Welke router? ,

Pagina: 1
Acties:

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-01 20:24
Beste alle,

Ik moet voor iemand een nieuwe omgeving opzetten zodat zijn internet(Wi-Fi) extra te verbeteren.
Nu doet die het alleen via de ''Telfort modem'' maar die toont slechte verbinding!

Om zijn omgeving te verbeteren wilt die een router erbij doen! Dus bekabeld (bridged) aan de router en dan alles via de router.

Zijn budget is +/- €60,-

Nu heb ik deze bekeken:
Sitecom WLR-5002

Nu wil ik graag weten of dit een wel een goede is.
De bedrading is pas vervangen voor CAT6 kabels , snelheid bedraagt 100mbps

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Hangt natuurlijk van vele factoren af (hoe groot dat huis is, aantal verdiepingen, muren etc.). Ik zelf heb onder andere deze router als access point maar dan in mijn kamer. Het zendt 2.4 en 5ghz wifi uit en dat werkt wel goed. Het hangt er ook vanaf of je bepaalde functies nodig hebt (VLAN ondersteuning) en wat meer kan customizen in de settings of zelfs een custom firmware erop wilt flashen. Zo ja dan is een ASUS router beter (maar ook duurder). Ehm nu ik terug lees blijkt het dat je een "router" erbij wilt doen, nou dan kan dit een goede oplossing zijn maar verwacht zeker niet een "super" bereik (meerdere verdiepingen en dan ook nog betonnen muren volledig dekt), dat kan zelfs mijn ASUS router niet.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-02 22:56
Rek je budget wat op en doe het in een keer goed, ga voor een TP-Link Archer C8. Deze heeft externe antennes voor meer bereik en ondersteund 3x3 MIMO, wat je anderhalf keer de snelheid en iets meer bereik bied.

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:47
Ik zou zeker niet voor die Sitecom router gaan, deze heeft een (brakke) MediaTek chipset. Zie deze review http://nl.hardware.info/r...s-intern-vrijwel-identiek

In die review zijn ze nog enigszins positief maar ik zou er zelf niet aan beginnen. Daarbij is deze wat betreft Wifi AC erg beperkt, kan je nog beter een gewone Wifi N router hebben met stabiele Qualcomm (Atheros) of Broadcom chipset.

Betere alternatieve zijn:
pricewatch: TP-Link Archer C5
pricewatch: TP-Link TL-WDR3600

Zelf heb ik de WDR3600, werkt perfect stabiel en heeft best een goed bereik in mijn situatie. Wel altijd ff de firmware van de router proberen te upgraden, meestal wordt het dan wel stabieler (indien je problemen ervaart)

[ Voor 15% gewijzigd door Prolution op 16-04-2015 10:08 ]

• theduke1989
TP-link over het algemeen zijn dus goed?
Hij woont naast HER-BOUW Dordrecht: https://plus.google.com/1...7740592/about?gl=nl&hl=nl

Sinds hun pand is gerenoveerd van Her-bouw hebben ze er echt last van. Waarschijnlijk kan de TELFORT-MODEM het niet zo goed aan. Hun wonen in een huis.

De router (accesspoint) zal ook op dezelfde verdieping als de modem gaan staan waarschijnlijk.
En ik heb het vermoeden dat die ook gewoon naast de modem gaat staan.

Is dat een issue voor de router ?

Dan zeg ik dat die de ArcherC5 of C8 moet aanschaffen!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Even mezelf quoten:
Als je probleem is met WiFi, dus layer 1+2, moet je een oplossing op dat niveau zoeken. Een probleem met layer 2 proberen op te lossen door een ander apparaat layer 3 te laten doen is alsof je je motor vervangt als je banden door hun profiel heen zijn 8)7

Gewoon AP toevoegen. Pas kijken naar een andere router als je concrete problemen hebt met de routerfunctionaliteit van de modem. Heb je al een router? Eerst als AP inzetten! Is niet moeilijk:[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Verder mbt keuze apparaat...

Ik zeg focus op betrouwbaarheid en compatibility. TP-Link doet geen DFS, daarmee heb je maar 7 van de 22 mogelijke kanalen ter beschikking (slechts 4 van de 19 5GHz kanalen). Daarom zou ik deze apparaten niet aanraden. Met dit budget zou ik kijken naar een Netgear WNDR4300. Niet sexy, niet splinternieuw. Wel gewoon goed en ondersteunt WiFi-n volledig, ipv de genoemde TP-Links die WiFi-ac niet eens voor een kwart ondersteunen :X

Oslik blyat! Oslik!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:47
dion_b schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:16:
Even mezelf quoten:

[...]

Verder mbt keuze apparaat...

Ik zeg focus op betrouwbaarheid en compatibility. TP-Link doet geen DFS, daarmee heb je maar 7 van de 22 mogelijke kanalen ter beschikking (slechts 4 van de 19 5GHz kanalen). Daarom zou ik deze apparaten niet aanraden. Met dit budget zou ik kijken naar een Netgear WNDR4300. Niet sexy, niet splinternieuw. Wel gewoon goed en ondersteunt WiFi-n volledig, ipv de genoemde TP-Links die WiFi-ac niet eens voor een kwart ondersteunen :X
Indien je DFS ondersteuning wilt hebben dan moet je idd niet een TP-Link nemen momenteel.
Zou zelf ook nooit een (vrij dure) Wifi-AC router nemen zonder DFS ondersteuning, helaas zijn er daar niet veel van, of ze zijn vrij prijzig (>150 euro).

Je kan ook checken wat je provider levert, bijvoorbeeld mijn provider (Zeelandnet) levert tegenwoordig de Cisco EPC3940 uit, deze heeft Wifi-AC en als het goed is ook DFS ondersteuning.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kabelmodems hebben veel nadelen, maar in de regel wel DFS support. Daar heb je alleen niets aan als dat ding in de meterkast staat en geen (goede) dekking biedt waar je het nodig hebt. TS heeft een Telfort modem, dus DSL of glas, maar meldt niet welke. Maakt alleen niet echt uit: staat ook in meterkast, voldoet ook niet in woonkamer.

Dus AP is hoe dan ook nodig, en dan zou ik niets nemen anno 2015 wat geen DFS doet. Niet alleen omwille van de kanalen maar ook omwille van zendvermogen. non-DFS kanalen zijn allemaal low-power, max 200mW. De high-power kanalen vereisen DFS en daar mag je 1W verzenden. Scheelt IRL ongeveer 20% snelheid en kan verschil uitmaken tussen wel stabiele verbinding of niet.

Oslik blyat! Oslik!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
dion_b schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:16:
Met dit budget zou ik kijken naar een Netgear WNDR4300
Liever 10 euro extra voor 3-stream AC en DFS: KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99
Lees ook: WLAN routers met DFS/TPC, meld ze hier

• theduke1989
Beste alle

Hij heeft dus nu de nieuwe router . maar telfort zyxel p-2812hnu wilt me niet hrlpen met het in bridged modus zetten.

Zijn situation.

De wan zit op een Ethernet aansluiting 4 aangesloten. Nu via de website kom ik we'll in de interface maar kan nergems bridge modus zien.

http://postimg.org/image/7x07tzdmz/full/

Iemand ervaring .. Bij UPC was get exht simple

PS: nu ik de router heb gekoppeld en je gewoon via de vaste Wi-Fi gaat van de router.
Heb je wel internet enz, alleen wanneer ik probeer in te loggen op de router admin / admin | admin / 1234 etc lukt allemaal niet. Hoe kan dit???

[ Voor 31% gewijzigd door theduke1989 op 16-04-2015 15:35 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

WNDR4300 doet ook 3 streams en DFS hoor, maar dit apparaatje ziet er erg interessant uit, vooral wat je zegt over out-of-the-box foolproof AP functionaliteit :)

Heb je iemand gezien die dat ding getest heeft mbt directionaliteit van de antennes/blind spots? Dat zou enige kunnen zijn wat het nog onderuit kan halen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1