MicGlou schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:52:
[...]
Jij leest duidelijk geen comics...

In ieder geval niet deze... want dit 'concept' komt uit de comics. Ik zie overigens in die zin ook niet waarom dit verhaal 'belachelijker' zou zijn dan 'The Avengers' of 'Guardians of the Galaxy'? Het zijn verfilmingen van stripboeken, dan is in principe alles geoorloofd, zodra je dingen daarvan serieus gaat nemen dan moet je dergelijke films denk ik gewoon niet kijken. Ik vind zelfs dat ze Superman niet eens onverslaanbaar kunnen maken in de films, want wat is anders nog de zin van 'the Justice League' als hij het allemaal in zijn eentje zou kunnen opknappen? Een onverslaanbare Superman werkt als het alleen om Superman gaat, maar als hij onderdeel van een team is kan hij daar moeilijk als een demi-god boven staan... en dat doen ze ook vrijwel altijd zo in de comics.
Buiten dat, er bestaan meerder verhaallijnen en universes waarin Superman bestaat en hij is zeker niet in allemaal zo onverslaanbaar als het standaard karakter dat het gros van de mensen kent.
Ik werd juist een best wel een beetje blij van die trailer want visueel zag het er erg aantrekkelijk uit. Ook ik ben geen fan van Ben Affleck als Batman omdat hij niet in het plaatje past, zeker niet als Bruce Wayne... maar het postuur als Batman klopt wel helemaal, icm met het design van zijn Batsuit zag hij er toch best ruig uit. Plus dat hij duidelijk naar de sportschool is geweest...ik geef hem nu toch de kans, het lijkt erop dat hij zich er flink op heeft toegelegd.
Comics vind ik te duur tegenwoordig. Vroeger wel veel gelezen. Spawn, Pitt, Alien vs. Predator, the Darkness etc.
Guardians of the Galaxy is een film over voor de meesten totaal onbekend striphelden. Dat is heel anders dan Batman vs. Superman, waarin twee zeer bekende karakters met elkaar aan het matten gaan. Een strijd die normaliter extreem oneerlijk is, belachelijk zelfs. Als een leeuw die een lieveheersbeestje aanvalt.
Daar komt bij dat terwijl beiden recentelijk films hebben gekregen die naar het realistische toe gaan, vooral Batman. Serieuzere films. Met een verhaal, waarin beiden heel menselijk worden neergezet.
En dan ga je die geloofwaardigheid totaal om zeep helpen door twee good guys, zachtaardige en intelligente karakters met elkaar te laten vechten?
Ik vind het een grof schandaal. Btaman en Superman verdienen zo veel beter dan dit. Als comic ok, maar als film gaat dit nooit iets opleveren dat ook maar enigszins acceptabel is lijkt me.