Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

ASUS ROG Swift issues?

Pagina: 1
Acties:

• Yustme
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 13-02-2016
Dag mensen,

Wil een nieuw systeem bouwen en een nieuwe monitor kopen. Een tijd geleden was mij de ROG swift aangeraden wat opzich een goed monitor is, alleen lees ik dat dat ding heel veel issues heeft.

Op overclock.net staat een topic die toegewijd is aan alle probemen met dit monitor en hoe je het kunt zien of je last hebt van de vele issues. Het gaat dan om deze topic: http://www.overclock.net/...s-with-the-asus-rog-swift

Soms lees ik over andere producten ook weleens issues en dan lees ik "batch 1". maar voor deze monitor heb ik dat nog nergens gelezen.

- Zijn de vele problemen waar dit ding mee kampt inmiddels verholpen?
- Is deze monitor aan te raden?

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

• Jochemd13
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 19:20
Je bedoelt deze? pricewatch: Asus Republic Of Gamers Swift PG278Q Zwart

Ik denk niet dat alle problemen zo weg zijn. Het is een risico.

Ik zou hem zelf niet aanraden.

Er is genoeg vergelijkbaar.
http://tweakers.net/categ...KQsMUfJKlrJ2NzYUCm2trYWAA

• Yustme
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 13-02-2016
Ja die bedoel ik.

Hoe zijn die vergelijkbaar in de link die je copy/paste? Het gaat me niet alleen om de 27 inch, maar ook response time en de refresh rate van 144 op full hd etc

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

• SAiN ONeZ
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 05:50

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

• MetalSonic
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 20:27
tja ik wil ook wel een gsync scherm maar het zit echt nog in de kinderschoenen, veel kinderziektes en een relatief hoge aanschaf prijs. Ik denk dat we nog 3-6 maanden moeten wachten voor het een beetje leuk is voor de consument.

• 280562
  • Registratie: oktober 2020
  • Niet online
Er is helemaal niet genoeg vergelijkbaar.

Dit is een van de twee ultieme game monitoren op het moment.

27 inch.
2560x1440
144Hz
8-bits kleuren
G-Sync
ULMB

Er is nog een andere monitor die dat heeft.
De Acer XB270HU, zoals Sain al opmerkte.
Er is verder helemaal niets vergelijkbaars op de markt.

De Asus is een TN scherm. De Acer is een IPS scherm.
Hoewel de Asus een 1ms reponse-time heeft, en de Acer een 4ms reponse-time, zijn ze alle twee snel genoeg voor ULMB. En zelfs zonder ULMB (in G-Sync mode bv) is de blur bij beide schermen erg laag. De Acer heeft "mooiere" kleuren (omdat IPS (AH-VA om precies te zijn, net zoiets als IPS)). Maar bij donkere games in een donkere kamer heeft de Acer weer meer last van IPS-glow en backlight bleeding.

Er zijn meer monitoren met G-Sync of FreeSync. De FreeSync hebben niet allemaal ULMB. En de FreeSync monitoren zijn meestal (veel) lager dan 144Hz. Er komen een aantal ultra-wide gaming monitoren aan (van LG en Acer). Met G-Sync of FreeSync. Maar die zijn dan weer geen 144Hz en hebben geen ULMB. En vermoedelijk gaan die meer dan 1000 euro kosten.

De Asus Rog Swift en de Acer XB270HU zijn twee unieke monitoren voor gamers. Geen enkele andere monitor komt in de buurt. Helaas hebben ze inderdaad wel wat kuren soms. Ik heb veel gelezen dat mensen soms hun monitor 2x of 3x terug hebben moeten sturen voordat ze uiteindelijk een examplaar hadden wat ze beviel. Dat valt me erg tegen voor monitoren van 750 euro. (Dat gezegd hebbende, ik heb net een uur geleden een XB270HU besteld. De eerste had last van backlightbleeding/ips-glow. Laten we hopen dat deze beter is).

[Voor 3% gewijzigd door 280562 op 18-04-2015 18:03]

• Jacco011
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 25-09 08:41
Je hebt ook nog de BenQ XL2420G maar helaas alleen 24".
De Swift heeft tegenover die van Acer wel 3D Vision en aangezien de Swift nu 100 euro goedkoper is dan de nieuwe Acer, blijft de vraag TN of IPS.

• Matthias87
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 25-09 13:41
Beide zijn mooi monitoren, echter vrij prijzig. IPS vs TN, aan beide kanten zijn er mensen die erbij zweren. Afhankelijk van persoonlijke voorkeur I suppose.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True