[Frituurpan] Welk merk moet ik hebben?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.269 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxForce800
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-03 10:31

MaxForce800

De enige echte.

Topicstarter
Hallo mede Tweakers,

Bij ons thuis wordt de laatste tijd flink enthousiast gefrituurd, alleen word de inhoud te klein geacht. Nou kom ik normaliter voor mijn aankopen terecht bij Tweakers, alleen kwam ik tot de schokkende (!) ontdekking dat men hier geen frituurpannen vergelijkt.

Nu is de vraag en tevens de reden voor het aanmaken van deze thread: [b]Welk merk moet ik hebben voor een goede frituurpan/b]?

Graag zou ik jullie meningen willen horen.

Hennig an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 11:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Ieder merk heeft goede en minder goede modellen ertussen zitten. Dat zegt dus niet zoveel.

Wat ik wel belangrijk vond is hoeveel vet erin kon en wat het vermogen was. Vet moet op temperatuur blijven als je er wat in frituurt anders ben je aan het koken ipv frituren met alle nadelen van dien.

Wat zijn verder je eisen? Met kraantje of zonder, filter of geen filter, etc.

Ik ben zelf voor een 6ltr Fritel gegaan zonder poespas want dat had ik allemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-04 05:55
Fritel FTW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby Dick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-03 20:41

Moby Dick

Ik wil alleen maar zwemmen

http://www.horecastyle.nl/friteuses

Disclaimer: Ik werk voor 1 van de fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:20

ResuCigam

BOFH

Ik heb altijd gehoord dat je ongeveer 1 op 10 te bakken spullen/olie moet aanhouden met diepgevroren producten. Als je weet wat je per lading wilt bakken weet je ook hoe groot je pan moet zijn. Andere verschillen zitten vooral in eventuele isolatie aan de buitenkant en een geurfilter.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-04 06:52

XallaX

Meow

Is het merk erg belangrijk?
Voor mij een eerste vereiste: Goed en makkelijk uit elkaar kunnen halen om de onderdelen schoon te maken en vaatwasser bestendig (dus rvs) dan wordt de keuze al beperkter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxForce800

MaxForce800

De enige echte.

Topicstarter
Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:29:
Wat zijn verder je eisen? Met kraantje of zonder, filter of geen filter, etc.

Ik ben zelf voor een 6ltr Fritel gegaan zonder poespas want dat had ik allemaal niet nodig.
Ik zou niet WETEN wat ik van een frituurpan kan vragen! 8)7
  • Een kraantje is niet nodig, die pan eruit tillen is niet veel moeite.
  • Op / in onze huidige pan zit ook een filter, al maakt dat niet uit, hij staat buiten onder een afdak.
  • Het liefst onder de €80, jaja, het mag allemaal wat kosten...
  • Vaatwasserbestendig hoeft niet, wij hebben er toch geen een. :D
In onze huidige pan kan, als ik hem tot de maximale aangegeven rand vul, en halve jerrycan van 3 liter. Of maak ik dan een rekenfout?

Nu al bedankt voor de reacties!

[ Voor 8% gewijzigd door MaxForce800 op 17-04-2015 13:39 ]

Hennig an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-04 07:43
Gewoon de standaard classic van princess. 2000W zodat je vet niet teveel afkoelt als je dingen frituurd. Lekker zonder deksel en knallen:

http://www.princess.nl/nl...sic-family-castel-3l.html

Voordeel: 30 euro, makkelijk schoon te houden. Jaren met veel plezier gebruikt.

Wil je ook tegelijk kroketten is deze ook de moeite waard:

http://www.princess.nl/nl...ryer-2-3-l.html#kenmerken

[ Voor 20% gewijzigd door Freezerator op 17-04-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxForce800

MaxForce800

De enige echte.

Topicstarter
Ik heb een afbeelding van onze oude frituurpan gevonden, er staat FiF, maar die van ons is van Quigg.

Afbeeldingslocatie: http://de-pic2.ciao.com/de/4941801.jpg

Ik weet eigenlijk niet wat dit voor nut heeft, maar misschien dat iemand kon bedenken hoeveel liter erin gaat.

Het probleem is ook deels dat ik niet weet of onze friteuse die we nu hebben als 'gemiddeld' wordt beschouwd.

[ Voor 47% gewijzigd door MaxForce800 op 17-04-2015 13:49 ]

Hennig an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Dubbele frietpan en dan afzonderlijk bedienbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Freezerator schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:39:
Gewoon de standaard classic van princess. 2000W zodat je vet niet teveel afkoelt als je dingen frituurd. Lekker zonder deksel en knallen:
Ik heb ook 1 van pincess bij de blokker vandaan. Prima ding, gaat jaren mee. Ook scheer en foppen en andere elktro shops hebben deze wel, als het in de aanbieidng is tussen de 20-30 euro, normaal 25-35 schat ik in.

Zie zelf niet veel in een dubbele pan, dan zou ik twee losse nemen. Maar ik bak alleen patat en frikandellen.....

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:22
M'n ouders hebben altijd zo'n dubbele van de blokker. De ene gaat langer mee dan de andere. Heeft weinig met het merk te maken.
De eerste daarvan was na een jaar of 3 stuk. Toen dezelfde gekocht, en toen deze 2,5 jaar oud was met een goede aanbieding vast een nieuwe gekocht in de veronderstelling dat ze 'm snel nodig zouden hebben. Die hebben ze dus pas vorige maand uit de doos gehaald. 4 jaar na de aankoop datum lol.

En die pannen worden minstens 3 keer per week gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:26
Een dubbele is wel ideaal, één voor de patat en één voor de snacks, of als je zelf verse patat maakt ééntje om voor te bakken en eentje om af te bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het Shopping Forum is niet voor aankoopadvies, en ik ga het niet verplaatsen naar SG aangezien de TS het hier als een helpdeskvraag neergooit. Hij heeft nu genoeg advies gehad om zelf verder te kunnen gaan kijken.

Als je een nieuw topic opent in SG, dan moet uit de openingspost wel heel duidelijk eigen inzet blijken.

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 17-04-2015 19:57 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.