Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kan niet aansluiten op het internet van mijn vader

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit sinds zaterdag weer even bij mijn ouders in verband met een gescheurde achillespees ( :'( ).

Mijn PC is mee verhuisd. Bij aankomst steekt mijn pa een UTP kabel in mijn pc en begin ik te surfen. Hij heeft een 100 MB abo ofzo, maar ik haal dat bij lange na niet.

Een speedtest op speedtest.net wijst het volgende uit: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DBib8nz.png

Zoals je ziet kan ik perfect gamen, maar een streampje kijken is teveel gevraagd. Er zit dus iets mis.

Zo ziet het scherm bij netwerkcentrum eruit: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4pEc1jJ.png

Ik kan dus niet het particuliere netwerk omzetten in het thuisnetwerk of een ander netwerk (het is me ook een raadsel waarom het uberhaupt een particulier netwerk aangeeft..)

Het laatste scherm wat jullie misschien iets zegt is deze bij PC-Instellingen. Ik heb Windows 8,1.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4CC7r61.png

Is er hier iemand die mij kan vertellen hoe ik volledig gebruik zou kunnen maken van het internet wat hier beschikbaar is?

Alvast ontzettend bedankt,

Visgraatje

Verwijderd

Probleem van de downloadsnelheid enkel op jouw computer?

Heb je al een andere computer aan de kabel gehangen? Zo ja, haal je hier wel de volledige snelheid mee?

Heb je al een andere kabel gebruikt die bij voorkeur rechtstreeks verbonden is aan de router?

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 14:57
Enne, is de kabel wellicht niet helemaal goed, oftewel: kabel even vervangen door een andere? (bij voorkeur zo kort mogelijk en geen zelfgemaakte!)

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Verwijderd

Topicstarter
@Jelle:

Ja het is alleen op mijn computer voor zover ik weet.

We hebben het op mijn vaders laptop geprobeerd en daar zijn er geen problemen. Het is dus puur mijn computer.

De kabel is rechtstreeks doorgetrokken vanaf de router beneden.

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 14:57
Toch zou ik eens die kabel vervangen om dat uit te sluiten.
Jouw pc heeft een gigabit netwerkkaart en dat kijkt nauw, wellicht is die gevoeliger voor storingen dan de kaart in de laptop van je vader.

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Verwijderd

Topicstarter
Welke zou jij aanraden? Welke kabel?

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:39

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Vrijwel iedere standaard CAT5e / CAT6 koper kabel zal het prima doen. Als je niks kan vinden bij je lokale computer shop is allekabels.nl een prima alternatief.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het inmiddels gecheckt, maar de kabel is een splinternieuwe CAT5e, dus daar ligt het niet aan!

Hebben jullie nog andere ideeen? Want het begint er sterk op te lijken alsof het aan mijn instellingen ligt

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-11 21:24

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 23:19:
Ik heb het inmiddels gecheckt, maar de kabel is een splinternieuwe CAT5e, dus daar ligt het niet aan!

Hebben jullie nog andere ideeen? Want het begint er sterk op te lijken alsof het aan mijn instellingen ligt
Je weet het pas zeker als je het met een andere kabel probeert..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 11:08
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 23:19:

De kwaliteit van die kabel kan je niet blind vertrouwen: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1491393

Misschien staat de Windows bandwidth limiter aan? http://cmdrkeene.com/monitor-limit-data-usage-windows-8-1

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

• glenn456
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:46
Drivers updaten?

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Kabels testen en ook op verschillende pc's zo kan je meteen al veel dingen uitsluiten zoals al eerder aanbevolen. Maar thuis werkte het wel perfect?

[ Voor 36% gewijzigd door laugh op 16-04-2015 09:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Limiter staat niet aan, drivers up-to-date.

Maar hoe kan het zijn dat dezelfde kabel bij mij vader wel de volle snelheid geeft en bij mij niet?
Kan het dan voor mijn pc dan specifiek geen goede kabel zijn?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:38:
Limiter staat niet aan, drivers up-to-date.

Maar hoe kan het zijn dat dezelfde kabel bij mij vader wel de volle snelheid geeft en bij mij niet?
Kan het dan voor mijn pc dan specifiek geen goede kabel zijn?
Maar dit zei je er niet bij. Je zei dat je je vaders laptop had getest, maar niet dat je het op jouw kabel had getest. :>

Is je netwerkkaart wellicht naar zijn grootje?

Heb je nog een andere aansluiting op je pc zitten waarmee je kunt testen? Soms zitten er meerdere op een moederbord namelijk.

Wat je nog zou kunnen proberen is de netwerkkaart uit je apparatenlijst verwijderen en opnieuw laten installeren. Wellicht dat dit iets doet.

Krijgt je pc een ip door DHCP of moet je die zelf invullen?

Ik vind het ook een apart ip adres.
Meestal is dit 192.168.1.xxx of 192.168.2.xxx.

[ Voor 33% gewijzigd door Arunia op 16-04-2015 10:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:45:
[...]

Maar dit zei je er niet bij. Je zei dat je je vaders laptop had getest, maar niet dat je het op jouw kabel had getest. :>
...

Je hebt gelijk, ik had het beter moeten verwoorden. We hebben de kabel er dus bij zijn laptop ingedaan en daar werd gewoon de volle snelheid benut. Ik kan dus hierbij met zekerheid zeggen dat de kabel het probleem niet is.

Wat is de volgende stap?

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-10 06:42
Aan allen hier boven:
De screenshot van speedtest laat duidelijk een significante upload snelheid zien. Daardoor kan het dus nooit de kabel zijn (een kabel transporteert het signaal, niets meer niets minder, en kent dus geen verschil tussen down- en upload snelheid).

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:05
Heb je de modem router al eens gereboot? En post eens het resultaat van ipconfig /all in cmd.exe

[ Voor 29% gewijzigd door pacificocean op 16-04-2015 11:27 ]

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Nieknikey schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:56:
Aan allen hier boven:
De screenshot van speedtest laat duidelijk een significante upload snelheid zien. Daardoor kan het dus nooit de kabel zijn (een kabel transporteert het signaal, niets meer niets minder, en kent dus geen verschil tussen down- en upload snelheid).
in een Ethernetkabel wordt bij 100MBit 1 aderpaar gebruikt voor het versturen van data, en 1 aderpaar voor het ontvangen. Als dus 1 van die beide aderparen slecht is, kun je dus heel goed verschil krijgen in upload en download.

• enterz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 21:48
probeer eens een speedtest met een linux live CD.
Als dit dezelfde resultaten geeft als hierboven dan is het wellicht toch een netwerkkaart (hardware) probleem.
Mocht dit wel goede resultaten geven dan is het software of een driverprobleem in je Windows installatie.

Geen idee overigens of linux de speedtest.net (flash?) ondersteund. Je kunt ook even googlen naar 1000mb.bin bestanden of een ander willekeurig groot bestand pakken op 't (inter)net natuurlijk.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:33

qless

...vraag maar...

Arunia schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:45:
[...]

Ik vind het ook een apart ip adres.
Meestal is dit 192.168.1.xxx of 192.168.2.xxx.
Dit lijkt op default range van een fritzbox modem...niks mis mee.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• DaRoot

DaRoot

Some say...

qless schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:07:
[...]

Dit lijkt op default range van een fritzbox modem...niks mis mee.
En ook default bij de laatste generaties Ziggo modem/routers

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-11 21:30
Gebruik je toevallig HomePlugs?

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:32
enterz schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:49:
probeer eens een speedtest met een linux live CD.
Als dit dezelfde resultaten geeft als hierboven dan is het wellicht toch een netwerkkaart (hardware) probleem.
Mocht dit wel goede resultaten geven dan is het software of een driverprobleem in je Windows installatie.

Geen idee overigens of linux de speedtest.net (flash?) ondersteund. Je kunt ook even googlen naar 1000mb.bin bestanden of een ander willekeurig groot bestand pakken op 't (inter)net natuurlijk.
Mocht het daarop mislopen: er is ook een commandline utility voor speedtest, die je onder Linux kunt gebruiken. https://github.com/sivel/speedtest-cli .

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle aandacht, jongens! Ik voel me bij elke comment dommer, maar dat maakt niet uit.

@pacificocean: Ja dat hebben we als eerst geprobeerd, geen verandering in downloadsnelheid.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QfG9YPP.png

@enterz: Ik heb windows 8.1. ik weet niet wat Linux ermee te maken heeft.. Mis ik iets?

@qless: De modem is inderdaad een fritzbox.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:16
Als je het probeert met een live CD van een Linux distro (Ubuntu bijvoorbeeld), dan kunnen softwarefouten worden uitgesloten als daar hetzelfde gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok. Bedankt voor de uitleg ik zal het proberen.

Trouwens een kleine update:

De uploadsnelheid is opgelopen tot 90 mb. De downloadsnelheid is nog steeds 1 mb.............

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover mij duidelijk wordt is dat alleen een issue met Windows 7 en ik heb 8.1.
Ik heb ook niet kunnen vinden waar ik dat programma dan zou kunnen vinden eerlijk gezegd.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-11 00:27
Het lijkt er op dat DHCP niet aan staat op je laptop.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Desktop. En hoe zet ik dat aan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie inderdaad staan dat die niet aanstaat! Op die screenshot van mn cmd.

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 16:03
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:09:
Negeer het DHCP verhaal, dit is absoluut niet je probleem.

Ik zou controleren of je toevallig niet een duplex-mismatch in de verbinding tussen de router/modem en de PC hebt.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:05
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:09:
Dat geld alleen voor de tunnel. Ik mis het bovenste stukje van het cmd screenshot. Ik verwacht dat hij daar aanstaat anders had je geen ip adres.

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:42
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:01:
[...]

Voor zover mij duidelijk wordt is dat alleen een issue met Windows 7 en ik heb 8.1.
Ik heb ook niet kunnen vinden waar ik dat programma dan zou kunnen vinden eerlijk gezegd.
AMD Quick Stream wel gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
vj_slof schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:30:
[...]

AMD Quick Stream wel gevonden?
Nee. Staat volgens mij niet op mn pc.

Verwijderd

Topicstarter
Mikey! schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:11:
[...]

Negeer het DHCP verhaal, dit is absoluut niet je probleem.

Ik zou controleren of je toevallig niet een duplex-mismatch in de verbinding tussen de router/modem en de PC hebt.
Hoe controleer ik dit?

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Test nou eerst eens even met een Linux live CD, dan weet je in elk geval of het een software of hardware probleem is.

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 11:54
Als je een fritzbox hebt zitten je ouders waarschijnlijk bij XS4ALL? de helpdesk van XS4ALL bied vaak uitstekende hulp in dit soort gevallen, probeer is contact met hun op te nemen.

Verwijderd

TommyboyNL schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:57:
Test nou eerst eens even met een Linux live CD, dan weet je in elk geval of het een software of hardware probleem is.
Of als je niet zo thuis in Linux bent, Hirens boot cd. Kan je een Mini Windows XP mee starten;

http://nl.ccm.net/download/download-34090852-hiren-s-bootcd

Wat TommyboyNL zegt, zo weet je zeker dat het niet (of wel) aan je Windows / drivers ligt...

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ook als je nog nooit met Linux gewerkt hebt kan je dit makkelijk testen. Live CD/USB in je PC, booten, browser openen, en een speedtest draaien. Speedtest.net heeft Java nodig, maar er zijn zat andere methodes, zoals bijvoorbeeld ergens een ISO downloaden.

• Roberto2310
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:11
Probeer anders even de computer via de veilige modus met netwerk mogelijkheden te starten.
Zo sluit je een hoop software en dergelijke uit die het probleem eventueel kunnen veroorzaken.
Zo ook een keer zelf dit probleem gehad, in normale modus 20mbit, in veilige modus direct 120mbit.

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 09:47
Zet eens de anti virus uit en probeert opnieuw. Ooit hetzelfde probleem gehad met trend micro

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:16
TommyboyNL schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:01:
Ook als je nog nooit met Linux gewerkt hebt kan je dit makkelijk testen. Live CD/USB in je PC, booten, browser openen, en een speedtest draaien. Speedtest.net heeft Java nodig, maar er zijn zat andere methodes, zoals bijvoorbeeld ergens een ISO downloaden.
Speedtest.net gebruikt Flash, totaal anders dan Java ;) speedof.me is een alternatief gebaseerd op HTML5 dus zou met iedere moderne browser moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Even een update: We hebben een draadloze usb-stick aangeschaft en de downloadsnelheid is nu vanaf 40mb naar boven. Dat is voor mij even voldoende. Bedankt voor de hulp.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:03
Nu breekt mijn klomp.. :?

[ Voor 8% gewijzigd door andy88 op 18-04-2015 20:26 ]

Pagina: 1