Toon posts:

RAM-modules passen niet in slots nieuw mobo? Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het bouwen van een geheel nieuw systeem ben ik er achter gekomen dat mijn RAM modules (crucial ballistix sport 2x4gb DDR3) niet in de slots van mijn asrock b85m pro4 passen. aangezien beiden ddr3 zijn, vraag ik me af of ik verkeerd heb gekocht (geheugen of moederbord) of dat dit een probleem met één van de twee componenten is.

edit: ik weet hoe ik via de ipad fotos kan uploaden: mochten foto's nodig zijn zou het fijn zijn als iemand het uit zou leggen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2015 13:03 ]

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-02 12:50
Niet passen is een breed begrip...

Zijn de modules veel kleiner? Heb je soms SO-DIMM gekocht?

Of zitten de inkepingen op de verkeerde plaats?

[ Voor 20% gewijzigd door J0HAN op 27-04-2015 13:04 ]

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-01 09:35
Het nokje zit niet in het midden, al eens geprobeerd om ze 180º te draaien? Dat het niet past lijkt me vrij onmogelijk...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-02 20:58
Je Moederboard en je RAM zouden inderdaad DDR3 moeten zijn zoals je het omschrijft. Dit zou normaal gewoon moeten passen. Waarom passen ze niet ?

Cloud ☁️

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-02 19:56
Heb je ook de volledige typenummers van het geheugen?
Eventueel een foto zou ook wel helpen, of een omschrijving waarom ze niet passen.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:37

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.co.uk/pimg/MY-132-CR_38003_350.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.asrock.com/mb/photo/B85M%20Pro4(L1).jpg

Zou zo op het eerste gezicht moeten passen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
zoals Free al zegt zijn dat de producten (meest populaire ram op de pricewatch) en passen ze op het oog gewoon op elkaar qua inkepingen. het lijkt wel alsof de ram te hoog is: hij steekt een stukje uit. nogmaals, ik heb ze in de goede richting gezet. kan iemand me uitleggen hoe ik een foto upload? dan zal ik dat even doen!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05:59

OmeJoyo

This is me

Dit moet ook gewoon passen, dus of ze zitten verkeerd om, of er is iets heel vreemds aan de hand, want heb toch wat pc's gebouwd/verbouwd door de jaren maar heb nog nooit meegemaakt dat er iets met de slots of de memory aan de hand was, waardoor het niet zou passen.

Edit: zag dat je net voor me gereageerd had dat de nokjes goed zitten :)

[ Voor 13% gewijzigd door OmeJoyo op 27-04-2015 13:26 ]

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op maandag 27 april 2015 @ 13:14:
zoals Free al zegt zijn dat de producten (meest populaire ram op de pricewatch) en passen ze op het oog gewoon op elkaar qua inkepingen. het lijkt wel alsof de ram te hoog is: hij steekt een stukje uit. nogmaals, ik heb ze in de goede richting gezet. kan iemand me uitleggen hoe ik een foto upload? dan zal ik dat even doen!
Tenzij je er iets direct overheen wilt plaatsen, maakt het helemaal niet zoveel uit dat het RAM iets omhoog steekt, dat is normaal. Je moet de RAM-modules wel goed aandrukken zodat ze goed vast klikken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Verwijderd

Topicstarter
excuseer me: het lijkt erop dat ik de grootste idioot aller tijden ben... ik had simpelweg de ram niet hard genoeg aangeduwd! het spijt me dat ik jullie tijd heb verdaan! naja aan de andere kant, zonder de tips om gewoon goed aan te drukken had ik het waarschijnlijk nooit geweten :p
hartelijk bedankt.

• Freee!!

Freee!!

Blij dat het toch zo simpel was, plezier er verder mee.

Pagina: 1