is mijn huidige pc configuratie sterk genoeg voor 4K?

Pagina: 1
Acties:

• filou
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-01 19:45
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

ik wil graag 4K gamen en video kijken op ene 4k-monitor die ik binnenkort ga aankopen. ik weet alleen niet welke onderdelen ik nog nodig zou hebben of mijn pc sterk genoeg is?

heb gehoord van sommigen dat je een SLI-setup moet maken voor 4K met gtx 970? is de voeding goed? etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

dit is mijn huidige pc gaming systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 365,-€ 365,-
1Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII HERO€ 196,95€ 196,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 377,80€ 377,80
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 56,80€ 56,80
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 90,10€ 90,10
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 39,-€ 39,-
1Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10€ 125,01€ 125,01
1Asus BW-16D1HT Zwart€ 79,82€ 79,82
1Seasonic S12G 550W€ 81,07€ 81,07
1Crucial MX100 512GB€ 204,90€ 204,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.616,45

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

nee

alvast bedankt voor alle hulp.

ps: ik wist niet goed in welk deel van het forum dit te plaatsen, dus ik hoop dat ik juist ben.

mvg

filip

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:15

br00ky

Moderator Harde Waren
filou schreef op maandag 27 april 2015 @ 11:17:

ik wil graag 4K gamen en video kijken op ene 4k-monitor die ik binnenkort ga aankopen. ik weet alleen niet welke onderdelen ik nog nodig zou hebben of mijn pc sterk genoeg is?

heb gehoord van sommigen dat je een SLI-setup moet maken voor 4K met gtx 970? is de voeding goed? etc.
Prima dat je een hele post opstelt, maar je kan met een paar zoekacties simpel 4K gamebenchmarks van single en SLI 970 vinden ;).

Sterker nog, we verwachten dat je dit doet vóór je een topic opent.

Tevens move naar VB, want dit is in de kern geen aankoopadvies.

[ Voor 11% gewijzigd door br00ky op 27-04-2015 11:23 ]

• filou
ik heb nu wel geen ervaring met Sli-setups. daarmee dat ik mij ging informeren,

want overal waar ik kom zegt men dat 4k gaming alleen deftig gaat met een gtx980 sli of 3-way.

maar anderen zeggen dan weer dat 1gtx970 perfect is, daarmee dak er niet meer wijs uitgeraak.

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Het hangt gewoon af van je settings. Als je aan medium genoeg hebt, kan een 970 prima uit de voeten. Ga je voor very high/ultra settings dan is 30 fps eerder regel dan uitzondering.

Je moet echt in benchmarks duiken. De 970 zit gewoon op het randje voor 4K, werken gaat het sowieso, welke framerate je dan haalt verschilt sterk per game.

Laat je niet verleiden door de Master Racers die 4K op ultra willen spelen en dat 'zien als het enige dat acceptabel is'. 4K op ultra vereist op dit moment nog best een behoorlijke investering en als je nu 1x 970 hebt, zou ik nog even wachten met het bijprikken van een tweede. 2x 970 gaat namelijk tegen een VRAM bottleneck aanlopen op ultra / 4K, waardoor ze niet in elke game voluit kunnen. Het kan zich lonen om toch voor een sterkere single GPU te gaan en de 970 op den duur te verkopen.

3-way SLI biedt zeer beperkte meerwaarde voor de prijs; je energieverbruik en kosten stijgen onevenredig met de prestaties. 2-way is an sich wel de moeite waard qua prijs/performance.

Bij SLI heb je ook rekening te houden met driver updates. Veel nieuwe games komen uit zonder SLI support, al is Nvidia over het algemeen wel snel met profile updates, maar je gaat er ooit een keer tegenaan lopen dat de driver er niet, of pas heel laat komt.

[ Voor 64% gewijzigd door Vayra op 27-04-2015 12:55 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• filou
Ok, klinkt een superuitleg waar ik veel mee ben.

Ging wel binnenkort sowieso een 4k monitor nemen, weet alleen
Nog niet goed de welke. Heb va veel mensen gehoord dat de asus pb28 een goede 4k monitor is?

Of heeft iemand andere suggesties? Tis voor gamen en video kijken.

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:15

Milmoor

Footsteps and pictures.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-01 10:44
Licht er maar net aan. De één die wordt allergisch als zijn framerate naar 30-40 duikt en de ander maakt het weinig uit. Sommige willen schaduwen op het hoogste en andere boeit dat weer weinig. In het algemeen wordt er wel gezegd dat je voor een stabiele 4K gaming ervaring toch wel 2 x 970 moet hebben...

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Bij een enkele GTX970 zal je niet zo snel tegen de 3.5GB limiet van de kaart lopen, maar als je in SLI op 4k gaat spelen dan gaat dit wel meespelen. Je bent dan beter af met 2x GTX980 of 2x 290(x).

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:24
4K gaming is prima mogelijk afhankelijk van je settings. Ik kan je wat vertellen over mijn eigen ervaringen. Ik heb een Acer XB280HK met gsync in combinatie met een enkele GTX980.

Game performance: De meeste huidige games zijn best aardig te spelen op 4k zolang je de settings niet té hoog opschroeft. Vooral Ambient Occlusion is moordend voor de framerate. Games als Metro: Last Light en Shadows of Mordor draaien prima op High, maar het zit nog op het randje.
Games als Dishonored, Skyrim of Dark Souls II draaien prima op max settings en 4k (pas wel op met ENB mods in skyrim :P)
The Witcher 2 draait prima op 4k, mits ik de ambient occlusion helemaal uit zet. Mét ambient occlusion draait het pas fatsoenlijk op 2560x1440.

Gsync: Als ik de Gsync uitzet gaat de speelbaarheid gelijk naar de haaien in games die niet constant 60fps draaien (komt snel voor op 4k): veel tearing zonder vsync of heel veel stotters mét vsync. Ik raad je dus aan: wat je ook doet, als je op 4K (of zelfs 2K) wilt spelen, haal een monitor met gsync (ik weet niet hoe lekker freesync momenteel werkt met nVidia kaarten). De asus die jij voorstelt heeft dat allebei niet.

Resoluties: 4k is 4x 1920x1080, dus er zou perfecte scaling zijn. Het beeld is echter wel wat waziger dan op een native 1080p scherm. Met een beetje AA zie je niet zoveel verschil. 2560x1440 ziet er ook prima uit, mits je AA aan zet, anders vallen de kartelrandjes net teveel op. Het is natuurlijk wél zo dat de niet-native resoluties altijd wat minder scherp zijn, vooral als je 4k eenmaal gezien heb, dan wil je niet meer terug :P

Technische aspect van je PC: de 550w voeding is genoeg voor het systeem, maar zit op het randje als je er een SLI opstelling van wilt maken.

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-01 10:44
GromuhlDjun schreef op maandag 27 april 2015 @ 23:10:
4K gaming is prima mogelijk afhankelijk van je settings. Ik kan je wat vertellen over mijn eigen ervaringen. Ik heb een Acer XB280HK met gsync in combinatie met een enkele GTX980.

De meeste huidige games zijn best aardig te spelen op 4k zolang je de settings niet té hoog opschroeft. Vooral Ambient Occlusion is moordend voor de framerate. Games als Metro: Last Light en Shadows of Mordor draaien prima op High, maar het zit nog op het randje.
Games als Dishonored, Skyrim of Dark Souls II draaien prima op max settings en 4k (pas wel op met ENB mods in skyrim :P)
The Witcher 2 draait prima op 4k, mits ik de ambient occlusion helemaal uit zet. Mét ambient occlusion draait het pas fatsoenlijk op 2560x1440.

Als ik de Gsync uitzet gaat de speelbaarheid gelijk naar de haaien in games die niet constant 60fps draaien (komt snel voor op 4k): veel tearing zonder vsync of heel veel stotters mét vsync. Ik raad je dus aan: wat je ook doet, als je op 4K (of zelfs 2K) wilt spelen, haal een monitor met gsync (ik weet niet hoe lekker freesync momenteel werkt met nVidia kaarten). De asus die jij voorstelt heeft dat allebei niet.

Resoluties: 4k is 4x 1920x1080, dus er zou perfecte scaling zijn. Het beeld is echter wel wat waziger dan op een native 1080p scherm. Met een beetje AA zie je niet zoveel verschil. 2560x1440 ziet er ook prima uit, mits je AA aan zet, anders vallen de kartelrandjes net teveel op. Het is natuurlijk wél zo dat de niet-native resoluties altijd wat minder scherp zijn, vooral als je 4k eenmaal gezien heb, dan wil je niet meer terug :P

Even het technische aspect: de 550w voeding is genoeg voor het systeem, maar zit op het randje als je er een SLI opstelling van wilt maken.
Interessante post ik heb ook een gtx 980, maar ik durfte niet eens te dromen over 4K gaming. Heb je anti aliasing aan? of maakt dat op 4K niks meer uit? :) En hoe is die ACER, is dat een goed scherm (eerlijk?) en speel je 4K of speel je 1080P met DSR op 4K

• GromuhlDjun
MetalSonic schreef op maandag 27 april 2015 @ 23:23:
[...]
Interessante post ik heb ook een gtx 980, maar ik durfte niet eens te dromen over 4K gaming. Heb je anti aliasing aan? of maakt dat op 4K niks meer uit? :) En hoe is die ACER, is dat een goed scherm (eerlijk?) en speel je 4K of speel je 1080P met DSR op 4K
Anti-aliasing maakt in tegenstelling tot wat sommigen zeggen wél uit op 4k. Ik zie zeker nog kartelrandjes in de meeste spellen als ik het uit heb staan. Wat ik meestal dus wel aanzet is FXAA. Op 4k maakt dat al het verschil zonder een enorme aanslag te zijn op het vermogen van je grafische kaart. Het verschil tussen fxaa en 4xMSAA is dan weer nauwelijks te zien op een 28" 4k scherm.

1080P met wat voor vorm van AA dan ook is altijd inferieur aan native 4k, dus dat zou ik niet doen als het niet hoeft. 1080p met DSR is minder mooi dan 4k zonder AA.

De kwaliteit van het scherm: Tja, het is en blijft een TN-paneel. Het algemene plaatje ziet er prima uit vind ik, maar het contrast is niet zo diep als op mijn MVA-scherm wat ernaast staat. Met een beetje tweaken benaderd het deze toch best aardig. Direct uit de doos moest ik wel nog wat aan de instellingen doen, de helderheid en het contrast stonden veel te hoog, resulterend in een veel te licht contrastrijk scherm. De helderheid staat nu op 20% en het contrast op 40%, wat een stuk prettiger kijkt.

In de LAGOM-lcd test kan ik alle kleuren prima onderscheiden en in de contrast-test kan ik in de witte test alle vlakjes, in de zwarte kan ik de eerste 3 blokken niet onderscheiden, niet perfect, maar "ok" voor een TN..

Een nadeel is het kleine beetje blauwe gloed wat onderaan het scherm zit, dit is zichtbaar als de omgeving en het beeld op het scherm donker is. Ik heb dit tot nu toe bij bijna alle TN's gezien (op het werk en bij vrienden) dus ik heb het gevoel dat dit inherent is aan TN. De kleurechtheid is in vergelijking met een IPS of MVA ver te zoeken, dus het scherm is niet echt geschikt voor grafische bewerking, daar heb ik mijn MVA-scherm dan weer voor, die uitstekend is (voor de prijsklasse).

Mijn oordeel is dat het een prima (doch DUUR) TN-paneel is, met alle gebreken die daarbij horen. Voor films en gaming goed, maar ik zou 'm niet aanschaffen voor zaken als grafische bewerking oid. Ik heb geen spijt van de aanschaf, 4k ziet er zo heerlijk scherp uit en gsync is iets waar ik niet meer zonder kan.

• filou
ik word door redelijk wat mensen de philips bdm4065c aangeraden.

maar een 4k scherm waar je 115-120 cm vanaf zit, is toch veel te groot als het 40inch groot is of niet?

• filou
waar moet je nu eigenlijk opletten als je een 4k scherm wil kopen voor te gamen en films te kijken?

en ook wat schoolwerk.

is dan het beste voor de kleuren te kiezen en een IPS-paneel te nemen?

of beter een TN-paneel voor te gamen? of wat raden jullie aan?

want ik dacht dat ik begreep welk type paneel voor wat dient, maar dat wordt dan weer door sommigen tegengesproken.

Daarmee hoop ik hier enkele mensen met ervaring te vinden die hier een duidelijke uitleg over zouden willen kunnen geven aub?

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Kijk je met meerdere mensen tegelijk film? Zo ja IPS ivm de betere kijkhoek. Game je vooral snelle shooters? Zo ja TN ivm de responsetijd. Voor de meeste mensen is echter IPS snel genoeg en is de kijkhoek van TN goed genoeg. Dus kijk je naar overige features zoals prijs, gewenste afmetingen, etc.
Zelf ben ik er tevreden over mijn 40" 4K TN scherm. Voor schoolwerk/programmeren fantastisch groot. Spellen kunnen groot, maar dat hoeft niet. Vindt je het te groot of trekt de videokaart het niet: zwarte balken erom heen. Je bent dan minstens net zo goed uit als wanneer je een kleiner scherm had genomen. Je kan op die manier zelfs een 21:9 scherm emuleren.
Monitor met padding

[ Voor 21% gewijzigd door Milmoor op 01-05-2015 12:21 ]

• filou
mijn pc-scherm staat op kot op een bureau voor mij met een kijakfstand van maximaal 130cm.

ik speel games als fifa, gta V, shadows of mordor, metro soms, lego, zeker geen call of duty of battlefield.

ik programmeer veel voor school omdat ik informatica studeer.

ik kijk regelmatig wel eens een film ja.

ik heb een msi nvidia gtx970.

nu heb ik een 24inch full hd scherm van samsung met 2ms responsetijd.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik ben voorbeoordeeld, maar dan zou ik voor de Philips gaan. De mijne staat op 70cm van de rand van mijn bureau. Dat betekent dat ik bij programmeren bewust niet beeld vullend werk. Links Eclipse en rechts browser met debugger.
Monitor met paddingBeeldscherm 40" 4KCRU, 4k and 6970
Programmeren op 40"4 monitoren naast en achter elkaarCiv 5 op 4K

[ Voor 132% gewijzigd door Milmoor op 01-05-2015 12:58 ]

• filou
en je hebt geen last om overzicht te behouden of koppijn ofzo? of last aan de ogen?

want leek me nu juist dat je bij zon groot scherm het moeilijker hebt om alles te bekijken zonder problemen als het zo kort bij staat?

[ Voor 96% gewijzigd door filou op 01-05-2015 13:24 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:30

Thomg

Aww yiss

Staat gewoon PHILIPS op? 2e afbeelding.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

filou schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:20:
en je hebt geen last om overzicht te behouden of koppijn ofzo? of last aan de ogen?

want leek me nu juist dat je bij zon groot scherm het moeilijker hebt om alles te bekijken zonder problemen als het zo kort bij staat?
Je denkt ouderwets: je moet niet proberen het hele scherm te overzien. Als je aan het studeren bent kijk je ook niet tegelijkertijd naar èn je dictaat èn je aantekeningen. Je werkt dus of links, of rechts (of zelfs in het midden of een van de hoeken). Het is een digitaal bureablad waar meerdere zaken tegelijkertijd op passen. Kijk maar eens naar de vierde afbeelding met Eclipse links. Ik ben daar bezig zonder werkruimte tekort. Als ik het resultaat test doe ik dat rechts zonder eerst met alt-tab te schakelen. Heerlijk.

Edit: extra screenshot toegevoegd afkomstig van deze pagina: downloads: WinSplit Revolution 11.04
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1300298622.jpeg

[ Voor 11% gewijzigd door Milmoor op 01-05-2015 18:04 ]

• filou
ok, ik ga mij de philips dan bestellen.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Goede keuze, ik heb er thuis ook een ;). Laat je weten hoe hij bevalt?

Aanvullend: let op, je hebt je DisplayPort nodig om het 4K scherm op 60Hz aan te sturen. Op HDMI haal je maar 30Hz. Die zit zo te zien op de kaart die je nu in je startpost hebt staan, maar vervang deze niet zomaar door een ander model.

[ Voor 63% gewijzigd door Milmoor op 02-05-2015 12:31 ]

• filou
ik heb displayport 1.2 inderdaad, toch bedankt om me eraan te herinneren.

ik hoop echt dat die 40inch niet te groot gaat zijn voor op mijn bureau.

En hoop dat mijn pc het aankan. Anders zullen we binnenkort een upgrade moeten doen :)

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:12
Als je voor 4K wilt gaan wil je een 290X kopen, want de 970 is niet snel genoeg en de 980 veel te duur, bovendien schaalt de 290X in crossfire (wat je toch nodig gaat hebben) beter dan een 980 in SLI dus da's het snelste (en veel goedkoper)

/edit

Wat species hierboven eigenlijk dus al aangeeft :)

[ Voor 11% gewijzigd door _eXistenZ_ op 03-05-2015 12:10 ]

There is no replacement for displacement!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Heb ervaring met een 2160*1440 scherm in combinatie met een AMD r9 290 en een 4770K. Redelijk vergelijkbaar met jou 4790 en GTX970 qua prestaties. Met alle grafische opties vol open zijn spellen als de laatste tombraider, Dragons age Inquisition etc prima te spelen met een fps van 30/40. Voor een constante 60fps moet ik naar crossfire. (Heb een tijdje 2 r9 290 gehad). Voor 4k heb je meer PK`s nodig.

Ik zou nog even wachten en dan gaan voor een GTX980ti (als ie echt zo dicht bij de titan komt als ze zeggen) of de AMD r9 380(X) en het voorlopig nog even uitzingen met die GTX970.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• filou
goed idee. ja ik ga sowieso mijn scherm al kopen.

maar voor de echte upgrades ga ik wachten tot na de examens in juni. tegen dan zullen de nieuwe videokaarten van AMD en/of nvidia toch wel voorgesteld zijn en dan gaan we zien hoe het aan te pakken voor de beste 4K ervaring te krijgen.

• filou
wat ik nog wou vragen:

als ik een gtx980Ti zou kopen of een crossfire setup, wat is eigenlijk het beste in theorie?

1 goede grafische kaart of 2 aparte grafische kaarten in crossfire of sli setup?

en is mijn voeding dan te weinig? zoja, hoeveel neem je dan beter? en zijn er nog dingen waarop ik moet letten dan?

jullie zijn allemaal alvast bedankt.

offtopic: hoe komt het dat ik geen meldingen meer krijg van nieuwe reacties op dit topic, maar ze wel kan zien als ik er zelf naartoe surf.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

filou schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:35:
offtopic: hoe komt het dat ik geen meldingen meer krijg van nieuwe reacties op dit topic, maar ze wel kan zien als ik er zelf naartoe surf.
Je krijgt alleen een PM als je zoals nu gequote wordt.

Ik heb zelf crossfire 6970, maar alleen maar omdat dat nog was (en omdat het gaaf was). Een goede kaart is eigenlijk altijd beter dan twee kaarten in Crossfire. Meer driver gedoe, meer overhead.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

filou schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:05:
goed idee. ja ik ga sowieso mijn scherm al kopen.
En, hoe bevalt hij?

• filou
Ik weet het nog niet aangezien ik hem nog niet heb, hij is bij geen enkele winkel op voorraad in heel België.

Voorlopige datum is 17juni voor nieuwe voorraad.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

4K gaming ...??? Kan jij beter wachten op de 980ti qua rekenkracht. 970 is traag.. voor 2K is het nog leuk op mid.. Het is inmiddels bijna zomer 2015... een 970 is gewoon outdated... just plain facts... de nieuwe generatie ligt op de loer....

Daarnaast is een 970 helemaal niet leuk geprijsd als je kijkt naar de kracht die het heeft TOV welk jaar we inmiddles in zitten. 300+ euro is gewoon belachelijk ...

[ Voor 126% gewijzigd door A87 op 27-05-2015 14:19 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• filou
A87 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:13:
4K gaming ...??? Kan jij beter wachten op de 980ti qua rekenkracht. 970 is traag.. voor 2K is het nog leuk op mid.. Het is inmiddels bijna zomer 2015... een 970 is gewoon outdated... just plain facts... de nieuwe generatie ligt op de loer....

Daarnaast is een 970 helemaal niet leuk geprijsd als je kijkt naar de kracht die het heeft TOV welk jaar we inmiddles in zitten. 300+ euro is gewoon belachelijk ...
dat weet ik hoor. Maar mijn computer is afgelopen september gebouwd en vond de gtx980 te duur.

Dus heb de gtx970 gekocht zodat ik stevig kon gamen totdat de goeie 4k schermen en videokaarten zouden uitkomen.

Heb ook wel degelijk interesse om de gtx980TI dan te kopen in de verwachting dat deze wel goed genoeg zal zijn hoor.

• filou
Is deze Philips bdm4065uc eigenlijk ook goed genoeg en geschikt om te gamen? of zou je hem daar niet voor aanraden?

• BastiaanNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09-2023
GromuhlDjun schreef op maandag 27 april 2015 @ 23:10:

Hoe kom je erbij dat 260x1440 zonder AA kartelrandjes toont. Ik ervaar dit juist helemaal niet. Of ik moet naar de opticien? >:)

(Heb een Qnix 27 inch 2560x1440 monitor :o )

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

filou schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:21:
[...]

Is deze Philips bdm4065uc eigenlijk ook goed genoeg en geschikt om te gamen? of zou je hem daar niet voor aanraden?
Ik vind hem fantastisch. Zie mijn eerdere reacties hierover (schaling, bredbeeld, etc). Responsetijd is ook goed.

• GromuhlDjun
BastiaanNL schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:29:
[...]

Hoe kom je erbij dat 260x1440 zonder AA kartelrandjes toont. Ik ervaar dit juist helemaal niet. Of ik moet naar de opticien? >:)

(Heb een Qnix 27 inch 2560x1440 monitor :o )
Tja, hangt van je ogen en afstand van je scherm en het spel af. In sommige spellen zijn kartelrandjes nu eenmaal zichtbaarder dan in andere.
Ik zit ongeveer 50cm van mijn scherm af en kan zonder AA idd kartelrandjes zien. Ik heb dan ook een goede bril :p
Met mijn oude bril zag ik het minder, maar die was dan ook aan vervanging toe ;).
Daarnaast bedoelde ik 2560*1440 op een 4k scherm. In non-native resoluties zie je wel sneller aliasing dan in native resolutie. Het zou dus goed kunnen dat 1440p er beter uitziet bij jou dan op mijn 4k scherm.

• filou
mannen toch, wat een afschuwelijk slechte beschikbaarheid van dat scherm. Das al een maand ofzo dak aant wachten ben om dat scherm te kunnen kopen. Hij is gewoon nergens verkrijgbaar in België.

das echt slechte reputatie maken van Philips. Gelukkig blijkt hij de moeite waard want heb al zoveel goeie reviews gelezen.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

• filou
normaal gezien heb ik hem morgen, hij kwam vandaag terug binnen bij coolblue.

• filou
vraagje,

ik heb mijn philips ontvangen en wou hem verbinden met mijn av-receiver van onkyo.

Nu wil deze geen beeld versturen naar de philips. Heeft er iemand enig idee hoe dit zou kunnen opgelost worden?

ik heb een onkyo ht-r548 receiver.

[ Voor 10% gewijzigd door filou op 16-06-2015 13:30 ]

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
filou schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:29:
[...]

vraagje,

ik heb mijn philips ontvangen en wou hem verbinden met mijn av-receiver van onkyo.

Nu wil deze geen beeld versturen naar de philips. Heeft er iemand enig idee hoe dit zou kunnen opgelost worden?

ik heb een onkyo ht-r548 receiver.
Je receiver kan geen 4k aan gok ik. Dat zal het probleem wel zijn.

http://www.intl.onkyo.com...nts/av_receivers/ht-r548/

http://www.intl.onkyo.com...ivers/tx-nr535/index.html

en http://www.intl.onkyo.com...ivers/tx-nr636/index.html

Allebei wel.

[ Voor 23% gewijzigd door rikadoo op 16-06-2015 13:38 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• filou
en is het mogelijk om alleen full hd door te sturen wat hij wel aan kon? zoja, hoe?

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
filou schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:56:
[...]

en is het mogelijk om alleen full hd door te sturen wat hij wel aan kon? zoja, hoe?
Geen idee hoe dat gaat, als je scherm gebruikt voor je pc waarom heb je dan een 4k scherm gekocht als je hem toch aan je versterker hangt? Want dan heb je niets aan 4k.... Niet in combinatie met jou Onkyo versterker.

Of begrijp ik je setup verkeerd?

[ Voor 5% gewijzigd door rikadoo op 16-06-2015 14:18 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• filou
nee, dit scherm gaat naar mijn kot en dan komt een full hd scherm thuis te staan.

daarom wil ik mijn versterker niet upgraden aangezien het 4k scherm er vanaf september toch niet aanhangt.

ik zal wel gewoon displayport doen en dan voor films via optische kabel aangesloten op mijn asus moederbord.

sommige zullen dit raar vinden maar is dus niet.

In elk geval bedankt voor de hulp. Scherm is prachtig.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Mooi zo. Veel plezier ermee.

Pagina: 1