Ziggo particulier vs zakelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 7.959 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben nieuw op dit forum en heb me aangemeld omdat ik een internetprovider zoek.

Gezien de snelheid mogelijk op mijn locatie denk ik dat het Ziggo gaat worden maar twijfel nu of ik een particulier of zakelijk ano moet afsluiten.

Ik wil graag snel internet en HD tv, telefoon is niet nodig.

Kunnen jullie mij adviseren in wat de beste keuze, de voor- of nadelen zou kunnen zijn, ik ben namelijk helemaal nieuw met de kabel en Ziggo.

Alvast bedankt. Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

En wat is precies je vraag? Want op hun website staat veel informatie.

[ Voor 44% gewijzigd door Fietsbel op 22-04-2015 01:39 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:55
Waarom twijfel je tussen zakelijk en particulier?

In het verleden was een van de belangrijkste verschillen de SLA. Die is voor consumenten best-effort, voor zakelijk weet ik zo niet precies. In ieder geval krijg je dan meer garanties/ruimte voor claims als het een dagje niet werkt.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@fietsbel: staat inderdaad veel info op haar website maar met die gedachte zou je dit forum ook kunnen verwijderen, op het www staat over vanalles wel iets geschreven. Ik dacht deze vraag hier te stellen met de hoop dat iemand ervaring had met eventuele verschillen die niet op haar website staat zoals in het antwoord van EvilWhiteDragon te lezen staat.

@EvilWhiteDragon:
Bedankt voor de tip, ik twijfel hierover ivm mogelijk betere service, of verbinding. Ik zie bv ook niet dat je bij zakelijk ook online TV hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2015 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
welkom bij tweakers, ik denk dat je over dit forum wellicht de verkeerde gedachten hebt ivm je vraag...

Wellicht is het beter dat je evt naar ervaringen van beide vraagt... de rest staat toch redelijk rech toe, recht aan op de websites...

Mijn inziens gewoon een excel sheetje aanmaken waar je de prijzen in zet, kijkt welke diensten je krijgt en daar dan uit een conclusie maakt...

Zo heb je zakelijk bijv. wel het 400mbit pakket (zakelijk ZZP1) particulier niet...
Het abbonnement bij ziggo zakelijk is duurder vaak, maar wel betere SLA
Particulier is altijd een dynamisch IP (kan wel vaak gedurende langere tijd zo zijn dat je t zelfde IP hebt en krijgt...)
Mocht je dus je eigen email willen hosten --> zakelijk

Mocht je advies willen... geef dan inderdaad heel even aan waarom je tussen beide zit te denken en wat je met de dienst wilt gaan doen...
Af en toe een google search? of groot zakelijk gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:05
Altijd dynamisch? ik zit nu toch al een 5 jaar gelukkig aan hetzelfde ip adres vast, en de keer dat het internet eruit ligt, is dat wegens onderhoud in de nachtelijke uren waarvan je ruim van te voren wat van krijgt te horen.

waarom twijfel je tussen particulier en zakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:12
T-Forever schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:32:
Altijd dynamisch? ik zit nu toch al een 5 jaar gelukkig aan hetzelfde ip adres vast, en de keer dat het internet eruit ligt, is dat wegens onderhoud in de nachtelijke uren waarvan je ruim van te voren wat van krijgt te horen.

waarom twijfel je tussen particulier en zakelijk?
Het is wel semi statisch, maar je kunt er geen rechten aan ontlenen: Als je zelf thuis een website host en Ziggo wijst je plotseling toch een ander adres toe, hoef je in ieder geval niet bij Ziggo aan te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:05
In dat geval heb je daar ook oplossingen voor, http://www.noip.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 01:36:
... ik ben namelijk helemaal nieuw met de kabel en Ziggo.
Het algemeen beleid ?

Als je ergens nieuw mee bent, maar wel al de website had gevonden voor een leverancier, dan is het toch wel mogelijk om alvast minstens een paar keuzes gemaakt te hebben? En dan te vergelijken wat de verschillen zijn tussen die keuzes? En daarna misschien de klantenservice eerst bellen?

Ook zie ik in jouw vraagstelling geen enkele motivatie waarom je iets zou moeten hebben; hoeveel TV's wil je aansluiten? Waarom juist op die lokatie is die snelheid handig? Wat verwacht je van TV-zenders want je kan bij Ziggo makkelijk 100 Euro extra in de maand neerleggen voor aanvullende zenders. Etc. Etc. Etc.

Ja, ik klink vast heel bot en on-welkom maar het is hier helaas geen "plemp maar neer" forum en anderen gaan wel op zoek voor me naar de meest basale informatie.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:37
Particulier:
+ Goedkoopste, modem in bridge mogelijk.
- Geen sla, storingen is best effort, geen vergoedingen

Zakelijk
+ meerdere IPs mogelijk
+ reverse dns mogelijk (gok ik, even checken indien nodig)
+ helpdesk met betere kundigheid en langere openingstijden
+ snellere time-to-fix (SLA)
- duurder
- volgens mij geen bridge functie mogelijk. Eigen router is dus creatief doen met DMZ, of 10 eur extra betalen voor een /29

Afwegingen die je zelf moet maken.

Maar goed, welk van deze punten had je niet zelf al gevonden? Volgens mij kun je best even ziggo.nl intikken. En dat valt gewoon onder een stukje zelfonderzoek.

Kortom: Ga zelf eerst eens kijken wat je nodig hebt en wat men bied, en bepaal dan welke verschillen voor jouw doorslaggevend zijn.

Vragen? Maak een topic aan, maar kom dan concreet met iets wat je niet kan vinden, niet met vragen die je zelf niet wilt uitzoeken en maar ff hier neerplempt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.