voor minder geld is dat meteen beter natuurlijk, en behuizing ben ik er nog niet helemaal over uit.

Ik ben van plan om het binnen nu en 3 weken aan te schaffen

[ Voor 71% gewijzigd door V1RT op 03-05-2015 17:51 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

pricewatch: Fractal Design Core 3300 is een leuke, niet al te dure behuizing met meer dan genoeg ruimte voor die koeltoren, videokaarten, en goede stoffilters.

Zelf vind ik overclocken de meerprijs niet waard, maar dat is ook een persoonlijke keuze.

Overigens zou ik als je gaat overclocken wel een wat betere plank nemen, de pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 is wat goedkoper en waarschijnlijk beter, omdat je behoorlijk wat geld moet uitgeven bij Asus wil je 8 fases krijgen: http://sinhardware.com/images/vrmlist.png

• V1RT
VasZaitsev schreef op zondag 03 mei 2015 @ 18:03:
pricewatch: Fractal Design Core 3300 is een leuke, niet al te dure behuizing met meer dan genoeg ruimte voor die koeltoren, videokaarten, en goede stoffilters.

Zelf vind ik overclocken de meerprijs niet waard, maar dat is ook een persoonlijke keuze.

Overigens zou ik als je gaat overclocken wel een wat betere plank nemen, de pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 is wat goedkoper en waarschijnlijk beter, omdat je behoorlijk wat geld moet uitgeven bij Asus wil je 8 fases krijgen: http://sinhardware.com/images/vrmlist.png
Moederbord ziet er ook mooier uit, gigabyte heb ik altijd een goed merk gevonden. Bedankt voor je onderbouwd advies neem ik mee!

Kast trekt me minder, ik zal er wel reviews over gaan lezen.
Ik kwam laatst een review tegen op tweakers over een Thermaltake behuizing, die schijnt de videokaart extreem koel te houden omdat die 2 intake 120mm fans aan de voorzijde heeft, ik weet het model niet meer en kan de artikel niet meer terugvinden :'(

[ Voor 81% gewijzigd door V1RT op 04-05-2015 16:22 ]

• V1RT
Maar kan ik met dit videokaart de huidige games op ultra setting spelen(1080p)?

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

V1RT schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:02:
Maar kan ik met dit videokaart de huidige games op ultra setting spelen(1080p)?
Yep.. alhoewel er soms "bugs" zijn met bepaalde settings op ultra die je met 2x 970 nog niet eens recht trek. Ik herken dit in far cry 4 waar je met een stap van ultra naar high plots 10fps omhoog schoot.

• V1RT
CMSTRR schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:24:
[...]

Yep.. alhoewel er soms "bugs" zijn met bepaalde settings op ultra die je met 2x 970 nog niet eens recht trek. Ik herken dit in far cry 4 waar je met een stap van ultra naar high plots 10fps omhoog schoot.
Ja, dit heb ik dus ook gehoord, vooral bij GTA V probeert hij 4GB te pakken van de kaart en dat de laatste 0.5 gb slecht was of iets dergelijks(mits ultra is ingesteld) ultra zal ik denk alleen gebruiken bij FIFA15 GTA V CSGO en misschien Just Cause 3.

en ik zal pas in de toekomst misschien een tweede kaart erbij prikken. Thanks!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
Nu pc hardware kopen om later mogelijk sli/crossfire te gaan draaien is iets wat in de praktijk erop neerkomt dat je extra geld uitgeeft voor een te sterke voeding en een duurder moederbord. Er zitten nog iets teveel haken en ogen aan sli/crossfire om dat een aantrekkelijke upgradepad te maken. Tegen de tijd dat een enkele 970 niet meer genoeg presteert is het gemakkelijker om een nieuwe generatie gpu te kopen: Je oude verkopen levert ook nog een leuk centje op, maar het bespaart de ellende van extra hitte en mogelijk gare drivers.

Mijn tip: laat het sli upgradeoptie zitten. Ook raad ik je aan het overclocken te laten zitten: De 600 MHz die je er misschien bij clocked gaat geen 30% meer prestaties neerzetten (vooral omdat de 4xxx serie niet heel lekker overclocked), maar je geeft er nu wel 30 extra voor het mobo voor uit, en nog 30 voor de koeler, en nog meer voor de cpu! Je kan beter die 100 euro in je zak houden voor een andere upgrade (grotere ssd bijvoorbeeld.)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

V1RT schreef op zondag 03 mei 2015 @ 23:56:
[...]

Moederbord ziet er ook mooier uit, gigabyte heb ik altijd een goed merk gevonden. Bedankt voor je onderbouwd advies neem ik mee!

Kast trekt me minder, ik zal er wel reviews over gaan lezen.
Ik kwam laatst een review tegen op tweakers over een Thermaltake behuizing, die schijnt de videokaart extreem koel te houden omdat die 2 intake 120mm fans aan de voorzijde heeft, ik weet het model niet meer en kan de artikel niet meer terugvinden :'(
Tenzij je een R9 295x2 gaat pakken, is die FD prima gekoeld, 2x 140mm fans verplaatsen echt veel lucht, bij weinig lawaai, meer fans is zeker niet persé beter, simpele builds hebben aan 1x 120mm wel genoeg, alle mainstream builds hebben voldoende aan 2x 120mm.

Ook moet je kijken naar de kwaliteit van de fans, ik heb liever 2 fluid-bearing fans, dan 5 sleeve bearing fans.

• V1RT
Ardjee schreef op maandag 04 mei 2015 @ 17:29:
Nu pc hardware kopen om later mogelijk sli/crossfire te gaan draaien is iets wat in de praktijk erop neerkomt dat je extra geld uitgeeft voor een te sterke voeding en een duurder moederbord. Er zitten nog iets teveel haken en ogen aan sli/crossfire om dat een aantrekkelijke upgradepad te maken. Tegen de tijd dat een enkele 970 niet meer genoeg presteert is het gemakkelijker om een nieuwe generatie gpu te kopen: Je oude verkopen levert ook nog een leuk centje op, maar het bespaart de ellende van extra hitte en mogelijk gare drivers.

Mijn tip: laat het sli upgradeoptie zitten. Ook raad ik je aan het overclocken te laten zitten: De 600 MHz die je er misschien bij clocked gaat geen 30% meer prestaties neerzetten (vooral omdat de 4xxx serie niet heel lekker overclocked), maar je geeft er nu wel 30 extra voor het mobo voor uit, en nog 30 voor de koeler, en nog meer voor de cpu! Je kan beter die 100 euro in je zak houden voor een andere upgrade (grotere ssd bijvoorbeeld.)
Hmm dit is wel interessant, want iemand zei al eerder dat er over enkele weken nieuwe kaarten komen. Maar wat voor systeem had jij in gedachten? Ik wil in iedergeval de games van nu up ultra spelen waar ik geen haperingen ondervind of moet omkijken naar het temperatuur en ik ben allang blij als ik 1 keer per maand de kast hoef schoon te maken
VasZaitsev schreef op maandag 04 mei 2015 @ 17:36:
[...]

Tenzij je een R9 295x2 gaat pakken, is die FD prima gekoeld, 2x 140mm fans verplaatsen echt veel lucht, bij weinig lawaai, meer fans is zeker niet persé beter, simpele builds hebben aan 1x 120mm wel genoeg, alle mainstream builds hebben voldoende aan 2x 120mm.

Ook moet je kijken naar de kwaliteit van de fans, ik heb liever 2 fluid-bearing fans, dan 5 sleeve bearing fans.
Hmm ik zal er op letten ik zal even kijken of ik die artikel nog kan vinden

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Ik heb deze zelf.. lage voltage, snelle timings en low profile

Ook hier post ik het..

• V1RT
CMSTRR schreef op maandag 04 mei 2015 @ 22:14:
Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Ik heb deze zelf.. lage voltage, snelle timings en low profile

Ook hier post ik het..
Hmm dat is wel even 4 tientjes meer dan wat ik heb, trek jij daar echt veel voordeel mee ?
ik weet niet precies wat je bedoelt met low profile dan denk ik iets in de richting van geheugengebruik en voor rang, maar goed ik kan helemaal verkeerd zitten.

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

V1RT schreef op maandag 04 mei 2015 @ 22:22:
[...]

Hmm dat is wel even 4 tientjes meer dan wat ik heb, trek jij daar echt veel voordeel mee ?
ik weet niet precies wat je bedoelt met low profile dan denk ik iets in de richting van geheugengebruik en voor rang, maar goed ik kan helemaal verkeerd zitten.
Nee die kosten 59 euro ofzo.. goed kijken.

Low profile is gewoon laag qua hoogte. Ook verbruiken ze 1.35v wat leuk meegenomen is en de timings zijn 8 8 8 met 1600mhz wat behoorlijk snel is. Ze schijnen ook enorm goed overklokbaar te zijn maar daar heb ik geen ervaring mee. Voor spellen is het stock perfect.

• V1RT
CMSTRR schreef op maandag 04 mei 2015 @ 22:24:
[...]

Nee die kosten 59 euro ofzo.. goed kijken.

Low profile is gewoon laag qua hoogte. Ook verbruiken ze 1.35v wat leuk meegenomen is en de timings zijn 8 8 8 met 1600mhz wat behoorlijk snel is. Ze schijnen ook enorm goed overklokbaar te zijn maar daar heb ik geen ervaring mee. Voor spellen is het stock perfect.
Ohh dan heb ik erover heen gekeken mijn fout zal eventjes goed kijken thanks voor de tip!
Ik ga sowieso niet overclocken.. heb er slechte ervaring mee ahah. Maar dit neem ik zeker mee, mijn computer heeft al de eerste bouwstenen!

_/-\o_

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
V1RT schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:33:
[...]

Hmm dit is wel interessant, want iemand zei al eerder dat er over enkele weken nieuwe kaarten komen. Maar wat voor systeem had jij in gedachten? Ik wil in iedergeval de games van nu up ultra spelen waar ik geen haperingen ondervind of moet omkijken naar het temperatuur en ik ben allang blij als ik 1 keer per maand de kast hoef schoon te maken
Aangezien ik te lui ben om alles netjes in een tweakers tabel te zetten, zet ik het wel ff hier neer wat ik zou doen met dit budget.

cpu: i5 4460. De meerprijs voor een quadcore met hogere clockspeed is het significante prijsverschil niet waard. Tegen de tijd dat een 4460 niet meer voldoet gaat een 400 MHz hoger geclockte cpu niet magisch beter presteren.
Moederbord: De gigabyte sniper wordt vaak aangeraden omdat deze een bovengemiddelde audiochip combineert met een nette prijs
Ram: Het eerder genoemde low profile geheugen voldoet (en low profile helpt als je een extra cpu koeler zou willen installeren.
Cpu koeler: elke cpu koeler uit de pricewatch gaat beter presteren, maar als je niet gaat overclocken zou ik niet meer dan 25 euro eraan uitgeven. Welke het stilste/beste is weet ik niet.
Gpu: Persoonlijk ben ik fan van AMD, maar de 970 heeft momenteel nette prestaties en een laag energieverbruik. Welke van de tientalle varianten het beste is weet ik helaas ook niet, maar met een 970 kan er weinig mis gaan.
Voeding: een goede 450 watter is genoeg, zolang deze maar genoeg pci-e stekkers heeft.

Waarschijnlijk zit je dan rond zo'n 700 a 800 euro. Als je je budget wilt opmaken is dat altijd mogelijk, maar qua prijs/prestaties gaat je onevenredig meer betalen om een klein beetje meer performance te pakken. Voor videobewerken is een cpu met hyperthreading nog interessant, maar voor gaming absoluut niet.

• V1RT
Ik zit nu op werk, maar ik had gister idd een build(zonder GPU) voor ongeveer 600 euro bij elkaar. Maar de i5 4460 is niet te overklokken begrijp ik ?

en om even terug te gaan naar de GPU is het beter om een 290 te pakken zodat ik later kan upgraden naar de nieuwe 300 serie van AMD of moet ik gewoon direct voor de 970 gaan, 4k gaming zit er sowieso niet in voor mij de komend tijd dus het wordt gewoon max 1080 maar overclocken wil ik wel doen.(CPU, GPU NIET)
Ik wil in ieder geval nu een basis hebben waar ik nu ultra kan spelen op de huidige games maar dat ik bijvoorbeeld over een jaar of 2 alleen gpu hoef te vervangen en misschien dan zelfs cpu(maar als het dan nog mee kan dan is het goed genoeg.)

• V1RT
Build check overigens ga ik mijn cpu wel overclocken.
Videokaart ga ik later aanschaffen i.v.m. release van de 300 serie worden ze denk ik goedkoper kan mij 100 euro schelen(kan verkeerd zitten), dus ik ga tijdelijk of vga van de cpu gebruiken of mijn oude kaart gebruiken(Saphire Radeon HD 5830)

Overigens ga ik voornamelijk op 1080p spelen, voornamelijk FPS maar ook andere soort spelen(CS:GO,GTA V, Battlefield Hardline en meer AAA games) en ik wil natuurlijk alles op high hebben evt ultra op 1080p.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 243,-€ 243,-
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 124,95€ 124,95
1Asus R9290-DC2OC-4GD5€ 290,95€ 290,95
1Phanteks Enthoo Pro Window Zwart€ 86,95€ 86,95
1Noctua NH-D15€ 87,-€ 87,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 53,95€ 53,95
1Corsair RM650€ 113,50€ 113,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.000,30

[ Voor 3% gewijzigd door V1RT op 07-05-2015 19:51 ]