Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

HP Proliant MicroServer Gen8 g1610T: alles in 1?

Pagina: 1
Acties:

• Ronnie N
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 26-09 08:08
Hallo,

Op dit moment gebruik ik een Raspberry Pi als servertje voor van alles en nog wat. Als opslag wordt hiervoor een netwerk schijf gebruikt die via NFS gemount is. Opzich werkt dit prima voor simpele doeleinden. Volgend jaar ga ik echter studeren en op kamers. Daarom ben ik opzoek naar een iets elegantere oplossing. Ik ben nogal veeleisend en heb totaal geen verstand van server hardware en software. Ik heb wel redelijk veel ervaring met Debian en het opzetten van network services.

Ik wilde een HP Proliant MicroServer Gen8 g1610 aanschaffen en er vervolgens een PCIe videokaart in plaatsen zodat ik beeld heb via HDMI. Ik heb geen verstand van zaken zoals RAID dus waarschijnlijk plaats ik er maar 1 harde schijf in van 4TB. Maar de optie om er later meer bij te plaatsen en om er eventueel een RAID setup van de maken spreekt me wel aan. Het OS zal op een SSD komen te draaien.

Het systeem zal 24/7 aan komen te staan en gebruikt worden als NAS, Nieuwsgroep downloader en Mumble server.

Mijn grote vraag is echter, of het ook mogelijk gaat zijn om hier Kodi/XBMC bij te draaien. Ik installeer dan waarschijnlijk XFCE als DE zodat ik daarop Kodi kan draaien en ik er eventueel wat simpele tekstverwerking taken op kan doen.

Ook belangrijk is dat het systeem redelijk stil is, want hij komt in dezelfde kamer als waarin ik slaap.