Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Overklokbaarheid Asus 290

Pagina: 1
Acties:
  • 342 views

• Kaspervb
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 20-09 13:50
Ik heb nog één vraagje, Ik heb met de hulp van jullie een mooi game systeem samengesteld. :) gpu die ik heb kan ik die overclocken op het moederbord die ik heb ? de cpu kan niet dat weet ik.
(zie de lijst welk moederbord ik heb.) en ik moet zeggen dat veel mensen zeggen dat de gpu die ik heb veel lawaai maakt en erg warm word maar onder zware load. Maar het heetste wat de gpu is geworden is 78 graden. en de fans draaiden op max 40% hoor hem amper. weet niet of dit erg heet is ovegerens. volgens mij niet :D

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Nieuwste games op ultra spelen en dit lukt goed ! zelfs gta is goed te spelen op ultra met msaa op x8. 30-50 fps. vsync aan . heb dit op x2 gezet zodat ik steady 40-60 fps heb.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb er om de naar bij 800 euro voor betaald. en heb na de hand een mooi razer muisje een razer toetsenbord en een scherm erbij gekocht :D

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
NVT

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
NVT

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD r9 290 erg goede prijs kwaliteit verhouding ^^. Vette aanrader !

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
dat ik de nieuwste games op ultra kan draaien :)

Ga je overklokken?
Nope, maar ben benieuwd of dit kan met de gpu op dit moederbord !

zie mijn build :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 183,95€ 183,95
1ASRock B85M Pro4€ 62,75€ 62,75
1Asus R9290-DC2OC-4GD5€ 294,90€ 294,90
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 53,95€ 53,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,95€ 32,95
1Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart€ 168,90€ 168,90
1Corsair Bracket van 2,5 naar 3,5 inch€ 3,44€ 3,44
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Razer BlackWidow Expert 2014 (US-Layout)€ 81,95€ 81,95
1Razer Deathadder Chroma€ 65,97€ 65,97
1Crucial Ballistix Sport BLS8G3D1609DS1S00CEU€ 59,-€ 59,-
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 61,65€ 61,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.092,36

alvast bedankt !

434365

Zo te zien komt de kaart al overgeklokt uit de fabriek, kun je vast zelf nog wel iets meer uit persen (beste bron die ik kan bedenken voor gpu overclocks is guru3d) maar ik zou daar mee wachten tot je bijna op het punt zit waar je een nieuwe gpu nodig hebt (pas over een paar jaar dus)

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 15:23
als je met die kaart gaat overclocken. hoe de temp van de vram extra goed in de gaten. deze is namelijk niet gekoeld. en zal niet de eerste zijn die hem rma moet sturen.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23-09 22:18

br00ky

Moderator Harde Waren
Deze vraag hoort natuurlijk niet in aankoppadvies thuis maar in OC. Ik zet hem daar neer met een passende titel. Dit had je zelf ook kunnen verzinnen ;).

• Kaspervb
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 20-09 13:50
Jaaa zat al te twijfelen maar ik dacht een bedankje aan de tweakers die het meeste op dat forum zitten kan er op zn minst wel af ;) ze komen waarschijnlijk ook wel hier maar toch :D thnx

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 11:56

millman

6708Mhz @ -185c

Je vraag is mij niet helemaal duidelijk, of je je GPU kan overklokken op dit moederbord?
Een GPU OC hangt nooit af van je moederbord, hooguit aan de GPU zelf of aan de voeding. Beide zijn hier prima op orde dus niets houd je tegen om over te klokken.

Zet met MSI afterburner een custom fanprofiel op. 40% en dan 78c s niet echt aan te raden. Hoewel 78c een prima temperatuur is, wil je zeker met testen zo koel mogelijk. Eerst zonder voltage verhoging aan de slag en kijken waar je uitkomt. Goed testen met Valley en Heaven benchmarks en zeker ook een half uurtje gamen voor je iets stabiel verklaart.

Kleine stapjes en eerst alleen de core, daarna het geheugen en daarna pas alletwee. Verdere advies en resultaten mag je vragen in het: Algemeen GPU Overclock Topic #1

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Rone
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking

💻 🔧

millman schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 19:45:
Je vraag is mij niet helemaal duidelijk, of je je GPU kan overklokken op dit moederbord?
Een GPU OC hangt nooit af van je moederbord, hooguit aan de GPU zelf of aan de voeding. Beide zijn hier prima op orde dus niets houd je tegen om over te klokken.

Zet met MSI afterburner een custom fanprofiel op. 40% en dan 78c s niet echt aan te raden. Hoewel 78c een prima temperatuur is, wil je zeker met testen zo koel mogelijk. Eerst zonder voltage verhoging aan de slag en kijken waar je uitkomt. Goed testen met Valley en Heaven benchmarks en zeker ook een half uurtje gamen voor je iets stabiel verklaart.

Kleine stapjes en eerst alleen de core, daarna het geheugen en daarna pas alletwee. Verdere advies en resultaten mag je vragen in het: Algemeen GPU Overclock Topic #1
Hier kan ik weinig aan toevoegen. Je enige vraag is of en in hoeverre je videokaart over te klokken is, waarvoor je terecht kunt in het hierboven genoemde topic. Daar is geen apart topic voor nodig. Deze gaat dus dicht.

Nothing in life is to be feared, it is only to be understood.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True