Toon posts:

Geen BIOS/beeld nieuw systeem Overzicht Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een compleet nieuwe build in elkaar gezet met deze specs:

-i5-4460 processor
-msi r9 280x 3g videokaart
-asus b85m pro4 moederbord
-cooler master g450m voeding
-crucial ballistix sport 2x4gb RAM
-corsair a120 fan (2x)
-crucial mx100 256gb SSD
-wd10ezex 1TB harde schijf
-samsung sh224db drive

de PC start op, valt na 1 seconde uit, start op, valt na 5 seconden uit, start vervolgens op en blijft aan. hoewel alles aan lijkt te staan(cpu fan draait, videokaart aan, fans draaien, psu aan) maar er is verder geen enkele BIOS/beeld te zien op hdmi en vga op verschillende schermen. waar zou dit door komen?
als er foto's nodig zijn zeg het dan even!

• mercury17
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09-2021
Als je opstart vanaf een opstart-cd ( Hiren's boot-cd , Ultimate boot-cd of bijv. Ubuntu ) of bootable usbstick, heb je dan wel beeld of ook niet..?

[ Voor 7% gewijzigd door mercury17 op 26-04-2015 08:19 ]

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
Probeer het eerst eens met de onboard video, dus zonder videokaart en plug ook de HDD en SSD uit.
Heb je een PC speaker die je kan aansluiten? Soms laat het moederbord piepjes horen die kunnen helpen met de diagnose.

Verwijderd

Topicstarter
Ploink schreef op zondag 26 april 2015 @ 08:35:
Probeer het eerst eens met de onboard video, dus zonder videokaart en plug ook de HDD en SSD uit.
Heb je een PC speaker die je kan aansluiten? Soms laat het moederbord piepjes horen die kunnen helpen met de diagnose.
Ook zonder deze onderdelen hetzelfde, en geen geluid uit de speakers... Misschien de ram/voeding/het moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
mercury17 schreef op zondag 26 april 2015 @ 08:17:
Als je opstart vanaf een opstart-cd ( Hiren's boot-cd , Ultimate boot-cd of bijv. Ubuntu ) of bootable usbstick, heb je dan wel beeld of ook niet..?
Heb het getest met windows 7 usb en windows xp cd, geen resultaat. Wat ik vooral ook raar vind is het (steeds in hetzelfde patroon) opnieuw opstarten.

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2015 @ 10:37:
[...]

Ook zonder deze onderdelen hetzelfde, en geen geluid uit de speakers... Misschien de ram/voeding/het moederbord?
Heb je de geheugen reepjes geplaatst volgens de handleiding? Afhankelijk van het mobo moet je 2 reepjes soms in slot 1 en 2 en soms in slot 1 en 3 plaatsen.

Heb je al eens een CMOS clear gedaan? Dit staat ook in de handleiding, gaat meestal via een jumper of verwijderen van de batterij.

Wat je nog kan proberen is het moederbord en voeding uit de kast halen en alles los op elkaar aan te sluiten, dit om eventuele kortsluiting met de behuizing te voorkomen.

Volgende stap is het uitwisselen van onderdelen waarvan je weet dat ze goed zijn, probeer een andere voeding, ander geheugen, andere cpu - voor zover je die hebt.

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-01 19:12

Pos

Je CPU heeft support vanaf bios/uefi versie 1.90 en die is al uit sinds eind 2013. Ik ga ervan uit dat deze versie er ook op staat, maar het kan geen kwaad dit nog even te benoemen. Geen id hoe lang je plankje in de kast heeft gelegen

Aan de andere kant zie ik je RAM ook niet terug op QVL. Alhoewel dit doorgaans niet veel problemen oplevert is het niet onmogelijk.

En als laatste is het een ASRock bordje, geen ASUS.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:08

Zorian

What the fox?

Zeker weten dat alle stroomkabels verbonden zijn?
Je zal niet de eerste zijn die bijvoorbeeld de CPU power niet verbonden heeft.

• mercury17
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09-2021
Zorian schreef op zondag 26 april 2015 @ 11:25:
Inderdaad, die gedachte kwam hier ook op.. :X

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Probleemtopics
CSL is geen thuishonk voor probleemtopics. Ook al is de hele PC stuk, niet in CSL
CSL Beleid

Move naar PMG.

Verwijderd

Topicstarter
Zorian schreef op zondag 26 april 2015 @ 11:25:
Ja, de fan draait en de power is verbonden...

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:08

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op zondag 26 april 2015 @ 16:30:
[...]

Ja, de fan draait en de power is verbonden...
De fan draait ook wel als de CPU power niet verbonden is. ;) Oftewel dat zegt niet zo heel veel. :p
Klinkt verder toch echt als 1 van de volgende dingen: een vergeten kabel, verkeerd aangesloten component/kabel, kortsluiting, BIOS update benodigd om je CPU te ondersteunen of een defect onderdeel zoals bijvoorbeeld je RAM.

Verwijderd

Topicstarter
Zorian schreef op zondag 26 april 2015 @ 17:09:
[...]

De fan draait ook wel als de CPU power niet verbonden is. ;) Oftewel dat zegt niet zo heel veel. :p
Klinkt verder toch echt als 1 van de volgende dingen: een vergeten kabel, verkeerd aangesloten component/kabel, kortsluiting, BIOS update benodigd om je CPU te ondersteunen of een defect onderdeel zoals bijvoorbeeld je RAM.
Duidelijk. Ik zal de pc compleet herassembleren met extra oog voor detail ;) hoe zou ik de bios kunnen updaten?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:56
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2015 @ 17:14:
[...]

Duidelijk. Ik zal de pc compleet herassembleren met extra oog voor detail ;) hoe zou ik de bios kunnen updaten?
...processor installeren die gegarandeerd met de oudste BIOS werkt, daarmee de BIOS updaten naar de nieuwste versie, daarna je eigen processor weer installeren.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk het probleem gevonden te hebben: de RAM modules passen niet helemaal in de slots. ik zal hier een apart topic in de juiste sectie voor beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
Ram is aangesloten, pc start nu netjes op zonder uitvallen. Echter krijg ik nog steeds geen beeld te zien...

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01-2025
Ik begin toch echt te twijfelen of jij zelf een PC zou moeten bouwen. Ga eerst eens even wat youtube filmpjes kijken van bijv. Linustechtips zodat je ziet hoe het moet.

Verwijderd

Topicstarter
hermitassix schreef op maandag 27 april 2015 @ 15:11:
Ik begin toch echt te twijfelen of jij zelf een PC zou moeten bouwen. Ga eerst eens even wat youtube filmpjes kijken van bijv. Linustechtips zodat je ziet hoe het moet.
Ik ben bekend met dat kanaal, heb meerdere video's bekeken om te helpen bij het assembleren. Op die noob-fout van het ram installeren na zit alles goed in elkaar en werkt alles op de BIOS/display na... Ik zie op internet ook enorm veel anderen met dit probleem. Mijn enige opties zijn momenteel nog het updaten van de bios/ een defect onderdeel (bijv. De mobo) opsporen.

Verwijderd

Topicstarter
Ram is aangesloten, pc start nu netjes op zonder uitvallen. Echter krijg ik nog steeds geen beeld te zien...

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:56
Je processor heeft een ingebouwde GPU, je moederbord volgens mij ook (kan je de pricewatch link van je moederbord eens posten, want precies de "b85m pro4" kan ik nergens vinden).

Dus: haal je videokaart er uit, sluit de monitor aan op de videooutput van het moederbord en start eens op. Kijk of je beeld hebt, vergeet niet de diverse input-instellingen van je monitor te proberen.

Daarna opstarten en in de bios kijken of daar opties in zitten wat 'ie moet doen als er een extra videokaart is. Geen idee wat je daar zou kunnen vinden, maar wel goed om te weten wat er mogelijk is, als je gaat troubleshooten.

Daarna de videokaart inbouwen, eventuele power-aansluitingen op de kaart niet vergeten aan te sluiten en dan nog eens de PC opstarten. Daarbij de monitor aansluiten op de video-output van je grafische kaart.

Werkt het dan niet, dan zie ik drie mogelijkheden:
1) videokaart kapot --> probeer een andere kaart
2) moederbord pci-e slot kapot
3) videokaart niet goed in het slot gestoken. Niet onwaarschijnlijk, na de RAM-problemen... ;)

Verwijderd

Topicstarter
vanaalten schreef op maandag 27 april 2015 @ 17:55:
Je processor heeft een ingebouwde GPU, je moederbord volgens mij ook (kan je de pricewatch link van je moederbord eens posten, want precies de "b85m pro4" kan ik nergens vinden).

Dus: haal je videokaart er uit, sluit de monitor aan op de videooutput van het moederbord en start eens op. Kijk of je beeld hebt, vergeet niet de diverse input-instellingen van je monitor te proberen.

Daarna opstarten en in de bios kijken of daar opties in zitten wat 'ie moet doen als er een extra videokaart is. Geen idee wat je daar zou kunnen vinden, maar wel goed om te weten wat er mogelijk is, als je gaat troubleshooten.

Daarna de videokaart inbouwen, eventuele power-aansluitingen op de kaart niet vergeten aan te sluiten en dan nog eens de PC opstarten. Daarbij de monitor aansluiten op de video-output van je grafische kaart.

Werkt het dan niet, dan zie ik drie mogelijkheden:
1) videokaart kapot --> probeer een andere kaart
2) moederbord pci-e slot kapot
3) videokaart niet goed in het slot gestoken. Niet onwaarschijnlijk, na de RAM-problemen... ;)
BIOS gaat inderdaad aan zonder videokaart :o ik zal alles dus maar eerst helemaal installeren voordat ik wat nieuws probeer. bedankt voor de hulp, ben blij dat ik het probleem heb kunnen lokaliseren en voorlopig door kan!
Pagina: 1