Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag over cloud station op een nas

Pagina: 1
Acties:

• Buzz134
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-04-2022
Hey allemaal,

voor dat ik met mijn vraag begin hoop ik dat dit onder de juiste topic staat.

mijn vraag: ik monitor op het moment een nas voor een klant. deze klant gebruikt cloud station om alle bestanden te synchroniseren, echter stop deze synchronisatie om de 5 dagen en moet ik heb stoppen en opnieuw laten synchroniseren.het gaat om een:
ds414
cpu: marvell armadada xp mv78320
dsm versie: 5.1-5022 update 4.

ik hoop dat ik zo genoeg informatie heb gegeven om goed advies te krijgen alvast bedankt.

mvg,

buzz

ps: ik ben geen expert maar een stage loper :P

[ Voor 4% gewijzigd door Buzz134 op 21-04-2015 10:17 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zeggen de logfiles iets relevants? En de laatste versie van Cloud station? Gaat het serverside of clientside verkeerd? (Voor 1 / verschillende / alle clients?)

offtopic:
Je vraag gaat m.i. niet over netwerken an sich, en wordt waarschijnlijk vanzelf verplaatst door de lokale crew.

[ Voor 17% gewijzigd door F_J_K op 21-04-2015 09:54 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Buzz134
heey F_J_K,

nee in de log files staat alleen dat er een update beschikbaar is, die ik op het moment niet kan uitvoeren.
omdat er mensen aan het werk zijn.

wat wel af een toe gek is het gaat dan om 1 hoofd nas en 5 sub nassen als ik dat op die manier kan omschrijven. af en toe gaan sommige op offline de vorige keer dat dit gebeurde stond nummer 4 zomaar op offline terwijl die wel aanstond en op in kon loggen.

verder heb ik op google gelezen op synology forum dat het kan gebeuren wanneer er een grote hoeveelheid aan gbs wordt geupload. ik weet niet of dit waar is of niet.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dus jij bent als expert ingehuurd om die NAS te monitoren maar hebt geen flauw idee waar je moet beginnen als er issues zijn? Lijkt mij dat je dit beter aan anderen kan gaan uitbesteden.

Zou toch op z'n minst proberen logfiles te achterhalen. En kijk ook eens naar hoeveel data heen en weer gaat, als dat kennelijk een known issue is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Buzz134
oh sorry ik heb een foutje gemaakt, bij de log files staat alleen dat admin inlogd en dat mensen af en toe geen mail kunnen versturen, en dat cloud station zo nu en dan stopt.

• Buzz134
Tsurany,

ik ben geen expert maar een stage loper :P en mijn enige taak is het bij houden als er iets mis gaat, maar uit intresse wil ik graag weten hoe het kan.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:21
Tsurany schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:59:
Dus jij bent als expert ingehuurd om die NAS te monitoren maar hebt geen flauw idee waar je moet beginnen als er issues zijn? Lijkt mij dat je dit beter aan anderen kan gaan uitbesteden.

Zou toch op z'n minst proberen logfiles te achterhalen. En kijk ook eens naar hoeveel data heen en weer gaat, als dat kennelijk een known issue is.
Ik dacht precies hetzelfde. Uiteindelijk zal iets de trigger zijn om het proces te laten stoppen, je zult dat moeten achterhalen. Als het elke vijf dagen is, zou het wellicht iets met een proces te maken kunnen hebben wat elke vijf dagen draait, of iemand die elke vijf dagen iets uitvoert.

Over het algemeen is de DScloud functie redelijk bestendig, heb het draaien met een aantal nassen en gebruikers en nog nooit een hickup gehad. Hebben de machines waarop DScloud draait het druk bijvoorbeeld, zijn er andere indicatoren die iets kunnen zeggen over de staat van de machine.

NB; updates voor DSM zijn tegenwoordig zo belangrijk dat de gebruikers best even zonder hun DScloud moeten kunnen. Dat liever dan dat ze al hun data moeten vrijkopen na een gijzeling, om maar een recent worst-case scenario aan te halen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Buzz134
NiGeLaToR,

ze gebruiken allemaal 10-15% ram geheugen en 1-5% cpu en de lan verbinding is rustig, af en toe springt hij omhoog naar de 10%

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:06
Ik zou de vraag even stellen in het Synology Topic. Daar zitten mensen met ervaring over de cloudfunctie en kunnen je mogelijk tips geven hierover.

[Synology] Vraag en antwoord - deel 2

Probeer aan de hand van de logfiles ook zoveel mogelijk info te vergaren die je bij de vraag kunt plaatsen.
Het feit dat bepaalde nassen offline gaan klopt niet of er moet een slaapstand zijn ingesteld. Maar dat zou geen invloed moeten zijn op Clouddiensten aangezien de NAS wakker moet worden als er iets moet gebeuren.

Er zal zeker iets in de logfiles van de nassen hierover staan wat er gebeurt.
Pagina: 1