Toon posts:

Maximum bestandsgrote 2gig of 4 gig win98

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie vaak beweert dat windows98 4gig bestanden aankan. Is dit nu waar of niet waar?
En als 4 gig kan, hoe krijg je windows dan zover. Bij mij als ik video capture kapt'ie bij 2gig :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek me de klere en vind geen antwoord
dus als je het weet zeg het ff.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

FAT32: max 2 gig per schijf, dus met RAID0 kun je als het goed is 4gig

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 16 juni 2001 17:27 schreef DR het volgende:
Euhmz?
Fat32 zit bovenop raid.
Dus ook daar maar 2Gig hoor...

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op zaterdag 16 juni 2001 17:30 schreef ACM het volgende:

[..]

Euhmz?
Fat32 zit bovenop raid.
Dus ook daar maar 2Gig hoor...
ook goed, had ooooit zoiets gelezen. Maar bij virtial dub zit toch een optie dat ie een nieuwe file aanmaakt na zoveel MB?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 16 juni 2001 17:32 schreef DR het volgende:
ook goed, had ooooit zoiets gelezen. Maar bij virtial dub zit toch een optie dat ie een nieuwe file aanmaakt na zoveel MB?
Veel tools (bijv ook Adobe's Premiere) doen dat inderdaad.
Bijvoorbeeld na elke 2000MB :)

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zaterdag 16 juni 2001 17:27 schreef DR het volgende:
FAT16 kan maximaal 2 GB per partitie aan, FAT32 kan in theorie tot 2 TB aan. De maximale filegrootte voor een FAT32 partitie is 4 GB.

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• vanwegen
  • Laatst online: 05-05 23:04

vanwegen

-:|:-

Overstappen naar een andere filesysteem dus, NTFS (of nog liever HPFS bij veel bestanden (maarja daar draait dus ge windows op :)))

Dat houdt een overstap naar w2k of nt4 in (of linux)

En toen was m'n signature weg :(

• Mr. B.
  • Niet online
Op zaterdag 16 juni 2001 17:16 schreef Asielus het volgende:
Ik zie vaak beweert dat windows98 4gig bestanden aankan. Is dit nu waar of niet waar?
En als 4 gig kan, hoe krijg je windows dan zover. Bij mij als ik video capture kapt'ie bij 2gig :(
2 GB is sowieso de limiet voor AVI, dat ligt aan het file formaat en heeft verder niks met het file systeem te maken. Overstappen naar WinNT + NTFS zal in zo'n geval niks uitmaken.

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

Topicstarter
(Wat laat)
thx

Verwijderd

Even een oud topicje gezocht om te kicken.

Volgens mij heb ik hier ook een probleem dat met maximale bestandsgrootte te maken zou kunnen hebben. Ik draai hier een Quadbase SQL-servertje op een wat ouderen NT4-machine. Laten we er even vanuit gaan, dat de machine niet up-to-date is qua SP's enzo. De machine is absoluut niet bereikbaar vanaf internet en heeft eigenlijk nooit kuren vertoont, dus "if it aint broken, don't fix it."

De Quadbase-server heeft altijd prima gelopen, tot gisteren. De database is flink doorgegroeid. Toen hij er gisteren mee ophield, was hij exact 2 GB groot. De database staat op een NTFS-volume. Ik heb de database laten controlleren op corruptie door QBADMIN op een werkstation. Daar is hij ongeveer een dag mee bezig geweest. Maar..... je raad het al, QBADMIN zegt: "no corruption found".

Kan dit aan een beperking van het NTFS-bestandssysteem (onder NT4 zonder SP4) liggen? Ik zoek me rot, maar ik kom heel veel tegenstrijdige uitspraken hierover tegen. Zoja, dan moet ik toch eens een grote update gaan plannen. Aangezien het een productie-server betreft die op redelijk korte termijn vervangen moet worden, wil ik er eigenlijk toch niet al teveel tijd in steken.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 21:10
NTFS heeft zowat geen filesize limitatie (volgens MS 16TB) dus ik denk dat het niet aan 't filesystem ligt, maar eerder aan je Quadbase SQL server die geen DBs van >2GB aankan.. Ga eens kijken of je daar updates van hebt die dit issue kunnen verhelpen..

btw. denk dat je beter een extra topic had kunnen openen..

Pvouput live

Verwijderd

Krypt schreef op 28 januari 2004 @ 09:24:
NTFS heeft zowat geen filesize limitatie (volgens MS 16TB) dus ik denk dat het niet aan 't filesystem ligt, maar eerder aan je Quadbase SQL server die geen DBs van >2GB aankan.. Ga eens kijken of je daar updates van hebt die dit issue kunnen verhelpen..

btw. denk dat je beter een extra topic had kunnen openen..
Misschien was een nieuw topic beter geweest inderdaad.

Ik heb in de documentatie van de Quadbase-server ook gezocht uiteraard. Daar staan wel beperkingen in vermeld, maar er wordt aangegeven dat wat betreft de bestanden de beperkingen van het bestandssysteem van de server gelden.

• momania
  • Laatst online: 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 10:17:
[...]

Misschien was een nieuw topic beter geweest inderdaad.
idd ;)

Let wel even goed op Windows Operated Systems - Policy ivm je topicstart :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.