Vandaag ben ik gebeld door Ziggo Zakelijk waarvan ik niet zeker ben of hun antwoorden kloppen.
De maximale snelheid die ik via de kabel kan krijgen is 500 Mbit download en 40 Mbit upload.
Eerste vraag:
1) Stel dat mijn buurman exact hetzelfde snelste abonnement afsluit en begint met maximaal te downloaden/uploaden, heeft dat dan invloed op mijn snelheid ?
Antwoord: Nee, dat heeft geen enkele invloed meer. Dit komt omdat wij in het koppelpunt altijd minimaal de snelheid verwerken, die alle abonnementen bij elkaar opgeteld kunnen downloaden/uploaden. Het gedrag van uw buurman heeft geen enkele invloed op uw snelheid.
2) Hoe zeker is dat ik kan downloaden/uploaden met 500Mbit down/40 Mbit up:
Wij geven een zekerheid van 99.8%, en haalt u die zekerheid niet, dan staat hier een schadevergoeding tegenover.
3) Mag ik webservices gaan aanbieden ?
Dat moet ik navragen, maar volgens mij mag dat gewoon.
4) Is er een datalimiet ?
Dat moet ik precies navragen, maar volgens mij is die er niet.
Ik wordt vanmiddag nog teruggebeld met antwoorden op mijn vragen.
Wat vinden jullie zover van de antwoorden ?
De maximale snelheid die ik via de kabel kan krijgen is 500 Mbit download en 40 Mbit upload.
Eerste vraag:
1) Stel dat mijn buurman exact hetzelfde snelste abonnement afsluit en begint met maximaal te downloaden/uploaden, heeft dat dan invloed op mijn snelheid ?
Antwoord: Nee, dat heeft geen enkele invloed meer. Dit komt omdat wij in het koppelpunt altijd minimaal de snelheid verwerken, die alle abonnementen bij elkaar opgeteld kunnen downloaden/uploaden. Het gedrag van uw buurman heeft geen enkele invloed op uw snelheid.
2) Hoe zeker is dat ik kan downloaden/uploaden met 500Mbit down/40 Mbit up:
Wij geven een zekerheid van 99.8%, en haalt u die zekerheid niet, dan staat hier een schadevergoeding tegenover.
3) Mag ik webservices gaan aanbieden ?
Dat moet ik navragen, maar volgens mij mag dat gewoon.
4) Is er een datalimiet ?
Dat moet ik precies navragen, maar volgens mij is die er niet.
Ik wordt vanmiddag nog teruggebeld met antwoorden op mijn vragen.
Wat vinden jullie zover van de antwoorden ?