Het grote nRF24L01(+) en aanverwanten topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-05 16:12
sweebee schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 14:59:
[...]

Binnenshuis of open-air? binnenshuis kan dat best acceptabel zijn. Dit is een beetje afhankelijk van je huis. Maar buitens huis moet 50/60 meter zeker haalbaar zijn.
Ope air, willekeurig gericht. Op breadboard maakte het heel erg uit hoe ze gericht stonden, maar het zit nu in een kastje ingebouwd waarin dat niet te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigm4tic
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-03 19:41

Sigm4tic

High Five!

Ik ben bezig met de RF24 library van Maniacbug en probeer de joystick_receive en de joystick_transmit sketches te gebruiken, maar ik krijg in de seriële monitor steeds rond de 5x no connection en dan de waarde van de potmeters en dan weer 5x no connection enz. Ik heb ook de sketch pingpair gebruikt en die werkt wel, dus de bedrading klopt gewoon.

Weet iemand waardoor dit kan komen en hoe ik dit kan verbeteren?

Searching for the path of the least resistance using an ohmmeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
De verzendinterval vergroten wellicht. Het viel mij op dat je bij continue verzenden op gegeven moment tegen de limieten van Arduino's aan loopt en het zooitje kan gaan resetten voordat het weer werkt.

Mijn eindresultaat: Demomodel draadloze communicatie:

Resetknop, terugmelding op de versturende unit, indicatieled die aangeeft wanneer er gestuurd wordt en draadloos op accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Even een korte update over mijn ervaringen met de NRF'jes. Ik had eerder vragen gesteld over de kwaliteit van de verbinding. 5 meter 'line of sight' was het maximum wat ik kon halen, zelfs met een 10 µF condensator.

Eerder deze week heb ik een nieuwe batch NRF24L01+ ontvangen en de verbindingen zijn stukken beter! Zo goed zelfs dat ik vanuit de Garage (12meter verder, 3x betonnen wanden, in de kelder) een stabiele verbinding heb met 250kbps!

Op naar het volgende projectje: een brievenbus sensor. Ik heb een brievenbus in het portiek en ik wil een seintje krijgen als er iets in ligt. Dat wordt dus een stukje mechanica bedenken om een 'weegschaaltje' te maken met een microswitch die contact maakt als er meer dan 20 gram of zo in ligt.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigm4tic
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-03 19:41

Sigm4tic

High Five!

@Pizza_Boom Ziet er leuk uit!
@RobV Je zou iets met een Microschakelaar kunnen doen en de veer zo aanpassen dat deze geactiveerd wordt bij een bepaald gewicht.

Het is mij een soort van gelukt de no connection op te lossen. Ik heb de receiving op de uno gezet en de transmitting op de pro micro. Helaas weet ik niet waarom dit andersom niet werkt.

Searching for the path of the least resistance using an ohmmeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Sigm4tic schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 21:02:
@RobV Je zou iets met een Microschakelaar kunnen doen en de veer zo aanpassen dat deze geactiveerd wordt bij een bepaald gewicht.
"Great minds think alike", ja dat had ik ook in gedachten. Ik ben niet zo handig in mechanica maar ik wil iets maken dat een plankje met een veertje en een hefboom-dingetje. Het moet wel plat zijn want het moet op de bodem van de brievenbus passen (dus max 3cm hoog) en de hele bodem bedekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Dun aluminium plaatje met een rekstrookje (2, onder het boven) op het dunnere deel waarmee het tegen de wand geschroefd zit? deel? Of een IR sensor? Een IR LED boven, IR fototransistor onder? Des noods 4 stuks parallel, eventueel met een OPAMP ertussen (self build A/D converter wordt het dan), zodat je een groter oppervlakte in je brievenbus kan zien. Kan je in een dun plankje 4 gaatjes boren en dat plankje erin leggen. Sowieso dunner dan 3 CM en minder storingsgevoelig door het ontbreken van bewegende delen (en de LED's 1x per maand even met een vochtig doekje afstoffen).

Mag ik trouwens vragen waar je nu de nRFjes besteld hebt? En zetten jullie de cap op de nRF zelf of op de houder?

[ Voor 10% gewijzigd door Pizza_Boom op 31-05-2015 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Deze laatste bestelling was bij polida (ebay), ik zal een foto plaatrn van de ic markings straks. Op mijn eigen SensoDuino boardje zit een 4.7 µF cap over VCC/GND bij de NRF socket. Met de nrfs die ik hiervoor had maakte dat geen drol uit.

EDIT:
Goed ontvangst (links) en slecht ontvangst (rechts). Merk op dat de printjes met goed ontvangst geen silk screen hebben. PCB ontwerp is verder identiek, hooguit de afstand van de caps bij C1/C2)

Afbeeldingslocatie: https://www.evernote.com/l/ATRUUNauyjxLH5U_-eeAFG5dLH29Px7zIokB/image.jpg

Detail slecht ontvangst (opdruk NRF A/24L01+/0834AF, flux residue)
Afbeeldingslocatie: https://www.evernote.com/l/ATQfZiX8APdIrZjWYCDDRzUHkKBX4DgAatQB/image.png

Detail goed ontvangst (opdruk NRF T/24L01+/1420JB)
Afbeeldingslocatie: https://www.evernote.com/l/ATSMtYaA-qZLfqs7aLjV7BSdg7PYE7CzX38B/image.png

[ Voor 65% gewijzigd door RobV op 31-05-2015 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187449

helaas, ik heb de 'goede' waarschijnlijk .. dus het lag aan mij ;)

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/js6f4itzv/nrfstock.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:49
Ik heb hier de 1453AB en de 1420JB beide werken goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Ik heb M's: NRF M 24L01+ 1242AF
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gZQGBmO.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:47
RobV schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 22:35:
[...]

"Great minds think alike", ja dat had ik ook in gedachten. Ik ben niet zo handig in mechanica maar ik wil iets maken dat een plankje met een veertje en een hefboom-dingetje. Het moet wel plat zijn want het moet op de bodem van de brievenbus passen (dus max 3cm hoog) en de hele bodem bedekken.
is zoiets niet handig? Een plaat die de bodem bedekt, waar de post dan op valt. Is dit iets voor je?

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
maomanna schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 08:59:
[...]

is zoiets niet handig? Een plaat die de bodem bedekt, waar de post dan op valt. Is dit iets voor je?
Goed idee, maar $17.00 voor een postsensor. ;)

Ik neem dan liever deze. Post van 500gr komt zelden door de bus bij mij, dus ik zat meer te denken aan meting van 20gr. Maar de sensor komt ik wel uit. Een eenvoudige wel/niet sensor is prima. Ik ben nog aan het denken over de mechanica achter te 'domme weegschaal' om te zorgen dat het gewicht overal gelijk verdeel is zonder al te veel tandwieltjes en asjes. Een simpel hefboompje met 2/3 parallelle assen moet voldoende zijn denk. Veertje eronder, microswitch, afstelschroef.

[ Voor 4% gewijzigd door RobV op 02-06-2015 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:47
op ebay of aliexpress zijn ze idd een stuk goedkoper.

Zoveel mechanica hoeft er niet te komen, wellicht kan je er 2 op de bodem leggen en daar het plaatje op. kalibreren en klaar. Daar heb je niks voor nodig.

Als je een microswitch pakt en er ligt post in, dan blijft hij toch contact maken?

Je zou eventueel ook een "raam/deur" sensor kunnen pakken, die je een signaal geeft als de klep wordt geopend. Alleen weet je dan niet of er daadwerkelijk post in ligt.

[ Voor 10% gewijzigd door maomanna op 02-06-2015 09:26 ]

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik heb even zitten graven in de datasheet van Nordic.

Afbeeldingslocatie: https://www.evernote.com/l/ATQklEnt6vZBVqTxWSL041c9r2qiLwsofRIB/image.png

De 1242AF, of de 1420JB, en zelfs de 0834AF blijken dus respectievelijk uit 2012, 2014 en 2008 (!) te komen, waarbij ik bij de 0834 echt het stellige vermoeden heb dat het goedkope kloons zijn gezien de rommeligheid van de opdrukken (in dezelfde batch had ik zelfs IC's zonder opdruk).

Ok, dit was niet zo moeilijk eigenlijk... :D
maomanna schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:23:
op ebay of aliexpress zijn ze idd een stuk goedkoper.

Zoveel mechanica hoeft er niet te komen, wellicht kan je er 2 op de bodem leggen en daar het plaatje op. kalibreren en klaar. Daar heb je niks voor nodig.

Je zou eventueel ook een "raam/deur" sensor kunnen pakken, die je een signaal geeft als de klep wordt geopend. Alleen weet je dan niet of er daadwerkelijk post in ligt.
Nee inderdaad, moeilijk zal het niet zijn en veel ingewikkelder moet het ook niet worden. Het is denk ik een kwestie van 'wat heb ik nog in de kast liggen' en kijken hoever ik kom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
RobV schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:29:
[...]

Ik heb even zitten graven in de datasheet van Nordic.

[afbeelding]

De 1242AF, of de 1420JB, en zelfs de 0834AF blijken dus respectievelijk uit 2012, 2014 en 2008 (!) te komen, waarbij ik bij de 0834 echt het stellige vermoeden heb dat het goedkope kloons zijn gezien de rommeligheid van de opdrukken (in dezelfde batch had ik zelfs IC's zonder opdruk).

Ok, dit was niet zo moeilijk eigenlijk... :D
Valt me nog mee, gezien het feit dat ik ze bijna een jaar in huis heb. Maar je ziet inderdaad duidelijk verschil ook in solderen tussen die jij hebt als goedkope 2008ers en de andere, zowel de mijne als de jouwe. Die zijn veel netter geplaatst.
Nee inderdaad, moeilijk zal het niet zijn en veel ingewikkelder moet het ook niet worden. Het is denk ik een kwestie van 'wat heb ik nog in de kast liggen' en kijken hoever ik kom..
En zoals ik opperde? Paar IR LED's en ontvangers uitlijnen, aan een opampje knopen en daarmee werken?

[ Voor 8% gewijzigd door Pizza_Boom op 02-06-2015 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Pizza_Boom schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:44:
En zoals ik opperde? Paar IR LED's en ontvangers uitlijnen, aan een opampje knopen en daarmee werken?
Geen ir leds in huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Bestel je er een paar voor een appel en een ei in China. Die troep kost echt geen drol. Wij hebben ooit eens meegedaan aan een wedstrijd voor een lijnvolgrobot. Okee, de opdracht was te groot, geen enkel team finishte binnen gestelde tijd en bij ons besloot de spanningsregelaar eruit te klappen (met printplaatfrituur tot gevolg), maar met het zien van de lijn hadden wij geen probleem. Paar IR leds en bijbehorende fototransistoren aangesloten op een quad opamp en we zagen wit op beige zelfs. Voor 4 euro per set (bij Conrad), we hadden 2 sets gebouwd en nog reserveonderdelen. Andere teams met gesponsorde sensoren van 70 euro 't stuk maar mopperen omdat de lijn grijs was in plaats van wit en de ondergrond niet perfect zwart. :P :P

[ Voor 11% gewijzigd door Pizza_Boom op 02-06-2015 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:49
Een update: via ander forum had iemand ook slecht bereik, hij had de NRF's 0830AE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
sweebee schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 23:12:
Een update: via ander forum had iemand ook slecht bereik, hij had de NRF's 0830AE.
Bedankt! Het lijkt erop sat de 08's niet erg goed zijn. Danwel omdat ze al 7 jaar oud zijn of omdat het ripoffs zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
RobV schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 23:16:
[...]

Bedankt! Het lijkt erop sat de 08's niet erg goed zijn. Danwel omdat ze al 7 jaar oud zijn of omdat het ripoffs zijn...
Jammer dat je zo ver weg woont, want een test zou best leuk zijn om eens te doen. Zeker in een plug 'n play opstelling. Draait alles op dezelfde instellingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Pizza_Boom op 03-06-2015 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Stuur anders even een pb met je woonplaats als je dat goed vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Ik zit er trouwens aan te denken om nog een setje van 2/3/5 (net wat goed geprijsd is) te bestellen, gewoon, eens kijken wat dat doet. Kan ze altijd weer op internet knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Al mensen hier ervaring met het gebruik van 2 weg communicatie? Heb daar wat naar zitten zoeken en je blijkt met een ACK bericht (waar ik al wel gebruik van maak) ook nog een payload mee te kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Pizza_Boom schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 12:29:
Al mensen hier ervaring met het gebruik van 2 weg communicatie? Heb daar wat naar zitten zoeken en je blijkt met een ACK bericht (waar ik al wel gebruik van maak) ook nog een payload mee te kunnen sturen.
Wat ik doe bij mijn eigen protocolletje is zenden op 1 pipe en replyen op een ander pipe. Het is feitelijk een do-it-yourself-ack maar dan met precies de payload die ik er op wil hebben. Bijvoorbeeld in de code van de server handler hier. Werkt prima. Wellicht goed om te weten dat al mijn NRF'jes in dit project dezelfde pipe identifier gebruiken (muv de master), om de beperking van 6 clients te vermijden.

[ Voor 10% gewijzigd door RobV op 19-06-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:07
Kreeg op het Domoticz forum nog een goede tip voor een 3.3V spanningsregelaar: de LE33CZ
5V erin, 3,3V (max. 100mA) eruit en dat in TO-92 formaat, ideaal voor als je het spul wilt voeden met 5V (via een USB-lader ofzo). De nRF24L01+ werkt toch het beste als die een eigen 3V3 voeding krijgt, tenminste dat merkte ik met MySensors wel, direct gevoed door de Arduino Nano werkte vaak niet goed ('st=fail').

Naast bovengenoemde heb je ook nog de L4931-3.3 (max. 250mA). En de L78L33ACZ (max. 100mA, maar minder geschikt voor batterijtoepassingen door quiescent current van 6mA...)

Allemaal mooie kleine dingetjes als je je node wilt wegwerken in een compact doosje. Met een beetje zoeken moet je ze op AliExpress / eBay wel goedkoop kunnen vinden.
Volgens mij is een elco over de ingang & uitgang overigens wel handig, als ik de datasheets zo lees.

[ Voor 58% gewijzigd door ThinkPad op 22-07-2015 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
ThinkPadd schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:04:
De nRF24L01+ werkt toch het beste als die een eigen 3V3 voeding krijgt, tenminste dat merkte ik met MySensors wel, direct gevoed door de Arduino Nano werkte vaak niet goed ('st=fail').
Ik heb inmiddels het vermoeden dat het zooitje niet op de PIC werkte doordat de voeding niet van de PICkit 2/3 niet goed genoeg was... Had ik dat eerder geweten, dan was ik niet zo met Arduino aan de gang gegaan...

Ik heb er zelf een hele schakeling bij gebouwd (LM317), maar inderdaad is gewoon een simpel all-in spanningsregelaartje veel handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2023
Een Nano kan maar iets van 30 a 40mA leveren. Ik maak toch nooit batterij gevoede dingen, dus ik gebruik dan onder het motto 'lekker makkelijk & grote stappen snel thuis" dit soort dingen van 40 cent: http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gisteren heb ik voor het eerst eens iets met een Arduino Nano en de nRF24L01+ gedaan. Een (dacht ik) simpele opbouw, met een nano als serial gateway icm Domoticz en een Nano als sensor/zender met een temperatuursensor ds18b20 en de RF erop.
Nu heb ik de gateway sketch op de ontvanger gezet, maar ik ontvang niets. Moet ik die sensor instructie geven om iets te verzenden? En zo ja, hoe? Ik zie nergens een abolute-beginner blog of zoiets. Kan iemand me hiermee op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:57
koelkast schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:07:
Gisteren heb ik voor het eerst eens iets met een Arduino Nano en de nRF24L01+ gedaan. Een (dacht ik) simpele opbouw, met een nano als serial gateway icm Domoticz en een Nano als sensor/zender met een temperatuursensor ds18b20 en de RF erop.
Nu heb ik de gateway sketch op de ontvanger gezet, maar ik ontvang niets. Moet ik die sensor instructie geven om iets te verzenden? En zo ja, hoe? Ik zie nergens een abolute-beginner blog of zoiets. Kan iemand me hiermee op weg helpen?
beste Koelkast,
ik had hetzelfde laatst, je kunt onder andere proberen de "mocksensors" sketch te laden, zie ook https://github.com/mysens...Sensors/MockMySensors.ino

Daarnaast is er in de mysensors library een debug instelling die je informatie kan geven over van alles en nog wat.

Ik had dit zelf ook maar heb uiteindelijk maar besloten zelf wat in elkaar te zetten met de rf24-library van o.a. Tmrh20. Ik weet niet of je 2 arduinos hebt , maar je kunt eens beginnen met deze sketch https://github.com/TMRh20...r/examples/GettingStarted (wel eerst de library installeren).

Het voordeel hiervan is o.a. dat je even kunt testen of je de modules goed hebt aangesloten. De library van TMRh20 heeft namelijk de functie "radio.printDetails()". Hiermee kun je in de serial-console zien of je nrf24l01 gevonden wordt (Als het niet werkt krijg je bij alle adressen 0x00 etc"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Ik gebruikte zelf graag pingpair voor de tests. Sturen beide data door en acken dit.
koelkast schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:07:
Je hebt ze toch wel op 3V3 gezet met hun + pin hè? De rest van de pinnen is 5 volt tolerant, maar de voeding moet niet hoger dan 3,3 volt komen.

Was jij niet laatst ook bezig in het Arduino topic? Ik heb, zoals je nu dit stukje schrijft, het idee dat je het niet helemaal snapt. Die sensor ken ik niet, maar mijn ervaring met sensoren is dat dit componenten zijn die zelf geen opdrachten geven. Voor zover ik weet, moet je zelf met je Nano de sensor uitlezen, deze data verwerken en op zo'n manier verpakken dat je dit makkelijk kan versturen met de nRFjes.

[ Voor 84% gewijzigd door Pizza_Boom op 29-09-2015 22:46 ]

• koelkast
  • Niet online
Pizza_Boom schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:43:
Ik gebruikte zelf graag pingpair voor de tests. Sturen beide data door en acken dit.

[...]
Je hebt ze toch wel op 3V3 gezet met hun + pin hè? De rest van de pinnen is 5 volt tolerant, maar de voeding moet niet hoger dan 3,3 volt komen.

Was jij niet laatst ook bezig in het Arduino topic? Ik heb, zoals je nu dit stukje schrijft, het idee dat je het niet helemaal snapt. Die sensor ken ik niet, maar mijn ervaring met sensoren is dat dit componenten zijn die zelf geen opdrachten geven. Voor zover ik weet, moet je zelf met je Nano de sensor uitlezen, deze data verwerken en op zo'n manier verpakken dat je dit makkelijk kan versturen met de nRFjes.
Inmiddels is het helemaal gelukt, op één of andere manier deed mijn Arduino Nano het niet helemaal lekker. Vervangen door een andere, en perfect werkend. Heb al heel wat geleerd van Arduino inmiddels, en met mysensors al wat leuke dingen gemaakt!

• Pizza_Boom
Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Ik heb de nRF24L01 in gebruik voor mijn Mysensors netwerkje.
Nu zit ik te kijken of ik niet een betere externe antenne kan krijgen.

Ik zit te kijken naar deze:
http://www.banggood.com/W...p-45488.html?rmmds=search

maar vraag me af of zoiets als deze
http://www.banggood.com/2...p-84801.html?rmmds=search

niet beter is. Of zijn er nog andere mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:46
koelkast schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:01:
Ik heb de nRF24L01 in gebruik voor mijn Mysensors netwerkje.
Nu zit ik te kijken of ik niet een betere externe antenne kan krijgen.

Ik zit te kijken naar deze:
http://www.banggood.com/W...p-45488.html?rmmds=search

maar vraag me af of zoiets als deze
http://www.banggood.com/2...p-84801.html?rmmds=search

niet beter is. Of zijn er nog andere mogelijkheden?
Je hebt de PA/LNA gok ik? Door de PCB in folie te wikkelen gaat de ontvangst met sprongen vooruit (bij mij in ieder geval). Zeker de moeite van het proberen waard. Hier meer info:

http://blog.blackoise.de/...ap-nrf24l01-palna-module/

Verder blijft een goede stroomvoorziening heel belangrijk (kan de spanningsregelaar vodoende mA leveren en gebruik je buffer elcos?).

[ Voor 7% gewijzigd door tsjoender op 12-01-2017 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
tsjoender schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:23:
[...]

Je hebt de PA/LNA gok ik? Door de PCB in folie te wikkelen gaat de ontvangst met sprongen vooruit (bij mij in ieder geval). Zeker de moeite van het proberen waard. Hier meer info:

http://blog.blackoise.de/...ap-nrf24l01-palna-module/

Verder blijft een goede stroomvoorziening heel belangrijk (kan de spanningsregelaar vodoende mA leveren en gebruik je buffer elcos?).
Top, ga ik proberen, dank! Het gaat inderdaad om de PA/LNA versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:19

WoBBeL

*zwaai*

Heb ik weer, bestel ik deze via Dealextreme (www.dx.com/nl/p/nrf24l01-...le-w-antenna-green-157110) kom ik erachter dat het een 10 pins variant is en er zit geen PIN out layout bij :D

Enig idee hoe ik daar achter kan komen? Of zijn alle 10 pins nRF24L01 hetzelfde?

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-04 18:33
Hey allemaal,

gisteren heb ik een aantal nRF24L01+'s binnen gekregen. Deze kon ik direct in mijn RFlink plaatsen en ik heb via de tool van RFLink Bluetooth BLE en Nodo RF geactiveerd. Dit zie ik ook duidelijk staan en ik zie ook dat er wat voorbij komr wat betreft Bluetooth BLE.

Maar dan? Hoe integreer ik dit in Domoticz? bij RF Link zelf zie je allemaal geonden apparaten staan ongebruikt. Maar ik zie hier van de NRF niks staan. Ik heb al een rondje gezocht op Google maar het wordt me niet echt helder? Heeft iemand hier tips voor? :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Pagina: 1 2 Laatste