Even een oud topicje gezocht om te kicken.
Volgens mij heb ik hier ook een probleem dat met maximale bestandsgrootte te maken zou kunnen hebben. Ik draai hier een Quadbase SQL-servertje op een wat ouderen NT4-machine. Laten we er even vanuit gaan, dat de machine niet up-to-date is qua SP's enzo. De machine is absoluut niet bereikbaar vanaf internet en heeft eigenlijk nooit kuren vertoont, dus "if it aint broken, don't fix it."
De Quadbase-server heeft altijd prima gelopen, tot gisteren. De database is flink doorgegroeid. Toen hij er gisteren mee ophield, was hij exact 2 GB groot. De database staat op een NTFS-volume. Ik heb de database laten controlleren op corruptie door QBADMIN op een werkstation. Daar is hij ongeveer een dag mee bezig geweest. Maar..... je raad het al, QBADMIN zegt: "no corruption found".
Kan dit aan een beperking van het NTFS-bestandssysteem (onder NT4 zonder SP4) liggen? Ik zoek me rot, maar ik kom heel veel tegenstrijdige uitspraken hierover tegen. Zoja, dan moet ik toch eens een grote update gaan plannen. Aangezien het een productie-server betreft die op redelijk korte termijn vervangen moet worden, wil ik er eigenlijk toch niet al teveel tijd in steken.