Veranderd het verplaatsingsgedrag door elektrische auto's?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor mijn bachelorscriptie voor mijn studie Technische Planologie aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Doe ik een onderzoek naar het verplaatsingsgedrag van de bestuurders van volledig elektrische auto's.
Met dit onderzoek wil ik gaan bekijken of het verplaatsingsgedrag van mensen veranderd doordat zij een elektrisch auto hebben.

Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie mij zouden willen helpen met mijn onderzoek.

Zodra mijn onderzoek klaar is kan iedereen die heeft mee gedaan aan dit onderzoek de scriptie bekijken.

Dit is de link: http://www.thesistools.com/web/?id=462665

Wat denken jullie veranderd het verplaatsingsgedrag door een kleiner rijbereik?

Met vriendelijke groet,
Fabian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Voor de duidelijkheid: dit is eerst langs de mods gegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
Als ik het goed begrijp, is de vragenlijst alleen bedoeld voor eiganren/bestuurders van een elektrische auto. Jammer, ik heb recent overwogen om een elektrische auto te kopen, maar juist vanwege de beperkte actieradius (en deels vanwege het gedoe met een laadpaal; ik heb geen eigen parkeerplaats), heb ik voor een hybride auto gekozen.

Wellicht is het handig om (in overleg met de mods) ook een link te plaatsen in De Duurzame Kroeg deel 2, om de bestuurders van elektrische auto's te bereiken die dit doen vanuit oogpunt van duurzaamheid, maar minder geïnteresseerd zijn in vervoer in het algemeen.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Coffeemonster schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:45:
Als ik het goed begrijp, is de vragenlijst alleen bedoeld voor eiganren/bestuurders van een elektrische auto. Jammer, ik heb recent overwogen om een elektrische auto te kopen, maar juist vanwege de beperkte actieradius (en deels vanwege het gedoe met een laadpaal; ik heb geen eigen parkeerplaats), heb ik voor een hybride auto gekozen.

Wellicht is het handig om (in overleg met de mods) ook een link te plaatsen in De Duurzame Kroeg deel 2, om de bestuurders van elektrische auto's te bereiken die dit doen vanuit oogpunt van duurzaamheid, maar minder geïnteresseerd zijn in vervoer in het algemeen.
Bedankt voor je reactie,

Ja, dat klopt helemaal het gaat om bestuurders van volledig elektrische auto's.
Ik kan mij voorstellen dat er zonder eigen parkeerplaats of oprit het opladen bij huis moeilijk wordt.
Hoe doe jij dat nu met jouw hybride auto?

Ik zal ook bij de mods van dat topic toestemming gaan vragen, bedankt voor je tip!

Mvg, Fabian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
Mijn Prius is geen plug-in Prius, dus ik heb nu het probleem van het opladen niet, dat doet mijn auto voor me. ;)

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat ik me afvraag, je neemt nu in je onderzoek alleen mensen mee die een elektrische auto hebben. Hoe wil je de vergelijking maken met niet elektrische auto's ? Daar heb je namelijk geen gegevens over.

Ook zal het beeld over elektrische auto's misschien vertekent zijn omdat je nu specifiek deze groep gebruikt. Het bekende "wij van wc-eend adviseren wc-eend".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 01:03
Veranderd het verplaatsingsgedrag door elektrische auto's?
http://www.man-man-man.nl/

Anyhow, je kunt niet zo ver meer dus moet om de 200km overnachten om bij te laden, óf gewoon 1 op 10 rijden met je lease-PHEV. Maar 'lease' geeft het al weg natuurlijk, niemand interreseert het wat en trapt gewoon lekker door met 300kg aan accu's aan boord. 8)7

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_eXistenZ_ schreef op woensdag 22 april 2015 @ 23:55:
[...]

[...]

http://www.man-man-man.nl/

Anyhow, je kunt niet zo ver meer dus moet om de 200km overnachten om bij te laden, óf gewoon 1 op 10 rijden met je lease-PHEV. Maar 'lease' geeft het al weg natuurlijk, niemand interreseert het wat en trapt gewoon lekker door met 300kg aan accu's aan boord. 8)7
Die 'd' is inderdaad wel jammer :+

Jouw opmerking 'om de 200km overnachten' kan ik wel beamen. Mijn baas rijdt elke dag ~100km retour en moet bij wijze van spreken al voorzichtig zijn met de kachel om niet over te hoeven schakelen op benzine (dat is zo'n PHEV SUV van Daihatsu, Mitsubishi, Toyota whatever Japans ding) Ik blijf het typisch vinden dat ze überhaupt auto's van dat formaat 'milieuvriendelijk' in de markt durven te zetten. (**MAG IK STEKKEREN??!!** 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:12

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Ik ben zelf wel benieuwd of eclectische rijders eerder geneigd zijn om voor korte ritjes de auto te pakken. Het fenomeen "koude start" is namelijk niet meer van toepassing.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:12

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Andersom geldt ook, zijn rijders van brandstofauto's geneigd om de auto te laten staan voor korte ritjes? (hint: ik ken niemand die daarvan wakker ligt ;))

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 01:03
Ik laat de auto er ook echt niet voor staan als ik geen zin heb om te fietsen naar dorp (1.5km), maar vind het wel weer een fijne gedachte als ik na het weekend weer even 25 kilometer in één stuk naar m'n werk kan kachelen over de snelweg, issie toch weer effe op bedrijfstemperatuur geweest :)

There is no replacement for displacement!

Pagina: 1