Ik wil het mogelijks maken om voornamelijk in Windows 8 via een powershell-script een aantal iconen op het bureaublad te plaatsen zoals 'Deze Computer' en 'Mijn Doucmenten'.
Ik heb hier een test-versie van windows 8 met powershell-versie 3.
Ik heb ondertussen nu al verschillende pogingen gedaan in Powershell om dit mogelijk te maken, maar zonder enig succes. Hieronder een aantal pogingen:
poging 2 via aanmaak van een registersleutel met de bijhorende CLSID
Maar geen enkele van deze codes blijken iets van verandering te geven.
iemand die kan helpen?
Ik heb hier een test-versie van windows 8 met powershell-versie 3.
Ik heb ondertussen nu al verschillende pogingen gedaan in Powershell om dit mogelijk te maken, maar zonder enig succes. Hieronder een aantal pogingen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| $ComputerName = "LocalHost" $Hive = "CurrentUser" $Key = "Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\HideDesktopIcons\NewStartPanel" $MyComputer = "{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}" $UserFiles = "{59031a47-3f72-44a7-89c5-5595fe6b30ee}" $Kind = [Microsoft.Win32.RegistryValueKind] $RegHive = [Microsoft.Win32.RegistryHive]$hive $RegKey = [Microsoft.Win32.RegistryKey]::OpenRemoteBaseKey($RegHive,$ComputerName) $MyComputerValue = ($RegKey.OpenSubKey($Key)).GetValue($MyComputer) $UserFilesValue = ($RegKey.OpenSubKey($Key)).GetValue($UserFiles) if ($MyComputerValue -eq $null -or $MyComputerValue -eq 1) { $Computer = $regKey.OpenSubKey($Key,$true) $Computer.SetValue($MyComputer, 0,$Kind::DWord) } if ($UserFilesValue -eq $null -or $UserFilesValue -eq 1) { $User = $regKey.OpenSubKey($Key,$true) $User.SetValue($UserFiles, 0,$Kind::DWord) } |
poging 2 via aanmaak van een registersleutel met de bijhorende CLSID
code:
1
| #new-item -Path "HKLM:\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Desktop\NameSpace\{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}" - Value "Deze Computer" |
Maar geen enkele van deze codes blijken iets van verandering te geven.
iemand die kan helpen?