Vooraf: Dit is vooral omdat ik zelf een beetje onzeker voel over wat ik ga kopen en omdat het erg veel geld blijft voor mij.
Ik zoek een?
Grafische kaart, vooral omdat degene die ik nu heb erg outdated is en de spellen die nu uitkomen lage FPS hebben geven. (GTA IV kan ik niet op 1920x1080 runnen en met 1440x900 heb ik FPS drops bij bijvoorbeeld snel rijden).
Wat is je budget?
Budget maakt niet veel uit, het gaat me erom dat ik erop kan vertrouwen dat de kaart een paar jaartjes meegaat. Ik hoef niet op Ultra te spelen met alles aan, maar gewoon 'High' zou te doen moeten zijn.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren, ik geloof dat elk merk wel zijn beste en slechtste hebben. Vanzelfsprekend, maar wel een videokaart die geen problemen heeft vanuit de fabrikant, zoals de GTX 980 laatst als ik het me goed herriner.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil graag dat het op idle/medium niet teveel geluid maakt, zoals wanneer ik League of Legends speel. Ik heb al een extra koeler en geloof dat mijn case ook goed gekoeld is dus ik ga ervan uit dat het niet snel warm wordt.
Hier is mijn setup:
Notes: Er zit nog een tweede scherm bij die vrij oud is (TN-paneel 19'', gebruik het niet voor gamen). De voeding wordt gelijk met de videokaart vervangen naar waarschijnlijk een Cooler Master GM-Series G650M.
Ik geloof dat ik het met mijn processor nog wel een jaartje uithoud, dus die zal ik in de toekomst wel vervangen samen met een nieuw moederbord.
Zelf had ik in gedachten een:
MSI R9 290X Lightning
Hij is in de uitverkoop op het moment, dus ik moet het dan wel snel aanschaffen.
Redenen:
- Uitverkoop
- Sterk genoeg om een paar jaar mee te gaan zonder teveel lager te gaan.
- Goede OC opties wanneer ik een nieuwe CPU en moederboard ga aanschaffen.
Ik heb alleen nog een vraag rondom dit:
- Kan ik deze kaart zo in mijn PC zetten zonder iets anders te upgraden? Ik ga er vanuit van wel maar het klinkt een beetje raar tot mezelf dat ik het met zo'n lage moederbord erin zet.
- Er wordt veel gezegd dat het veel geluid produceert, is dit wanneer ik bijvoorbeeld GTA V op alles max speel en helpt mijn koeler/case hiermee?
Alvast bedankt voor de hulp,
Nick
Ik zoek een?
Grafische kaart, vooral omdat degene die ik nu heb erg outdated is en de spellen die nu uitkomen lage FPS hebben geven. (GTA IV kan ik niet op 1920x1080 runnen en met 1440x900 heb ik FPS drops bij bijvoorbeeld snel rijden).
Wat is je budget?
Budget maakt niet veel uit, het gaat me erom dat ik erop kan vertrouwen dat de kaart een paar jaartjes meegaat. Ik hoef niet op Ultra te spelen met alles aan, maar gewoon 'High' zou te doen moeten zijn.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren, ik geloof dat elk merk wel zijn beste en slechtste hebben. Vanzelfsprekend, maar wel een videokaart die geen problemen heeft vanuit de fabrikant, zoals de GTX 980 laatst als ik het me goed herriner.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil graag dat het op idle/medium niet teveel geluid maakt, zoals wanneer ik League of Legends speel. Ik heb al een extra koeler en geloof dat mijn case ook goed gekoeld is dus ik ga ervan uit dat het niet snel warm wordt.
Hier is mijn setup:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Phenom II X4 965 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus M5A78L-M LX | € 44,- | € 44,- |
| 1 | HIS HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD503HI, 500GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Azza Toledo 301 | -- | -- |
| 1 | LG IPS277L Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Zalman CNPS10X Extreme | € 54,04 | € 54,04 |
| 1 | Corsair XMS3 CMX8GX3M1A1333C9 | € 63,50 | € 63,50 |
| 1 | Samsung SH-S223C Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MS-Tech MS-N750-VAL | € 44,72 | € 44,72 |
| 1 | Samsung 840 SSD 120GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 448,59 | |
Notes: Er zit nog een tweede scherm bij die vrij oud is (TN-paneel 19'', gebruik het niet voor gamen). De voeding wordt gelijk met de videokaart vervangen naar waarschijnlijk een Cooler Master GM-Series G650M.
Ik geloof dat ik het met mijn processor nog wel een jaartje uithoud, dus die zal ik in de toekomst wel vervangen samen met een nieuw moederbord.
Zelf had ik in gedachten een:
MSI R9 290X Lightning
Hij is in de uitverkoop op het moment, dus ik moet het dan wel snel aanschaffen.
Redenen:
- Uitverkoop
- Sterk genoeg om een paar jaar mee te gaan zonder teveel lager te gaan.
- Goede OC opties wanneer ik een nieuwe CPU en moederboard ga aanschaffen.
Ik heb alleen nog een vraag rondom dit:
- Kan ik deze kaart zo in mijn PC zetten zonder iets anders te upgraden? Ik ga er vanuit van wel maar het klinkt een beetje raar tot mezelf dat ik het met zo'n lage moederbord erin zet.
- Er wordt veel gezegd dat het veel geluid produceert, is dit wanneer ik bijvoorbeeld GTA V op alles max speel en helpt mijn koeler/case hiermee?
Alvast bedankt voor de hulp,
Nick
!