nieuwe mobo 1150 socket

Pagina: 1
Acties:

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-02 15:17
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Nadat mijn moederbord na nog geen 2 maanden is overleden, en ze bij alternate de cpu socket hebben gesloopt om onder de garantie uit te komen.
Ben ik dus weer op zoek naar een nieuwe mobo

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Denk ongeveer €70-80, liefst zo goedkoop mogelijk maar wel kwaliteit

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Vanwege mijn vorige ervaring met een msi mobo weet ik niet of het wel zo goed is om weer voor msi te gaan.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 208,90€ 208,90
1MSI Z87-G55€ 87,04€ 87,04
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC VAPOR-X€ 299,95€ 299,95
1Sharkoon VG4-W Rood€ 29,95€ 29,95
1Cooler Master Hyper 103€ 18,-€ 18,-
1Corsair Vengeance Pro CMY8GX3M2A1600C9A€ 70,80€ 70,80
1Samsung SH-224DB Zwart€ 11,56€ 11,56
1Gigabyte Odin GT 800W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 726,20

Behalve het moederbord welke is overleden.

Natuurlijk heb ik zelf al wat moederborden opgezocht waarvan ik denk dat ze wel geschikt zullen zijn.
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock B85M Pro4€ 62,75€ 62,75
1ASRock H81M-HDS€ 46,50€ 46,50
1Asus B85M-G (C2)€ 63,50€ 63,50
1Gigabyte GA-Z97P-D3€ 81,-€ 81,-
1MSI B85-G41 PC Mate€ 72,-€ 72,-
1MSI B85-G43 Gaming€ 91,95€ 91,95
1MSI H81M-P33€ 39,-€ 39,-
1MSI H97M-E35€ 65,95€ 65,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 522,65

Welke zou het meeste geschikt zijn?
En beste prijs/kwaliteit

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-02 22:26

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Je hebt nu een flinke diversiteit aan chipsets in je lijstje staan. Als je voor jezelf al zou kunnen bepalen welke chipset je nodig denkt te hebben dan is het makkelijker kiezen.
Je kwam van een z87 chipset, is je dat niet bevallen ? (waren er tekortkomingen ?)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:19

br00ky

Moderator Harde Waren
Brandonvds schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:26:
en ze bij alternate de cpu socket hebben gesloopt om onder de garantie uit te komen.
Say what?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Uit het lijstje dat je post zou ik gaan voor de Gigabyte Z97P-D3, omdat de Z97 toch de meest uitgebreide chipset is. Anders de B85M Pro 4 van ASRock of de B85-G43 van MSI. Simpelweg gebaseerd op de gebruikte chipset.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:58
Brandonvds schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:26:

Nadat mijn moederbord na nog geen 2 maanden is overleden, en ze bij alternate de cpu socket hebben gesloopt om onder de garantie uit te komen.
dus je mobo was overleden. en stuurt hem rma naar alternate. en die hebben je CPU socket gesloopt. zodat ze je geen garantie hoeven te geven? en dat laat je gewoon gebeuren? al eens naar msi gebelt/mailt?

[ Voor 6% gewijzigd door loki504 op 29-04-2015 13:40 ]

• Brandonvds
Hier is wat nader uitleg over het probleem.
pc start niet op

Ik ga msi nog mailen en mobo naar hun sturen In de hoop op vervangende mobo.
Maar in de tussentijd kan ik niet zolang zonder computer zitten.
En aangezien pc van vriendin nog steeds ge-upgrade moet worden kan ik daarna het mobo daarvoor gebruiken als ik nog wat terug krijg van msi

Ik gebruik mijn computer voor gamen, surfen en office voor school. Zijn niet echt dingen waar ik een specifiek chipset voor nodig heb denk ik, zolang mijn cpu maar goed loopt vind ik het al goed.
Ik had toen voor dit mobi gekozen omdat ik van plan was ceossfire te gaan draaien en dit was het goedkoopste mobo met meer dan 1 pcie 3 x16 slots bij alternate.

[ Voor 32% gewijzigd door Brandonvds op 29-04-2015 13:52 ]

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:41
Apart verhaal idd...

Ik zou het er niet bij laten zitten. Minste wat je kunt doen is een fikse review plaatsen op tweakers, hardware.info ed. Wil ook nog wel eens helpen.

Toont trouwens ook aan dat het slim is om voordat je spullen terugstuurt naar een shop ff fotos te maken van dat soort dingen.. Doe ik altijd.. (al 2 keer :) ), maar goed das achteraf.

Ik heb zelf de pricewatch: MSI B85-G41 PC Mate en ben daar erg tevreden over. Makkelijke bios, flink in de fan-aansluitingen (2xCPU en 3xSystem fan). Heeft alleen niet de mogelijkheid tot SLI.

Dat gezegd hebbende hebben de H97 en de Z97 bordjes broadwell compatabiliteit, en met een Z97 bordje kun je altijd nog upgraden naar een K processor.. En dat pricewatch: Gigabyte GA-Z97P-D3 bordje is niet eens zoveel duurder.

• Brandonvds
ik heb de pricewatch: Gigabyte GA-Z97P-D3 besteld en vandaag binnen gehad.
na alles in te bouwen start ie goed op en werkt de computer weer zoals het hoort.
ik heb alleen nog 2 vragen.
in speccy geeft het ram geheugen 666Mhz 9-9-9-24 aan.
terwijl mijn ram 1600Mhz is. vind dit wel raar vooral het grote verschil.
leest speccy dit gewoon verkeerd af of draait het ram inderdaad op deze snelheid
mobo staat dat 1333 en 1600 support.

het nieuwe moederbord is een stuk smaller dan mijn oude moederbord.
oude zat vast met 9 schroeven en deze maar 6 dus hij is zeker +/- 1/3 kleiner
beide waren atx formaat dus vond dit verschil wel apart.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk moet je in je bios nog even aangeven dat je een XMP profiel wil laden. Dan zal hij netjes op 800MHz komen te staan. Ga je niet heel erg merken op een Intel, maar als ej het hebt, waarom dan niet gebruiken?

• Brandonvds
loki504 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:37:
[...]

dus je mobo was overleden. en stuurt hem rma naar alternate. en die hebben je CPU socket gesloopt. zodat ze je geen garantie hoeven te geven? en dat laat je gewoon gebeuren? al eens naar msi gebelt/mailt?
heb vandaag bericht terug gehad van MSi
Beste Brandon

Het spijt ons te horen dat je problemen met het moederboard ondervindt

Wij kunnen het board voor je omruilen, je dient het echter op eigen kosten aan ons te sturen.

Om een RMA nummer aan te maken zouden wij graag de volgende gegevens ontvangen

1) Je adres

2) Je telefoonnummer

3) Kopie van het aankoopbewijs

Nadat wij deze ontvangen hebben, sturen we je het RMA nummer en de verzendinstruktie’s

Met vriendelijke groet,
Pagina: 1