Beste Tweakers,
Speur nu enige tijd rond op het forum om er achter te komen wat voor mij het beste systeem zal zijn. Denk dat ik nu een redelijke build heb, maar graag nog even jullie mening. Zoals de titel al zegt gaat het om een mini ITX zodat hij niet zo opvalt in de woonkamer.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden om te gamen. Ik studeer ook nog dus MS Office wordt ook dagelijks gebruikt. Heel af en toe wordt er wat muziek gemixed met traktor, maar gebruik hiervoor een controller die zelf over een geluidskaart beschikt. De game die ik nu vooral speel is WoW. Zit er echter aan te denken om Diablo 3, BF4 en Evolve ook uit te gaan proberen en in de toekomst Overwatch. Wil deze spellen het liefst op ultra (1920x1080) spelen maar high is ook goed. Een jaar of 5 meegaan zal ook fijn zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1200 is de max. Ga hem zelf met hulp van een vriend in elkaar zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neem alleen me muis mee. Dit is een Roccat Kova+
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is wat ik tot nu toe heb gevonden:
Heb een hoop informatie uit deze review gehaald:
http://tweakers.net/productreview/101006/fractal-design-node-304-zwart.html
Hier heb ik nog wel wat vragen over:
Past die netwerkkaart in het moederbord? Het is niet mogelijk om de netwerkkabel naar mijn systeem te trekken. Dit moet dus echt draadloos gebeuren. Ik maak gebruik van KPN Experiabox V8
16GB geheugen omdat dit naar mijn mening meer futureproof is. Als jullie denken dat dit echt onzin is voor de komende jaren kan ik er 8 van maken.
Deze voeding heeft lage modulaire aansluitingen zodat deze onder de videokaart door kunnen. Daarnaast is hij 160mm lang. langer kan niet omdat er dan geen high end videokaart meer in past. Is 450watt voldoende?
De Windows studentenversie is een download versie. Kan ik deze op een usb zetten en daarmee installeren?
Het toetsenbord is (US INT). Is dit standaard?
De GPU vermeld in het lijstje staat er even omdat de prijs overeenkomt met een 2e hands r9 290. Zit te denken aan een sapphire 29 290 4gb gddr5. Die zijn 277mm lang en zal goed in de kast moeten passen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk geen voorkeur behalve de Fractal design kast
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals gezegd, hij mag niet zo opvallen. Daarnaast wil ik alles wit hebben. Dat is ook de reden dat ik voor dit scherm heb gekozen.
Ga je overklokken?
Nope
Alvast bedankt voor de hulp
Speur nu enige tijd rond op het forum om er achter te komen wat voor mij het beste systeem zal zijn. Denk dat ik nu een redelijke build heb, maar graag nog even jullie mening. Zoals de titel al zegt gaat het om een mini ITX zodat hij niet zo opvalt in de woonkamer.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden om te gamen. Ik studeer ook nog dus MS Office wordt ook dagelijks gebruikt. Heel af en toe wordt er wat muziek gemixed met traktor, maar gebruik hiervoor een controller die zelf over een geluidskaart beschikt. De game die ik nu vooral speel is WoW. Zit er echter aan te denken om Diablo 3, BF4 en Evolve ook uit te gaan proberen en in de toekomst Overwatch. Wil deze spellen het liefst op ultra (1920x1080) spelen maar high is ook goed. Een jaar of 5 meegaan zal ook fijn zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1200 is de max. Ga hem zelf met hulp van een vriend in elkaar zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neem alleen me muis mee. Dit is een Roccat Kova+
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is wat ik tot nu toe heb gevonden:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 182,- | € 182,- |
| 1 | ASRock B85M-ITX | € 77,95 | € 77,95 |
| 1 | Club 3D Radeon R9 280 royalKing | € 182,- | € 182,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | Fractal Design Node 304 Wit | € 74,49 | € 74,49 |
| 1 | Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth | € 24,39 | € 24,39 |
| 1 | Acer G237HL Wit | € 137,02 | € 137,02 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod | € 59,99 | € 59,99 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Corsair Raptor K30 (US Int) | € 49,80 | € 49,80 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 111,95 | € 111,95 |
| 1 | Seasonic G-series 450 watt | € 78,50 | € 78,50 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 97,95 | € 97,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.152,94 | |
Heb een hoop informatie uit deze review gehaald:
http://tweakers.net/productreview/101006/fractal-design-node-304-zwart.html
Hier heb ik nog wel wat vragen over:
Past die netwerkkaart in het moederbord? Het is niet mogelijk om de netwerkkabel naar mijn systeem te trekken. Dit moet dus echt draadloos gebeuren. Ik maak gebruik van KPN Experiabox V8
16GB geheugen omdat dit naar mijn mening meer futureproof is. Als jullie denken dat dit echt onzin is voor de komende jaren kan ik er 8 van maken.
Deze voeding heeft lage modulaire aansluitingen zodat deze onder de videokaart door kunnen. Daarnaast is hij 160mm lang. langer kan niet omdat er dan geen high end videokaart meer in past. Is 450watt voldoende?
De Windows studentenversie is een download versie. Kan ik deze op een usb zetten en daarmee installeren?
Het toetsenbord is (US INT). Is dit standaard?
De GPU vermeld in het lijstje staat er even omdat de prijs overeenkomt met een 2e hands r9 290. Zit te denken aan een sapphire 29 290 4gb gddr5. Die zijn 277mm lang en zal goed in de kast moeten passen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk geen voorkeur behalve de Fractal design kast
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals gezegd, hij mag niet zo opvallen. Daarnaast wil ik alles wit hebben. Dat is ook de reden dat ik voor dit scherm heb gekozen.
Ga je overklokken?
Nope
Alvast bedankt voor de hulp