Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Brandonvds
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 10:16
Hallo tweakers,

Nadat ik mijn gpu met doe van mijn vriendin heb omgewisseld "zodat ze gta v op high settings kan spelen en ik op het moment overlord speel welke niet zo'n krachtige gpu nodig heeft" wilt mijn pc helemaal niet meer opstarten.
Zodra ik hem aan zet gaan de fans 1sec. Draaien en dan weer uit, dit blijft herhalen totdat ik de stroom eraf haal.

Het systeem waar het om gaat is als volgt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 208,90€ 208,90
1MSI Z87-G55€ 84,95€ 84,95
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC VAPOR-X€ 299,95€ 299,95
1Sharkoon VG4-W Rood€ 29,95€ 29,95
1Cooler Master Hyper 103€ 18,-€ 18,-
1Corsair Vengeance Pro CMY8GX3M2A1600C9A€ 71,80€ 71,80
1Samsung SH-224DB Zwart€ 11,56€ 11,56
1Gigabyte Odin GT 800W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 725,11

De gpu is nu tijdelijk vervangen door een: pricewatch: MSI N580GTX Twin Frozr II/OC

Wat ik al heb geprobeerd:
Natuurlijk heb ik alle kabels gecontrolleerd en opnieuw aangesloten.

Me eigen gpu erin gedaan.

Pc proberen op te starten op onboard gpu.

Bios batterij gereset

Pc proberen op te starten met alleen cpu, 1 ram sticky met en zonder ssd.

Maar allemaal helaas zonder succes.
Ik heb geen idee wat het probleem kan zijn, of wat ik nog kan doen om het op te lossen.

Pc van vriendin heeft helaas een oud amd moederboard met ddr2 geheugen dus kan niet het ram geheugen en cpu omwisselen om deze uit te sluiten

• ByteMe_
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Dan zou je het probleem richting de PSU of MOBO kunnen zoeken. Je kunt proberen de voeding van haar setup om te wisselen met die van jou en je dus met minimale hardware het probeert op te starten.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Brandonvds
Net even getest met een pricewatch: Cooler Master Real Power M520 getest die ik nog had liggen. Maar doet precies hetzelfde.

Hoe zou het mobo opeens kapot kunnen zijn? Vooral aangezien deze nog geen 2 maanden oud is.

• th3sander
  • Registratie: maart 2012
  • Nu online
Heb je al een ander pci-e slot geprobeerd (neem aan van wel). Bios setting na clear cmos weer van internal gpu naar pci-e slot gezet?

• ByteMe_
  • Niet online
Brandonvds schreef op zondag 26 april 2015 @ 23:30:

Hoe zou het mobo opeens kapot kunnen zijn? Vooral aangezien deze nog geen 2 maanden oud is.
Rotte elco's, kortsluiting, kan van alles zijn. Dat het 2 maanden oud is zegt niks, alles kan kapot gaan. Maar dan heb je nog wel garantie.

Heb je overigens die ene ram module ook in andere slots geprobeerd of steeds in dezelfde?

• Brandonvds
th3sander schreef op zondag 26 april 2015 @ 23:39:
Heb je al een ander pci-e slot geprobeerd (neem aan van wel). Bios setting na clear cmos weer van internal gpu naar pci-e slot gezet?
Hij doet gewoon helemaal niks behalve 1 sec de fans laten draaien dus kom niet eens in de bios
RonaldDesigns schreef op maandag 27 april 2015 @ 00:01:
[...]

Rotte elco's, kortsluiting, kan van alles zijn. Dat het 2 maanden oud is zegt niks, alles kan kapot gaan. Maar dan heb je nog wel garantie.

Heb je overigens die ene ram module ook in andere slots geprobeerd of steeds in dezelfde?
Heb allebei de ram modules in beide "zwarte" slots geprobeerd.
Volgens boekje moet ik de blauwe pas gebruiken als 3 of 4 ram modules gebruik, dus deze heb ik niet getest.

• Koninkje
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 02-09 12:27

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Ik heb precies hetzelfde gehad als de TS, ik ging van een 560ti naar een 280x en ik heb de bios (Van mijn MSI moederbord, Z68 trouwens) moeten flashen naar de nieuwste versie. Daarna werkte alles naar behoren.

[Voor 11% gewijzigd door Koninkje op 27-04-2015 10:56]

Show me your moves.

• Brandonvds
Koninkje schreef op maandag 27 april 2015 @ 10:53:
Ik heb precies hetzelfde gehad als de TS, ik ging van een 560ti naar een 280x en ik heb de bios (Van mijn MSI moederbord, Z68 trouwens) moeten flashen naar de nieuwste versie. Daarna werkte alles naar behoren.
Helaas kan ik niet eens in me bios komen dus bios flashen zit er voor mij niet in.

Na het internet nog wat afgezocht te hebben zie ik dat ik niet de enigste ben met dit probleem op dit mobo, en enige oplossing mobo rma sturen.

Zonder enige hoop ga ik dalijk nog proberen om mobo uit de kast te halen en op de doos cpu etc erin en testen of deze het dan wel doet, om kortsluiting met behuizing nog uit te kunnen sluiten.
En anders morgen naar alternate om mobo rma te sturen

• jovadca
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 03:36
Gewoon je oude processor weer terug zetten, opstarten en BIOS flashen. Daarna de boel weer ombouwen en dan zal die het waarschijnlijk wel doen.

Heb je trouwens wel antistatisch gewerkt bij het wisselen van je GPU? Daar kan je mobo ook van kapot gaan!

[Voor 27% gewijzigd door jovadca op 28-04-2015 09:57]

• ByteMe_
  • Niet online
Brandonvds schreef op maandag 27 april 2015 @ 17:51:
[...]

Helaas kan ik niet eens in me bios komen dus bios flashen zit er voor mij niet in.

Na het internet nog wat afgezocht te hebben zie ik dat ik niet de enigste ben met dit probleem op dit mobo, en enige oplossing mobo rma sturen.

Zonder enige hoop ga ik dalijk nog proberen om mobo uit de kast te halen en op de doos cpu etc erin en testen of deze het dan wel doet, om kortsluiting met behuizing nog uit te kunnen sluiten.
En anders morgen naar alternate om mobo rma te sturen
Waarom verder zoeken? Gewoon terugsturen. Je hebt al het meeste gedaan wat in jouw kennis ligt en nu krijg je er tenminste nog een nieuw moederbord voor.

• Brandonvds
En natuurlijk is het ze weer gelukt om goedkope troep te leveren zonder enige service waar je veel te veel voor betaald.

Vanmiddag computer uit elkaar gehaald, terug in de doos en naar alternate gebracht.
Krijg ik even later de volgende reactie via mail.
Geachte heer van der Sluis,

Naar aanleiding van uw retour met retournummer 351144 aan onze balie eerder vandaag, mailen wij u.
U heeft uw moederbord bij ons ingeleverd met een defect, namelijk dat de PC niet meer opstart. Echter bij controle van het moederbord hebben wij een afgebroken/verbogen socketpin geconstateerd. De schade kunt u op de foto's in de bijlage zien. 

Om bovengenoemde reden vervalt de garantie op het gehele moederbord. En het bord is helaas dusdanig beschadigd dat het niet meer te repareren valt door ons.
U kunt het moederbord ongerepareerd bij ons komen afhalen, of wij kunnen het moederbord kosteloos aan u retourneren. 
Indien u voor de laatste optie kiest, zou u dan onderstaande adresgegevens kunnen bevestigen?

Natuurlijk zitten er geen fotos in de bijlage.
En hoe kan er aan socket pin gebroken zijn door het vervangen van een videokaart.......

• Koninkje

Koninkje

Alternate is puur shit. Pure shit. Dit heb ik vaak genoeg gezegd.
Geen foto's in de bijlage? Ik zou ze aanklagen voor het slopen van je moederbord.

Show me your moves.

• Brandonvds
Ja dat heb ik nu dus ook gemerkt.....
Is er nog iets wat ik nog kan doen of zit er niks anders op dan een nieuwe mobo moeten kopen?

• OgWok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:08

OgWok

U.N.C.L.E.

Koninkje schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:34:
Alternate is puur shit. Pure shit. Dit heb ik vaak genoeg gezegd.
Geen foto's in de bijlage? Ik zou ze aanklagen voor het slopen van je moederbord.
OK, duidelijk. Staat Alternate nog steeds op de lijst in de Pricewatch van Tweakers? Als het zo is als boven beschreven, dan mogen ze er wel uit.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Koninkje

Koninkje

OgWok schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:16:
[...]

OK, duidelijk. Staat Alternate nog steeds op de lijst in de Pricewatch van Tweakers? Als het zo is als boven beschreven, dan mogen ze er wel uit.

Ik roep aan tot een officiële Alternate Boycot van alle Tweakers!

[Voor 3% gewijzigd door Koninkje op 28-04-2015 20:19]

Show me your moves.

• Brandonvds
heb vandaag bericht terug gekregen van MSI
Beste Brandon

Het spijt ons te horen dat je problemen met het moederboard ondervindt

Wij kunnen het board voor je omruilen, je dient het echter op eigen kosten aan ons te sturen.

Om een RMA nummer aan te maken zouden wij graag de volgende gegevens ontvangen

1) Je adres

2) Je telefoonnummer

3) Kopie van het aankoopbewijs

Nadat wij deze ontvangen hebben, sturen we je het RMA nummer en de verzendinstruktie’s

Met vriendelijke groet,
gelukkig willen hun wel goede service leveren.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True