Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
de p8 is bij coolblue al voor 408,45 te bestellen als je een ben abbo erbij pakt die je maandelijks kan opzeggen dus meteen opzegt ( 394+4,50+9,95) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Coolblue: uw bestelling is verzonden *O*

bijna vrijdag }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTBoy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-08 15:20
Ik ben aan het twijfelen of ik de P8 ga kopen. Op dit moment heb ik een HTC One M7 en na 2,5 jaar gaat hij toch kuren vertonen. De rede dat ik twijfel over de P8 is het volgende:

- Accuduur

Ik ben een persoon die veel luistert naar muziek met zijn bluetooth headset. Op de fiets sowieso en vaak bij sporten en werk ook. Ik heb een Sony MDR-10RBT met bluetooth 3.0. Der zit een grotere accu in bij de P8 maar daar tegenover heb je natuurlijk ook het grotere scherm.

- Grootte van telefoon

Ik zal moeten wennen aan het grotere formaat, ik ben toevallig in Amsterdam geweest bij T-Mobile Huawei store. Daar hadden ze beiden toestellen al in de winkel liggen en kon je er even mee spelen. De lite versie zou qua formaat beter bij mijn passen, maar aluminium en specs vind ik toch belangrijk.

- Geen HTC Sense

Na zoveel jaar HTC te hebben gebruikt ben ik gewend geraakt aan de widgets die HTC bied. Persoonlijk vind ik ze enorm fijn, de opmaak is mooi en alles is handig ingesteld. Ik draai nu Android Revolution HD en die werkt ook enorm goed. HTC One M9 is geen optie, veel geld voor weinig nieuws en veel problemen met hitte.

Zijn er meer mensen die met hetzelfde probleem zitten? Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik zit met hetzelfde 'probleem' en heb nu 2,5 jaar een HTC One M7 die het nog steeds eigenlijk perfect doet, inclusief dagelijks zware toepassingen met navigeren (snel renderen van kaarten etc).

Ik hoef in principe geen nieuwe. Er is qua performance maar weinig verschil met de telefoons die later zijn uitgekomen. Maar wil een iets groter scherm. De M9 is geen optie vanwege jouw genoemde redenen.
Blijft voor mij over de LG G4. Waarom? De UI is vloeiend en het toestel lijkt op reviews erg snappy te zijn. Sneller in gebruik dan de S6 (Edge) die door RAM problemen en het haperende Touchwiz de geweldige specs niet waarmaakt.

De P8 is toch geen optie meer voor mij, de UI lijkt gewoonweg niet OK in elkaar gezet. Rooten wil ik niet vanwege problemen met bepaalde apps. Jammer, de telefoon zou prima voldoen. Erg jammer, onverwacht was dit toch een mooie opvolger geweest van mijn trouwe en nog snelle HTC One M7.
Moeilijk.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-09 20:30
Hier hetzelfde. Na iets langer dan twee jaar met een M7 voldoet hij qua scherm, snelheid en behuizing nog prima. Het enige minpuntje is dat de camera kapot is, waardoor je je toch vaker dan gedacht bewust wordt van hoe vaak je die eigenlijk gebruikt. Ook zit mijn opslaggeheugen nogal vol, maar is er toch nog 2GB aan ruimte over. Ik weet niet 100% zeker of dit de oorzaak is, maar meerdere malen per week gaat de boel toch wat minder snel. Een (poging tot) filmpje opnemen gaat enorm traag, Spotify opstarten veroorzaakt iedere keer weer een spontane reboot. Ook andere apps lopen soms zonder reden vast.

Toch, na 2 jaar en intensief gebruik (geheugen) moet ik er misschien wat beter voor zorgen door hem opgeruimd te houden. Maar een nieuwe telefoon lonkt. En wat moet het dan worden? Apple is een no-go. De Galaxy's vind ik al jaren ronduit lelijk, hoewel ik vaak denk hierin de enige te zijn. De LG's zijn geen optie door de vage 'blinde' bediening aan de achterzijde en de schermgrootte. De M8 en M9 vind ik haast kopieën van de M7 (naast specs, uiterlijk) en gewoon minder mooi. Qua design vind ik de M7 één van de mooiste telefoons ooit.

Dus, wat blijft er dan over? De Sony Z3. Maar neem je die nog als er al maanden wordt gespeculeerd over z'n opvolger en deze inmiddels ook al is gepresenteerd? Ik niet. Het wachten is op een Z4 voor Europa en ik verwacht die niet voor eind deze zomer. Een 'Z3+' die de ronde doet zie ik ook niet zitten.

Wat blijft er dan écht over: de P8. De achterkant vind ik ronduit lelijk met het letterlijke design van een iPhone 5/5s. Van de geheel zwarte P8 is onduidelijk of die uberhaupt ooit geleverd gaat worden in Nederland. Als de camera van m'n M7 nog had gewerkt dan had ik m'n telefoon geleegd en er een jaartje langer mee gegaan. Komend weekend ga ik de P8 in de winkel bekijken en ik neig er naar om uiteindelijk te wennen aan het niet hebben van een menu in Android en de iphonish-achterzijde voor lief te nemen...

5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-09 21:10
geelers schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:03:
Hier hetzelfde. Na iets langer dan twee jaar met een M7 voldoet hij qua scherm, snelheid en behuizing nog prima. Het enige minpuntje is dat de camera kapot is, waardoor je je toch vaker dan gedacht bewust wordt van hoe vaak je die eigenlijk gebruikt. Ook zit mijn opslaggeheugen nogal vol, maar is er toch nog 2GB aan ruimte over. Ik weet niet 100% zeker of dit de oorzaak is, maar meerdere malen per week gaat de boel toch wat minder snel. Een (poging tot) filmpje opnemen gaat enorm traag, Spotify opstarten veroorzaakt iedere keer weer een spontane reboot. Ook andere apps lopen soms zonder reden vast.

Toch, na 2 jaar en intensief gebruik (geheugen) moet ik er misschien wat beter voor zorgen door hem opgeruimd te houden. Maar een nieuwe telefoon lonkt. En wat moet het dan worden? Apple is een no-go. De Galaxy's vind ik al jaren ronduit lelijk, hoewel ik vaak denk hierin de enige te zijn. De LG's zijn geen optie door de vage 'blinde' bediening aan de achterzijde en de schermgrootte. De M8 en M9 vind ik haast kopieën van de M7 (naast specs, uiterlijk) en gewoon minder mooi. Qua design vind ik de M7 één van de mooiste telefoons ooit.

Dus, wat blijft er dan over? De Sony Z3. Maar neem je die nog als er al maanden wordt gespeculeerd over z'n opvolger en deze inmiddels ook al is gepresenteerd? Ik niet. Het wachten is op een Z4 voor Europa en ik verwacht die niet voor eind deze zomer. Een 'Z3+' die de ronde doet zie ik ook niet zitten.

Wat blijft er dan écht over: de P8. De achterkant vind ik ronduit lelijk met het letterlijke design van een iPhone 5/5s. Van de geheel zwarte P8 is onduidelijk of die uberhaupt ooit geleverd gaat worden in Nederland. Als de camera van m'n M7 nog had gewerkt dan had ik m'n telefoon geleegd en er een jaartje langer mee gegaan. Komend weekend ga ik de P8 in de winkel bekijken en ik neig er naar om uiteindelijk te wennen aan het niet hebben van een menu in Android en de iphonish-achterzijde voor lief te nemen...
Ik heb hem iig besteld, de reviews zijn wel erg verdeeld maar ik zie toch wel een patroon, veel reviews beginnen met dat het gekopieerd is van iphone etc zie ik toch niet echt als objectief.
Als ik wat verder ga zoeken vind je ook reviews die zich alleen beperken tot de telefoon en daar komt hij eigenlijk best goed uit de bus. Zo slecht lijkt het allemaal niet te zijn namelijk, ik heb goede verwachtingen van het toestel en in de performance want hij doet niet hele erg veel onder ten opzichte van de htc M9,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:02
Zojuist een zwarte P8 Lite in ontvangst mogen nemen.
Mooi telefoontje, ziet er gelikt uit.
Achterzijde inclusief de camera is 100% plat.
Metalen rand, metalen knoppen.
Ontwerp is letterlijk en figuurlijk gelikt/gladjes
Geluid van de luidspreker is verbazingwekkend goed.
NFC is ook bruikbaar met b.v. trigger.
Emui 3.1 (android 5.0) is goed te doen en ziet er netjes uit, niet overdreven.

Camera is iets beter dan die van mijn nexus 5, maar niet heel veel, het is ook een kwestie van smaak.
De P8 lite krikt het contrast softwarematig meer op, waardoor het scherper lijkt, maar ook harder.
De nexus is wat zachter en natuurlijker.
Wel heeft de P8 lite beter doortekende donkere partijen, de focus is eveneens beter (maar het is bekend dat de nexus 5 daar bij weinig licht probllemen mee heeft), en bij weinig licht minder ruis en betere kleuren.

Tsja, wat valt er verder over te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkPatat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-06 21:29
ASW1 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:19:
Tsja, wat valt er verder over te zeggen?
Indien je een tweede simkaart hebt liggen, zou je dan willen kijken of er misschien stiekem toch dual sim ondersteuning is?

Playstation 4 | ZTE Blade S6 | Onda v975m v1 | Dell XPS 13 (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
HenkPatat schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:27:
Indien je een tweede simkaart hebt liggen, zou je dan willen kijken of er misschien stiekem toch dual sim ondersteuning is?
Dat past uiteraard niet.
In de SD-tray past geen simkaartje, en de sim-tray past ook niet in het slot waar de SD-tray in hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Post eens wat fotos met slecht/ weinig licht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkPatat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-06 21:29
ASW1 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:56:
[...]
Dat past uiteraard niet.
In de SD-tray past geen simkaartje, en de sim-tray past ook niet in het slot waar de SD-tray in hoort.
Er zit dus een andere SD-tray in dan in de dual sim versies, dat wist ik niet.

Playstation 4 | ZTE Blade S6 | Onda v975m v1 | Dell XPS 13 (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
roflexx schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:03:
Post eens wat fotos met slecht/ weinig licht :)
Teveel licht nu.

Geen 5ghz wifi op de P8 Lite overigens, en geen draadloos opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:06

13art

Moderator Mobile
Op zich interessant om te kijken als je het SD-tray hebt van de dual sim versie of het dan wel gewoon werkt. Of zullen ze het echt daadwerkelijk hardware matig aangepast hebben? Zou me niet verbazen als dat niet het geval is.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Lijkt me dat de firmware toch ook wel anders is?

[ Voor 54% gewijzigd door ASW1 op 15-05-2015 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ASW1 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:02:
[...]

Teveel licht nu.

Geen 5ghz wifi op de P8 Lite overigens, en geen draadloos opladen.
Ook geen 5ghz op de P8 die ik net binnen heb, maar goed... 11GB 4g abonnement :P

Ding voelt echt rock solid aan O+ en ik merk echt helemaal geen enkele hapering... enige nadeel aan de software vind ik is dat er gewoon een volledig gapps op staat, ik hoef al die Google troep niet want ik gebruik het toch niet.
Maar goed dat mag de pret niet drukken.

edit:

Een mooie foto van m'n wasmachine met /zeer/ weinig licht met flits, deur op <1cm kier.
http://i.imgur.com/a3extTC.jpg

Zonder flits (deur op 10cm kier)
http://i.imgur.com/mXxG8bQ.jpg

Zonder flits (deur op 5cm kier)
http://i.imgur.com/67U7gHw.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door ArcticWolf op 15-05-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-08 15:11
ArcticWolf schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:38:
[...]

Ook geen 5ghz op de P8 die ik net binnen heb, maar goed... 11GB 4g abonnement :P

Ding voelt echt rock solid aan O+ en ik merk echt helemaal geen enkele hapering... enige nadeel aan de software vind ik is dat er gewoon een volledig gapps op staat, ik hoef al die Google troep niet want ik gebruik het toch niet.
Maar goed dat mag de pret niet drukken

[ Voor 9% gewijzigd door thomas1907 op 15-05-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwinne
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-08 11:31
Ik heb deze aangeschaft. Wel ondersteund deze geen meerdere gebruikersaccounts zoals android 5 normaal wel doet. Een tegenvaller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
jwinne schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:05:
Ik heb deze aangeschaft. Wel ondersteund deze geen meerdere gebruikersaccounts zoals android 5 normaal wel doet. Een tegenvaller...
Misschien even deze apps proberen :
Google Play: Multiuser on Root Android 4.2
Google Play: SwitchMe Multiple Accounts

Moet wel geroot zijn

(krijg mijne tussen 15:30 en 18:00, kan niet wachten >.< )

[ Voor 18% gewijzigd door thomas1907 op 15-05-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwinne
Vervalt de garantie bij root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
jwinne schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:19:
[...]

Ligt er meestal aan wat je met die root doet, als je de hardware beschadigd heb je geen garantie nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
jwinne schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:19:
[...]

Weet ik niet zeker, zou het voor de zekerheid navragen.

Heb nooit problemen gehad met rooten dus gaat vast niks mis
(heb hem net binnen. YEUH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:53

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

indien het lekker weer is bij iemand. Kan diegene dan checken of het scherm in de buitenlucht met felle zon nog goed leesbaar is?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
DNA_Saint schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:24:
indien het lekker weer is bij iemand. Kan diegene dan checken of het scherm in de buitenlucht met felle zon nog goed leesbaar is?
Het is leesbaar, maar niet goed en de vingerafdrukken helpen ook niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik weet niet hoe je aan die link komt maar dat ziet er echt bijzonder onbetrouwbaar uit.
Zou me niet verbazen wanneer je een of ander stuk malware blijkt te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
ASW1 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:46:
[...]

Ik weet niet hoe je aan die link komt maar dat ziet er echt bijzonder onbetrouwbaar uit.
Zou me niet verbazen wanneer je een of ander stuk malware blijkt te downloaden.
Sorry, die survey hoort er idd niet bij
http://superuserdownload.com/

als het goed is kan deze je telefoon ook rooten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Superuser is een rights manager voor devices die al geroot zijn, je kunt er geen toestellen mee rooten.

Moet ik die posts van jou nu serieus nemen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
ASW1 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:51:
[...]

Superuser is een rights manager voor devices die al geroot zijn, je kunt er geen toestellen mee rooten.

Moet ik die posts van jou nu serieus nemen of niet?
Hey ik zoek het zelf ook even uit hoor ;)
Dacht dat SuperSU of SuperUser tegenwoordig ook kon rooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Daar heb ik nog nooit eerder van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ArcticWolf schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:31:
[...]

Het is leesbaar, maar niet goed en de vingerafdrukken helpen ook niet mee.
hmmm... dat is wel echt een grote tegenvaller.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Haal die link anders even weg die je eerst gaf, dat is oplichterij.
(merk daarbij ook op dat er "reacties" zijn van mensen die beweren dat het werkt zogenaamd uit maart en uit de toekomst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
SuperSU kan in sommige gevallen rooten... alleen als de recovery het ondersteund (vaak dus niet :P)
DNA_Saint schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:57:
[...]

hmmm... dat is wel echt een grote tegenvaller.
Ik zal zo even een foto maken.

edit;
Lol dat werkt dus niet }:O
Maar goed het is zeker leesbaar alleen niet zo extreem helder als je zou willen denk ik.

[ Voor 67% gewijzigd door ArcticWolf op 15-05-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Waar ik overigens echt benieuwd naar ben zijn reviews uit Duitsland van de DUAL-sim versie van de P8 Lite. Met name wil ik weten of dit een dual 3/4G toestel is, of een 2G + 3/4G (dus of beide simslots 3/4G capable zijn of slechts 1 van de 2)

Wanneer iemand daarover iets tegenkomt hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
In het persbericht van de P8 staat:
•For 4G SIM card users, the device features dual 4G SIM card support with two flexible card slots.
maar in de specs staat weer:
GRA_UL00:
TDD LTE: B38/B39/B40/B41 (2555MHz~2655MHz)
FDD LTE:B1/B3/B4/B7
UMTS: 850/900/1700/1900/2100MHz(B8/B5/B4/B2/B1)
GSM : Main card: 850/900/1800/1900MHz
Second card:850/900/1800/1900MHz
In Nederland hebben we de LTE bands: 3, 7, 8 en 20 (en in het gros van de EU)
Maar 20 en 3 zijn het belangrijkst (1800 en 800), 8 wordt nog niet gebruikt door T-mobile en 7 heb je geen ruk aan :P
3 wordt iig wel ondersteund door de dual sim...

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 15-05-2015 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik heb het over de "lite" versie van de P8, daar is wel een Europese dual-sim variant van die alle banden ondersteunt.
Maar om erachter te komen of die 3/4G+3/4G heeft of alleen 3/4G+2G, begin er maar eens aan.

De gemiddelde telefoonfabrikant lijkt dit verschil niet eens te begrijpen, het is geen uitzondering dat ze er zelfs tegenstrijdige info geven.
User reviews zijn doorgaans de enige betrouwbare manier om erachter te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ASW1 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 19:28:
Ik heb het over de "lite" versie van de P8, daar is wel een Europese dual-sim variant van die alle banden ondersteunt.
Maar om erachter te komen of die 3/4G+3/4G heeft of alleen 3/4G+2G, begin er maar eens aan.

De gemiddelde telefoonfabrikant lijkt dit verschil niet eens te begrijpen, het is geen uitzondering dat ze er zelfs tegenstrijdige info geven.
User reviews zijn doorgaans de enige betrouwbare manier om erachter te komen.
oki ^^;
Kon idd geen info vinden over de LTE band van de Lite helaas.

De P8 laadt trouwens sneller op dan ik had verwacht 15% > 100% in ca. 1,5 uur en dat met maar 1A.

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 15-05-2015 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.huaweidevices.de/huawei_p8_lite?show=specs http://www.pdashop.nl/pro...ml#product_specifications beide links geven andere specs van 4g weer. Heeft die nu wel 800mhz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
http://consumer.huawei.co.../tech-specs/p8lite-nl.htm
2G: 850/900/1800/1900 MHz
3G: 850/900/1700/1900/2100 MHz
DC-HSDPA+: 42 Mbit/s, HSUPA: 5,76 Mbit/s
4G: 800/900/1800/2600 MHz
LTE Cat4: 150 Mbit/s (Download), 50 Mbit/s (Upload)
WLAN: 802.11 b/g/n (2,4GHz), Wifi-Hotspot, Wifi Direct
Bluetooth®: 4.0 (BLE support)
NFC: Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:37
ArcticWolf schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:58:
SuperSU kan in sommige gevallen rooten... alleen als de recovery het ondersteund (vaak dus niet :P)

edit;
Lol dat werkt dus niet }:O
Maar goed het is zeker leesbaar alleen niet zo extreem helder als je zou willen denk ik.
Voor normaal gebruik is die dus wel gewoon leesbaar?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
vuurtjih schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 20:47:
[...]

Voor normaal gebruik is die dus wel gewoon leesbaar?
Ja je kan het scherm prima aflezen, het is niet uitzonderlijk ofzo, kan het moeilijk vergelijken... M'n Oppo Find 5 met een s-LCD3 was ook prima af te lezen maar vingerafdrukken geven weer vegen waardoor niet alles even duidelijk is.

edit:
Het toestel is niet vies van sharpening, maar goed m'n kat kan moeilijk stil blijven zitten dus deze was al lastig zat zonder flits:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/biTcJz7l.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door ArcticWolf op 15-05-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
l3art schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:02:
Op zich interessant om te kijken als je het SD-tray hebt van de dual sim versie of het dan wel gewoon werkt. Of zullen ze het echt daadwerkelijk hardware matig aangepast hebben? Zou me niet verbazen als dat niet het geval is.
In app-management kwam ik ineens een apje tegen genaamd "Dual card management 3.0.4.14"
Maar ja, hoe kom je aan zo'n simtraytje van de dual sim versie?

Edit: het past wel!
In de SD-tray past overdwars een nano-sim, het duurde even voordat ik het zag.
Maar firmwarematig lijkt dual-sim support toch te ontbreken.

[ Voor 14% gewijzigd door ASW1 op 16-05-2015 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:06

13art

Moderator Mobile
Wellicht tzt met een andere rom die het wel ondersteund.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
l3art schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 10:48:
Wellicht tzt met een andere rom die het wel ondersteund.
Met de Huawei "hisuite" software kun je de telefoon restoren.
Ik vermoed dat daarbij de imei naar Huawei gestuurd wordt en dat op basis daarvan bepaald wordt welke firmware erop gezet wordt.
Wanneer je op een of andere manier die imei zou kunnen spoofen van een dual sim versie, of misschien de dual-sim firmware zou kunnen sideloaden in hisuite......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
Krijgt iemand ook zegmaar, 2 keer een notificatie?
Ik heb daar namelijk last van :S

de bovenste is een opsomming van alle notificaties, en de onderste zijn individueel. maar ik wil alleen de bovenste houden

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/556z7twar/Screenshot_2015_05_16_11_03_48.png
klik voor grote versie

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/5vzpdlyo3/Screenshot_2015_05_16_11_04_08.png
klik voor grote versie

[ Voor 57% gewijzigd door thomas1907 op 16-05-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
thomas1907 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 11:08:
Krijgt iemand ook zegmaar, 2 keer een notificatie?
Ik heb daar namelijk last van :S

Het is zegmaar, de bovenste is een opsomming van alle notificaties, en de onderste zijn individueel. maar ik wil alleen de bovenste houden

[afbeelding]
klik voor grote versie

[afbeelding]
klik voor grote versie
Ja dat viel mij ook al op... Je krijgt per berichtje een icoontje, dat kunnen er best veel worden :p niet echt handig en ook nog niet uitgevonden hoe je dat kan uitzetten helaas.
ASW1 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 10:33:
[...]

In app-management kwam ik ineens een apje tegen genaamd "Dual card management 3.0.4.14"
Maar ja, hoe kom je aan zo'n simtraytje van de dual sim versie?

Edit: het past wel!
In de SD-tray past overdwars een nano-sim, het duurde even voordat ik het zag.
Maar firmwarematig lijkt dual-sim support toch te ontbreken.
Komt dat niet door de dual carrier aggregation? Ik denk dat die mode vervalt als je dual sim gebruikt... maar goed de huidige ROM ondersteund het niet nee.

[ Voor 26% gewijzigd door ArcticWolf op 16-05-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
ArcticWolf schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 11:44:
[...]

Ja dat viel mij ook al op... Je krijgt per berichtje een icoontje, dat kunnen er best veel worden :p niet echt handig en ook nog niet uitgevonden hoe je dat kan uitzetten helaas.
Kan ook niet bij meldingsbeheer, of whatsapp zelf :s

kan wel echt HEEL lang op mijn batterij, heb al 5 uur screen on time en zit rond de 35% ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
thomas1907 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 12:44:
[...]

Kan ook niet bij meldingsbeheer, of whatsapp zelf :s

kan wel echt HEEL lang op mijn batterij, heb al 5 uur screen on time en zit rond de 35% ^^
Inderdaad de batterij gaat lekker lang mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeritasNL
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-09 20:00
Ik twijfel op dit moment om hem te bestellen.

Via deze site Huawei P8 prijzen met abonnement heb ik wel een leuke aanbieding gevonden (gratis bij 31.50 per maand incl 1200 MB).

Maar op dezelfde site is een review te vinden waar behoorlijke kritiek op de software van de P8 wordt geuit. Is dit in jullie ervaring echt zo erg (ze zeggen daar dat Huawei's aanpassingen vol bugs zitten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
VeritasNL schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 13:22:

Via deze site Huawei P8 prijzen met abonnement heb ik wel een leuke aanbieding gevonden (gratis bij 31.50 per maand incl 1200 MB).

Maar op dezelfde site is een review te vinden waar behoorlijke kritiek op de software van de P8 wordt geuit. Is dit in jullie ervaring echt zo erg (ze zeggen daar dat Huawei's aanpassingen vol bugs zitten)?
Ik heb nog geen bugs gevonden.

De P8 is bij T-Mobile ook gratis : 35,50p/m, inclusief 3GB 4G @100mpbs, alleen zonder bellen (gebruik ik Whatsapp voor)

Ik vond zelf de skin ook lelijk, dus ik heb nova launcher + moon icon pack erover gegooid.
Werkt goed, snel, en is mooi :)

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/556z7twar/Screenshot_2015_05_16_11_03_48.png
klik voor grote versie

[ Voor 19% gewijzigd door thomas1907 op 16-05-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeritasNL
thomas1907 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 13:27:
[...]

Ik heb nog geen bugs gevonden. De P8 is bij T-Mobile 35,50 incl 3gb 4G @100mpbs, dit abbonement heb ik ook vanaf juli.

Ik vond zelf de skin ook lelijk, dus ik heb nova launcher erover gegooid, nogsteeds snel, en mooi.

[afbeelding]
klik voor grote versie
Dat ziet er prachtig strak uit ja! :) Wat is jou ervaring met de camera? Ik lees namelijk dat die nog wel te wensen over laat?

[ Voor 29% gewijzigd door VeritasNL op 16-05-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
VeritasNL schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 13:22:

Enige bug die ik heb gevonden is het dubbele whatsapp icoontje in de statusbalk voor de rest nog niks. En ook nog geen crashes meegemaakt.

De notificaties wijken idd af van standaard Android, maar goed vind het niet echt storend. Camera software is erg uitgebreid (misschien een beetje te 8)7 ) Kwaliteit vind ik zelf prima: http://i.imgur.com/2wnhUHp.jpg
en deze vol in donker + flits: http://i.imgur.com/a3extTC.jpg

Er zit standaard ook een soort privacy guard in ( _/-\o_ )

Bel en speaker kwaliteit zit ook goed (en natuurlijk LTE Cat6 :> )

Batterij:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZcrvsKPl.png

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 16-05-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
VeritasNL schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 13:31:
[...]

Dat ziet er prachtig strak uit ja! :) Wat is jou ervaring met de camera? Ik lees namelijk dat die nog wel te wensen over laat?
Ik ging van een HTC ChaCha, naar deze telefoon, dus vind zelf de camera super mooi.

Wat foto's voor je gemaakt :)

//edit De foto's worden wel kleiner gemaakt doordat ik ze verstuur via whatsapp.. Zal ze even overzetten met een kabeltje :P

//edit 2
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/sk9d7mb4h/IMG_20150515_175754.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/btxziacpd/IMG_20150516_133233.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/9o3ons98x/IMG_20150516_133253.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/ecjoiyyfl/IMG_20150516_133304.jpg

[ Voor 76% gewijzigd door thomas1907 op 16-05-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeritasNL
Bedankt Arcticwolf en thomas!

De foto's zien er goed uit.. Misshcien halen ze het net niet bij de Iphone ofzo maar slecht kan je ze wat mij betreft echt niet noemen.

Ik ga hem bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Vanmorgen 2 maal de p8 ontvangen, eerste indruk is verassend positief. de bouwkwaliteit is uitzonderlijk goedvoor een telefoon van 500€.
De lcd display is ook heerlijk om naar te kijken, vooral door het grote oppervlakte ten opzichte van de body. +-78%.
Kleuren zijn er goed alsmede de zwartwaardes.
Foto's zijn ook erg goed te noemen
kortom zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
VeritasNL schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 13:42:
Bedankt Arcticwolf en thomas!

De foto's zien er goed uit.. Misshcien halen ze het net niet bij de Iphone ofzo maar slecht kan je ze wat mij betreft echt niet noemen.

Ik ga hem bestellen :)
Geen probleem :) Welk abbonement ga je nemen? :+

Misschien nog handige links:
Nova Launcher Illegale activiteiten zijn niet toegestaan
MoonShine Icon Pack Icon Pack
Tempered Glass Screen Protector Soort extra glazen laag

[ Voor 47% gewijzigd door The Wizard op 27-07-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
NomadTitan schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 13:43:
Vanmorgen 2 maal de p8 ontvangen, eerste indruk is verassend positief. de bouwkwaliteit is uitzonderlijk goedvoor een telefoon van 500€.
De lcd display is ook heerlijk om naar te kijken, vooral door het grote oppervlakte ten opzichte van de body. +-78%.
Kleuren zijn er goed alsmede de zwartwaardes.
Foto's zijn ook erg goed te noemen
kortom zeer tevreden!
Ik hoop alleen dat het metaal ook redelijk kras bestendig is... dit is m'n eerste telefoon met volledig metalen achterkant dus ben een beetje huiverig.

@VeritasNL
np 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
ArcticWolf schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 13:50:
[...]

Ik hoop alleen dat het metaal ook redelijk kras bestendig is... dit is m'n eerste telefoon met volledig metalen achterkant dus ben een beetje huiverig.

@VeritasNL
np 8)
Voor mij ook de eerste met uberhaupt iets metaals aan de buitenkant ^^

Ga iniedergeval een pouch kopen, en heb er al een screen protector op _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik ontdekte net dat "Carrier Aggregatie" standaard uit staat...
De netwerken van Vodafone en KPN ondersteunen dit wel: Instellingen > Draadloos & netwerken > Meer > Mobiel netwerk > Carrier Aggregatie.

Edit:
Dit gebruikt waarschijnlijk wel meer batterij :>

[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 16-05-2015 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
ArcticWolf schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 13:34:
Er zit standaard ook een soort privacy guard in ( _/-\o_ )
In de playstore staat een officiele app voor emui3 genaamd "PM plus", ik neem aan dat PM staat voor "permissions manager"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ASW1 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 11:12:
[...]

In de playstore staat een officiele app voor emui3 genaamd "PM plus", ik neem aan dat PM staat voor "permissions manager"
Dankje!
Sommige apps maken het echt bont als het gaat om het gebruik van locatie etc...

Vraagje; Heb jij toevallig jouw toestel al naar 4g+ zien springen?

[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 17-05-2015 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik heb de mijne alweer verkocht. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ASW1 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 11:39:
:o

@iemand anders dan? Iemand al 4g+ gezien? xD weet niet of mijn woonplaats het heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giablo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-10-2024
ASW1 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 11:39:
Hoezo dat dan? Toch niet tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwinne
Heb even een speedtest gedaan en kom uit op 59,31 MBIT/S wat zeker niet slecht is.
ArcticWolf schreef op zondag 17 mei 2015 @ 13:21:
[...]

:o

@iemand anders dan? Iemand al 4g+ gezien? xD weet niet of mijn woonplaats het heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Giablo schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:41:
Hoezo dat dan? Toch niet tevreden?
Had twee p8 lites gratis gekregen bij een hollandsnieuwe abonnementje.
Wilse sowieso de dual sim versie hebben, dus direct doorverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
jwinne schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:51:
Heb even een speedtest gedaan en kom uit op 59,31 MBIT/S wat zeker niet slecht is.

[...]
Dankje! Zie je het icoontje ook verspringen van 4G naar 4G+?

Ik haal hier in Nieuwegein gem. 25/25mbit down/up (800mhz mast)
Maar aan de kaart te zien zou ik hier gewoon LTE Advanced moeten kunnen krijgen (4G+ 800/1800 aggregatie) ik vroeg me af of het icoontje ook daadwerkelijk van 4G naar 4G+ springt als het toestel met meerdere frequenties verbind, want ik zie het niet. En in theorie kan dit toestel dus 225mbit/s halen (maximale netwerk snelheid van VF/KPN).

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 17-05-2015 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwinne
ArcticWolf schreef op zondag 17 mei 2015 @ 17:43:
[...]

Dankje! Zie je het icoontje ook verspringen van 4G naar 4G+?

Ik haal hier in Nieuwegein gem. 25/25mbit down/up (800mhz mast)
Maar aan de kaart te zien zou ik hier gewoon LTE Advanced moeten kunnen krijgen (4G+ 800/1800 aggregatie) ik vroeg me af of het icoontje ook daadwerkelijk van 4G naar 4G+ springt als het toestel met meerdere frequenties verbind, want ik zie het niet. En in theorie kan dit toestel dus 225mbit/s halen (maximale netwerk snelheid van VF/KPN).
Ik heb niks zien veranderen aan het icoontje van 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Nja... heb dus ontdekt dat hij geen 4G+ icoontje heeft :P

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-Mq4AuBmIj3c/VVm8cZjAswI/AAAAAAAAC68/XOjukGbzVxg/w894-h614-no/icoontjes.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giablo
Voor de p8 bezitters: hoe bevalt ie tot nu toe? Punten waar je na deze eerste paar dagen al tegen aankomt? Hoe doet de batterij het? Ik heb natuurlijk al de screenshot van Arctic wolf gezien. Maar hoe vinden andere bezitters de batterij? Wat heb je gedaan dan ook (welke apps en eventuele games enzo) voordat de batterij op was? Ben vooral daar behoorlijk benieuwd naar. De ene review zegt dat ie namelijk beter is dan de Galaxy s6 en de ander weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Giablo schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:37:
Voor de p8 bezitters: hoe bevalt ie tot nu toe? Punten waar je na deze eerste paar dagen al tegen aankomt? Hoe doet de batterij het? Ik heb natuurlijk al de screenshot van Arctic wolf gezien. Maar hoe vinden andere bezitters de batterij? Wat heb je gedaan dan ook (welke apps en eventuele games enzo) voordat de batterij op was? Ben vooral daar behoorlijk benieuwd naar. De ene review zegt dat ie namelijk beter is dan de Galaxy s6 en de ander weer niet...
De P8 bevalt waanzinnig goed, het is écht oprecht een hele mooie telefoon. Ik heb zelf de zwarte variant en deze is een lust voor het oog, de bouwkwaliteit is ook erg goed. Het scherm is ook dik in orde en beelden zien er erg goed uit.

De batterij is eigenlijk best goed, ik heb hem vanmorgen om 5:00 van de lader gehaald en ik heb nu nog 52% over, heb gefacebooked, paar youtube filmpjes gekeken á 20 minuten, zon beetje een uur aan het browsen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ja de batterij is echt goed, had ik eigenlijk niet verwacht }:O

Ben niet zo'n gamer, maar het viel me wel op dat die candy crush variant die voor geïnstalleerd staat op het toestel voor geen meter draait terwijl Asphalt 7: Heat zo soepel loopt als maar kan 8)7 zal wel iets met de kwaliteit van de programming te maken hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giablo
ArcticWolf schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:26:
Ja de batterij is echt goed, had ik eigenlijk niet verwacht }:O

Ben niet zo'n gamer, maar het viel me wel op dat die candy crush variant die voor geïnstalleerd staat op het toestel voor geen meter draait terwijl Asphalt 7: Heat zo soepel loopt als maar kan 8)7 zal wel iets met de kwaliteit van de programming te maken hebben...
NomadTitan schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:05:
[...]

De P8 bevalt waanzinnig goed, het is écht oprecht een hele mooie telefoon. Ik heb zelf de zwarte variant en deze is een lust voor het oog, de bouwkwaliteit is ook erg goed. Het scherm is ook dik in orde en beelden zien er erg goed uit.

De batterij is eigenlijk best goed, ik heb hem vanmorgen om 5:00 van de lader gehaald en ik heb nu nog 52% over, heb gefacebooked, paar youtube filmpjes gekeken á 20 minuten, zon beetje een uur aan het browsen geweest.
Kijk eens, bedankt voor de reply! Ik begin toch sterk te nijgen naar dit toestel moet ik zeggen... Maar misschien dat ik het een maandje moet uitstellen. De huawei toestellen zakken behoorlijk rap in prijs als ik me niet vergis. Als ik de prijsontwikkeling zo bekijk van de p7 dan hoop ik dat dat ook gaat gelden voor de p8 ;). Daarbij wacht ik altijd liever de tweede of derde batch af van een nieuw toestel. Neemt niet weg dat ik blij ben voor jullie dat er geen problemen zijn so far ondanks dat jullie toestellen hebben uit de eerste batch ;) (heb die overigens nog nergens voorbij horen komen ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
True maar de 930 SoC is niet nieuw en de overige hardware is ook niet nieuw nieuw. Ben erg tevreden over de performance iig, geen spijt. Maar ik kijk dan persoonlijk meer of ik een telefoon mooi vind of niet, als de specs dan ook goed zijn = win win.
De Galaxy series vind ik persoonlijk gewoon niet mooi en Sony is een beetje de draad kwijt afgelopen tijd... dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ook hier erg tevreden over de P8. Telefoon voelt echt heel solide en ziet er prachtig uit. Scherm is prachtig op een heel klein beetje backlight bleed na.

Wat ik nog wel jammer vind is dat ik bij Nova laucher de navigatieknoppen nog niet transparant krijg. Straks nog maar even in de setting duiken om te kijken of dat werkt.

En de trilmotor had iets krachtiger gemogen. Al met al zeer tevreden als upgrade voor mijn iPhone 5s.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Bij mij werkt Nova Launcher (Prime) helemaal niet goed }:O maar heb voorheen MIUI gehad dus de originele software irriteert me niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Komend van de iphone denk ik ook niet dat ik me ga storen aan Emui 3.1 :)

Maar Nova vond ik ook altijd wel fijn.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ben ook erg blij met de permission manager! Facebook vraagt zo'n 40000x per jaar je locatie op (geen grapje) dus erg fijn dat Huawei dat als standaard feature in de software heeft zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
ArcticWolf schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 08:32:
Bij mij werkt Nova Launcher (Prime) helemaal niet goed }:O maar heb voorheen MIUI gehad dus de originele software irriteert me niet echt.
Welke versie heb je ? bij mij werkt 4.0 perfect. Wil hem best doorsturen als je het wilt
ArcticWolf schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 08:49:
Ben ook erg blij met de permission manager! Facebook vraagt zo'n 40000x per jaar je locatie op (geen grapje) dus erg fijn dat Huawei dat als standaard feature in de software heeft zitten!
Waar kan ik die vinden? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
thomas1907 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:22:
[...]

Welke versie heb je ? bij mij werkt 4.0 perfect. Wil hem best doorsturen als je het wilt

[...]

Waar kan ik die vinden? _/-\o_
in de playstore PM Plus (is een addon op de EMUI 3.0+ software)
Daarna krijg je een menu erbij onder settings (Permission Manager)

Had gewoon de gewoon de laatste versie van Nova uit de playstore gehaald maar die crasht steeds bij mij.

[ Voor 21% gewijzigd door ArcticWolf op 19-05-2015 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No.6
  • Laatst online: 27-05-2015
Ik heb de Huawei p8 lite ook sinds vorige week vrijdag in me bezit,
maar iets wat ik me toch sterk af vraag is.

Onderop de telefoon zitten 2 speaker slots mijn vraag is zijn dit ook allebei speakers?
Of is de links alleen een speaker en rechts een microfoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwinne
Er zijn leuke zaken aan de meegeleverde software maar toch mis ik wat zaken aan de standaard Android versie 5. Zoals de gebruikeraccounts en de iets mooiere layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
No.6 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 10:19:
Ik heb de Huawei p8 lite ook sinds vorige week vrijdag in me bezit,
maar iets wat ik me toch sterk af vraag is.

Onderop de telefoon zitten 2 speaker slots mijn vraag is zijn dit ook allebei speakers?
Of is de links alleen een speaker en rechts een microfoon?
Makkelijkste om het zelf te proberen. Dek het rechter gedeelte af en luister naar de muziek. Geen verandering = geen speaker.

Bij de P8 heb je links de speaker en rechts de microfoon. Althans die informatie heb ik van een youtube review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
jwinne schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:49:
Er zijn leuke zaken aan de meegeleverde software maar toch mis ik wat zaken aan de standaard Android versie 5. Zoals de gebruikeraccounts en de iets mooiere layout.
De themes ook al geprobeerd? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwinne
Kan je er me een aanraden? Veel moois nog niet gezien.
Vond dat standaard android de notificaties op lockscreen mooier toont.
App Tinder sluit na enkele minuten terwijl ik bezig ben zonder melding.
ArcticWolf schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:06:
[...]

De themes ook al geprobeerd? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
jwinne schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:28:
Kan je er me een aanraden? Veel moois nog niet gezien.
Vond dat standaard android de notificaties op lockscreen mooier toont.
App Tinder sluit na enkele minuten terwijl ik bezig ben zonder melding.

[...]
Nee vind de standaard prima dus heb er niet naar gekeken, het was maar een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg interessant toestel! Ik ben alleen heel erg benieuwd of je de standaard meegeleverde software/apps van het toestel kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Hij is wel erg vaak awake zonder screen on... iemand anders dit probleem ook?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PwCw7kIl.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/832v1y6l.png
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:41:
Erg interessant toestel! Ik ben alleen heel erg benieuwd of je de standaard meegeleverde software/apps van het toestel kan verwijderen?
Ja en nee, de spelletjes wel, maar de google apps bijvoorbeeld niet maar je kan ze wel disablen, dan verwijderd hij de updates, verdwijnen ze en krijgen ze ook geen updates meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwinne
Afbeeldingslocatie: https://photos-3.dropbox.com/t/2/AACKNvn3sLLPKn2qeaMYs_n1qrATxu76_EGmfvOeYem8kw/12/71948406/png/32x32/3/_/1/2/2015-05-20%2009.55.51.png/CPawpyIgASACIAMgBCAFIAYoASgC/xhgP1U-7GC0DJoDARxQbns2TzsCFYKGkxxcrn6M6p_Y?size=800x600

Die 62% maakt me toch wat zorgen. De batterij kan net de einde van de dag halen bij mij. Ik heb al heel wat uitgezet als het scherm uit gaat.
ArcticWolf schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:47:
Hij is wel erg vaak awake zonder screen on... iemand anders dit probleem ook?

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

Ja en nee, de spelletjes wel, maar de google apps bijvoorbeeld niet maar je kan ze wel disablen, dan verwijderd hij de updates, verdwijnen ze en krijgen ze ook geen updates meer.

[ Voor 3% gewijzigd door jwinne op 20-05-2015 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
jwinne schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:58:
[afbeelding]

Die 62% maakt me toch wat zorgen. De batterij kan net de einde van de dag halen bij mij. Ik heb al heel wat uitgezet als het scherm uit gaat.

[...]
je plaatje doet het niet }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Bizar dat het zoveel kan verschillen tussen de telefoons? Soms wordt er gepost dat de batterij meer dan 1 dag mee kan, terwijl het intensief wordt gebruikt. En anderzijds lees je dat het niet of net 1 dag vol houdt.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik heb iig ontdekt dat mijn drain door de FB messenger kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwinne
nu dan
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hctUZdX.png

We zijn nu ondertussen 20:00 en hij is vanaf 10u op batterij. Niet echt leuk. Heel de dag 4G aan, Google fit maar heel wat apps uit als scherm niet aan is.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KwVxAS4.png?1

[ Voor 35% gewijzigd door jwinne op 20-05-2015 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
:o Heb jij slecht ontvangst ofzo?
Ik gebruik trouwens geen WiFi dus geen idee hoeveel dat zuipt naast je mobiele netwerk. 800Mhz 4G is erg zuinig...

[ Voor 21% gewijzigd door ArcticWolf op 20-05-2015 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwinne
Neen en zit op dat moment via Wifi echt raar batterij is nu bijna leeg zie edit.
ArcticWolf schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:12:
[...]

:o Heb jij slecht ontvangst ofzo?
Ik gebruik trouwens geen WiFi dus geen idee hoeveel dat zuipt naast je mobiele netwerk. 800Mhz 4G is erg zuinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
jwinne schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:14:
Neen en zit op dat moment via Wifi echt raar batterij is nu bijna leeg zie edit.

[...]
Wat staat er onder mobiel stand-by dan?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/J3VJPbRm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwinne
Nu staat het toch op 5%
10u actief en mobiele radio actief 12m31s
ArcticWolf schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:17:
[...]

Wat staat er onder mobiel stand-by dan?

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
jwinne schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:20:
Nu staat het toch op 5%
10u actief en mobiele radio actief 12m31s

[...]
vreemd ^^;;;
Misschien is een reboot genoeg? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
ArcticWolf schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:22:
[...]

vreemd ^^;;;
Misschien is een reboot genoeg? :X
Bij mij staat bij radio actief bijna 5 uur, mobiel standby is 11 uur.

Ben toch tevreden met batterijleven, maar 30% doordat de antenne aanstaat? ._.

Luister wel 2 uur per dag fmradio, misschien dat het daar door komt?

Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/8dtclg5a7/Screenshot_2015_05_20_23_17_11.jpgAfbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/3x7hmruu7/Screenshot_2015_05_20_23_20_08.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
thomas1907 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 23:22:
[...]

Bij mij staat bij radio actief bijna 5 uur, mobiel standby is 11 uur.

Ben toch tevreden met batterijleven, maar 30% doordat de antenne aanstaat? ._.

Luister wel 2 uur per dag fmradio, misschien dat het daar door komt?

[afbeelding][afbeelding]
FM radio zorgde op mijn htc m7 voorheen ook zoiets, het trok letterlijk mijn batterij leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Mobile standby = telefoon modem
Radio active = is de netto tijd dat de modem wat doet... iig dat zou het moeten zijn en hoe beter je verbinding hoe korter de active tijd wordt.
Maar goed zou kunnen zijn dat ze meerdere taken wifi/fm/modem onder mobile standby hebben gebracht :/

[ Voor 41% gewijzigd door ArcticWolf op 21-05-2015 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
ArcticWolf schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 07:06:
Mobile standby = telefoon modem
Radio active = is de netto tijd dat de modem wat doet... iig dat zou het moeten zijn en hoe beter je verbinding hoe korter de active tijd wordt.
Maar goed zou kunnen zijn dat ze meerdere taken wifi/fm/modem onder mobile standby hebben gebracht :/
Heb juicedefender geinstalleerd, als wifi aanstaat gaat data uit

Blijkt een bug te zijn in lollipop
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste