Voor wat betreft de officiële apps van Tweakers en de reden waarom die niet meer bestaan kun je een kijkje nemen in
Einde tweakers app. Het discontinueren van die apps is niet over één nacht ijs gegaan en daar zijn gewoon goede redenen voor. Er is nu met de responsive website ook een alternatief voor dat prima werkt.
Dat wil niet zeggen dat nieuwe apps in de toekomst uitgesloten zijn. Losse apps voor nieuws, de Pricewatch, enz. zijn bijvoorbeeld denkbaar. Maar dat kun je beter bespreken in
Mooie Features of desnoods in
Lieve Adjes, niet hier in een forum over telefoons.
Ik weet als vrijwilliger niet precies wat de overweging voor het verwijderen is geweest, maar dat is waarschijnlijk niet alleen het gebrek aan inkomsten uit banners geweest. Het is bij dergelijke beslissingen ook vaak een geval van het beschermen van je eigen merk. Tweakers kan de kwaliteit van die app niet garanderen, en als die app later malware zou installeren dan staat Tweakers geheel buiten haar eigen schuld ineens ook in een kwaad daglicht. En dan heb ik het nog niet over het beschermen van de eigen merknaam en beeldmerken; als je dat gedoogt kun je later lastiger je rechten opeisen in andere zaken.
@eL_Jay: ik begrijp niet hoe de discussie over het nieuwe logo hier ook maar zijdelings gerelateerd is. Ik stel voor dat je daar het topic in LA voor opzoekt.
Dit topic doe ik in elk geval dicht omdat het in deze vorm niet echt discussiewaardig is.