Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Arduino PWS

Pagina: 1
Acties:

• Djesse8999
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 27-09 17:51

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
Ik ben met mijn PWS van plan om een robot te bouwen op basis van een Arduino, ik doe dit pws voor informatica dus het gaat vooral om het programeer werk.

Ik ben van plan om de robot zelfstandig te laten rijden en om een app te maken voor android waarmee ik de robot ook zelf kan besturen.
De robot krijgt 2 wielen.

Ik heb een paar twijfels/vragen.
  • Wat is geschikter om de robot te laten voortbewegen, een H-brug i.c.m. 2 motoren of 2 steppers?
  • Zou visual studio geschikt zijn om de app te maken?
Ik ga een HC-SR04 op een servo zetten om obstakels te ontwijken, dit doe ik op de volgende manier: servo 70 graden naar links, meet afstand. servo 30 graden naar links meet afstand. (zelfde voor rechts) dan als afstand 70 graden naar links <10 cm draai naar rechts (en rechts draai naar links)
Dit moet ik nog goed uitwerken, maar dit is puur het idee.
  • Zou dit (goed) gaan werken, of heeft iemand een beter idee?
  • Zou een arduino Uno R3 (die ik al heb liggen) voldoen, of is een Arduino mega beter voor zo'n project?
Ik moet ook een behuizing voor de robot gaan maken, op school staat een 3D-printer die ik zou mogen gebruiken. ik kan overweg met Sketchup en Blender
  • Welk programma zou beter geschikt zijn om de behuizing te maken? (ik gok sketchup omdat dat wat meer op ontwerpen gericht is)
Ik wil ook zorgen dat de robot niet van, bijvoorbeeld, een tafel af valt.